Šta je novo?

Косанчићев венац - ревитализација

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740795#p740795:315lkl8e je napisao(la):
DraganSt » 21 Мај 2020 21:54[/url]":315lkl8e]Al me nasmeja. Kad bi krenuli da kaznjavaju za pisanje, bacanje djubreta, ludacku voznju, botovi bi odmah krenuli sa komentarima tipa evo ga, radi to da bi uzimao pare od naroda.
Можда, под претпоставком да друга страна уопште има ботове, али просечан посертилац овог форума не би. (Настрану то што се редовно пишу казне за наведено.)
 
privatan parking servis i da vidis kako ce da nose ovi drzavni apsolutno kao da ne postoje

Ovo je jedina slamka spasa za bahatost vozača u ovom gradu. Javna garaža je udaljena nekih 5 minuta hoda al za st**ku je slađe džabe, taman ostane para da gusla produženi espreso naredna dva sata
 
a nekada je sve bilo mnogo lepše:

da62908428d2a76c6c2218e133e94486.jpg
 
Duzinom ove zelene linije do reke na K. Vencu oduvek sam zamisljao terasu ili barem prohodnu pesacku stazu, ali to ce svakako biti zaklonjeno jednom kada budu popunili ovu rupu izmedju zgrada u Karadjordjevoj.

Prosto, slicno kao kod zgrade Rektorata Univerziteta umetnosti, od pozadine zgrada na KV napraviti front.
 
Ми то и тада из Немачке куповали гвожђе ---
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741928#p741928:matnjtce je napisao(la):
Kokili » 25 May 2020 10:34 am[/url]":matnjtce]a nekada je sve bilo mnogo lepše:

da62908428d2a76c6c2218e133e94486.jpg
Da li ima negde skice tehnicki ili sta vec ne razumem se u struku,
Pa da se mozda u buducnosti opet napravi ovakav most...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740958#p740958:mylvxykg je napisao(la):
direktor » 21 May 2020 08:40 pm[/url]":mylvxykg]Jel ko zvao pauka da dodje da pokupi ta kola ...
Jutros je pauk stajao parkiran tu :) Sa ekipom od trojice u kabini, verovatno su cekali da prodje onih X minuta pa da nose.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742025#p742025:3h4mv9at je napisao(la):
Прле » 25 May 2020 07:35 pm[/url]":3h4mv9at]Ми то и тада из Немачке куповали гвожђе ---
Most je finansiran iz ratne odštete, kao i Brankov par decenija kasnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742455#p742455:jwtx7vka je napisao(la):
varos kapija » Sre Maj 27, 2020 11:00 am[/url]":jwtx7vka]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=740958#p740958:jwtx7vka je napisao(la):
direktor » 21 May 2020 08:40 pm[/url]":jwtx7vka]Jel ko zvao pauka da dodje da pokupi ta kola ...
Jutros je pauk stajao parkiran tu :) Sa ekipom od trojice u kabini, verovatno su cekali da prodje onih X minuta pa da nose.

Juce sam prosao tu, za divno cudo prvi put bilo samo 2 auta parkirana.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742258#p742258:1nmye8jl je napisao(la):
sasa901 » Uto Maj 26, 2020 5:19 pm[/url]":1nmye8jl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741928#p741928:1nmye8jl je napisao(la):
Kokili » 25 May 2020 10:34 am[/url]":1nmye8jl]a nekada je sve bilo mnogo lepše:
Da li ima negde skice tehnicki ili sta vec ne razumem se u struku,
Pa da se mozda u buducnosti opet napravi ovakav most...

Na žalost, ovakav most bi bio preuzak za današnju frekvenciju saobraćaja...
Bio bi lep, ali ne bi služio primarnoj svrsi...

Brankov most je 1000 puta ružniji, ali je isto tako 1000 puta funkcionalniji..
 
"Ružniji?" Srećom pa dizajneri ne konstruišu mostove.
Da je je postojalo znanja i tehnologije, i 1930-tih godina bi izgradili most onako kao što su kasnije uradili 1950-tih. Manje ugrađenog materijala, daleko jednostavnija konstrukcija, neuporedivo lakše održavanje, veća nenarušena noseća površina u odnosu na viseći, što je na kraju omogućilo povećanje broja saobraćajnih traka jednom kada je most proširen, što bi bilo nemoguće da je ostao viseći most. Luk mosta maltene izgleda kao dijagram momenta savijanja ravnomerno opterećene proste grede (maltene... :) ).
Ne sudite romantično o prošlim vremenima samo na osnovu probranih fotografija...
 
U osnovi si u pravu, mada, postojeći most je proširen - dupliranjem, tj. izgradnjom mosta-blizanca, što može i sa visećim mostovima.

Treba reći i da su u Kelnu obnovili most kakav je bio do rušenja (mada sa savremenijim konstruktivnim rešenjem), a to je najsličniji most Aleksandrovom.
 
