belka":29kqmcxz je napisao(la):
O proširenju Gandijeve i Ljubinke Bobić. Gagi su rekli da to tako izgleda, ali to u najvećem delu nije tačno. Krenimo od raskrsnice Vojvođanska - Ganidjeva.
1) ne mora da se ruši objekat u kome je Roma, jer je sasvim dovoljno prostora na suprotnoj strani da se napravi uliv-izliv 2+2.
2) Dolazimo do raskrsnice Pere Segedinca i Gandijeve kod Maksija. Tu jeste usko grlo, ali Maksi ne mora da se ruši, već bi se u javnom interesu narušila urbanistička pravila o udaljenosti zgrade od javne saobraćajnice i ona mogla proširiti na nivo 2+2, i to tako što bi po meni, trotoar do Maksija bio 1,3 metra i na samim ivičnjacima bili postavljeni jaki betonski ili metalni stubići, dok bi trotoar kod zgrade prekoputa bio 1,5 metara širok, takođe uz stubiće, a samo na tih nekih 15-20 metara sama saobraćajnica bi imala suženje, pa bi umesto da traka ima 3 metra, tj širina čitave saobraćajnice bila 12 metara, ona bila ukupno samo 10 metara (po 2,5 metara po traci). Znači , samo u tom delu ne bi bilo drvoreda ispred zgrade.
3) Sad dolazimo dos ledeće raskrsnice Gandijeve i Pere Segedinca da kažemo kod vrtića. Pre toga da ponovimo, da posle onih prethodnih 15 metara suženja, iza maksija prema zgradi koja je iza Maksija ima sasvim dovoljno mesta da malo zanesemo osovinu saobraćajnice i da dobijemo opet pun profil od 12 metara. Sad dolazimo do brda, i tu nije potrebna eksproprjacija te dve kuće broj 6 i 8. One su oduzete davno i isplaćene, tako da eksproprijacija i trošak nisu potrebni. Ubeđen sam da adekvatnom izgradnjom potpornog zida i drugim građevinskim metodama brdo može da se zaseče još malo sa obe strane i napravi prostor za profil 2+2 opet ako treba sa širinom 10 metara (ograničenje brzine, češća saobraćajna policija i ljudi će se navići). Što se tiče kuća iznad brda koje je Gaga apostrofirao kao ugrožene, njih ima ja mislim 2 ili 3 i sve su divlje. Dakle, ako se hoće rešenje, onda varijanta uklanjanje, bez para za ekspropirjaciju.
4) Stigosmo do raskrsnice gore kod Eko pumpe, pa do raskrsnice sa Nedeljka Gvozdenovića, ja ne vidim nikakav problem da dođemo do profila 12, uz blaga lelujanja osovine saobaćajnice. Prostora ima sasvim dovoljno.
5) Ja problem ne vidim ni dalje. Na raskrsnici sa Nedeljka Gvozdenovića ima nekoliko divljih objekata, market Tramizo, one kladionice, pekare, kiosci, sve to može da se ukloni, ako je ovo proširenje prioritet (po potrebi opet suženje do širine profila na 10 metara - 4 puta po 2,5 metara po traci).
6) I tako dođosmo do ulaza u Novo Bežanijsko groblje. I oni restorani i kamenoresci sa leve strane gledano iz pravca Bežanije prema groblju su divlji objekti (ako neko neće da širi profil saobraćajnice u tom delu na desnu stranu, jer je to parking ili ne znam potencijalna parcela za gradnju).
Dakle, malo dobre volje i novca i skoro nikakvih eksproprijacionih troškova nema. Nego, neće neradnici iz Direkcije za građevinsko zemljište i Sekretarijata za saobraćaj da rade i da se trude, u tome je problem. Ne postoji osećaj za lokalnu problematiku. Projekti se sa kabinetskog nivoa spuštaju u realizaciju na teren, bez sluha šta se n samom terenu stvarno događa i šta je stvarna potreba korisnika saobraćajnice.
Белка друже, све што си рекао је тако. Закључке сам извукао из онога што ми је речено, а остало сам сам закључио између редова и онога што сам видео на терену-лицу места.
