Šta je novo?

Ada Huja

Pa onaj deo u pravcu od Pančevačkog mosta pred Avalinku i Uradi sam ,kad se ide od grada. Zbog tunela Karađorđeva i mosta preko Ada Huje. Po projektima tu će biti i Žel.stanica Karaburma ,a trebalo bi Nova Dunavska. Računam kad se završi Laz, eto ih tu . Ali dok ne završe , ko živ ko mrtav od gužve.

U to bi bilo predobro, još da tu raskrsnicu sa VIšnjičkom i tim putem za Huju urade kako treba da nisu tolike gužve za skretanje prosidaće i Višnjička i svi mi iz ovih krajeva.

Mada valja nama dočetai da prvo reše one rome i onu deponiju. Sledeći problem je peskara koja koči mnoge stvari za razvoj tog celog područja. Nju pokušavaju 30 godina da izmeste kako bi, za početak, mogla da se napravi biiklistička staza od Huje do Ade, i samo to parče ne mogu da srede.

Dunavska je valjda granica Linijskog parka za ''asflatnom džunglom'' ako se ne varam.

Šta je Laz?

Pošto nigde zvanično nisam čuo i video gde taj tunel izlazi sa ove strane zna li neko zasigurno. Ja sam nešto načuo ispod Novog Dorćola. Plac ispod je za novu stambenu jedinicu, pa ispod Dunavske taj plac kao (mada ne znam kakve to veze ima sa Jovana Avakumovića gde kao Šapić priča da izlazi, ali ajde).

To su sve mnogo dobri planovi, ali nažalost za taj most se čeka već koliko godina, više od 10, iako je sa leve strane Dunava gotovo sve završeno (sa ove ništa).

Prvo će naravno da izgrade još 30 zgrada pa će tek onda da se bave infrastrukturom, školama, vrtićima itd. Beograd XXI veka 😑🙄
 
Laz je onaj tunel od Pakovraća do Požege .
Ista kineska firma završava njega i radiće valjda i ovaj u centru grada. Kažu od Karađorđeve pa negde do Despota Stefana iza Sup-a 29.-i.Logično spajanje sa Novom Dunavskom koja bi imala više pristupnica iz pravca Višnjičke i koja bi onda išla do novog mosta na Adi Huji. To je savršeno rešenje,kao i puno jeftinije za izlaz i Mirjeva , Karaburme i Višnjičke Banje, jer je postalo nemoguće ,zagušeno, zagadjeno kao nekad 29-i
Što se tiče zgrada koliko znam uskoro Delta gradi samo na mestu bivšeg BVK, pa će ini nadam se tamo srediti ono divlje naselje i deponije..
Da prodišemo i mi konačno.
 
Kažu, ali nikad nisu pokazali gde tačno. Meni je drug koji je arhitekta i radi neke silne projekte po Beogradu rekao da njegova firma radi taj novi kompleks zgrada na paraceli ispod Novog Dorćola, i da tu negde treba da kao izađe taj tunel, što mi se nikako ne poklapa sa Šapićevim pričama Jovana Avakumovića iza supa.

To bi zaista bilo vrunksi ako bi se zaista iz višnjičke moglo preko rukavca pa na Huju pa odatle direkt na Dunavsku i da se izbegne Višnjička i 29.

Ako nije nešto menjano taj most treba da prođe preko terena FK Banje i da se spusti kod one prve perionice na Slanačkom pa preko Malog Leskovca na Mirijevac.

BVK je valjda Beko, a i o tome se piča već jedno 2, 3 godine. Verovatno i on čeka da sae reši to nehigijensko naselje pa da počne da radi.

Šteta što linijski park nije projekat do Ade Huje, što realno može i mora da bude.
 
Pa ne znam gledali smo dosta projekata, ali oni to objave, kratko daju gradjanima na uvid i samo se zašuti na tu temu. No međutim Kinezi punom parom rade ovamo od Avalinke prema Pančevcu, dižu pomoćne objekte za radnike i navodno betonjarku za most. Pre nekoliko mi je drugarica koja je arhitektica rekla gde oni dodju,tu ide brzo,sad videćemo ostaje da čekamo .
Sve se nešto širi i gradi samo ovo ostaje. Ne znam iz kog smo razloga zadnja rupa na svirali....
 
