Šta je novo?

Нови мост на Дунаву код Бачке Паланке

Lepo, još da se pokrene gradnja brze saobraćajnice od Novog Sada ka Bačkoj Palanci direktno od krivine auto puta u NS, i Novi Sad bi dobio punu zapadnu obilaznicu. Realno nedostaje još jedan most Futog - Beočin koji bi de fakto ova dva mesta spojio u jednu funkcionalnu celinu, i drstično skratio ulaz u sam zapadni deo Novog Sada i pristup auto putu iz pravca Beočina.
 
Pre će se uraditi ovi mostovi nego kod Ade Huje i Vinče
 
Ajde jeste da smo u sred izborne kampanje, pa se svašta obećava, ali da se ponadamo, s obzirom da su tu bili i Španci, da ovo stvarno kreće. Ono što mora isto krenuti relativno uskoro je proširenje puta preko Fruške gore ka Erdeviku/Kuzminu, da bi se dobila ta nova zapadna magistralna saobraćajnica preko Fruške gore i kada most bude gotov sve kompletira.
 
Položaj budućeg mosta u odnosu na šire okruženje.

IMG_20231206_133455.png
 
Ajde jeste da smo u sred izborne kampanje, pa se svašta obećava, ali da se ponadamo, s obzirom da su tu bili i Španci, da ovo stvarno kreće. Ono što mora isto krenuti relativno uskoro je proširenje puta preko Fruške gore ka Erdeviku/Kuzminu, da bi se dobila ta nova zapadna magistralna saobraćajnica preko Fruške gore i kada most bude gotov sve kompletira.
Nazalost, potpisan je samo memorandum. Ima da se otelimo do zavrsetka projektne dokumentacije. A o pocetku radova da ne pricam. Al da ne mracim, vlast rece radovi u sledecoj godini.
 
da li se jos neko vozio ne memorandumu Beograd-Sarajevo koji je potpisan pre vise godina (isto pred neke izbore)
ili po lepim renderim i vizuelizacijama uradjenim za iste prilike
to je samo (da citiram jednog kolegu forumasa) predizborno tamburanje

ps sad se setih, paa mi imamo memorandum i za pancevo - vrsac - temisvar od pre nepar godina
 
Isto tako je bilo i memoranduma za projekte koji su vrlo brzo krenuli, ne znam sto uvek gledate crno i negativno.
 
Za sve što je izgradjeno ili se sada gradi u Srbiji je prvo potpisan Memorandum (pismo o namerama), a svaki put se ovde na forumu omalovažava taj prvi korak za Komercijalni ugovor.

Tako je bilo nap za Fruškogorski i Maravski koridor, brzu prugu BG - NS, . . . i svega ostalog.
 
Ne "omalovažava" se a priori memorandum, kako sam shvatio, omalovažava se (sa punim pravom!) ono što sledi posle memoranduma a to je, u većini slučajeva duuugo duuugo duuugo "čekićanje"....

Na 1 projekat koji se odmah uradi (uglavnom jer je politički u datom trenutku odskočio od ostalih) ostane bar 20 koji čekaju... Na žalost ljudi su s pravom zamrzeli te normalne termine "pismo o namerama", "memorandum" i sl... iskustvo ih tome uči... :(
 
Poslednja izmena:
To je zato što imaju nerealna očekivanja, a može da prodje dosta vremena do komercijalnog ugovora, pa i raskida dogovora.
 
Možda... a možda su ta očekivanja prosečnog građanina takva zbog toga što im se prenaglašeno iskomunicira (iz opet političkih razloga, da ne kažem niskih strasti) da gradnja samo što nije, a u pitanju je samo prvi korak...

Ja o ovom mostu evo slušam već 20+ godina... i pred svake izbore ga grade, 4 različite političke struje se promenilo ostadosmo na memorandumu a svi su zabadali ašove... A u međuvremenu niko ne može da zakrpi rupe na Brankovom mostu :)
 
Poslednja izmena:
To je zato što imaju nerealna očekivanja, a može da prodje dosta vremena do komercijalnog ugovora, pa i raskida dogovora.
Kakva nerealna očekivanja? Pričamo o zvaničnim najavama i potpisima ljudi koji vode ovu državu. Više od 10 godina zavlače Bačku Palanku da će dobiti most. Sad je memorandum tu da ova priča o mostu kao dobije na nekoj težini. A znamo iz iskustva da nema ništa od toga još dugo. Samo je pitanje da li ćemo da ćutimo i klimamo glavom ili ćemo da nešto javno kažemo.

U poslednje vreme najbolji primer je autoput BG - Zrenjanin. Svi znamo da projektna dokumentacija nije završena, ni trasa nije definisana niti je odobreno zaduživanje od strane skupštine (koja je raspuštena), al uporno se forsira proiča da gradnja počinje jako brzo. Evo lično najave predsednika od pre 5 godina:

1702031647453.png
 
Verujem i ja da ćemo dočekati... :) Ako ništa drugo ući ćemo jednog dana u Šengen pa nam možda ovaj most ponovo neće biti potreban :) hahahahaha :) Smejem se od muke :)

Ali potpuno mi je jasno što ljudi mrze i dočekuju sa skepsom svako pismo o namerama :)
 
Memorandumi i pisma o namerama su glavni indikator da ništa od projektne dokumentacije nije spremno i da se sprema još jedna muljaža sa direktnom pogodbom umesto otvorenog i javnog tendera.
Kamo sreće da smo u EU, kod nas bi EU tužilaštvo imalo posla oko ”nepravilnog” (da budemo blagi) trošenja novca čak i više nego u HR (a tamo su već u pritvor spremili pozamašan broj državnih službenika od ministara pa naniže). Ali baš zato ovi naši nikad neće iskreno hteti ni blizu EU - samo im još fali da ih tužioci (koje ne mogu sami da smene) hapse.
 
Ovako po opisu ispada da će sadašnji putevi gde god se ukrštaju sa novim ići ispod ili iznad, a onda se praviti spojevi na ili denivelisanu raskrsnicu, ili na kružni tok negde pored (znači spojni put koji završava ili na denivelisanoj raskrsnici ili na kružnom toku sa brzim putem).
A nije mi jasno zašto ne primenimo rešenje koje italijani vole čak i na auto putevima (tamo gde su u zoni gradova pa su već izvan naplate) - motoput na nadvožnjak, sa 4 kose rampe za ulaz/izlaz u/iz svakog smera brzog puta, a ispod kružna raskrsnica. Mnogo manje komplikovano od prave petlje, manje prostora zauzima, a sigurno i manje prostora u odnosu na ovo rešenje sa nadvožnjakom, pa spojnim putevima pa opet spajanjem sa brzim putem na jedan od dva načina.
 
U ovoj priči je najbitnija severna obilaznica oko NS. Time bi NS dobio pun krug obilaznice i sav teretni i tranzitni saobraćaj bi se izmestio sa gradskih ulica.
 
Da li to znači da će prvo napraviti dve trake, . .
"Na nivou izrade idejnog projekta predvideti izgradnju jednog poluprofila brze saobraćajnice, po kom će se odvijati dvosmerni saobraćaj dok se u kasnijim fazama ne ukaže potreba za izgradnjom i drugog poluprofila brze saobraćajnice - dodaje se u dokumentaciji." - citat iz članka.

Potreba za drugim poluprofilom će verovatno biti kada se izgradi most i deonica od Kuzmina do mosta. Tako će biti povećan saobraćaj i iz pravca Bijeljine i R.Srpske.
 
Vrh