Šta je novo?

„Smartplan“ - Saobraćajni master plan Beograda

90% remodifikacija saobracaja na gore prikazanoj karti Beograda je nemoguca, a 70% nepotrebna. Ulice sa 6 do 24 traka? U gradu sa 1,4 miliona stanovnika, a jos manje stanovnika u sirem centru? Rusenje pola grada kako bi se napravile aerodromske piste za automobile?

Malo je "plan" otisao u krajnost koja Beogradu ne treba, niti ce trebati. Pri tome 6 novih recnih prelaza ka banatskoj strani (@BdgExplorer: da ne zivis u Borci? :) ), a samo jedan novi prelaz izmedju NBG i i starog BG, tj. najmnogoljudnijih delova grada, cemu to? I cemu dodatno prosirivanje ulica na kojima inace nema guzve = cisto bacanje para.

Prosirivanje ulica na NBG bi dovelo do unistavanja ono malo zelenih povrsina sto je ostalo od kako je krenuo gradjevinski boom (malo u odnosu na to kako je NBG originalno projektovan i zamisljen).

Sa druge strane, vozovi metroa ne smeju da budu popunjeni vise od 50%??? Pa to znaci da operisu ispod svoje eksploatacione moci, a taj luksuz u danasnje vreme sebi mogu da dopuste verovatno samo Dubai, Abu Dabi i eventualno Shanghai. Normalno je da su u spicu u SVIM gradovima sveta guzve, kako na ulici tako i u prevozu i to je nesto na sta se racuna kada se napusta kuca ili posao. U svakom slucaju, gradske guzve produzavaju putovanje nekih 10-15 minuta, a to je sasvim izdrljivo i ne iziskuje ulaganja vise desetina milijardi Evra da bi se ustedilo par minuta putovanja.

Jos jedan komentar: saobracajnica preko Ade, sa novim recnim prelazom, izlazi tacno na zasticenu zonu odakle se Beograd snabdeva vodom, tako da je gradnja u tom delu grada zabranjena.

itd. itd. itd...
 
Broj vozila nema nikakve veze sa brojem stanovnika nekog grada iz tog razloga sto svaki veliki i glavni grad ima dolazenje radnih ljudi u i iz njega, stoga Peking ima danju 20 miliona a nocu "samo" 16 tj manji je (po broju stanovnika) od Sangaja, dakle 4 mil samo radi u gradu ali i ne zivi, isto to postoji i u Beogradu, samo sto je broj daleko manji. Inace, nemoj uzimati L;ondon u obzir jer je London maltene poznatiji upravo po autobusima a ne po metrou, jer procackaj malo Discovery Channel i te tv, uvek kazu size of a London bus kada porede nesto sa velicinom upravo autobusa, a ne metroa, no londonski metro je najstariji na svetu pa ga to vadi. Ali sta sam ustvari hteo da kazem, New York sa svojih 20 miliona ima 4500 autobusa naspram londona koji ima 7 miliona naspram 8000 buseva. Dakle, tvoj komentar ne pije uopste vodu sto se broja vozila za broj stanovnika tice, a da bude jos gore, veci broj putnika preveze GSP "Beograd" nego MTA New York City Bus i njima su autobusi bukvalno poluprazni stalno i zamisli zglobni New Flyer D60HF koje sad hoce da zamene verovali ili ne sa Citarom ima samo dvoje uskih vrata tj na prednjam prepustu celog autobusa (prva vrata) i na prednjem prepustu druge sekcije (tj sto mi zovemo prikolica) tj treca vrata, vise vrata im jednostavno nije potrebno, nasa Lasta ima vise autobusa sa vise vrata nego ceo MTA. Ali ono sto vadi NY bez autobusa jeste upravo metro, NY ima nekih 26 linija sto je za duplo vise nego London, a koliko svi znamo vozovi imaju visestruko pa na kvadrat veci kapacitet od autobusa, tj samo 1 MTA vagon koji proizvodi japanski Kawasaki HI (Heavy Industries-da ne ispadne ista fabrika sto pravi motore) ima kapacitet 350 putnika, pomnozi to sa 10, dugacak je 20m (taj 1 vagon) pomnozi to sa 10 i dobices voz od 200m kapaciteta 3500 putnika dok 1 MTA autobus u proseku drzi u sebi stalno na sredini trase max 30 putnika jer se nikad ne napuni iako ima znatno manji kapacitet nego nasi (zbog broja sedista, konfiguracije istih itd...) BG verovao ili ne vec ima 5 miliona, jer fakticki pravno, tj ustavno nema BMA (Belgrade Metropolitan Area) sto svi ti "veliki" gradovi imaju, ali ima i radi se na tome, promea statusa i novo sire podrucje koje se dodaje postojecem: Srem, donji Banat, gornje Pomoravlje i Macva, neki sitniji delovi Sumadije, okolina Valjeva, mozda i celo Valjevo itd... Vojvodina ima 2 mil, jel tako? 1 milion je donji Banat i srem koji gravitiraju upravo Beogradu, 1 milion ono ostalo, to je 4 miliona i nesto, kad se tome doda narod koji dolazi samo da radi u BG, grad ima upravo 5, iako Backa i severni Banat imaju 1 mil zajedno s Novim Sadom i cela juzna srbija ima 1 mil sa sve Nisom, Kragujevcom i Krusevcom, to je 7, jel tako? Pa to ti je Srbija brale, nema nas ko Kineza ;)
 
