Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

U četvrtak sam se silno iznenadio kada sam na mestu gde je po mom dubokom ubeđenju trebalo da bude druga polovina kružnog toka ugledao ove ivičnjake.Ne znam kako sam sebe (a verovatno i druge,te im se ovom prilikom izvinjavam) doveo u zabludu da će pored spomenika Nikoli Tesli biti kružni tok tek evo slika da neće.




Da stvar bude još gora,lično sam okačio ovaj plan saobraćajnica pre oko godinu dana koji sam sada iskopao sa foruma.Eto dešava se i najgorima da pogreše
 
Prošlo je dva meseca od kada je otvorena nova zgrada terminala. Nova pista je gotova ali putnicima to ništa ne znači, većina ionako neće znati sa koje piste poleću. Ali zato:

  • Od ovog parkinga što se tek sada radi po slikama koje je stavio Tikvica i prilaznh saobraćajnica ispred terminala još nema ništa iako su rekli da se otvara do kraja maja. Navodno i VIP prilazni deo kasni.
  • Taxi red je već iscrtan i najdalji je od izlaska iz Terminala kao što se vidi na slikama. Ako tako ostane u taksi (zadnja desna vrata) se neće ulaziti sa trotoara već sa aktivne saobraćajnice!
  • Školska godina se završava ranije pa će letnji špic krenuti ranije, dakle biće veliki skok odlaznih putnika za nedelju-dve.
  • Očekuje se da Er Srbija i aerodrom imaju rekordni broj putnika ovog i sledećeg meseca pa su gužve neizbežne.
  • Još nije pušten u uportebu stari deo A gejtova, a štednje radi neće biti novi stakleni fingeri nego ostaju na prefarbanim starim metalnim fingerima iz osamdesetih.
  • Za nekih 15 meseci od kad je otvoren produženi C hodnik otvoren samo kafe Bistro, a broj dugolinijskih destinacija sa tog hodnika se učetvorostručio (sa JFK na JFK, PEK, TSN i ORD)
  • Deo gde je do pre dva meseca bila centrana KD kontrola (skeneri) je ograđen (osim prolaza u sredini) ali kako su mi rekli ograđeni deo još nije renoviran.
  • Najluđe za kraj: otvor gde su nekada bile stepenice za silazak na dolaznu pasošku je zatvoren (pored kafea Kapital) ali mi je (iz nepouzdanog izvora) rečeno da to nije dobro urađeno pa zato taj prostor već duže vreme stoji ograđen, valjda da ljudi ne propadnu kroz loše urađen pod!
 
Celo prizemlje starog dela T2 sa šalterima za čekiranje je ograđeno zbog renoviranja (da bi se uklopilo sa novim delom), dok će sprat T2 takođe ceo da se renovira u narednom periodu.

Loše je što lokali u produženom C hodniku još uvek nisu otvoreni, kao ni lokali u prizemlju novog dela... ljudima se, očigledno, još ne zarađuju pare...
 
... dok će sprat T2 takođe ceo da se renovira u narednom periodu.

Hoće ali to očigledno neće biti otvoreno ovog rekordnog leta. Sedam miliona putnika tu neće moći da potroši pare. Ko putuje samo leti moći će kompletno renoviran terminal da iskusi tek leta 2024. Koncesija je dodeljena u januaru 2018.
 
Prošlo je dva meseca od kada je otvorena nova zgrada terminala. Nova pista je gotova ali putnicima to ništa ne znači, većina ionako neće znati sa koje piste poleću. Ali zato:

  • Od ovog parkinga što se tek sada radi po slikama koje je stavio Tikvica i prilaznh saobraćajnica ispred terminala još nema ništa iako su rekli da se otvara do kraja maja. Navodno i VIP prilazni deo kasni.
  • Taxi red je već iscrtan i najdalji je od izlaska iz Terminala kao što se vidi na slikama. Ako tako ostane u taksi (zadnja desna vrata) se neće ulaziti sa trotoara već sa aktivne saobraćajnice!
  • Školska godina se završava ranije pa će letnji špic krenuti ranije, dakle biće veliki skok odlaznih putnika za nedelju-dve.
  • Očekuje se da Er Srbija i aerodrom imaju rekordni broj putnika ovog i sledećeg meseca pa su gužve neizbežne.
  • Još nije pušten u uportebu stari deo A gejtova, a štednje radi neće biti novi stakleni fingeri nego ostaju na prefarbanim starim metalnim fingerima iz osamdesetih.
  • Za nekih 15 meseci od kad je otvoren produženi C hodnik otvoren samo kafe Bistro, a broj dugolinijskih destinacija sa tog hodnika se učetvorostručio (sa JFK na JFK, PEK, TSN i ORD)
  • Deo gde je do pre dva meseca bila centrana KD kontrola (skeneri) je ograđen (osim prolaza u sredini) ali kako su mi rekli ograđeni deo još nije renoviran.
  • Najluđe za kraj: otvor gde su nekada bile stepenice za silazak na dolaznu pasošku je zatvoren (pored kafea Kapital) ali mi je (iz nepouzdanog izvora) rečeno da to nije dobro urađeno pa zato taj prostor već duže vreme stoji ograđen, valjda da ljudi ne propadnu kroz loše urađen pod!

Samo mala korekcija, taksi stajalište je nalbliže terminalu. Očigledno je da su su određene dve trake za taksiste.
Sramota je sto su ostavili stare fingere ali neko će ovde reći i da to treba da ostane da podseća na zlatne godine.
Za ugostiteljske objekte u novoj zoni čekiranja tek su raspisani konkursi. To će baš da se oduži što je još jedan tužan podatak. Ko zna kada će biti u funkciji.
 
