Šta je novo?

Реконструкција Трга Републике

Много бре леп споменик.

Детаљи, много украса.
 
Offtopic je obrisan, o spomeniku na Savskom trgu nastavljamo u odgovarajućoj temi.
 
Do kad ce zalivanje cveca u saksijama po Knez Mihajlovoj, Trgu Republike i okolnim ulicama da se obavlja iz kamiona sa improvizovanim crevom na drsci od metle? Pritom bukvalno su danas u 23h prolazili i veoma bezobrazni bili dok je jos dosta ljudi setalo, idu zalivaju i prskaju i ne zanima ih nista okolo.
 
Сумњам да ће Зеленило икада наћи неки бољи начин заливања од тог уз помоћ штапа и канапа (црева). Како се заливају висеће саксије по бандерама у другим земљама?
 
Dragi Beobuildovci, treba mi stručno mišljenje. Imam jednu ideju za rešenje gužve na Trgu i u Francuskoj. Ako je bilo već nekada ovakvog predloga izvinte na spamu.

Vozio sam se danas Francuskom i pade mi nešto na pamet. Zamislite kada bi Francuska bila jednosmerna ka Dorćolu. Na dnu bi bilo levo skretanje u Cara Dušana, a desna bi bila za pravo ka Venizelosovoj i desno ka Bajlonijevoj pijaci. Ostatkom ulice desna bi bila žuta traka, a leva regularna.

Dobračina bi postala jednosmerna ka gore opet desno žuta, levo običan saobraćaj. Na vrhu Dobračine bio bi znak obavezno levo pa bi automobili morali da idu levo ka Trgu i ne bi mnogo opteretili Vasinu. Na Trg bi ulazi bez zaustavljanja (osim semafora za pešake kod pozorišta) jer više ne bi bilo vozila koja dolaze iz Francuske, a trolejbusi koji idu na Studentski trg bi brže prolazili jer ne bi propuštali vozila iz Francuske. Što se tiče javnog prevoza, stanica bi mogla umesto kod ex. pekare Toma da se prebaci ispred bočnog ulaza u Narodni muzej pa se ne bi pravila gužva u Kolarčevoj oko stanice.

Pravci kretanja:
Od Skadarlije/Venizelosove-Žorža Klemansoa do Trga: Džorža Vašingtona/Venizelosova (Žorža Klemansoa) - Cara Dušana (Leva traka postaje samo traka za levo uz korekciju rada semafora) - Dobračina - Vasina - Trg
Od 25. maja: Cara Dušana - Dobračina - Vasina - Trg (ukida se skratanje iz Cara Dušana levo u Dobračinu ka Dunavskoj da se ne bi stvarale gužve)

Kretanje trolejbusa do i od garaže:
Kolarčeva - Trg - Francuska - Žorža Klemansoa - Gundulićeva - Depo, u pracu ka Trgu sve ostaje isto, uz to da bi sada ovde mogla da se pusti jedna linija.

Ostali autobusi idu Dobračinom uz to da se stanica "Dušanova" ka gradu prebacuje u Dobračinu između Strahinjića bana i Jovanove.

Dodatna prednost je bolja povezanost nove trolejbuske mreže u Venizelosovoj sa ovom na Trgu, uz mogućnost uspostavljanja okretnice u ul. Gundulićev venac ili negde kod Depoa.

Evo i skice:
 

Prilozi

  • Predlog Francuska-Dobracina.png
    Predlog Francuska-Dobracina.png
    995,3 KB · Pregleda: 3.035
Francusku ulicu svakako ruze parking mesta, koja su preuzela gotovo citav trotoar.
 
Jednosmerne ulice u centru grada mogu zaista da budu dobro rešenje. Centar grada mora biti protočan, bez mnogo levih skretanja (ako su ulice dvosmerne) i, da se ne lažemo, treba što više otežati vozačima da najkraćim putem stignu od jedne do druge tačke u samom centru i time ih naterati da koriste garaže.
 
Fenomenalno rešenje, treba proslediti sekretarijatu za saobraćaj.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Један мали проблем је место стајалишта "Душанова" које би било премештено у Добрачину.
 
Drago mi je da vam se svideo predlog. Napisaću predlog i poslaću sekretarijatu za saobraćaj pa javljam ako odgovore. Da li se šalje na neki poseban mejl ili njihov regularan?
 
Sad videh predlog i moram da iznesem nekoliko primedbi, više konstatacija. Prva je što je bolje da bude jedna ulica u jednom smeru jednosmerna, a paralelna u kontra smeru, nego dve po dve. Drugo, problem je u Dobračinoj, što njome saobraćaju trolejbusi do garaže, a što je u direktnoj vezi sa tvojim predlogom za Francusku. Nemam ništa protiv tog predloga, ali on nije najsrećnije rešenje. Ranije je bilo protivljenja stanovnika Francuske zbog predloga da se trolejbusi i linije koje se okreću na Trgu preusmere da idu Francuskom. Tim predlogom bi moralo da ide drveće i čitav jedan red parking mesta, pošto sadašnji kapacitet Francuske ne bi mogao bez pomenutih intervencija da primi sav taj dodatni saobraćaj. Čak iako se ne bi radila pomenuta intervencija, opet bi jedan deo parking mesta u Francuskoj morao da ode kako bi se mogli uglaviti stubovi za kontaktnu mrežu. Ono što dodatno otežava situaciju je što se i sa sadašnjom situacijom što se tiče parking mesta na Dorćolu, kuburi sa parkiranjem, a sve ove intervencije koje su zamislili iz DJP, kao rešenje na zahteve ovih iz gradske uprave i viših instanci, zahtevaju uklanjanje parking mesta, a nikome ne pada na pamet da predloži da se na nekoj lokaciji izgradi garaža, nego za vreme policijskog časa i u gluvo doba noći r5ade na onome što su zamislili, zato što su svesni da to nema prođu kod Dorćolaca.

