Šta je novo?

Гроцка / Grocka

Vesić sa novim rukovodstvom Opštine Grocka o važnim projektima

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić obišao je danas Opštinu Grocka gde je sa novoizabranim rukovodstvom razgovarao o budućoj saradnji i zajedničkim projektima. Sastanku su prisustvovali načelnica Gradske uprave Sandra Pantelić, gradski sekretar za privredu Milinko Veličković, izvršni direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Mihajlo Mišić, kao i novoizabrani predsednik opštine Dragan Pantelić.

Vesić je tom prilikom podsetio da su opštine, posebno prigradske, upućene na Grad, te da imaju veliki broj zajedničkih infrastrukturnih projekata.

– Za ovu opštinu najvažniji projekat, koji će Grad raditi u narednom periodu, jeste regionalni vodovod Makiš–Mladenovac. Od prvog plana pa nadalje, izrada tog projekta trajala je više od dvadeset godina, a 2013. je potpuno zaustavljen. Tada smo doneli odluku da ga uradimo jer će on omogućiti redovno vodosnabdevanje kako za Grocku tako i za Sopot i Mladenovac. Za Grocku je posebno važan jer je ona jedina beogradska opština u kojoj čitava sela nemaju vodu za piće – precizirao je Vesić.

On je dodao da će veći deo Ritopeka imati vodu do novembra naredne godine. Trenutno se završava projektovanje, u januaru će se raspisati tender, da bi u maju započelo izvođenje radova, sa rokom od šest meseci. Dužina vodovodne mreže iznosiće 7,3 kilometra, istakao je Vesić, a biće izgrađena i dva objekta za vodosnabdevanje. Do kraja godine završiće se i tender za projektovanje vodovoda za više delove ovog naselja, naveo je Vesić.

– Odvojci sa regionalnog vodovoda Makiš–Mladenovac za Grocku i Vrčin, ukupne dužine osamnaest kilometara, sa tri crpne stanice i šest rezervoara biće puštenu u funkciju februara 2022. godine. Tender će biti raspisan u februaru sledeće godine, a radovi će početi u maju, sa rokom izvođenja od devet meseci. Nakon toga preostaje šesta i sedma etapa regionalnog vodovoda: Umčari, Pudarci, Dražanj i Kamendol, ukupne dužine oko 18 kilometara. Osim toga, radiće se i crpne stanice i sve šta ide uz to, a tender će biti raspisan u junu 2021, nakon čega će u roku od nekoliko meseci početi i radovi, sa rokom izvođenja od osamnaest meseci. Tako će se rešiti problem vodosnabdevanja na teritoriji opštine Grocka – naglasio je Vesić, dodajući da će studija izvodljivosti pokazati da li može da se realizuje dogovor sa Opštinom da se stari sistem pretvori u sistem za zalivanje, jer je ovo uglavnom poljoprivredni kraj.

Zamenik gradonačelnika je dodao i da se završavaju pristupne saobraćajnice i parking za groblje u Kaluđerici, i to do decembra 2020. godine. Sa EIB-om se pregovara oko izgradnje kompletne kanalizacije u Kaluđerici, sa prečistačem za preradu otpadnih voda, najavio je Vesić.

– Razgovarali smo i o tome da sledeće godine Grad Beograd uđe u drugu fazu izgradnje sistema zalivanja „kap po kap”. Kada bude završena druga faza, u taj sistem će biti uloženo skoro pet miliona evra. U ovom trenutku na sistem je priključeno 14 domaćinstava, a radićemo na tome da animiramo građane jer je kapacitet sistema 350 domaćinstava – istakao je Vesić.

On je dodao da se na sastanku razgovaralo i o drugim projektima, a najvažniji i najveći trenutno je zatvaranje deponije komunalnog otpada Vinča.

– Obavestio sam ih da je u toku izgradnja spalionice, kao i izgradnja fabrike za preradu građevinskog otpada. Očekuje se otvaranje između 250 i 300 novih radnih mesta, a najveći broj zaposlenih biće upravo sa teritorije opštine Grocka. Za njih je posebno važno da deponija više neće zagađivati obradivu zemlju na teritoriji ove opštine, a to je najveći benefit za građane – naveo je Vesić.

Naglasio je da, kada bude završena obilaznica oko Beograda – od Bubanj potoka do Orlovače, a od sledeće godine radiće se drugi kraj prema Leštanima, kao i most u zoni Ritopeka i Leštana, građani Grocke će moći brže da funkcionišu, a porašće i vrednost zemlje.