Ma kakvoj crnoj Borci, sve sa one strane se rusi i krece od nule, ali ovog puta kako treba, Beogradu je ovo poslednja prilika da napravi 1 od 3 velika dela grada kako treba, jer je svakom prethodnom nesto falilo: stari grad, uske ulice, brda, nedovoljna prokrvljenos saobracajnicama upravo iz tog razloga sto je skup (tuneli itd...), NBG ima siroke ulice al za dzabe jer je spavaonica pa se koriste samo 3 od kojih samo 2 iskljucivo za nbg, a 1 i za Zemun, znas na sta mislim (Gagarinova, Autoput i Pupinov Bul.) a i arhitektura je nadefektnom nivou (gledao na ssc-u kaze stranci porede nbg sa Sangajem!?!?!?, a to je ono sto ja kazem, brutalisticke betonske kocke bez dodatne fasade koja ima zadatak da ulepsa objekat, funkcija: 95% stanovaje bez dodatnih sadrzaja, sto znaci da je nbg bukvalno jedno golemo beogradsko naselje tj skup njih u thumbnailovima, tj gridovima a ne redom tj blokovima; gurati nove sadrzaje u tako prvobitno osmisljen deo grada je cist promasaj jer pravis Frankenstajna od prvobitno zamisljene urbanisticke celine, prvo modifikuj sve postojece objekte pa onda dodaj nove da bi se uklopili)

Nenade, ako zelis guraj se slobodno, niko ti ne brani, kazem ti da su Ameri jos 50tih godina proslog veka za svaki slucaj gradili duplo vece autoputeve (ne moraju biti siri, vec u vise nivoa , izgleda nisi citao ceo tekst pa nisi procitao za dizanje u vise nivoa pa je stoga nepotrebno rusiti tolike zgrade, mada pomeni realno pola grada i mozes srusiti jer je arhitektonsko djubre koje je gradjeno posle bezmalo 50 rusenja, umesto da su rekonstruisali prvobitno, oni gradili novo i to 150 puta losije).

