Šta je novo?

Национални парк Тара

Kakav je put do Rajcanske Sljivovice?
 
Kakav je put do Rajcanske Sljivovice?
Odakle?

Sto se tice puta od jezera Perucac do Predovog krsta zaista je katastrofa. Na desetak mesta postoje klizista koja tako stoje duze od deceniju. Putnickim autom na tim mestima se moze proci prvom 2 km/h i uz Boziju pomoc da se pod vozila ne zakaci.

Kucice na jezeru koje pominjete su nevidjena sramota i slika i prilika sistema i vremena u kome zivimo. Kucice postoje tako sto placaju kaznu za uzurpaciju prirodnog dobra svake godine. Znaci turizam nam se zasniva na divljem bespravnom zauzimanju Nacionalnog parka. Dok sam pre trideset godina gledao divokoze kako piju vodu na tih 5-6 km jezera i medvede kako plivaju danas mozete videti besne dzipove, narodnjake koji grme sa splavova, glisere itd. Sta je sa zednim medvedim, divokozama i drugom divljaci ne smem ni da zamislim. Mislim da Bog zali sto je Srbima dao ovakvu prirodu.
 
Poslednja izmena:
@prostorni planer
Pa generalno ako bi se islo iz Beograda, da li se preporucuje neki put i u kakvom su stanju ako se ide automobilom. Hvala za informacije!
Vidim da sam napravio gresku, Racanska* Sljivovica.
 
@prostorni planer
Pa generalno ako bi se islo iz Beograda, da li se preporucuje neki put i u kakvom su stanju ako se ide automobilom. Hvala za informacije!
Vidim da sam napravio gresku, Racanska* Sljivovica.
Pa od Beograda imas dva glavna puta, preko Debelog brda i preko Uzica. Prvi je oko 50 km blizi od drugog. Put preko debelog brda je losiji - stonse ogleda u losijem kolivozu od Debelog brda do Rogacice, ali sam prilaz Racanskoj Sljivovici je bolji jer je deo od Kremana do Racanske Sljivovice losiji od puta Bajina Basta - Racanska Sljivovica. Preko Debelog brda, nema naplatnih rampi, kolona na delu ka Zlatiboru itd. Svaka varijanta ima svoje prednosti i nedostatke.
 
Да ли је неко испратио ово, да ли је реална забринутост и да ли сте потписали ако јесте

 
Ja sam pricao i sa ljudima iz opstine BB. Smatraju da se digla velika buka ni oko cega. Tim izmenama plana samo ce se urediti taj deo koji je vec izgradjen. Plan obuhvata 70 ha a Tara ima 20000 hektara. Ne vidim kakva je to Zlatiborizacija.
 

IMG_20230524_165621.png
 
Poslednja izmena:
Да ли је неко испратио ово, да ли је реална забринутост и да ли сте потписали ако јесте

Nije realna zabrinutost. Bio sam na Tari pocetkom avgusta, Tara je nacionalni park, Zlatibor nije, tu je gradnja mnogo restriktivnija, a iako potpisujem svasta nesto od Kreni-Promeni, ovo je samo mnogo buke ni oko cega.
 
Put je možda već završen . . . i samo se čeka na "svečano otvaranje". :)

Hvala na informaciji !
U svakom slučaju prolazim tamo ovih dana pa ću javiti kakva je situacija.
 
Super je sto su napravili siroki put od Mitrovca do Carobnog brega, ali put od Mokre Gore do Ivera tj Carobnog brega je veoma uzan i opasan. Zimi katastrofa.
 
Odakle?

Sto se tice puta od jezera Perucac do Predovog krsta zaista je katastrofa. Na desetak mesta postoje klizista koja tako stoje duze od deceniju. Putnickim autom na tim mestima se moze proci prvom 2 km/h i uz Boziju pomoc da se pod vozila ne zakaci.

Kucice na jezeru koje pominjete su nevidjena sramota i slika i prilika sistema i vremena u kome zivimo. Kucice postoje tako sto placaju kaznu za uzurpaciju prirodnog dobra svake godine. Znaci turizam nam se zasniva na divljem bespravnom zauzimanju Nacionalnog parka. Dok sam pre trideset godina gledao divokoze kako piju vodu na tih 5-6 km jezera i medvede kako plivaju danas mozete videti besne dzipove, narodnjake koji grme sa splavova, glisere itd. Sta je sa zednim medvedim, divokozama i drugom divljaci ne smem ni da zamislim. Mislim da Bog zali sto je Srbima dao ovakvu prirodu.
A da ih sruše kakva je to glupost platis kaznu objekat ostaje u zaštićenom dobru
 
Kao što sam obećao Iverak - Sekulići novom asfaltnom trasom.

Početak novog asfalta kod Ivera:

pocetak iver.jpg


20230902_101734.jpg


Zatim trasa do Sekulića:
20230902_102703.jpg
20230902_104012.jpg
20230902_104250.jpg
20230902_135826.jpg
20230902_174023.jpg


Kraj novog asfalta u Sekulićima:
kraj sekulici.jpg


Od Mitrovca pa do ove tačke asfaltirano je prošle godine.

:vops:
 
Od Čarobnog brega do Drvengrada 9km i asfalt je dobar. Nema ni jedne jedine rupe ili odrona.
Na donjem delu trase ima više oštrih krivina, kao i par suženja, ali asfalt je bez zamerke iako je jedno 10+ godina star.
 
Da li je ovo pocetak zlatiborizacije Tare o kojoj se prica? Projekat Sase Matica vredan 35 miliona.
 
Mislim da nije preveliki da bi doveo do Zlatiborizacije, ali moze da bude vesnik slicnih projekata koji ce izmeniti izgled Kaludjerskih bara (Nadam se ne)
 
Po lokaciji gde se nalazi ovaj projekat, deluje da je van teritorije nacionalnog parka (tj I stepena zaštite)
 
Da li je ovo pocetak zlatiborizacije Tare o kojoj se prica? Projekat Sase Matica vredan 35 miliona.

Sa Tarom je gotovo, ubi je korona.

Početkom Septembra reših da odem do vidikovca Banjska stena, nisam tu bio godinama.
Spustih se onim krdžavim putem od Mitrovca i stignem do tzv. parkinga. Jedva nađoh mesto.
Sednem u lad i gledam. Pristižu i kombi vozila. Vika, dreka, gomile, itd. I .. reših da ne idem na vidikovac.
Sedim tako i dalje, dođe taxi iz BBašte. Čeka putnike da se vrate. Započnem razgovor sa vozačem.
Kaže čovek u vrhu sezone ovde nema gde da se parkira !
Ranije sam primetio jednu stazu i pitam ga gde vodi. On mi detaljno objasni.
I ... otkrovenje - lep vidikovac, sličan pogled, nigde nikoga. Dakle mir, tišina sa prelepim pogledom.

Poenta - sa Tarom je gotovo, ali još mogu da se pronađu mesta nezagađena turizmom, uz malo
hrabrosti za istraživanje. A ovu lokaciju namerno ne otkrivam.
 
Vrh