Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

903FB62A-E429-44DD-A01A-05855EAFDFDA.jpeg
 
Sad je gotovo, ova besmislena kreacija zvana umetnuta pss je izgradjena, te dalje diskusije na tu temu nemaju smisla. Za prakticnu upotrebu ovo se moze smatrati kao jedna PSS, paralelne operacije nisu izvodljive ni u jednom modu. U sustini, sprcani su milioni evra da bi od jedne PSS dobili ponovo jednu PSS.

Uvedene su i zabrane poletanja sa bilo koje spojnice osim krajnjih.

Najmanje bitno, ali eto akademski da se zabelezi:
Vazduhoplovu koji prilazi po CAT II/III na RWY 12R, neće se izdati odobrenje za sletanje, sve dok se na TWY A nalazi vazduhoplov raspona krila od 36,01 M do 65,00 M. Kako bi se ovo postiglo, vremenski interval na sletanju, između vazduhoplova raspona krila od 36,01 M do 65,00 M i sustižućeg vazduhoplova ne sme biti manji od 12 MIN.
Vazduhoplovu, raspona krila od 36,01 M do 65,00 M, koji prilazi po CAT II/III na RWY 12R, neće se izdati odobrenje za sletanje, sve dok se na TWY A nalazi drugi vazduhoplov. Kako bi se ovo postiglo, vremenski interval na sletanju, između vazduhoplova raspona krila od 36,01 M do 65,00 M i prethodnog vazduhoplova ne sme biti manji od 12 MIN.
Boldirano označava da se radi o smanjenoj vidljivosti. CATIII ti je najmanja vidljivost.
 
Pista je u upotrebi pa je sada kasno za raspravu. Umetnuta ili udaljena o tome smo davno pričali i svaka ima prednosti i mane.

Sadašnje stanje je funkcionalno JEDNA pista, ali (kad se završi rekonstrukcija) redundantna pista. To je velika prednost a jedna pista će biti dovoljna još dugo.

Ja sam bio za ovojenu pistu sa druge strane zato što bi to GARANTOVALO opstanak aerodroma na toj lokaciji. Ovako će se na drugoj strani tokom sledećih par decenija nakotiti divlja gradnja, divlji parkinzi, hoteli, kladionice i ko zna šta. Onda će biti kasno i preskupo da se otkupi zemlja, sruši divlja gradnja i jednostavno neće biti mesta za pistu, pa će aerodrom ipak morati da se seli.
 
Ja sam bio za ovojenu pistu sa druge strane zato što bi to GARANTOVALO opstanak aerodroma na toj lokaciji. Ovako će se na drugoj strani tokom sledećih par decenija nakotiti divlja gradnja, divlji parkinzi, hoteli, kladionice i ko zna šta. Onda će biti kasno i preskupo da se otkupi zemlja, sruši divlja gradnja i jednostavno neće biti mesta za pistu, pa će aerodrom ipak morati da se seli.
Tako je, to je suština. Meni izgleda da je ovim surčinskom aerodromu na duži rok presuđeno. Verovatno će, kada se konstatuje da je proširenje preskupo i/ili neizvodljivo, Vinci tražiti produžetak koncesije, uz obavezu da napravi novi aerodrom u Dobanovcima. Što će onda i dobiti.
 
Pista je u upotrebi pa je sada kasno za raspravu. Umetnuta ili udaljena o tome smo davno pričali i svaka ima prednosti i mane.

Sadašnje stanje je funkcionalno JEDNA pista, ali (kad se završi rekonstrukcija) redundantna pista. To je velika prednost a jedna pista će biti dovoljna još dugo.

Ja sam bio za ovojenu pistu sa druge strane zato što bi to GARANTOVALO opstanak aerodroma na toj lokaciji. Ovako će se na drugoj strani tokom sledećih par decenija nakotiti divlja gradnja, divlji parkinzi, hoteli, kladionice i ko zna šta. Onda će biti kasno i preskupo da se otkupi zemlja, sruši divlja gradnja i jednostavno neće biti mesta za pistu, pa će aerodrom ipak morati da se seli.
To je u nas najveca muka,pa je bolje spreciti nego leciti. Ograde,tarabe,bodljikave zice...pa kad se izgradi.
 
Poslednja izmena:
Ovako će se na drugoj strani tokom sledećih par decenija nakotiti divlja gradnja, divlji parkinzi, hoteli, kladionice i ko zna šta. Onda će biti kasno i preskupo da se otkupi zemlja, sruši divlja gradnja i jednostavno neće biti mesta za pistu, pa će aerodrom ipak morati da se seli.
Apsolutno.
 