Da, taj most u Kelnu (sličan, ne identičan), se često koristi kao argument ovde na forumu.
Samo, naš je sušen 1941. i dobar deo ostataka je do 1944. već odnešen, a taj u Kelnu je srušen tek 1945. i ostali su im piloni koje su kassije ponovo iskoristili.
I taj u Kelnu (rekonstrukcija) i Brankov su građeni 1950-tih, ali pošto nama nisu ostali piloni, bilo je krajnje logično da se projektuje nova, tehnički savremena konstrukcija, a ne da s eponovo primeni odavno zastarelo rešenje iz 1920-tih/30tih.
 
Deo ostataka našeg je završio u Kraljevu, gde i danas stoji nad Ibrom. A u Kelnu su posle rata takođe pravili savremen most, drukčiji od starog. I on ima ortotropnu ploču. Sve je to švapska tehnologija, uključujući i Brankov most.

Meni je današnje rešenje bez pilona i sajli na tom mestu ipak primerenije. Da sam se ja ikad išta pitao, gradio bi se i most Pariska-Bulevar Nikole Tesle, takođe u obliku grede.
 
Да да дуплирање. То је као што хоћемо да дуплирамо Зарићев мост.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=743762#p743762:33apf9vr je napisao(la):
Пантограф » 31 May 2020 07:51 pm[/url]":33apf9vr]Deo ostataka našeg je završio u Kraljevu, gde i danas stoji nad Ibrom. A u Kelnu su posle rata takođe pravili savremen most, drukčiji od starog. I on ima ortotropnu ploču. Sve je to švapska tehnologija, uključujući i Brankov most.

Meni je današnje rešenje bez pilona i sajli na tom mestu ipak primerenije. Da sam se ja ikad išta pitao, gradio bi se i most Pariska-Bulevar Nikole Tesle, takođe u obliku grede.

Na aero snimcima iz 1944 se ne vide piloni Mosta kralja Aleksandra.
Ti delovi koji su iskorišćeni za most preko Ribnice su posle rata vađeni sa dna Save, sečeni i obrađivani za novu konstrukciju mosta u Kraljevu.
Bez pilona - nije bilo sanše da se rekonstruše most, niti je bilo kapaciteta da se oni ponovo naprave.
Uostalom, evo šta je završilo u Kraljevu
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_WzwlFYa3TE[/youtube]
osim stubova i kablova, nije tu bilo ni dovoljne dužine da se na isti način ponovo premosti Sava...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741928#p741928:h0eaut7n je napisao(la):
Kokili » Pon Maj 25, 2020 10:34 am[/url]":h0eaut7n]a nekada je sve bilo mnogo lepše:

da62908428d2a76c6c2218e133e94486.jpg


Ima knjiga:
"Die Strassenbrücke König Alexander I über die Save zwischen Belgrad und Zemun" autor Mirko Roš, Cirih 1940.
U knjizi ima dosta fotografija, crteža i tehničkih detalja, ali pošto nisam te struke, ne mogu da cenim nivo detalja, meni izgleda najpribližnije onom što bi se danas zvalo monografija.
Inače izvođač je bila nemačka firma Gutehoffnungshütte iz Oberhausena.
MIrko Roš
https://www.lib4ri.ch/institutional-bib ... ko-ro.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742258#p742258:236fsf6i je napisao(la):
sasa901 » Uto Maj 26, 2020 4:19 pm[/url]":236fsf6i]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=741928#p741928:236fsf6i je napisao(la):
Kokili » 25 May 2020 10:34 am[/url]":236fsf6i]a nekada je sve bilo mnogo lepše:

da62908428d2a76c6c2218e133e94486.jpg
Da li ima negde skice tehnicki ili sta vec ne razumem se u struku,
Pa da se mozda u buducnosti opet napravi ovakav most...


A evo i linka na pdf kopiju knjige... Nisam ni znao da postoji. Sa sve pečatom Biblioteke grada Beograda.

http://147.91.218.12/dlibra/docmetadata?id=1096
 
Sjajno!

A autor Mirko Roš je posle rata bio jedan od utemeljivača Instituta za ispitivanje materijala Srbije (IMS), po ugledu na takvu instituciju u Švajcarskoj.
 
Hvala puno gs011, ovo je fenomenalno.
Nisam znao da su u Kelnu postojala zapravo dva slična mosta, ne jedan:
Mülheimer Brücke
https://de.wikipedia.org/wiki/M%C3%BClh ... r%C3%BCcke
Rheinbrücke Köln-Rodenkirchen
https://de.wikipedia.org/wiki/Rheinbr%C ... denkirchen (kasnije "udvojen)"
Da li je ista firma projektovala ova dva u Kelnu, Most kralja Aleksandra, ali i - Brankov most (ili makar ljudi iz projektnog tima)?
Po starim fotografijama vidim neke "sličnosti" u detaljima konstrukcije današnjeg Brankovog i prvobitnog Mülheimer Brücke (srušenog u ratu).
Svakako, ovo je priča za neku drugu temu, ne za Kosančićev venac...
 
U obuhvatu plana planirane su sledeće namene za površine javnih namena: mreža saobraćajnica (pešačko-kolska komunikacija - Velike stepenice; pešačka komunikacija - Male stepenice i kosi lift; saobraćajne površine u posebnom režimu korišćenja i integrisana kolsko-pešačka staza).

KOSI LIFT!?
 
Vrh