A ti u 21. veku razmisljas kao i svi oni sto su nas doveli do kolapsa, No Comment! Tj kazes da je nepotrebno, uvek, ali uvek treba imati lufta, sto znaci da ako Gazela koja je trebala imati bar duplo veci kapacitet od autoputa, jer kad se uliju Kneza Milosa i Bul. V. Misica u nju gustina skaze za 100%, odnosno efikasnist recnog prelaza opada za 1 ceo put tj za tih 100%, te je stoga upravo duplo veca guzva, u spicevima je situacija utoliko gora sto ulazi bar duplo veci broj vozila od tog sto sam naveo. I sta na kraju? Dobijes 3 puta veci broj vozila u odnosu na normalu a most projektovan samo za 1 put veci? sta je sa trecinom? trecina stoji i gusi prilazne ulice, zbog mostara stoji Kneza Milosa i Takovska, a sanjom i 29. Novembra jer su sve ulice fizicki povezane a saobracajni tokovi u spicu ne idu samo tuda vec svuda! Spic je haoticno stanje, nezaboravi, kada svi krenu svugde, a ti imas saobracajnicu koja je predvidjena za sve samo ne da izdrzi puno opterecenje spica. Jel Njujorski mostovi uglavnom imaju 2 nivoa? imaju, Kad su pravljeni? eno ti Wikipedia...Na najopterecenijim mostovima je protok kao na gazeli, ali su bilevel pa je zastoj duplo kraci, ako se stavi treci nivo, zastoj ce jos za toliko krace trajati, nista nemam protiv, trosi dragoceno vreme svoga zivota na gazeli ili brankovom mostu, ja kazem: neka hvala...
 
Posto iz tvojih postova razumem da je Beograd po tebi jedan grozan i stravicno ruzan grad, koji vecinom treba srusiti i graditi nesto novo, mozda je bolje da razmislis o pravljenju nekog novog grada gde mozes da primenis sve planove (ovo pisem bez imalo ironije). Eno onolike ravne Vojvodine, mal te ne prazne, pa mozes da osmislis ludnicu od grada, sa autoputevima umesto ulica i arhitekturom kao u Star Wars.

Beograd je stari balkansko-evropski grad, sa dugackom istorijom i razvijao se u fazama i rusen je i gradjen je i sada je takav kakav jeste.
Delove grada koji su "prevazidjeni" ili na neadekvatnim lokacijama cemo izmestati i praviti nesto novo i interesantno (amfiteatar, Krnjaca, Luka itd..), a ono sto vec postoji cemo ulepsati i obnoviti.

Inace, da li si stvarno ozbiljan kada kazes da bi recimo Kralja Milana digao na sprat ili recimo Vasinu i Francusku?

Sto se tice Gazele, ona je projektovana za znatno manji obim saobracaja i realna je cinjenica da je most prebukiran. Autoput je u ono vreme projektovan za drugacije kapacitete. Sada se radi na obilaznici koja ce pokupiti tranzit iz centra. Takodje ce se graditi novi mostovi, a nove ulice se vec prosiruju i to je trend koji ce se uzlaznom linijom nastavljati.

A sto se tice tih americkih gradova i autoputeva, to je sitem napravljen za njihove uslove. Automobili se tamo kupuju za 100 dolara koji stravicno zagadjuju zivotnu sredinu. Evropski zakoni su ipak malo drugaciji, a kada ti zakoni krenu da se primenjuju kod nas (za nekih 10 godina), verovatno ce se broj automobila polako smanjivati, sto zbog cene i troskova odrzavanja, a sto zbog poboljsanja u gradskom transportu (metro, tramvaj i ostalo).
Ovo sto sada dozivljavamo na Gazeli i Brankovom je situacija nastala na zalost nikakvim ulaganjima u infrastrukturu poslednjih 30 godina. Upravo zbog toga ispastamo, a da je Beograd u medjuvremenu imao prilike da se razvija kao cela Evropa, sada bi situacija bila znatno drugacija. Nerealno je uzimati trenutno stanje za "standard". To je polazna stanica za dalji razvoj i dalje investicije, od kojih se neke vec realizuju.
 