Boldirano označava da se radi o smanjenoj vidljivosti. CATIII ti je najmanja vidljivost.

Ne oznacava. CATIII nije vidljivost pa ne moze biti ni najmanja vidljivost.
CAT III ( Preciznije: Tip B CAT III) predstavlja klasu operacije instrumentalnog prilaza zasnovanu na dizajniranim najnizim operativnim minimumima ispod kojih ce se prilaz nastaviti na osnovu propisanih vizuelnih referenci gde: Visina odluke moze biti niza od 100 stopa i izmerena vidljivost duz piste moze biti manja od 300 metara.

To u praksi znaci da se CATIII operacija prilaza moze izvesti i po najlepsem danu.
 
Отворио још шалтера, поставио аутоматска врата за Србље, организовао колоне Србиљи и сви остали и да видиш. 10 минута састанак, Време за организовање свега што не треба злагања за 28 сати, контрола после две недеље и још два пута после месец дана и на крају сезоне.
 
Dobro je imati dugorocni plan razvoja. Problem je kad se plan ne ispostuje, pa ce na kraju taj aerodrom u Dobanovcima da nikne negde kod Boleča.
 
Ne oznacava. CATIII nije vidljivost pa ne moze biti ni najmanja vidljivost.
CAT III ( Preciznije: Tip B CAT III) predstavlja klasu operacije instrumentalnog prilaza zasnovanu na dizajniranim najnizim operativnim minimumima ispod kojih ce se prilaz nastaviti na osnovu propisanih vizuelnih referenci gde: Visina odluke moze biti niza od 100 stopa i izmerena vidljivost duz piste moze biti manja od 300 metara.

To u praksi znaci da se CATIII operacija prilaza moze izvesti i po najlepsem danu.
Pa ne bih baš rekao da bi za najlepši dan operater aerdroma stavio CATIII u praksi. Uostalom dosta o tome ima na https://en.wikipedia.org/wiki/Runway_visual_range .
Više sam ti naznačio boldom da u praksi kada vidiš da piše CATIII na aerodromu da je pretpostavka da je vidljivost smanjena, da ne kažam loša.
 
Možda, ali oni ga zovu Prostorni Plan Srbije od 2021 do 2035. To nije ni vizija ni za 50 godina ni u sred grada već na livadama. Živi bili pa videli.
 
Pa ne bih baš rekao da bi za najlepši dan operater aerdroma stavio CATIII u praksi. Uostalom dosta o tome ima na https://en.wikipedia.org/wiki/Runway_visual_range .
Više sam ti naznačio boldom da u praksi kada vidiš da piše CATIII na aerodromu da je pretpostavka da je vidljivost smanjena, da ne kažam loša.

Naravno da ne bi jer povecava troskove, a smanjuje protok saobracaja. Izuzetno, na zahtev posade, to moze da se uradi delimicno ili potpuno, ili da se odbije.

No, poenta je da po AIPu, kada su CATII/III operacije na snazi i dolazi sirokotrupni avion, broj sletanja se spusta na 3 za 24min a odlasci se obustavljaju.
 
Ne selimo ga mi još nezavršenog nego država kad su objavili plan novog aerodroma u Dobanovcima. Potraži na forumu i internetu ako te zanima.

свакако погрешна локација. ако су већ планирали нову локацију, онда је то требало да буде у Земун Пољу, ближе прузи. мада свакако неће требати да се сели ни до 2050.
 
Ovo poslednje je sve što treba da znamo. Do 2050, svet može da potrese i Treći svetski rat, može i da ga ne bude, tako da se ne zaluđujemo.
 
Možda, ali oni ga zovu Prostorni Plan Srbije od 2021 do 2035. To nije ni vizija ni za 50 godina ni u sred grada već na livadama. Živi bili pa videli.

У претходним просторним плановима су биле и ствари као што су пруга Лазаревац - Горњи Милановац - Чачак, Лазаревац - Аранђеловац - Младеновац. У међувремену су оне испале и из просторних планова, а изграђене су саобраћајнице које нису ни биле у просторним плановима. Тако да, просторни планови су у великој мери мртво слово на папиру.
 
No, poenta je da po AIPu, kada su CATII/III operacije na snazi i dolazi sirokotrupni avion, broj sletanja se spusta na 3 za 24min a odlasci se obustavljaju.
И сад, ваљда, треба да нам се каже да је то довољан капацитет и да је ова рулписта пун погодак?
 
Vrh