Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Bio sam danas do Trga. Sada ćete da me rastrgnete, ali meni je ovako prijatnije na Trgu…
Donekle delim sentiment osim nekih glupih stvari koje su uradjene poput ovih skretanja i drveca. Ono na terazijama je pakao.
Mogli su da urade bolju iteraciju i da lepo zakopaju drvece u vece kontejnere/saksije ili kako se to zove? Revizije, sta vec, i da to izgleda smisleno.
 
I ja mislim da se mnogo buke bespotrebno diže oko žardinjera.

Stvar je prosta - oni koriste te žardinjere iz dva
razloga:
1) crni stubići sa kuglama nisu ni za ... , jer se lome i krune, i lako izvaljuju. Pa žardinjere služe da štite trg od vozila
2) znaju i sami da drvo kada rikne, oni će ga iseći dole pri dnu i posle će da stoji tako godinama dok ga ne zamene. Pogledajte po Kneza Miloša, puna je takvih isečenih i nikad zamenjenih panjeva. E zato ovi stave drveće žardinjere pa ih postavljaju gde im treba.

Da sve može da se radi lepše i bolje, naravno da može. Ali znam gde živim, znam koje su im mogućnosti i dometi, i prilagođavam se tome do daljnjeg, dok se sve ne izmeni iz korena.
 
Bio sam danas do Trga. Sada ćete da me rastrgnete, ali meni je ovako prijatnije na Trgu…
Ок, све зависи куда си се кретао и није спорно да је сада на тргу лепше него пре. Фали само функционалности и стила.
 
Ок, све зависи куда си се кретао и није спорно да је сада на тргу лепше него пре. Фали само функционалности и стила.
Mislio sam na ovu poslednju promenu sa ogradom i saksijama. Gde god da stojim na Trgu, prijatnije mi je. Trg je uobličen, malo zaštićen od saboraćaja (vizuelno, ne mislim fizički, mada je i to), zelenilo prija.
Može to sve mnogo bolje, poredim samo sa i bez tog dodatka.
 
Тачно је најприродније да постоји зеленило као баријера између пешачких и коловозних површина, и толико је накарадн и неприродан био Весићев план да трг има коцке које опет нису за шетање али глуме визуелно да им је то намена.
 
План је био зона успореног саобраћаја и предност пешацима на целом тргу али ми нисмо на том цивилизацијском нивоу а и то је у пракси могуће само у комбинацији са трамвајима, никако са другим видовима транспорта без фиксне/шинске трасе.

То ће се једног дана остварити на овом тргу, неминовно је. Можда неки други народ то успе у наредном веку.
 
To je све лепо у замишљањима, али за сада је трг и даље друмско укрштање три главна правца - Коларчева/Теразије/Краља Милана, Булевар Краља Александра и Булевар Деспота Стефана + уливање Бранкове кроз Тунел преко Дечанске, и ми нажалост и даље немамо алтернативу вези ова три јака друмска коридора.
Оно што се могло урадити јесте да се друмски саобраћај измести што периферније на тргу, дијагоналом Коларчева-Француска преко платоа Зорана Ђинђића испред Стакленца, са спуштањем тролејбуса и аутобуса доле ка Дорћолу где је и планиран нови терминус у Дунавској, а да ка Студентском тргу и Калемегдану иде трамвај и цео потез од Коларчеве до Узун Миркове да буде пешачка зона са трамвајима и колским приступом само за станаре.

Нажалост, баш насупрот, доктор Шапић је том трасом провукао булеварчину да би брже ститао на посао. Али све се то може изменити.

Такође би требало размислити и о друмском решењу зоне трга, где сам ја за једносмерно кружење око блока Македонска-Браће Југовић-Француска-Плато Зорана Ђинђића, Македонска, где би се жртвовао Гардијски парк, али и добио шири простор уз позориште за зеленило и пешаке.
 