Kolega BGDExplorer,
Mnogo si se zaleteo, kako pises. Mozda si dosta i procitao, ali ako mogu da ti dam savet, vezbaj malo retoriku, i MOLIM TE, koristi pasuse i novi red. E sad, da komentarisem. Ako te zanima urbanistika, onda moras da procitas i malo urbane sociologije (s obzirom da je ona osnova svih urbanih nauka). Za nju koncept arhitektonskog djubreta ne postoji - svaka zgrada je marker istorije grada i sama po sebi na neki nacin obelezava prostor. Gentrifikacija i rekonstrukcija o kojoj ti govoris (ili strucno nazvano Osmanizacja (Po fr. Osmanu (Haussman), ne tur. Osmanu ('Uthman))) je nesto sto je imalo mnoge negativne efekte na grad pored pozitivnih. Procitaj malo Dejvid Harvija na primer, pa ces videti o cemu govorim. Zbog tvoje logike je Beograd ostao bez svog srednjevekovnog jezgra i baroknog nasledja (osmanski trgovacki grad i gradjevina Eugena Savojskog), kao i svog arhitektonskog nasledja na rekama.
A sto se Njujorka tice, posto mi svojatas ljubav ;) Jesi li ikad bio na nekom od Njujorskih mostova ili u nekom od tunela? Covece, pa Holland Tunnel ponekad treba 3 sata da se prodje ili duze... Verrazano most, da ne spominjemo Queensboro ili ndajbze Brooklyn Bridge.. Iako je grad CEO u mrezi jednosmernih ulica, opet su guzve ogromne i nesnosne, i sa tih 26 metro linija, i sa drugim transportnim modelima...
To o cemu ti pricas je NEPOTREBNO ovom gradu, nama trebaju odrziva resenja. Drago mi je da se trudis i obrazujes, ali stani malo na loptu pre nego sto se zaletis... Nisi prvi koji se tih stvari setio, ali postoji razlog (i to dobar) zasto niko to nije implementirao jos uvek na taj nacin.
 
Guzve u Njujorku su snosne, a ne nesnosne jer traju krace zbog veceg kapaciteta protoka, a gustina saobracaja je slicna kao na gazeli (gore-dole 30.000), ako u tom gradu spic traje 3 sata a u beogradu 4, tu onda nesto ozbiljno nije u redu, takodje postoji i ono sto se zove vrsni cas, odnosno "spic samog spica" odnosno maksimalna podnosljivost saobracajnice pred kolaps odnosno kada nivo kretanja opadne ispod 1%, odnosno kada taj nivo bude 0, nesto, a bas je primer amerika, naime, sto se San Franciska tice ima bolje uradjene autoputeve od Njujorka, autoput ima npr 16 traka po nivou dok u NY ima 8, a to automatski rezultira trajanju vrsnog casa odnosno ako u NY traje 3 sata u SF to traje 1 sat i 30 minuta, dok u medjuintervalima svi putevi deluju potpuno pusto jer su kola po traci u razmaku od 500m, a koliko su u Beogradu u medjuintervalu (van spica)? pa manje vise 3-5m.

To je astronomska razlika, a to daje mogucnost neometanog kretanja nadzemnih vidova gradskog prevoza u medjuintervalima kad su oni najefikasniji, dok je metro i gradska zeleznica sasvim suprotan, ima najvecu efikasnost u spicu kad sve stoji i trpi najvece opterecenje, dok nadzemni prevoz (autobusi, tramvaji i trolejbusi) trpi isto kao i bilo koje drugo vozilo na putu odnosno gubi na brzini, redovnosti i na kraju krajeva efikasnosti, pa su stoga ta vozila vise popunjena van spica nego u spicu dok metro tada zvrji prazan a u spicu je popunjen. To je citava poenta kretanja velikih gradova, nista vise.

Beograd nadam se nije palanka ili sto je jos zalosnije da ga Beogradjani na ovom forumu tako i smatraju?
Mogu da shvatim "dodjose" ali rodjene Beogradjane ne mogu da shvatim. Parizani se ponose parizom i podigli su svoj ego svojim vizijama i idejama, a mi bi da ostanemo na nivou palanke, ili da krenemo od nule kao sto su oni? Da li se to satro Beogradjani nadaju mozda 3. svetskom ratu da se ceo grad sravni pa da se onda jednom za svagda krene kako treba i da se grad razvije onako kako ovom mestu na kome se nalazi i dolikuje?
 
