Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Тај отворени Балкан би по мени требао да буде као домаћи лет
Не може још увек, зато што је за сада потписан само споразум о слободном протоку људи, укључив и право боравишта и запослења, (уз друге административне споразуме). Међутим, Отворени Балкан још увек не подразумева слободан проток роба, који би био предуслов за потпуно укидање граничне контроле. У преводу, можеш да путујеш из Скопља у Београд без пасоша, као из Ниша у Београд, али не можеш да понесеш балон ракије из Скопља као што можеш из Ниша.

Занимљиво, слична ситуација постоји између Швајцарске и њених суседа - Швајцарска је део Шенгенског споразума, али није део заједничког економског тржишта ЕУ, па граница може да се прелази без пасоша, али за пренос робе важе швајцарске царинске квоте и тарифе, и зато на граничним прелазима и даље постоје (несистематске) контроле.
 
https://pks.rs/open-balkan-sporazumi/potpisani-sporazumi

Не знам одакле вам погрешна информација о слободном протоку људи између земаља ОБ. Никакав споразум о слободном протоку људи и праву боравишта не постоји на листи споразума у оквиру иницијативе ОБ. Постоји само споразум о отвореном тржишту рада.

Граничне контроле још увек постоје, само се граница може прелазити и са личном картом. Такође, без запослења, не можете имати боравак дужи од 90 дана у оквиру 180 дана у другој земљи иницијативе ОБ.

Дакле, ОБ не подразумева ни слободан проток људи као међу земљама Шенгенског споразума, тако да летови не могу бити на домаћем терминалу.
 
https://pks.rs/open-balkan-sporazumi/potpisani-sporazumi

Не знам одакле вам погрешна информација о слободном протоку људи између земаља ОБ. Никакав споразум о слободном протоку људи и праву боравишта не постоји на листи споразума у оквиру иницијативе ОБ. Постоји само споразум о отвореном тржишту рада.

Граничне контроле још увек постоје, само се граница може прелазити и са личном картом. Такође, без запослења, не можете имати боравак дужи од 90 дана у оквиру 180 дана у другој земљи иницијативе ОБ.

Дакле, ОБ не подразумева ни слободан проток људи као међу земљама Шенгенског споразума, тако да летови не могу бити на домаћем терминалу.
Заправо, паралела је управо са шенгенским споразумом, јер он дефинише слободно кретање преко границе, а не права боравишта и запослења (та права су дефинисана другим споразумима). У сваком случају, слажемо се да ОБ тренутно не даје основа да ти летови буду третирани као домаћи.
 
Да би било слободно кретање преко границе, морају се уклонити граничне контроле, а да би се уклониле граничне контроле мора се увести заједничка визна политика, што ја не видим као реалистичан след догађаја.
 
Да би било слободно кретање преко границе, морају се уклонити граничне контроле, а да би се уклониле граничне контроле мора се увести заједничка визна политика, што ја не видим као реалистичан след догађаја.
Rusija i Belorusija imaju razlicitu viznu politiku pa opet ne postoji granicna kontrola. Kako to funkcionise kod njih?
 
Rusija i Belorusija imaju razlicitu viznu politiku pa opet ne postoji granicna kontrola. Kako to funkcionise kod njih?

Taко што је забрањено свим иностраним грађанима да прелазе унутрашњу границу између Русије и Белорусије. То је својеврсна рупа у закону, која годинама није решавана и до сад није у потпуности решена. До пре 5-10 година се прелазак иностраним грађанима толерисало (лично сам прелазио), али се захтевало да се поседују валидна документа за улазак у ону другу земљу. Након повећања броја миграната ФСБ је одлучио и да то забрани, те се у Русији може легално боравити само са руским улазним печатом или белоруским уколико је у питању био директан транзит возом (нпр. Варшава - Москва), без изласка на територији Белорусије. Дакле, уколико сте у Минску и хоћете у Москву нпр. а немате пасош Русије или Белорусије, легално у Москву можете само авионом (ту постоји пасошка контрола), а возом или друмом не можете, односно можете преко Летоније или тространог граничног прелаза Русије, Белорусије и Украјине (који је тренутно затворен због ратних дејстава). Иностране таблице Руси заустављају, а такође карте за воз се купују само уз име и држављанство, тако да вас вероватно неће ни пустити у воз у Минску, или ће вас упозорити, а и ако вас пусте, у Смоленску ће имати информацију о вама, у ком сте вагону и купеу, и вероватно ће ФСБ доћи са намером до вас и вратити вас назад првим возом у Белорусију. У обрнутом смеру Белоруси толеришу (или су бар толерисали пре пар година), али Руси више не. Мислим да су једино изузетак возачи камиона. Годинама Русија и Белорусија покушавају да се договоре око заједничког визног режима и решења овог проблема, али безуспешно. До тад је илегално прећи копном из Белорусије у Русију за иностране држављане.

Дакле, не функционише добро и није одржив модел никако. Ако Русија и Белорусија нису успели да се договоре, тешко ће Србија, Македонија и Албанија (+ потенцијално Црна Гора и БиХ).
 