1) Оно што нисам могао да кажем, а везано за проширење овог дела Гандијеве кад је рађено, јер сам тако замољен, је то да по пројекту који је урађен за Гандијеву улицу, тј. за део од Војвођанске до Пере Сегединца (доњи део) значи до Максија, је требало да се раде 3+3 траке !!! У самом пројекту нигде нема ни те продавнице боје и лакова и осталих „локала“ изнад и још неких кућа ! А ето на терену сасвим другачије. Не знам да ли је извршена експропрајација за све те објекте, предпостављам да јесте, јер онда се не би радио ни такав пројекат, али тако је. А да ли су власници те продавнице боје и лакова (Ромићи) и власници тог објекта, то не знам.
Ето кад је рађен тротоар поред тих објеката, нису дали извођачу радова да уклони она узвишења (мени личе на неке велике жардињере од цигала !, па су морали тротоар да скрате тј. сузе. Нису дали да се уклони ни оно бетонско узвишење код мини маркета, него су морали да поплочавају до узвишења !
На сликама сам означио те „жардињере од цигала“ и то бетонско узвишење. Било је ту кажу и мало тежих речи кад је рађен тротоар, а из продавнице боја су „тражили“ да им на тротоару направе део за истовар робе !!! Осећам да ће бехатон плоче на овом делу брзо да страдају, јер ће ови то сигурна да раде (да ту истоварају робу!).
Да је могло да се направе 2+2 траке у овом делу, могло је без проблема, али ето...неко је кратковид, а то је вероватно и последица не изласка на терен и сагледавање проблематике.
2) Раскрсница Гандијева-Пере Сегединца (доњи део). Тротоар код Максија, зграде иза/испред Максија и зграде преко пута где је дрворед може да се сузи на неку пристојну ширину која не би угрожавала безбедност пешака, мислим да је по закону неких 1,6 метара. У неким ситуацијама се дозвољава да буде и ужи, а то све зависи од саме “ситуације на терену“. На сликама које сам снимио од раније из репортажа „Војвођанска – Тошин бунар“ се види да тротоари са обе стране у Гандијевој, у делу од ове раскрснице па до горњег дела раскрснице Пере Сегединца- Гандијева (где је вртић) има по 2 метра ширине (тротоар на слици са десне стране), а тротоар са леве стране има и читавих 3 метра, а можда и више! По мени би се од тротоара са десне стране могло узети и цео метар ширине, а са леве стране 1,5 метара, онда би се и сутио и померио и зелени појас, јер мора да га буде, садашњи дрворед би морао да ода, али би онда засадили неко друго младо растиње. Мислим да је овде коловоз укупне ширине 8 метара, ако не и читавих 9 метара ! То оцењујем по ширини аутобус који се види на слици, а који стоји на стајалишту. Иначе по неким назнакама и сам објекат Максија је нелегалан (односно онај накнадно проширени део, тамо где је улаз) !!! Зна се како је накад изгледао овај објекат тј. бивши Ц Маркет.
3) Следећа раскрсница Гандијева-Пере Сегединца (горњи део) код вртића. Од ове раскрснице би већ требало да се ради проширење Гандијеве, с тим да се поруше оне две куће (6 и 8). Нисам знао да је већ урађена експропријација тих кућа, као што је Белка ракао. Иначе у тим кућама још увек живе ти људи чије су куће, зашто се још нису иселили то је већ друго питање. Пошто од ових кућа па неких двадесетак метара даље иде блага кривина улево, она би могла да се мало испегла, а брдо би онда, и да се укопа и да се, што каже Белка, практично бетонира и на тај начин спречи урушавање истог. Пре две године је ту код оних кућа изнад, пукла водоводна цев и вода је однела део брда. Саобраћај је у овом делу Гандијеве био затворен скоро два дана док све то нису поправили.
Значи Белка оне две куће изнад на брду (једна од њих је онај ауто сервис за дојче возила
) су нелегалне !!! Види, види, а дечко улаже и улаже у сервис тј. у обнову. Сад је ето скоро нешто дограђивао и све кречио.
Потпорни зид за брдо би требало највише да се уради због оне „зградице“ тј. станова у низу са по два спрата, који иду од ове две нелегалне куће па до ивице Косе. И сам знаш ко ту све станује, односно ко је све ту расељен.
Овде би исто ширина целог коловоза могла да буде 2+2 без икаквог проблема све до горе до семафора.
4) У овом делу је за сад проблем сама раскрсница Гандијева-Партизанске авијације-Љубинке Бобић-Бежанијских илегалаца. Док се не исели постојеће Циганско насеље (бежанијско Дедиње
) нема ништа ни од проширења, ни од сређивања овог дела Б. косе, а и изградње зграде која треба ту да се изгради. Надам се да неће бити дивља-нелегална као и она зграда која је изграђена до самих цигана !