Explorere, da li si malo obisao i Evropu kao sto si obisao Ameriku? Moram da te podsetim da se nalazimo u Evropi, tacnije Jugoistok iste, i to na Balkanu. Beograd ne moze da se poredi ni sa Londonom, ni sa Parizom ni sa Moskvom, a tek ni u kom slucaju sa americkim gradovima, jer je jednostavno unikatan.

Razvoji tih gradova o kojima pricas su se desavala pre nekoliko vekova kada su ti gradovi bili u blatu i kada su se za to izdvajale carske pare kako bi zadivili svoje sugradjane i protivnike. U danasnje vreme bi tako nesto bilo nemoguce, a upravo zbog toga se preradjuju delovi gradova gde je to moguce (Docklands, novi delovi Moskve, Le Defence, HafenCity, MedienHafen itd.).

I mozda bi morao da se oslobodis kompleksa, pomiris sa Beogradom takvim kakav jeste i takvim kakav ce biti kada se zavrse glavni infrastrukturni projekti i molim te prekini da pricas o rusenjima i ratovima!
 
@BgdExplorer

Čoveče stvarno preteruješ. Pa toliko daleko nije išao ni tvorac Germanije (Welthauptstadt Germania). Taj projekat srećom nije realizovan... Mislio sam da se šališ, ali sam kod drugog posta shvatio da si ozboiljan. Čak i da imamo višak novca kao Kuvajt, radne logore kao nekad SSSR ili Sev. Koreja, onakva rekonstrukcija bi bila nemoguća. Kraj priče.
Na stranu što bi tako učinjena šteta bila neprocenjiva.
 
E vidis, ti razmisljas po sistemu 1000god pre hrista, odnosnosmatras da je svaki kontinent 1 svet, i da je na svakom kontinentu po jedna civilizacija. Ali danas, u 21. veku postoji rec globalizacija, a to znaci, ako mogu oni mogu i ja, lepo je, svidja mi se, samo jos da mozgam kao oni pa da napravim grad na toj bazi, zar ne?

Ako ti se moji kompleksi ne svidjaju, sto me ne pozoves malo kod tebe u Hamburg, ustvari ne moram kod tebe mogu kod tetke ali ti samo da me procesljas kroz grad, pa da bar nakratko zaboravim na Beogradsku satro metropolu koja je ni na nebu ni na zemlji sto se tice stadiuma razvoja. No, nisam ni ja a nisi ti kriv zbog toga, vec oni koji su zaduzeni za urbanizam medju kojima je moj cale koji kaze, govoris nadleznima ko zidu da govoris, nista te necuju, inace on mnogo voli Blankenese, predlagao je da se B.Kosa, Kalvarija u Zemunu i B.Brdo urade bas tako, a da nbg bude ispresecan kanalima ali je znas vec kome to bilo skupo, grad bi bio daleko lepsi kao sto je bas Hamburg danas.

Inace i Jovin stalno govori metro metro metro, i vrabci su vec naucili napamet da Beogradu treba metro, ali vlasti to ne cuju. Moj matori svaki put place na aerodromu u Hamburgu kad se vraca ovde jer kad dodje treba mu vise do stana nego sto mu tamo treba da prodje grad i vrati se, bez obzira, bilo metro, bilo Hochbahnov autobus. Ono sto mi je rekao jednom jeste to, da se zaprepastio kad je video da vozac autobusa gleda na sat kad ce da zatvori vrata na svakoj stanici, mozda je to bio izuzetak ali svakako vredan postovanja.
 
@BGDExplorer
Hteo bih da napomenem da po tvojim opisima Njujorka - ili nikad nisi bio u istom, ili zivis u nekom cudnom univerzumu paralelne dimenzije gde je nekim cudom sve onako kako ga propisuje Blumbergova propaganda ili se taj grad mnogo promenio od 2007 kad sam ja bio tamo.