P.S.
Možda bi ova rasprava o promeni režima saobraćaja mogla da se prebaci u adekvatniju temu.
 
@solecar Iskeno i ja se slažem da u nije najsrećnije rešenje, ali kako u zadnje vreme svakodnevno prolazim Francuskom i Dobračinom primetio sam ogroman problem zbog automobila koji se zaustavljaju sa sva četiri u obe ulice, kao i otežan prolazak vozila i vozila javnog prevoza kroz Francusku, dok mi se uvek čini da je Dobračina prilično praznjikava... Daleko od najsrećnijeg, ali možda nije loše kao privremeno rešenje...

Jedino mi pada na pamet da sa novom trolejbuskom mrežom kroz Cvijićevu, Poenkareovu, Venizelosovu, Žorža Klemansoa i Gundulićev venac možda trolejbusi mogu tako da idu na spvanje, a da izlaze u sabraćaj kroz Dobračinu standardno. To bi onemogućilo liniju koja bi okretala na Dorćolu, ali bi npr. 31 mogla da ide dole.
 
Zaustavljanje sa sva četri se više nego lako rešava, pozove se pauk. Samo je neophodno biti uporan. Najviše mrzim kada se zbog takvih stvari pribegava komplikovanim i nepotrebnim rešenjima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=765839#p765839:1t3hmk0d je napisao(la):
solecar » 14 Aug 2020 12:11 am[/url]":1t3hmk0d]Zaustavljanje sa sva četri se više nego lako rešava, pozove se pauk. Samo je neophodno biti uporan. Najviše mrzim kada se zbog takvih stvari pribegava komplikovanim i nepotrebnim rešenjima.

Jednom prilikom sam tako stao u Becu, u roku od tri minuta stize policajac, pita da li sam u kvaru.
Ja kazem nisam, kaze zasto si se onda zaustavio sa sva cetiri?
Epilog je da sam platio kaznu i vise nisam tako stajao.
 
Zna li neko kakav je uopste plan za Studenstki trg i Vasinu? Da li se pretvaraju u pesacke zone ili ne? Ili ni oni sami jos uvek ne znaju...toliko price o tome godinama unazad, a nista se konretno ne zna...
 
Nemaju pojma ni sami. Oni bi najradije da sve proteraju iz centra i naprave nakaradnu pešačku zonu sa tramvajskom linijom 1 tako da Čiča, Breda i slične šklopocije opslužuju hiljade stanovnika, studenata, radnika, posetilaca, turista...

Pa svake godine puste buvu da će tako nešto ili slično da se sprovede, pa onda ispipavaju kako javnost reaguje na to. Vidite da su osakatili sve nekadašnje trolejbuske linije da idu samo do Slavije, a 28icu pokušali da ukinu. Sve je to priprema za isterivanje linija i saobraćaja iz centra. Još samo kad bi slepci shvatali da Beogradski centar bez toga ne može.
 
Semafori na Trgu već tri dana rade u trepćućem režimu.

Sent from my Nokia 7 plus using Tapatalk
 
Како може да се предлаже употреба Добрачине у једном смеру, када је Васина будућа пешачко трамвајска улица ?
Једино решење за саобраћај у том језгру Београда су гараже испод тла, а у њима постоје и простори за кретање возила. У том случају би правац Дечанска - Браће Југовића био сасвим растерећен и довољан. Сем тога на Дорћол са обе стане Душанове може да се долази и будућим Дунавским булеваром из правца Таковске, Цвијићеве и Деспота Стефана. Теразије и Коларчева би морали да постану део пешачких улица, јер повезују улицу Краљ Миланову која је такође предвиђена за пешачку... И наравно да се врати водоскок и припадајући вртни партер уклоњени 1947.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766719#p766719:1uzk0yu0 je napisao(la):
ГЛАС ПРИРОДЕ » Pon Avg 17, 2020 1:49 am[/url]":1uzk0yu0]Како може да се предлаже употреба Добрачине у једном смеру, када је Васина будућа пешачко трамвајска улица ?

Zato sam i pitao sta se sa tim desava? Vec godinama se prica o necemu a nista se konkretno ne zna...Vasina, sredjivanje Studentskog trga, Studentskog parka koji vapi za rekontrukcijom one divne ograde. :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=766033#p766033:3hrp7bdt je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Aug 2020 03:47 pm[/url]":3hrp7bdt]Nemaju pojma ni sami. Oni bi najradije da sve proteraju iz centra i naprave nakaradnu pešačku zonu sa tramvajskom linijom 1 tako da Čiča, Breda i slične šklopocije opslužuju hiljade stanovnika, studenata, radnika, posetilaca, turista...

Pa svake godine puste buvu da će tako nešto ili slično da se sprovede, pa onda ispipavaju kako javnost reaguje na to. Vidite da su osakatili sve nekadašnje trolejbuske linije da idu samo do Slavije, a 28icu pokušali da ukinu. Sve je to priprema za isterivanje linija i saobraćaja iz centra. Još samo kad bi slepci shvatali da Beogradski centar bez toga ne može.

Iliti kako od BnV na divlje i na silu napraviti "novi centar Beograda"...
 
Пешачка у Васиној и на Студентском тргу су беспотребне. Функционалан јавни превоз је већа потреба становника и објеката на том потезу.
 
Vrh