To je све лепо у замишљањима, али за сада је трг и даље друмско укрштање три главна правца - Коларчева/Теразије/Краља Милана, Булевар Краља Александра и Булевар Деспота Стефана + уливање Бранкове кроз Тунел преко Дечанске, и ми нажалост и даље немамо алтернативу вези ова три јака друмска коридора.
Оно што се могло урадити јесте да се друмски саобраћај измести што периферније на тргу, дијагоналом Коларчева-Француска преко платоа Зорана Ђинђића испред Стакленца, са спуштањем тролејбуса и аутобуса доле ка Дорћолу где је и планиран нови терминус у Дунавској, а да ка Студентском тргу и Калемегдану иде трамвај и цео потез од Коларчеве до Узун Миркове да буде пешачка зона са трамвајима и колским приступом само за станаре.
Ja sam i dalje ubeđen da je moguće i gurnuti sve kroz Kolarčeva - Makednoska - Braće Jugovića uz izmeštanje autobusa u Fransucku (deo uz Gardijski park, gde ostaje samo jedna traka za one koji hoće u Vasinu), i dodavanje jedne trake u Makedonsku, uz staklenac i jedne trake uzete od Gardjiskog parka u potezu kod Braće Jugovića (koja tu postaje dvosmerna). Kada se staklena makne, možda da se uzme i za žute trake u Braće Jugovića, ali za to nisma siguran.

Veorvatno bi protok bio malo lošiji od ovoga sada, ali kako već godinama živimo sa skoro pa stalnim radovima na Trgu, mislim da bi to sve radilo sasvim fino.
Ono što vidim kao najveći problem je očigledna namera da Vasina služi kao feeder za garaže (Rajićevu, i onu planiranu na mestu rimskih termi i furma u studnetskom parku)
 
Teško će ići autobusi i bilo koja velika vozila u Braće Jugovića.

Kolovoz kroz Trg Republike, Vasinu i St. trg mora da postoji. Bar dok teleport ne postane komercijalno dostupan i priuštiv.


A i nije kolovoz nikakva prepreka da neki trg ili ulica budu humani i privlačni. Nego to ljudi koji ne umeju da prepoznaju prave probleme i prava rešenja vole tako da predstavljaju i ponavljaju kao papagaji. Kao ono kad od celog Zelenog venca vide samo okretnicu da im smeta. Ili kad su hteli da ukidaju okretnicu od 30 m na Crvenom krstu a haos i raspad ispred BDP im je sasvim kul.


Ceo centar grada kao brlog u svakom pogledu a ljudi se hvataju za kolovoz kao krivca za sve. Eno i u Knezu nema vozila uopšte, pa je opet raspad i bruka. Toliko o tome.
 
Трг може да се реши само као круна интегралног саобраћајног и урбанистичког решења града. Дакле укрштање више шинских система са подземном станицом и заједничким изложбеним простором Народног Музеја и Позоришта.

То је све већ било планирано и само то решење се може сматрати комплетним.
 
Sa trenutnom geometrijom da. Ja razmišljam o scenariju gde se blok sa staklencom ukloni, pa prostor može da se prekroji.
Ali, naravno da je to daleko od glavnog problema, i da ima i mnogo boljih rešenja.
O tome svemu ima poente razmišljati tek kada se izgrade tunel EF-DS i metro.

A pošto će to biti na kukavo leto...

Mada i u međuvremenu može Vasina da se preuredi lako i brzo tako da bude humana i privlačna, sa 1+2 konfiguracijom, a da opet ostane saobraćaj JGPa, taksija, komunalnih i hitnih službi i turističkih autobusa.

Nego u ovoj graničnoj zemlji ljudi vole ili sve ili ništa, pa tako je i ovde nametnuta ideja da mora Vasina da postane nova Čika Ljubina da bi bila lepa. A Čika Ljubina je pritom sve gora i odbojnija, iako je pešačka zona.

Znam samo da turistički autobusi i uopšte velika vozila teško da će moći kroz Braće Jugovića. Odnosno moći će da uđu, ali da izađu iz nje... jako teško. A onda bi samim tim ta ulica postala nehumana i krcata, jer nije predviđena za tolika vozila i toliki protok. Tako da se opet vraćamo na Vasinu, koja mora da bude i ostane kolska veza između Terazija i Kalemegdana. Kad je već sve ostalo zablokirano ili zapušeno.
 
Uostalom, nije kolovoz na Trgu taj koji nas sprečava da se izravna ceo blok gde je Staklenac i vizuelno uobliči i taj deo Trga.