Doci od JFK do Dzersija OKOLO, znaci ne kroz Menhetn, vec SAMO autoputevima koji maju po tri trake u svakom smeru (zaustavna ne postoji, vec je samo to jedan uzi pojas sirine pola nase trake), a ponekad se suzuju na dve trake kada je construction na putu... e, to je meni trebalo za vreme spica prosli put malo vise 6 sati sa roditeljima, tj, bili smo na I-95 u 20h, a njihov avion je sleteo u 12:55. To je razdaljina od 38.6mi (62km), i predstavlja "neku" obilaznicu Njujorka, ako se takvom moze zamisliti... Licno sam proveo 2 sata na George Washington mostu, ili 4 sata na Holland Tunnelu. To je u planiranom, Americkom gradu sa najmanje 10 ulaza u sebe u rangu autoputa, razvijenom zeleznickom mrezom i brodskim saobracajem.

Evo linka rute:
http://maps.google.com/maps?f=d&sad...-74.000945&sspn=0.199082,0.44632&ie=UTF8&z=12

Napomena - u evropskom (i azijskom) gradu od malo manje stanovnika (Istanbulovih 15miliona prema Njujorskih 19), treba 20 minuta od suvog centra do aerodroma, ja isprobao ovog septembra. Tako da, ne zavisi sve samo od autoputeva koje gradis, vec i kako rasporedjujes ljude, koje su njihove navike, nacini zivota, itd itd...
 
Jack Torrance, pise ti u profilu lokacija Vracar a drzis petlju na avataru, ko koga ovde zeza?
Ja sam samo prostom racunicom dosao do zakljucka da s obzirom na to koliko je velika gustina, ako zelis da se u sto vecem obimu rasteretis guzve, moras u tom obimu u odnosu na tezinu problema popravis situaciju. Ja samo kazem coveku na samrti koji lek da uzme ukoliko zeli da zivi, a on ako nece, posle pred bogom ne moze reci da sam ga ja ubio, bas naprotiv sam se ubio. U prevodu, Beograd se gusi, i svi se gusimo, pa dobro ajde da se gusimo i provedemo 5 meseci ostatka svog zivota u autobusu dok ceka da stane na stanicu na sajmu u koloni koja iznosi oko nekih 8-10 autobusa u zavisnosti od dobadana. Ja bi vise voleo da tih 5 meseci krstarim po svetu i razgledam kako je tamo, pa da one dobre stvari primenim bas ovde.

Suma sumarum: samo kazem dok nije prekasno sta treba uciniti, jer mi gubimo milijarde godisnje zato sto Beograd fakticki stoji u mestu i cupka od muke kad ce da se pokrene, Srbija je samo zaprega koju vuce konj (BG) a kad stane konj, stoji i ona, a ustvari se zaprega pravi pametna i hoce da stavi motor da se oslobodi konja a ona nema mozak jer je mozak u glavi tog konja (odnosno bg je glavni grad i tu je vlada, skupstina itd) Tako bi objasnio Zoran Djindjic da svako zna, pa i malo dete.

Ukoliko dodas 2 trake na autoputu ti ce samo za nekoliko procenata uvecati protok, ali zastoj je i dalje neminovan samo sto ce te 2 trake skratiti vereme za svega nekoliko minuta (trajanje tog zastoja). Ja govorim o tome a svi digli dzevu kako je nepotrebno, pa ako je nepotrebno onda se i dalje gurajte, ko vam brani. A onome ko je 1000km severnije preporucujem da se proseta malo do svoje postojbine pa da vidi kako je ovde "lepo" i kako se stigne u grad za 10min u krugu od 20km od centra ;)
 
A dobro jovanovm, ako je tako ispravi wikipediju pa reci da Triborough most ima AADT (Annual average daily traffic) od 500.000 kad ima 164.000 kao i gazela otprilike, po tvom svedocenju Njujorskih uslova voznje svi mostovi imaju preko 500.000 vozila/dan. A jos nesto, ti dajes duzinu od 62km, a ja ti govorim u Beogradu maksimalnu duzinu od 15km.

Znaci ti kazes da si isao na trasi od 62km, a ja kazem za beogradske uslove, da nisam isao u skolu sat i 45 minuta na razdaljini od 15 km ito bas autoputem, da li ti na istoj duzini trase treba manje ili vise vremena od sat i po da stignes u Njujorku, ako ti u NY putujes 3 stara na relaciji od 15km, to znaci da npr taj 1 most nema aadt 160 hiljada vec 320.000, zar ne?

