Šta je novo?

Дисплеји на возилима градског превоза

Zavisi od konstrukcije vozila, nemaju svi isti prostor za displej...
 
Бекс,Гага,гундељбананко и ја под Б.Хвала очекујем још гласова!!! :grand:
 
Cena displeja, onaj veći više košta ;) Jedan i 2 reda ispisa nisu isto ;)
 
Да оживим анкету- под Б)- ћирилица. Ако направе линију Видиковац- Вуковар онда до границе ћирилица, од границе латиница, не друго него да нам не оштете аутобус. :wink:
 
becks89":3o5t3vah je napisao(la):
Lično mi je svejedno, važno je da je obeleženo.
Ako moram da biram, zna se koje je naše zvanično pismo, dakle B) ;)

Zvanično pismo GSP - a ili zvanično pismo u Srbiji?
 
Pametan si decko, zakljuci sam koji smo 'mi', i cije je 'nase' pismo.
 
becks89":1bdijkt0 je napisao(la):
Latinica mora biti na vozilima sa povezanim BP i Novatronik sistemom, BP navodno ne podržava ćirilicu.
Dok se ne povežu svi sa BP sistemom, imaćemo različite fontove.

Да се под хитно пребаци и БП систем на ћирилицу заједно са дисплејима. Као да је то па нека свемирска технологија.
 
То би требали да ураде под хитно, и посебно да избаце оне глупе косе црте са дисплеја. Е сад интересује ме, ако се неко разуме технички у ове дисплеје, постоји ли могућност да натписи на дисплеју попут "у квару" "за гаражу" и "ван службе" буду црвене боје како би их ноћу из даљине од возила која су и даље на линији.
 
Odlukom i izmenanama i dopunama Odluke o javnom linijskom prevozu putnika na teritoriji grada Beograda ("Sl. list grada Beograda" br. 69/14) predviđeno je da se briše odredba (član 31. stav 4. prethodne Odluke) na osnovu koje su prevoznici dužni da imaju ugrađene displeje na vozilu, radi informisanja korisnika prevoza, što je stupilo na snagu 01.10.2014. godine.

To praktično znači da kada displej na vozilu ostane u kvaru, prevoznik više nema nikakvu obavezu da vrši popravku istog, već u skladu sa Odlukom, može samo da postavi papirnu oznaku ili bilo koji drugi vid pokazivača broja linije i to će se smatrati da je vozilo propisno obeleženo. Takođe, prilikom buduće nabavke novih vozila, ostavljeno je na dobru volju prevoznika da li će na vozilu imati displeje ili ne, jer to više nije njihova obaveza.
 
Ja bi im ostavio na volju da odlučuju i na koliko točkova hoće da voze
 
Pa ja ne bih primoravao da imaju displej, ali da obavezno imaju broj linije, i smer kretanja, to da bude minimum, a poželjno je da imaju na relacijskoj tabli broj linije, početnu i krajnju stanicu, sa važnijim usputnim stajalištem, ali minimum je broj i smer kretanja. GSP i LASTA godinama ne poštuju taj minimum, koji i jeste zvaničan i taj bezobrazluk kod GSP-a ide do te mere, da su oni jedno vreme kao zvanične relacijske table (one žute metalne) koristili godinama, a na njima je pisao broj linije i ispod GSP. Znači, nije imalo ni početnu, ni krajnju stanicu.
Nakon toga su izbacili rolo trake, koje su bile odlične, i zamenili ih mehaničkim displejima koi pokazuju samo broj. Rolo trake su imale broj, početnu i krajnju stanicu, a često i važniju usputnu, imale su sijalicu iza trake, pa se i noću videlo, a dve mane su bile, nemogućnost menjanja smera, i editovanja izmenjene linije. Na displejima ovim novim, elektronskim, GSP često nema smer, već samo broj, i ima jedan japanac na 18-ici, mesecima već nema odredište. i jedan IK-201 na 706-ici, ista priča.

Lasta je još gora. Kad god ne radi displej, oni vozila obeleže sa dva papira A4 formata, na jednom piše početna, na drugom krajnja stanica, i nikad ne stave broj linije, osim par vozača na linijama 450 i 860.

Rešenje postoji i jednostavno je. Uraditi ono što je urađeno sa Solaris vozilima, umrežiti displej sa busplus sistemom na svim vozilima GSP-a, Laste i privatnika, koja imaju displej, tako da vozač ne mora da razmišlja i da ručno menja smer, kao ni da improvizuje naziv terminusa, nego da uvek stoji zvaničan naziv.
Vozila koja nemaju displej, da budu u obavezi da imaju relacijsku tablu.
 
Mišljenja sam da su elektronski displeji standardi koji treba da se podrazumevaju, iz razloga što su znatno vidljiviji za putnike i korisniji (mogućnost jednostavne izmenjivosti informacija na njima).

Što se tiče obeležavanja vozila, stanje se menja periodično, ali generalno ja lično nisam zadovoljan. Problem sa elektronskim displejima u GSP-u se odnosi na to da u slučaju otkaza u radu upravljačke jedinice ili nekog dela elektronike, nema delova u magacinu da bi se kvar otklonio. Tu posebno postoji problem sa elektronskim pokazivačima tipa BUSE i BROSE, što su proizvođači koji ne posluju pod tim nazivima i zvanično ne postoje. Ipak, u narednim mesecima svi displeji će biti dovedeni u ispravno stanje na vozilima GSP-a. Drugi problem jesu tramvaji i pokretne trake na njima (govorimo o češkom proizvođaču). Tu je problem jer se već godinama na tendere koje GSP raspisuje ne javlja nijedan ponuđač, odnosno jednostavno u Srbiji na tržištu ne mogu da se nabave ti pokazivači.

JKP GSP "Beograd" je raspisao tender za popravku pokazivača pravaca na vozilima, u svim pogonima i otvaranje ponuda je 12. februara, posle čega će se sprovesti akcija od pogona do pogona i elektronski displeji na vozilima osposobiti za rad.
 
Vrh