Kad je bio javni uvid za BVK pominjan je Beko sa svojom firmom kao pravi vlasnik, sad i ja u medjuvremenu čuh sa 2-3 strane da je Delta u pitanju. Delta trenutno ima 2 ogromna projekta koja rade (District na Nbg i Land iznad Poenkareove koji još nisu ni počeli sa radovima), pa se bojim da BVK ne
bi došao na red još koju godinu, no videćemo…
 
Pa realno samo neka se konačno ovaj naš deo upristoji, ceo grad se radi
... Bilo bi idealno kad bi se tamo iza onih kafića Dilema i X i Padel napravi ljudski parking za šetalište da se lepo asvaltira ona ulica iza Knezpetrola koja prolazi kraj tog gradilišta...
 
Pa ne znam gledali smo dosta projekata, ali oni to objave, kratko daju gradjanima na uvid i samo se zašuti na tu temu. No međutim Kinezi punom parom rade ovamo od Avalinke prema Pančevcu, dižu pomoćne objekte za radnike i navodno betonjarku za most. Pre nekoliko mi je drugarica koja je arhitektica rekla gde oni dodju,tu ide brzo,sad videćemo ostaje da čekamo .
Sve se nešto širi i gradi samo ovo ostaje. Ne znam iz kog smo razloga zadnja rupa na svirali....
Čekaj, to je ono između Vagnera i one teretane, tekvodno Galeb itd.?

I to prave saobraćanicu?
 
Postoji plan sa kompletnom infrastrukturom za Novu Dunavsku koja bi se nastavljala na Dunavsku išla ispod Pančevca, izmedju Avalinke i Uradisam, do Ade Huje gde bi se napravila pristupnica novom mostu na Adi Huji.i logično da je to deo obilaznice centar. To , tunel ita nova železnička stanica i prodisaćemo
 
Postoji plan sa kompletnom infrastrukturom za Novu Dunavsku koja bi se nastavljala na Dunavsku išla ispod Pančevca, izmedju Avalinke i Uradisam, do Ade Huje gde bi se napravila pristupnica novom mostu na Adi Huji. To bi logično bio deo te Obilaznice Centar.
 

Prilozi

  • IMG-780041f355134b4bc46b90bee8bef294-V.jpg
    IMG-780041f355134b4bc46b90bee8bef294-V.jpg
    67,6 KB · Pregleda: 44
  • Screenshot_20250518_212957_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20250518_212957_Adobe Acrobat.jpg
    73 KB · Pregleda: 36
  • Screenshot_20250518_213004_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20250518_213004_Adobe Acrobat.jpg
    48,3 KB · Pregleda: 44
Hajde samo da dodam na prethodni post (zbog povampirenja botova) da sa gospodinom sa snimka ne delim političke stavove (tj. nisam se o istim podrobnije informisao), niti širim propagandu bilo koje partije ovde.

Ali, ovo što je osoba sa snimka rekla je tačno, i ispod sam priložio lokacijsku dozvolu i pregled predmeta sa CEOP-a. Dakle, lokacijska dozvola navodi da nema uslova za gradnju na predmetnoj parceli, u toku je predmet za izdavanje privremene građevinske dozvole (nije dakle izdata i verovatno neće), a gradnja je debelo odmakla.

Kuda će proći saobraćajnica koja je nekada bila planirana tu, pitanje je. U svakom slučaju ovo je čista devastacija ovog prostora, koji bi trebalo da se oplemeni u zelene površine, ako se ne varam.

Posebno je zanimljivo što parcele na kojima se gradi su bile predmet između Luke Beograd i Grada Beograda, i taj spor je Luka dobila pravosnažno, koliko mi je poznato.
 
Ne ulazim u politiku, generalno je pola Beograda uništeno divljom legalnom gradnjom, ali mislim da bi proširenje Dunavske do Ade Huje bio spas za sve nas koji živimo u ovom delu grada.

Odavno je trebalo izmestiti kartonku, peskaru i sve ostalo što nikako ne priliči da stoji na samoj obali Dunava ( da ne pričam o ovim novim čudima na vodi) i sve to ozeleniti i prilagoditi pešacima, a ne automobilima.