Простора за проширење од ове раскрснице па до следеће са Рашка Димитријевића тј. код зграде МУП-а има довољно, јер је већ после цигана и урађено проширење Љ.Б. Овде би се морало још „дрпнути" од зелене површине, а онда би требало да се мало сузе и тротоари, они су у овом делу ширине скоро по 4 метра.
Од раскрснице са Рашка Димитријевића па до следеће не би исто било проблема за проширење, поготово са леве стране, јер са те стране нема никаквих објеката, сем оног техничког прегледа и перионице. Тај простор је (троугао) је још неизграђен (троугластог је облика), а шта би ту сад требало да буде не знам (планиран је био тржни центар па се одустало кад је изграђена пијаца), и у том делу проширење улице Љ.Б. није проблем. Ни десна страна улице, где су зграде, у овом делу није проблем, ту је сад дивљи паркинг, али би по проширењу улице он нестао. Можда да се направи и прави паркинг, али тако да се возила паркирају једно иза другог.
Мада што каже и Пантограф, проширење ове улице од цигана па до гробља можда и није толико неопходно. Тачно је да „чеп“ настаје на раскрсници код цигана, а као што сам већ рекао, проблем „одчепљавања“ баш овог дела, ће се решити кад се они иселе и сама улица Љ.Б. се у овом делу прошири на ону ширину која већ постоји после њих.
За сад је улица Љ.Б. прометна и из разлога што је још увек главни улаз у гробље баш из ове улице. Кад се отвори нови главни улаз у гробље (кажу да ће ове године) из улице Марка Челебоновића, онда ће већина оних који долазе колима на гробље ићи на овај улаз јер ће капела, крематоријум,... бити баш овде.
Немам бољу слику ове раскрснице, али за сад може да послужи и ова коју сам снимио у мају 2012. године. Снимио сам из Партизанске авијације, право од семафора иде Бежанијских илегалаца, лево од семафора је Гандијева, а десно Љубинке Бобић.
5) Раскрсница Љубинке Бобић-Недељка Гвозденовића-Др. Хуго Клајна можда не би била проблем, али би проблем била ширина коловозних трака (2,5 метара) коју наводиш. Аутобуси су широки од 3 до 3,5 метара и не би могле тако уске траке да се раде.
За уклањање оних нелегалних објеката нема проблема, ја једва чекам да се они уклоне, поготово она коцкарница и мини-маркет Трамизо. Мислим да она друга пекара (Хермес), која је увучена у односу на тротоара није нелегална. Надам се да би онда и она свако јутарња бахата паркирања испред пекара, стајалишта 82-ке и овог дела пијаце у Љубинке Бобић престала (или сам можда оптимиста).
Једва чекам да и ону такси станицу од 5 места за таксисте, која је у Др. Хуго Клајна, уклоне иако је легална, али је прави пример бахатости таксиста, њихове небриге, јавашлука, итд.
6) Раскрсница Љубинке Бобић-Норвешка-Грчка-улаз у Ново Бежанијско гробље I. У делу улице од претходне раскрснице до ове мислим да би морали углавном да „украду“ простор са десне стране Љ.Б., гледано према гробљу. Са леве стране нема баш нешто пуно простора за проширење, зграде су мало ближе улици, а на истој страни, а при крају (односно на почетку ове улице) је и оно стајалиште 82-ке. Значи (на жалост) иако су онај ресторан (за подушја) и каменорезац и онај још незавршен „објекат“ нелегални, сигурно би до даљег ту остали. Проширење би морало углавном да се ради са десне стране (гледано према гробљу) јер има простора. Имам неколико слика ове раскрснице, али не показују најбоље ситуацију.
Иначе за ову годину је планирана семафоризација ове раскрснице.
Да, уз добру вољу и добре идеје, али и уз „нешто мало пара“ може да се уради штошта лепо од ове деонице. Али тога нема. Ми можемо само да „притискамо“ и Дирекцију за грађевинско земљиште и Секретаријат за саобраћај и да им преносимо наше предлоге и могућа решења, али...џаба. Па они и за „обичан“ кружни ток, проблематику решавају годинама.
Планирам иначе да обиђем целу ову деоницу, и снимим садашњу ситуацију.