Šta je novo?

Електрични аутобуси / Elektricni autobusi / E-buses

Sad imam strah da najveći vlasnik udela akcija Laste uveliko planira ovakve buseve da uzme za otimanje trolejbuskih linija. Ove demonstracije će sprečiti gašenje troli.
Ne brini se, čak i ako uspeju da otmu, kupiće kvalitetna vozila, naročito za tako bitne linije oko kojih se digla velika buka. Ma da svakako bih više voleo i ovako nekog Kineza u Gsp-u a da je trolejbus, nego najskupljeg elektrobusa u ugovoru od 1.1 milijardu
 
Da dr Šapić ne bi mogao da nam kaže da smo elektrofobični, evo i ideje za širenje elektrobus sistema.


Spisak linija:
61 Vukov spomenik - Naselje Belvil (sadašnja EKO1)
62 Dorćol /SRC/ - Blok 42 (produžena EKO2)
66 Omladinski stadion - Blok 45 (odsečena od 95)
67 Dorćol /SRC/ - Blok 70a
68 Beograd na vodi - Blok 70
69 Zemun /Gornji grad/ - Blok 70 (prva redovna linija u Marije Bursać!)

Ovo za početak. Realno bi trebalo da stavim i 76 ali njoj treba potpuni overhaul pa je se ne dotičemo ovde. Mogli bi da uvedemo neke 63 i 64 pa da u potpunosti dovedemo u red numeraciju linija na 60.
 
Najluđe od svega je što su autobusi na gas - kojih sada ima na stotine - ekološkiji čak i od električnih, a opet nemaju EKO prefiks i oznaku.

Zato su meni uvek te "eko" priče i ideje, bar u kontekstu javnog prevoza - bullshit. Prvo zato što se uvek nameće i ističe kao da se radi nešto revolucionarno, a u realnosti se samo pravi pompa i reklama za električna vozila. A drugo, zato što ni sve da se svih 700/1000 autobusa u Beogradu zameni onima sa "ekološkim" pogonima, aerozagađenje će se smanjiti fazon 1%.

Nego to je popularno sad, pričati i kupovati sve te """ekološke""" alternative. Iako se na duge staze i na kraju svih računica suštinski ništa ne menja na bolje. Političari na dobitku jer ispadnu ekolozi i odgovorni, kompanije na dobitku jer zarađuju još više od prodaje i servisiranja. A račun naravno, kao i uvek, plaćaju građani. Bez ikakvih realnih i efektivnih promena na bolje.
 
Poslednja izmena:
Da dr Šapić ne bi mogao da nam kaže da smo elektrofobični, evo i ideje za širenje elektrobus sistema.


Spisak linija:
61 Vukov spomenik - Naselje Belvil (sadašnja EKO1)
62 Dorćol /SRC/ - Blok 42 (produžena EKO2)
66 Omladinski stadion - Blok 45 (odsečena od 95)
67 Dorćol /SRC/ - Blok 70a
68 Beograd na vodi - Blok 70
69 Zemun /Gornji grad/ - Blok 70 (prva redovna linija u Marije Bursać!)

Ovo za početak. Realno bi trebalo da stavim i 76 ali njoj treba potpuni overhaul pa je se ne dotičemo ovde. Mogli bi da uvedemo neke 63 i 64 pa da u potpunosti dovedemo u red numeraciju linija na 60.
Davani su predlozi na forumu da se odreðene linije pretvore u elektrobuske, a odreðene u trolejbuske. Ali sve i da im damo jedan takav zvaničan predlog, opet bi se vadili na "paukovu mrežu" i neefikasnost trolejbuskog podsistema.​
 
Neizvodljivo jer je problem u Marije Bursać od okretnice do Prvomajske.
Prilično sam siguran da sam video i gore ulice koje mogu da prime solo bus. (Na primer Hercegovačka i one uličice kod ŽS Zemun sa 45.) Takođe prema starim novinskim člancima tokom vanrednih izmena su i saobraćali autobusi poput 18.
 
Ranije kad su bile izmene zbog maratona isli su tuda solarisi, manovi i drugi sa linija 17, 18 i mozda 88 ako se ne varam. Naravno bez problema. Cinjenica da treba tuda linija da prodje s tim sto bi trebalo preko mostica napraviti denivelaciju za ulaz u okretnicu iz pravca zemuna. Ovom linijom bi se pokrio taj deo a 77 ne bi morala da kruzi iz pravca zvezdare. Cak i 76 bi mogla da se reorganizuje i prodje kroz Marije Bursac ka Zemunu jer je mahom prazna.
 
Pitam jer nisam upućen u to, živim u skroz drugom delu grada, moje pitanje je bilo: što ide tako pa se vraća istom ulicom a u smeru ka Zvezdari ne ide tako? Nemam stav po pitanju tako kako bi trebalo da ide linija 77. I jel ljudi koji čekaju 77 na stanici Dom penzionera čekaju da bi išli do okretnice na Bezaniji pa do centra tako?
 
Nekada su postojale 76 i 77 koje su od Tašmajdana išle, nisam siguran da li istom trasom do Dr Žorža Matea, odakle je jedna linija išla do Doma penzionera a druga do sadašnje okretnice kod KBC BK. Ovo danas je kompromisno rešenje obzirom na situaciju sa 76 i činjenicom da je 77 bila ukinuta za vreme sankcija.​
 
Verovatno uzimaju onaj kineski Foton, posto će on biti izložen na sajmu automobila
 
Nema veze jedno s drugim, a baš slučajno da posle voze na 6 linija? Malo mi je čudno. Zašto ne na 10 ili 15 linija?
 
Nema veze jedno s drugim, a baš slučajno da posle voze na 6 linija? Malo mi je čudno. Zašto ne na 10 ili 15 linija?
Зато што ће изгледа бити 6 нових линија до Сурчина које ће се увести до Експа.
 
Aha. Ja sam razumeo ra će posle raditi na 6 linija. Doduše, trolejbuskih ima 7, mada lako su mogli da zaborave 21.
 
Pročitaj tekst, ovo su vozila koja kupuje Vlada za Expo i najverovatnije će ići bez tendera za kineski Foton.
 
Vrh