Šta je novo?

Тролејбуси и трамваји кроз Нови Београд и Земун

Učlanjen(a)
26.04.2013.
Poruke
1
Pohvaljen
3
Поздрав!

Јако сам се обрадовао када сам сазнао за овај сајт и још више за постојање форума. Обожавам мој град, Београд, и драго ми је да могу бити упућен у његову изградњу и планирање и овим путем.

Велики сам љубитељ трамваја и тролејбуса. Најелегантнији и најромантичнији вид јавног превоза, наравно ово је субјективно. :) Чуо сам да је био план пре деценију или више да се исти укину када се направи метро! Београд то себи не сме да дозволи! :grand:

Оно што ме занима јесте:
1) Да ли постоји могућност да тролејбуси пређу реку и стигну до нас на Новом Београду и/или Земуну?
2) Да ли постоји могућност да трамваји стигну до Земуна и овако оплемене атмосфером најмирнији део града?
3) Да ли су постојали планови за тако нешто и које би биле могуће трасе?

Изузетно сам заинтересован за ову тему и волео бих да се појаве и друге додатне информације о свему овоме. Занима ме баш, баш све у вези овога! :)
 
ишли су некада и тролејбуси и трамваји преко реке. пре Другог светског рата је постојао трамвај 14 који је ишао до Земуна. када је уништен мост Краља Александра прекинут је трамвајски саобраћај до Земуна и није никада обновљен. само је 80их направљена пруга ка Блоку 45 и то је то. 60их су линије 15 и 16 биле тролејбуске. ако мало пречешљаш подфоруме о трамвајима и тролејбусима наћи ћеш идеје о проширењу трамвајске/тролејбуске мреже ка Земуну.
иначе, можеш овде да погледаш историју развоја идеје о метроу, који је увех обухватао и Земун
 
Zapravo, linija 14 koja je krajem tridesetih godina puštena kao tramvaj preko mosta iz Brankove ulice za Zemun, nikada nije prestala da postoji u određenom obliku. Godine 1941. srušen je most, Zemun se našao u NDH ali je tramvaj nastavio po potrebi da saobraća trasom četrnaestice od zemunskog keja do starog sajmišta. Posle rata, obnovom Brankovog mosta uvodi se trolejbuska linija 14 Zeleni venac - Zemun, koja je postepeno produžavana do konjičke škole u Gornjem gradu. Na uključenju iz Pop Lukine sa donje strane Brankovog mosta dan danas stoje oplata i držači trolejbusjke kontaktne mreže! Trolejbus na liniji 14 se ukida početkom sedamdesetih prilikom proširivanja Brankovog mosta i rekonfiguracije novobeogradskih bulevara, sa ukidanjem uskog grla na bivšem podvožnjaku kod hotela Jugoslavija. Međutim, liniju 14 preuzima autobus, kasnije je produžena do Nove Galenike i danas saobraća pod brojem 84.
 
По новом београду повећати мрежу трамваја али не пуштати тролејбусе већ њих гурати по брдовитом терену јер су тамо кориснији.
 
Linije 15 i 84 su po meni jedine idealna za trole , što se tiče tog dela grada. Za o0stalo se slažem.
 
Ja sam govorio samo o linijama na NBG i Zemunu. Ima dosta linija u starom delu Beograda koje su idealne da postanu trolebuske i tramvajske , ali ova tema nije prikladna za to , pa zato nisam ni širio priču.
 
Код општине нови београд су својевремено биле постављене фотографије Новог Београда некад и сад. На једној од њих се види тролебус на кружном току код општине. Дакле некад је била тролебуска линија али је негде неко једног дана одлучио да је то безвезе па их је заменио бучним и смрдљивим аутобусима од којих сад не може да се живи поред булевара у Новом Београду.
 
Одлучено је онда када је цена нафте била мања од цене киловата.

-1969.године је укинута тролејбуска линија 16 (Нови Београд/Похорска-Зелени венац)
-1972.године је укинута тролејбуска линија 15 (Земун Нови Град-Зелени венац)
-1973.године је укинута тролејбуска линија 14 (Земун Горњи Град-Зелени венац)
 
16 и 23 исто. можда чак и 37

Еј не дирај ти моју три`јес седмицу! :)
 
што? дугачка је линија, иде кроз гужву, може комотно да буде трола. нисам ту ставио и 95 и 96, и оне могу да буду троле
 
Mislio je na deo kroz Milentija Popovića. Čak i na Slaviji tramvaji i trolebusi imaju odvojenu mrežu.
 
solecar":rpaq06di je napisao(la):
Mislio je na deo kroz Milentija Popovića. Čak i na Slaviji tramvaji i trolebusi imaju odvojenu mrežu.

