Šta je novo?

Тунел Драјзерова - Витановачка

times12

Intermediate
Učlanjen(a)
22.06.2008.
Poruke
223
Pohvaljen
192
Да ли је некоме овако нешто до сада пало на памет? И да ли би било сврсисходно?
пс. Не могу да провалим надморску висину и да ли би ово ишло равно или би имало
немогућу висинску разлику.
tunel.png
 
Не мислим на форум, него на званичне планове. Баш ме занима стручно мишљење да ли би ово било корисно. Или би било само трошење пара.
 
Ne postoji ovako nešto u zvaničnim planovima niti je postojalo u prošlosti.

Ti bi trebao da obrazložiš zašto misliš da je dobra ideja.
 
Evo, ja sam osmislio metro stanicu ispod celog Kanarevog Brda sa sve velikim podzemnim tržnim centrom i garažom. Da li bi to bilo svrsishodno?
 
Апстрахујмо на тренутак изохиптичне и финансијске изазове (вероватно пола милијарде њих) - шта би се тачно добило повезивањем те две нискокапацитативне улице?
 
Смањила би се гужва у Драјзеровој, повезали Баново брдо и Вождовац, можда смањила гужва преко Газеле. А улице се могу проширити. Додуше, коштало би ђаво и по. Можда би у некој варијанти могло да буде алтернатива унутрашњем прстену.
 
Стварно је фантазија :). Повукла ме географија и савладавање брда. Да је гола ледина, па да нешто планираш. Па фино преко аутопута на Учитељско насеље, па још један тунел до Миријева :)
 
Ako samo maštaj...

Vitanovačka je uzana dvosmerna ulica sa po jednom saobraćajnom trakom u oba smera, koja povezuje V. Stepe i Kumodrašku koju bi prvo trebalo proširiti...

Sviđa mi se ideja subjektivno, da je BB i Ada Voždovcu bliža 🙂 Ja bih recimo metro linijiu gradio kružnu Novi Beograd, Ada, preko Vidikovca, Rakovice, Voždovca do centra i nazad na Novi Beograd, može i preko Zemuna 🙂 Prevashodno da zameni i ubrza autobusku liniju 50 u kojoj je vecita gužva i mili se po obodu grada...

Uopšte u južnim delovima grada, od okretnica trola i 26ice - Banjica - do Banovog Brda treba jedan ravan bulevar sa tulenima, mostovima itd. Ili metro linija. 🙂 To je užasno urbanisticki sređeno... Krivuda dole iz Jerkovića, pa gore uzanom ulicom, pa opet dole, pa si ušao na Miljakovac pa opet neki zaokreti, nadvožnjak... Smuči ti se zivot na toj trasi...

Ali ko mene pita šta meni treba 🙂

A u onom naselju Veljko Vlahović njima gondola treba, tu ništa drugo ne rešava problem.
 
Verovatno, ali Kumodrašku treba proširiti i ponovo rekonstruisati V. Stepe... Ono ništa ne valja. 🙂
 
Само тунел Драјзерова-Витановачка неће урадити много - али са продужењем и проширењем Кумодрашке може да се уради тунел са сличном трасом који би повезивао Булевар Патријарха Павла и Кумодрашку. Ово би омогућило људима који иду са Звездаре или Душановца и тог смера ка Чукарици да "прескоче" цео Вождовац и Дедиње, где улична конфигурација свакако није добра за такву путању, самим тим растерећујући аутопут. Наравно тунел 2+2 минимум. Овде би вероватно војска правила проблем
 
Сваком ко предложи скупо решење - пијук у руке!
 
Ako bi već išli ka mašti Beogradu bi korisniji bili tuneli Bulevar Zorana Đinđića (blok 20) pa do hitne pomoći koji bi izlazio tačno iz brda ispod GAK-a Višegradska. Zatim tunel od ulice Ušće takođe ispod Save do Dunavske ili recimo od Ivana Ribara do petlje na Čukaričkoj Padini ispod Save i Ade Ciganlije.
 
Ово треће постоји и у плановима, друго је помињано осамдесетих, а прво је еквивалент проширењу аутопута и Газеле (што ја иначе сматрам неопходним, али водоторањ).
 
али са продужењем и проширењем Кумодрашке може да се уради тунел са сличном трасом који би повезивао Булевар Патријарха Павла и Кумодрашку

тај тунел постоји у плановима, али мало другачијем облику, од Раскрпетље до Аутокоманде
 
Na Google Maps imate opciju "reljef", gde možete videti gde i kakva prepreke postoje sa te strane. Beograd sa desne strane Save ima ogromna područja bez poprečnih saobraćajnica, gde što reljef, što zaštićena područja, što preizgrađenost smetaju bilo kojoj nadzemnoj varijanti poprečnih saobraćajnica. Normalnih poprečnih saobraćajnica nema, na primer, 3,3 kilometra od Autokomande do Trošarine.

Vezano za reljef i geologiju, prvih oko 20 metara dubine je zemlja i laporaste (sipljive) stene vrlo nezgodne za gradnju tunela. To je glavni razlog zašto je podzemna stanica Vukov Spomenik niža od Dunava (dolina Cvijićeve spušta nivo mekanih stena). Sa strane Drajzerove, tunel bi morao da počne kod Instituta za zemljište, a sa Voždovačke strane bi trebalo razmotriti nekoliko varijanti: Vitanovačka, Darvinova, Nova Dušanovačka petlja. Treba uzeti u obzir Voždovački potok na koti 130, gde tunel treba da bude na približno kota 110 (treba geološki istražiti).

Generalno, vrlo zanimljiva ideja, za koju bi eventualno mogla da se uradi studija ekonomske opravdanosti.

Sa građanske strane, moj razlog protiv je isti kao i za Šapićevski plan širenja Drajzerove, a to je devastacija prirodno-kulturne celine Topčiderskog parka za nešto što, za razliku od pruge Rakovica - Topčider - Sajam - Beograd i Bulevara patrijarha Pavla nije minimalna glavna ulična mreža. Sa te strane, planirani ulazak u brdo nedaleko od Topčiderske pozornice, sa izlaskom u zoni Autokomande ima manji negativan efekat, a uz to izlazi u nenaseljenoj zoni Autokomande gde je mnogo jednostavnije izgraditi sistem praktičnih veza sa Voždovačke strane.
 
Vrh