Pa ne znam da li tebi da verujem ili wikipediji onda? Uclani se u wiki pa ispravi taj podatak o aadt slobodno, nemam nista protiv, poverovacu bez problema. Jer burazera imam tamo, on kaze da kola ne vredi da koristi zato sto je grad sasvim drugacije konstrukcije od Evropskog, tj predgradja zauzimaju 80% celog grada, a bukvalno "city" je ono sto je karakterisano oblakoderima, u Americi je to lako i jasno videti i iz aviona gde je centar.

On koristi subway i sa njim stogne u normalnim granicama, kola parkira negde na pola puta ali ne vozi autoputem jer pre stigne sporednijm putevima i i pored brojnih semafora stigne pre, presedne u subway i stogne opet pre nego sa aerodroma Leonardo Da Vinci do crkve Sv.Petra u rimu sto je manja udaljenost. Odatle ti proizilazi rec Rim odnosno preuske ulice i sokaci i nemogucnost alternativnog kretanja iako je autoput u kolapsu.

Kapiras sad sta sam hteo da kazem? Nisam hteo ni da preuvelicam, ni da unistim gradsko jezgro jer ako sagledas mnoge druge parametre, a ne samo tehnicke, a to je da se nalazimo u drustvenom sistemu zvanom demokratija, sve polazi od toga a to je da nikome, ali nikome ni krivom ni duznom nemas pravo da zabranis da vozi svoj vlastiti automobil. Amerika se toga najstrozije pridrzava, i tu prednjaci u odnosnu na ceo svet.

Tamo su drustveni principi toliko jaki a kod nas toliko labavi da stoje na staklenim nogama i mi smo kao narod u podsvesti nesigurni i izmuceni te smo izgubili svaku normalnu perspektivu civilizacijskog razvoja ocigledno. Zar ne? Na tome sam zasnovao srz, a ostalo je tehnicke prorode.

I jos nesto da napomenem a to je projekat LRT-a u Beogradu, nasa vlast i "strucnjaci" su radili sistem po ugledu na sistem u Rouen-u (Ruanu). Grad ima 106.592 stanovnika posto su neki ovde na forumu rekli nesto u vezi broja stanovnika, kako je London neuporediv itd, pa cini mi se da je razlika izmedju Beograda i Ruana mnogo veca nego razlika izmedju Beograda i Londona? Pitajte gospodina Bobica, kao i citavu tadasnju "kompaniju" za to a ne mene.

Jovanovm, zar nije stvarno tako. INECO-a je zanimalo samo da dobije novac, nije ga zanimalo nasledje Beograda, oni to u Madridu nikada ne bi dozvolili. Isti princip broja stanovnika se moze primeniti i za metro i za puteve, samo tu jos postoji faktor navika, odnosno koliko zapravo ljudi imaju i voze kola, a koliko koristi prevoz ;)

Jovanovm, sto te nema na msn, tamo moramo slobodno da razgovaramo, ovde na forumu uvek neko upadne izmedju pa rasprava o jednom problemu traje za dzabe duze...
 
@BgdExplorer

Pazi ovako, demokratija je takodje i da dekica i njegov unuk zele da imaju cist vazduh iako zive u Kneza Milosa, a ne pored neke od beogradskih suma. Ko sada sme njima da oduzme to pravo? Kad tad ce morati da se uvede neka vrsta zabrane ulaska u sam centar centra ili prolaska kroz isti, ako ne zabrana ono ce se sigurno naplracivati nekakva nadoknada za tu avanturu.

Inace ne znam da li neko prati Top Gear ovde, ali postojala je emisija gde su uporedili ko ce brze u Londonu da dodje od tacke A do tacke B kroz spic, automobil ili covek (maratonac, trceci svojim tempom). Maratonac je pobedio, and now comes the fun part. Drugar i ja smo odlucili da ponovimo istu stvar, sa sledecom razlikom, covek ce da ide hodajucom brzinom znaci bez trcanja. Pocetak je bio na kraju Kneza, a kraj kod pekare Kraljica u Vojvode Stepe (jedna stanica iznad tri solitera). Evo vam porazavajuceg podatka, meni je trebalo 40 minuta peske, dok je on stigao kolima tek posle 47 minuta.
 