Ali nekima je lakše kriviti kolovoz. I okretnice.
Ironično, mislim da se ista ta ekipa radovala kada je građena Rajićeva, koja je generator mnogih automobila u tom kraju. A sad se isto tako raduju i sa gradnjom onih susednih behemota na ćošku i iza Pedagoškog muzeja.

Sve je kul, sve je uredno i lepo, sve je rešeno u Beogradu, sve je po propisima i razumu i logici, samo još kolovoz i autobus sprečavaju da se dostigne savršenstvo i utopija...
 
U sadašnjem stanju saobraćaj dominira prostorom na Trgu (tj stanju bez ovih saksija i ograde), i front preko 5 traka ne može biti obod trga, on je tu gde su saksije. I to je ustvari OK, mi ni sa ovim Trgom ne znamo (kvalitetno) šta da radimo. Eventualno ako hoćemo dočeke Nove godine tu binu na plato zorana djindjica (ne ispred spomenika!) i zatvoriti saobraćaj od 20h do 8 ujutru.

Ja bih jednog dana voleo da vidim i taj prošireni Trg, ali svašta bih ja voleo, to uopšte nije kritično.

Za Vasinu za početak samo staviti da pešački semafori otvaraju na 7 sekundi od pririska dugmeta, sa back-off-om od par minuta (koliko god je sada; tako da otvara za 7 sekundi ako skoro nije bilo zeleno, ako jeste za tih par minuta od kako je prošli put otvorio)
 
Kakva republika, takav i Trg, sve budževina do budževine, evo sad i frankeštajn klupe:

1000012403.jpg
 
Nije problem što je on palanka, već što je iskompleksiran jer je palanka, i pride glup - ubitačna kombinacija....
 
Nisam onaj lik koji kada mi je neko iz nekog razloga odbojan - da sam u fazonu: ,,Sve što on radi - ne valja ništa". Niti podržavam bezuslovno u obrnutom slučaju. Nezgodno je sada što nema onog pešačkog prelaza kod novog kružnog toka gde čekamo da se postavi sat. Ali to što je nezgodno meni, ne znači da tako treba da bude, što se mene tiče, navićiću se. I dalje sam mišljenja da je pešačka zona trebala da se širi, a da za rekonstrukciju nije bilo vreme. To je posle izgradnje metroa, koji bi u toj zoni imao jednu, a možda i dve stanice i izgradnje čuvenog tunela Karađorđeva - Bulevar Despota Stefana, trebalo da se radi, kada će biti dosta manja potreba za automobilskim saobraćajem u ovom potezu. Sada je i dalje velika, pošto mnogo ljudi tranzitira, a i ide kolima baš u centar, jer nemaju alternativu. Oni koji hoće pošto-poto kolima u centar, neka se naviknu. I da lepo tuda ide tramvaj, kroz uređenu tramvajsku bašticu do Studentskog trga. I ponovo - to je samo moje mišljenje i ništa više od toga.
 
Teško će ići autobusi i bilo koja velika vozila u Braće Jugovića.

Kolovoz kroz Trg Republike, Vasinu i St. trg mora da postoji. Bar dok teleport ne postane komercijalno dostupan i priuštiv.


A i nije kolovoz nikakva prepreka da neki trg ili ulica budu humani i privlačni. Nego to ljudi koji ne umeju da prepoznaju prave probleme i prava rešenja vole tako da predstavljaju i ponavljaju kao papagaji. Kao ono kad od celog Zelenog venca vide samo okretnicu da im smeta. Ili kad su hteli da ukidaju okretnicu od 30 m na Crvenom krstu a haos i raspad ispred BDP im je sasvim kul.


Ceo centar grada kao brlog u svakom pogledu a ljudi se hvataju za kolovoz kao krivca za sve. Eno i u Knezu nema vozila uopšte, pa je opet raspad i bruka. Toliko o tome.
Нема потребе да се укида саобраћај у Васиној и Узун Мирковој, већ да се ограничи на локални, а да се истера пролазни. Јавни превоз на точковима да сиђе доле на Дорћол, а дуж Васине да прође трамвај.
 
Vrh