Ali da li treba paralelna saobraćajnica za Višnjičkom - apsolutno, a to je jedino mesto gde planski može da se napravi ne samo po jedna traka u oba pravca nego i po dve. Čak i da nema mosta to bi znatno rasteretilo Višnjičku, ali i 29. novembar. A ono što je dobro jeste da i sadašnja Dunavska ima prostora da se proširi na po dve trake, kao i uključenje za Huju iz Višnjičke.

E sad ovo što je psotavljeno je drugo pitanje, meni je smao zanimljivo kako nešto ne može da počne da se radi bez dozvola, a nešto moža. Ali da treba, i te kako, a kako zidaju te kućice deluje mi da se tu radi o dugoročnom projektu, nadam se ne samo sa Dunavskom već i sa mostom. Tako da ja dižem ruku za ovo, čak iako se kreće u izgradnju pre dozvola, koje ce se valjda naknadno nabaviti, da se ne čeka više sa tim projektom.
 
Produženje Dunavske je neophodno, a ovo kinesko naselje mi ne deluje u korist tog projekta.

Ada Huja je mogla biti biser grada, ali je i dalje, posle nekoliko decenija ruglo. Navodno predviđena za zelenu površinu, pa onda za stambeno poslovnu zonu, pa opet za zelenu površinu. Rukavac se konstantno nasipa, od nekadašnje ideje da se opet prokopa kanal radi prirodnog čišćenja rukavca nema ništa.

Kako je moglo sve to da izgleda - postojao je nekada projekat Super Natural ka Višnjici.
 
Verovatno nisu imali nigde bliže da ih posade, a oni koji god projekat rade imaju te kampove koji nisu baš mali, sigurno je to bila jedna od stavki ugovora za projekat, a opet pre Pančevca teško da ima neka pogodna lokacija ovako na keca.

A ako je na ruti Dunavske onda to dovoljno govori kada su nju planirali, nažalost.
 
Vidim da su mi brisali komentare🤣 ,ali nema veze.
Pupinov most su radili Kinezi , autoput, tunel Laz i još koliko toga. I svuda su imali privremene objekte za radnike. Možda šator da podignu sa im radnici u njemu spavaju ?
 
Kako god - mnogo je tu nepoznanica i nelogičnosti. Dakle, po lokacijski uslovima nisu ni smeli da grade tu bilo šta, a tek su predali zahtev za izdavanje privremene građevinske dozvole. To je suština. Šta su ugovarali - to ne treba da bude bitno. Kamp je u ovom trenutku nelegalan.

Mogli su taman da rasčiste i rasele Distrikt 9 ispod Pančevačkog mosta i tu da ih smeste, a ne tik uz šetalište.
 
Vidim da su mi brisali komentare🤣 ,ali nema veze.
Pupinov most su radili Kinezi , autoput, tunel Laz i još koliko toga. I svuda su imali privremene objekte za radnike. Možda šator da podignu sa im radnici u njemu spavaju ?
Odličnu si ideju dao - nastaniti ih u Ćacilendu.

Umesto što laprdaš u prazno, prošetaj i pogledaj koliko su ti objekti "privremeni". Iznenadićeš se, pod uslovom da znaš da razlikuješ šatorsko platno od građevinskih blokova.
 
Odličnu si ideju dao - nastaniti ih u Ćacilendu.

Umesto što laprdaš u prazno, prošetaj i pogledaj koliko su ti objekti "privremeni". Iznenadićeš se, pod uslovom da znaš da razlikuješ šatorsko platno od građevinskih blokova.
Evo još malo ,,laprdanja"

Ovo npr nije smetalo?

https://nova.rs/vesti/drustvo/novi-...kineske-radnike-milionska-investicija-srbije/

Elem,kineske kompanije, kada završe infrastrukturni projekat u stranoj zemlji (npr. u Srbiji, Crnoj Gori, Bosni), najčešće slede nekoliko mogućih scenarija u vezi s radnim kampovima:

1. Rasformiranje i uklanjanje kampa

Najčešći slučaj. Montažni objekti se rasklapaju i odvoze, teren se vraća u prvobitno stanje ili prenamenjuje.

Ugovori sa državom ili lokalnom samoupravom obično predviđaju obavezu uklanjanja kampa po završetku radova.


2. Prenamena za druge projekte

Ako kineska firma ima više projekata u regionu, kamp se može preneti ili premestiti na sledeću lokaciju.