Mnogo podataka, mnogo inicijative, a malo metodike. Correlation != Causation... Samo cu ti to reci.
 
shmeksi":3edvw9f7 je napisao(la):
@BgdExplorer
Inace ne znam da li neko prati Top Gear ovde, ali postojala je emisija gde su uporedili ko ce brze u Londonu da dodje od tacke A do tacke B kroz spic, automobil ili covek (maratonac, trceci svojim tempom). Maratonac je pobedio, and now comes the fun part. Drugar i ja smo odlucili da ponovimo istu stvar, sa sledecom razlikom, covek ce da ide hodajucom brzinom znaci bez trcanja. Pocetak je bio na kraju Kneza, a kraj kod pekare Kraljica u Vojvode Stepe (jedna stanica iznad tri solitera). Evo vam porazavajuceg podatka, meni je trebalo 40 minuta peske, dok je on stigao kolima tek posle 47 minuta.
Meni se redovno desava da od zgrade tehnickih fakulteta do glavne poste peske preteknem nekoliko 26-ica. :D I to oko 19-20h.
Doduse, posle glavne poste ubrzaju.
Uvek sam se cudio tom delu bulevara - da ne moze nekako bolje da se uredi...
 
^^ Neznam koliko je moguce uraditi, prosto ima veliki broj semafora u tom delu. cak i da se izgradi neki podzemni prolaz koji bi iz kalkulacije izbacio pesake neverujem da bi to mnogo pomoglo, jer saobracaj iz bocnih ulica i dalje mora da bude regulisan. Mozda sa denivelacijom raskrsnice bulevara sa beogradskom i jos par takvih intervencija, tek tad bi moglo da se govori o znacajnijem poboljsanju. Od takvih poduhavata samo jako daleko.
 
Naravno. :D Magicna rec ili dve!
Medjutim, mislim da ce za neke saobracajnice biti potrebna nova regulacija bez obzira da li se gradi sistem masovnog transporta. Cak i sa metroom u Beogradu neki pravci ce imati problema, a mogu sigurno da tvrdim da ce guzve da postoje cak i na mestima koja se nalaze na pravcu linije metroa.
 
Neverovatno čega se sve Bobić i drugari neće setiti samo da ne uvedu pravi "teški" metro. Najbolje bi bilo da se u svim centralnim gradskim opštinama zabrani saobraćaj, uvedu fijakeri, rikše ili nosiljke, a da se parking zone prošire od Sava centra do Šimanovaca i od Plavog mosta do Malog Požarevca. :blah:
 
Kako će izgledati saobraćaj u Beogradu 2033. godine
Predstavljene izmene i dopune Regionalnog prostornog plana


Beograd bi, barem prema planovima gradskih urbanista, 2033. mogao da na polju saobraćaja izgleda
značajno drugačije u odnosu na trenutno stanje. Već hronične gužve, dodatno uvećane infrastrukturnim
radovima širom prestonice, trebalo bi da budu drastično manje, ukoliko svi projekti koji su navedeni u
Izmenama i dopunama Regionalnog prostornog plana administrativnog područja grada Beograda budu i ostvareni.

Urbanistički zavod Beograda izradio je, na zahtev Sekretarijata za urbanizam i građevinske poslove
Grada Beograda, ovaj dokument koji se trenutno nalazi na ranom javnom uvidu.

Povod za izmene i dopune Regionalnog prostornog plana je, kako se navodi, implementacija rezultata
Saobraćajnog master plana (SMART plana), kao i stvaranje mogućnosti da se korišćenjem SMART plana i
Transportnog modela Beograda kao baznog "alata" vrše provere stanja saobraćajnog sistema grada....

ceo tekst : http://www.ekapija.com/real-estate/1895 ... e-i-dopune
 
Vrh