Samo mala korekcija, taksi stajalište je nalbliže terminalu. Očigledno je da su su određene dve trake za taksiste.
Sramota je sto su ostavili stare fingere ali neko će ovde reći i da to treba da ostane da podseća na zlatne godine.
Za ugostiteljske objekte u novoj zoni čekiranja tek su raspisani konkursi. To će baš da se oduži što je još jedan tužan podatak. Ko zna kada će biti u funkciji.
Najveći problem su gužve. Ima godinu i po od kako je ovaj režim saobraćaja. Vlogzila je snimio stanje juče i bukvalno sa koje god strane da prilaziš aerodromu gužve su ogromne:


Ovo za dve trake za taksiste nisam znao. Znam da obično aerodromi imaju samo jednu traku za taksi:

t1.png


t2.JPG


Tako da nema zabune, preskakanja reda, nema cimanja za rukav jer si već u redu itd.

Doduše ima poseban red ali ne za putnike, obično je to na odvojenom parkingu gde taksisti čekaju u redu pre odlaska na terminal recimo ovako (sve slike sam našao na guglu):

t3.JPG
 
Има у Бриселу и Барселони такси у два реда, тако да сам улазак са коловоза не мора да буде проблем. Додуше, стоји такси генерал, маше рукама и постројава, и возаче и путнике, тако може…
 
Pri povratku sa puta sam pre neki dan opet naleteo na par taksista "rukovodioca". Sada su, doduše, ispred same zgrade, unutra nerado zalaze.
 
E sad će lepo morati da prođu duplu rampu i čekaju u redu.
 
Uglavnom sada postoje Uber i Taxi stanice na aerodromima, i Uber Pickup stanice malo dalje. Sto po evropi sto po americi
 
Cini mi se da je propustena prilika da se napravi moderno i svrsishodno taksi stajaliste. Koliko vidim, ovde nema nadstresnica, tako da ce biti uzivanja po kisi i snegu... A moglo je da bude i stajaliste uz samu zgradu .. A moglo je da bude i malo efikasnije, tipa Lisabon (Vinci koncesija takodje): taksistii staju ukoso, tako da njih nekoliko prima putnike u isto vreme, mnogo je brze i efikasnije.. I ima nadstresnica :)

1685984469845.png
 

Mislim da je ovo bitno da svi imamo na umu. Ovaj čovek ne upravlja aerodromom Beograd, već preduzećem koje kontroliše da li Vinci upravlja aerodromom u skladu sa ugovorom o koncesiji. 36 ljudi (i slovima tridesetišest) radi, tj. prima platu, da bi kao kontrolisala rad preduzeća kome je dato upravljanje aerodrom. Ej ljudi - 36-oro! Za njih je u 2022. godini potrošeno, samo po osnovu zarada 1.5 miliona evra:

Kostur Aerodrom - Troškovi zarada za 36 zaposlenih.png


Kostur Aerodrom - 36 zaposlenih.png


Izvor: https://www.belex.rs/data/2023/06/00132988.pdf i https://fin.apr.gov.rs/JavnaPretraga
 
Znate šta najbolje sprečava radi divljih taksista. Neka normalna linija do centra grada.

20 minuta i voila, divlji taksisti nestanu

Poslali su mi iz bambusa red vožnje za kasnije linije nakon 19h. Na vajber neka operaterka mi je slikala šta je dobila taj dan.

Naravno to vredi možda taj dan, idući ne vredi.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Па не би нестали ни са најбољим линијама до центра града. На сваком аеродрому, и на онима најбоље повезаним јавним превозом, има таксиста - значи, овде би било и дивљих таксиста.
 
Mislim da je ovo bitno da svi imamo na umu. Ovaj čovek ne upravlja aerodromom Beograd, već preduzećem koje kontroliše da li Vinci upravlja aerodromom u skladu sa ugovorom o koncesiji. 36 ljudi (i slovima tridesetišest) radi, tj. prima platu, da bi kao kontrolisala rad preduzeća kome je dato upravljanje aerodrom. Ej ljudi - 36-oro! Za njih je u 2022. godini potrošeno, samo po osnovu zarada 1.5 miliona evra:
Потпуно си у праву. Поготову имајући у виду да Директорат има обавезу да, при издавању сертификата и континуираној провери аеродрома, проверава и да ли аеродромско предузеће располаже адекватним ресурсима (финансијским, организационим, техничким) да обавља своје послове. Потпуно је нејасно шта сви ови људи раде, а да се не петљају у посао Директорату.
 
Zapravo, ako država nastavi da rešava ovo s bolom u određenom delu tela, bojim se da je rešenje koje je ponudio "Vinci" najbolje.
 
Потпуно си у праву. Поготову имајући у виду да Директорат има обавезу да, при издавању сертификата и континуираној провери аеродрома, проверава и да ли аеродромско предузеће располаже адекватним ресурсима (финансијским, организационим, техничким) да обавља своје послове. Потпуно је нејасно шта сви ови људи раде, а да се не петљају у посао Директорату.
Obzirom da je u pitanju drzavno preduzece gde su stranacki uhlebi i koji kontorlisu koncesiju, ovaj iznos para za plate je cak i korektan. To je prosek 2000 eur mesecno za 36 odabranih. Ja sam mislio da ce da uzimaju i po 5000... nisu mnogo alavi.
 
Biće otvorena od srede 07.juna.
Kako Tango Six saznaje, nova umetnuta pista na aerodromu „Nikola Tesla“ jutros je počela sa radom. Prve operacije vazduhoplovom obavila je nacionalna avio-kompanija.

Er Srbijin let prvi je poleteo sa nove piste jutros u 03:26 za Ankaru, dok je prvo sletanje, takođe Er Srbijinog Erbasa bilo iz Moskve u 03:35.

 
Vrh