Neki montažni objekti mogu biti skladišteni i korišćeni ponovo.


3. Prodaja ili donacija

U pojedinim slučajevima, objekti iz kampa ostaju i budu:

Donirani lokalnoj zajednici (npr. za škole, ambulante, skladišta).

Prodati privatnim firmama ili fizičkim licima (npr. kao privremeni smeštaj ili radionice).

Ili ovo kamp Pakovraće....
 

Prilozi

  • Screenshot_2025-05-19-22-39-51-343_com.openai.chatgpt.jpg
    Screenshot_2025-05-19-22-39-51-343_com.openai.chatgpt.jpg
    37,2 KB · Pregleda: 32
Ako će oni (nekad) da grade i most preko Huje onda je to dodatni razlog da budu smešteni izmedju ta 2 projekta. Ne kažem da je to super što je tako kako je, ali dokle god država bude ugovarala izgradnju infrastrukturnih projekata sa Kinezima ti kampovi će da budu negde pa će da budu (ili Azerima koji takodje prave kampove kad izvode radove). Ovo im je očigledno bilo najjednostavnije rešenje u ovom trenutku, nije da će sami sebi pisati kazne što nema gradjevinske dozvole jer im je neko očigledno rekao evo tu se smestite.
 
Ako će oni (nekad) da grade i most preko Huje onda je to dodatni razlog da budu smešteni izmedju ta 2 projekta. Ne kažem da je to super što je tako kako je, ali dokle god država bude ugovarala izgradnju infrastrukturnih projekata sa Kinezima ti kampovi će da budu negde pa će da budu (ili Azerima koji takodje prave kampove kad izvode radove). Ovo im je očigledno bilo najjednostavnije rešenje u ovom trenutku, nije da će sami sebi pisati kazne što nema gradjevinske dozvole jer im je neko očigledno rekao evo tu se smestite.
Apsolutno se slažem, pogotovo što je dok nisu oni došli to područje bila ogromna divlja deponija koju su sad zaravnali , a na koju su kako ko stigne navozili zemlju, šut i smeće, jedno vreme je baš bilo strašno ...sad u Kinezi to raščistili
 
Po meni je tu glavni problem što mi svi nagađamo. Mesecima se tamo nešto radi i gradi bez ikakve informativne table i to nije jedinstven primer u Beogradu.

Nije toliki problem što se nešto radi već što se radi bez ikakve informacije, u tajnosti, kao da se krije. Pa jel problem izaći i reći ovde Kinezi prave svoj kamp koji će im biti centrala za izgradnju tunela, mosta ili prosto ničega, eto hoće tu da žive. Dozvola je u procesu dobijanja ali da ne bi gubili vreme i da projekti ne bi čekali još godinu dana, dali smo im saglasnost da to naprave (u suštini ni prva ni poslednja stvar koja se započinje bez dozvole koja se naknadno dobije).

Samo komunikacija i informisanost građana, ništa više.
 
Apsolutno se slažem, pogotovo što je dok nisu oni došli to područje bila ogromna divlja deponija koju su sad zaravnali , a na koju su kako ko stigne navozili zemlju, šut i smeće, jedno vreme je baš bilo strašno ...sad u Kinezi to raščistili
Divlja deponija je više ka Pančevački mostu. Taj deo je bila čistina. U nekom trenutku pre par godina kamioni su prvo počeli da odvoze zemlju sa tog dela da bi ponovo zatrpali tu rupu. Na tom delu nije bilo divlje deponije, bar ne u tom obimu kao prema Pančevcu.
Što se rasformiranja kampa tiče, isti se gradi građevinskim blokovima, a ne kontejnerskom modularni gradnjom, što znači da su u pitanju trajni objekti. Koliko je meni poznato, nijedan kineski kamp u Srbiji nije rasformiran. Nekoliko ih zvrji prazno na mestima gde su bili. Ako grešim, dajte primer.
Sto se informisanosti tiče, netransparentnost je uvek problem u Srbiji, ali imamo dovoljno informacija da ovaj kamp možemo smatrati nelegalnim po više osnova.
I naravno, stanovnici ovog kraja imaju puno pravo da se bune protiv ovoga. Oni kojima je to ok, slobodno u svoju kuću naselite Kineze.
 
Vrh