ТролеЈбуси!!!
Пардон, било је јаче од мене.
 
Upravo je postojanje tramvajske kontaktne mreze olaksavajuca okolnost, jer postoje ispravljacke stanice (koje bi doduse trebalo zameniti novima, koje podrzavaju povracaj struje u mrezu). Davnih dana su trolejbusi 12 i 13 isli Bulevarom JNA paralelno s tramvajima od Slavije ka Autokomandi.

A od linija bi mogla i 26 da se prebaci na trolejbuse. Bar bi se malo smanjila buka i zagadjenje na Pasinom brdu i uz Zaplanjsku.
 
Гага":1bccyalv je napisao(la):
Одлучено је онда када је цена нафте била мања од цене киловата.

-1969.године је укинута тролејбуска линија 16 (Нови Београд/Похорска-Зелени венац)
-1972.године је укинута тролејбуска линија 15 (Земун Нови Град-Зелени венац)
-1973.године је укинута тролејбуска линија 14 (Земун Горњи Град-Зелени венац)
I krajem 1973. počela je naftna kriza i ovi su se lupali po glavi što su ukinuli trolejbuse. Već 1975. su počeli planovi za ponovno vraćanje trola.
Zanimljivo, kada su počeli 1969 sa otpisivanjem trola, plan je bio da linija 11 (sadašnja 22) bude ukinuta 1972. Srećom, iz nwkog razloga, linija je o(p)stala.
Mišljenja sam da trolejbusku mrežu treba prvući krpz Novi Beograd i potpuno izvršiti rekonstrukciju postojeće. Budućnost trolejbusa bi bila u vidu TBRT (Trolleybus rapiid transit).
 
Može kroz NBG , ali od autoputa ka Zemunu , kao i Zemun. Potez od autoputa ka Savskim blokovima ostaviti za tramvaje.
 
Trola 14 Zemun.jpg

Trola 14 Zemun Brankov most.jpg
 
Tramvajska linija 14 treba da ide od Ustanicke do Tasmajdana preko terazija i prizrenskom (da bude dvosmerna ili kroz tunel) pa preko brankovog mosta (ili novog kad se sagradi) bulevarom mihajla pupina do metroa a kasnije produzetak kroz 22 oktobra, glavnom i Cara Dusana do Zemuna (gornji grad ili muhar). Sadasnja 14 da bude 8 od banjice do oml.stadiona uz produzenje ka visnjickoj a 12 od banovog brda do Ustanicke. Linija 6 umesto do tasmajdana da skrene kod vuka ka omladinskom stadionu do visnjicke.

Kad se nekada uradi pravac ka Knezevcu 3 se vraca na omladinski stadion uz eventualno produzenje do visnjicke a nova linija 4 knezevac most na adi i dalje do nbg ili zemuna (tosinim bunarom) ugrinovackom do backe.
 
Po meni sto se tice tramvajske mreze,uraditi da tramvaji 11 i 13 idu pored gsp depoe na Nbgdu levo u Agostina Neta i desno normalnom trasom,a ne da prave krug.Nekako isto ako je moguće kod sajmista gde staju sa 78 i 83 da se napravi odatle tramvajska bastica za njih a ne da u jednom smeru idu druga vozila.Vratiti trojku naravno.Jer mislim da nemamo tu infrastrukturu za tramvaje gde bi se sirilo osim navedenih stvari.I ovako bi se tu kretala i druga vozila i tramvaj bi bio delimicno spor zbog guzvi.Mozda cak i tramvajska bastica kroz Visnjicku do kruznog toka kod skretanja za Lesce.
Sto se tice trolejbuske mreze da svi koji su isli ranije do Studentskog trga da se vrate.Stavio bi mozda 41 da skrece levo kod skupstine pa da ide ili preko Terazija ili preko Decanske kako bi prolazio kroz Dom omladine.Cak bi 16,84 i 15 da budu trolejbuske linije ali ne znam kako bi funkcionisalo zbog tesnih terminusa.I to da trolejbuske zice budu ulici Tresnjinog cveta na Nbgdu za 15 i 84 ako bi bili radovi zbog npr zbog festivala nekog na Uscu
 
Vrh