Taко што је забрањено свим иностраним грађанима да прелазе унутрашњу границу између Русије и Белорусије. То је својеврсна рупа у закону, која годинама није решавана и до сад није у потпуности решена. До пре 5-10 година се прелазак иностраним грађанима толерисало (лично сам прелазио), али се захтевало да се поседују валидна документа за улазак у ону другу земљу. Након повећања броја миграната ФСБ је одлучио и да то забрани, те се у Русији може легално боравити само са руским улазним печатом или белоруским уколико је у питању био директан транзит возом (нпр. Варшава - Москва), без изласка на територији Белорусије. Дакле, уколико сте у Минску и хоћете у Москву нпр. а немате пасош Русије или Белорусије, легално у Москву можете само авионом (ту постоји пасошка контрола), а возом или друмом не можете, односно можете преко Летоније или тространог граничног прелаза Русије, Белорусије и Украјине (који је тренутно затворен због ратних дејстава). Иностране таблице Руси заустављају, а такође карте за воз се купују само уз име и држављанство, тако да вас вероватно неће ни пустити у воз у Минску, или ће вас упозорити, а и ако вас пусте, у Смоленску ће имати информацију о вама, у ком сте вагону и купеу, и вероватно ће ФСБ доћи са намером до вас и вратити вас назад првим возом у Белорусију. У обрнутом смеру Белоруси толеришу (или су бар толерисали пре пар година), али Руси више не. Мислим да су једино изузетак возачи камиона. Годинама Русија и Белорусија покушавају да се договоре око заједничког визног режима и решења овог проблема, али безуспешно. До тад је илегално прећи копном из Белорусије у Русију за иностране држављане.

Дакле, не функционише добро и није одржив модел никако. Ако Русија и Белорусија нису успели да се договоре, тешко ће Србија, Македонија и Албанија (+ потенцијално Црна Гора и БиХ).
Hvala na odgovoru. Ocito se situacija promenila. Poslednji put sam prelazio granicu vozom i nikakve kontrole nisu postojale (2016). Kartu sam kupio preko interneta. Takodje, sam putovao avionom izmedju Moskve i Minska (2011) i tada se let tretirao kao domaci let. Naravno da nikada necemo moci da usaglasimo viznu politiku sa Albanijom i Severnom Makedonijom. Ali UK i Irska takodje imaju razlicitu viznu politiku pa opet imaju CTA i, na primer, izmedju Irske i Severne Irske (UK) fakticki ne postoji granica.
 
Belgrade Nikola Tesla Airport - On time performance - August 2023.png


On-time performance za Aerodrom Beograd, za avgust 2023. Kao letovi koji su stigli/poleteli na vreme, računaju se oni koji su stigli na vreme, tj. sa zakašnjenjem manjim od 15 minuta, odnosno napustili gejt sa kašnjenjem manjim od 15 minuta.
 
Hvala na odgovoru. Ocito se situacija promenila. Poslednji put sam prelazio granicu vozom i nikakve kontrole nisu postojale (2016). Kartu sam kupio preko interneta. Takodje, sam putovao avionom izmedju Moskve i Minska (2011) i tada se let tretirao kao domaci let. Naravno da nikada necemo moci da usaglasimo viznu politiku sa Albanijom i Severnom Makedonijom. Ali UK i Irska takodje imaju razlicitu viznu politiku pa opet imaju CTA i, na primer, izmedju Irske i Severne Irske (UK) fakticki ne postoji granica.

Да, то се десило негде након те 2016. Ja сам 2015. прелазио без проблема.

Лет Москва - Минск се исто и сад третира као домаћи лет, међутим уколико си страни грађанин упутиће те на граничну контролу, пошто постоји на аеродрому. Ако идеш возом, то не могу да ураде, јер она не постоји на копненим прелазима између две земље осим друмског прелаза Три сестре, на тромеђи Русије, Белорусије и Украјине.
 
Ne bih znao za ranije, ali sada se prikazuje vreme kada se avion odvojio od piste kao odlazak, a dolazak je vreme kada je avion dodirnuo pistu.

Isto tako se prikazuje i na FR24.

Утисак је да си доста упућен у дешавања на аеродрому, да ли имаш информацију када ће урадити продужетак Ц ходника који одавно најављују?
 
Утисак је да си доста упућен у дешавања на аеродрому, да ли имаш информацију када ће урадити продужетак Ц ходника који одавно најављују?
Ne bih znao, ne radim na aerodromu. Pretpostavljam da ce to raditi nakon zavrsetka radova na pisti.
 
Kad sam video rendere nove centralne zone na Tesli učinilo mi se da sam negde već video bukvalno sve to do detalja, od poda preko stubova do plafona.
Ono što je inspirisalo A3 arhitekte je London Hitrou Terminal 5:

BEGshop.jpeg


t5.jpg
 
Jel zna neko jel postoji neka opcija da se dočekaju košarkaši na aerodromu, mlađa sestra me moli da je vozim. Sećam se ranije da se ljudi dočekivali sportiste, al me interesuje jel su to nešto preko veze puštani unutra ili?

Pretpostavljam da oni uopšte i ne izlaze na klasičnim dolascima.
 
Jel zna neko jel postoji neka opcija da se dočekaju košarkaši na aerodromu, mlađa sestra me moli da je vozim. Sećam se ranije da se ljudi dočekivali sportiste, al me interesuje jel su to nešto preko veze puštani unutra ili?

Pretpostavljam da oni uopšte i ne izlaze na klasičnim dolascima.
Koliko ja znam, obicno izlaze na klasicne dolaske, pogotovo kada uzmu medalje. Jedini slucaj kada neki sportisti nisu izasli na klasicne dolaske, a da se secam, su bili fudbaleri kada su se vracali iz Katara.
 

Валтер отвара локал прилично удаљен од главне аеродромске зграде,
а упада у очи колико јадно изгледа она барака у којој се налазе шалтери за рент а кар, чак нема ни неку бетонску стазу као прилаз, већ насут шљунак.
 
Vrh