– Tema današnjih razgovora bila je i izrada projekta, odnosno vizije razvoja Grocke za narednih deset godina, a moje mišljenje je da su za razvoj najvažniji poljoprivreda i turizam – rekao je zamenik gradonačelnika.

On je podsetio da je sa premijerkom Anom Brnabić i predsednikom Aleksandrom Vučićem razgovarao o tome da bar tri prigradske opštine dobiju velike investicije, a jedna od njih svakako je Grocka.

– Veoma je važno da, kao što je Obrenovac dobio fabriku „Meita”, i u drugim prigradskim opštinama imamo grinfild investicije koje će obezbediti radna mesta za veliki broj ljudi. To je suština svake politike. Grocka je infrastrukturno najnerazvijenija opština iako se mnogo uradilo proteklih godina. Grocka je Beogradu važna i to su danas svi mogli da vide – rekao je Vesić.

Predsednik opštine Grocka Dragan Pantelić je rekao da je na današnjem sastanku bilo reči o radu i funkcionisanju Opštine Grocka, kao i o problemima građana ove opštine.

On je zahvalio Republici i Gradu na tome što će u narednih nekoliko godina uložiti velika sredstva za vodosnabdevanje opštine Grocka što je, kako je naveo Pantelić, bio ključni problem poslednjih 20 godina.

– Ušli smo u nacionalni projekat Vlade Republike Srbije. Početak radova planiran je za mart mesec 2021. godine, a vrednost investicije je oko 18 miliona evra. U pitanju je cevovod dužine od 8,7 kilometara, a završetak radova je planiran za mart 2022. godine. U toku je izrada tenderske dokumentacije vodovoda za deo naselja Ritopek. Akcenat je stavljen i na vodosnabdevanje južnog dela opštine, a u pitanju je ukupna deonica od oko osam-devet kilometara u delu Vrčina koja će se uraditi u narednom periodu – istakao je Pantelić i izrazio nadu da će ta opština u narednih godinu dana dobiti i vrednu investiciju, zahvaljujući kojoj će se zaposliti određeni broj ljudi.

Na inicijativu Gorana Vesića uradićemo mnogo toga kako bismo omogućili transparentnost u radu i decentralizaciju Opštine, naveo je Pantelić i dodao da za sva pitanja Grocka ima pomoć Gradske uprave.

– Uradićemo sve da budemo servis građanima i da rešavamo tekuće probleme – zaključio je Pantelić.

izvor: beograd.rs
 
Питање постављам због тога што је Гроцка изолована од Београда.
Ко не верује у то нека снима гужве на путевима који воде из Београда ка Гроцкој.
Председник то не примећује јер он живи и ради у истом месту. Да није тако можда би и поставио питање као и ја: Када ће се проширити Булевар краља Александра од пијаце Звездара до макар семафора за скретање за Калуђерицу
 
Колико сам видео ширење булевара и смедеревца ће бити све до кружног пута, али то ће ко зна кад бити.

А што се тиче саме Гроцке као места... Па то је компликовано. По раздаљини ближа је Смедереву. Саобраћајно и економски је врло умрежена у Београд, поготово северна места типа Калуђерица која су по сваком стандарду већ чист Београд.
 
To je onaj deo od cvetkove pijace?
Ako se dobro secam, tu su sa svih strana kucice, bilo kakvo prosirenje bi tu znacilo ogromna ulaganja. Jedino sto bi mogli je da prebace sine u u sredinu, mada ne znam koliko bi to znacilo. Takodje, odavno nksam bio tamo i spicu, ali ako se dobro secam, najvece usko grlo je od skretanja za ustanicku, pa dalje ka smederevcu nekih kilometar, ali opet i tu su sa svih strana zgrade i kuce.

Послато са SM-G973F помоћу Тапатока
 
Sve se to da makar malo poboljšati, raznim alternativama. Ali u principu, grad boli uvo za to :) I da, proširenje Bulevara i Smederevca se neće dogoditi u dogledno vreme. Ono što može da se uradi je da se Kaluđerica spoji sa Zvedarom bolje, iole krštenim putevima, neki izlazak na autoput takođe, da se Vinča spoji sa Mirijevom (i Slancima) , kako bi se dobila potpuno alternativna saobraćajnica i naravno kada sektor C obilaznice bude gotov. Do tada, siguran sam, to ostaje najlošiji i najsporiji prilaz gradu sa bilo koje strane.
 
Postoji alternativa> Beograd, Pancevo, Kovin, Smederevo, Grocka
 
Hahaha, važi, hajde da vidimo kako to izgleda u slučaju Kaluđerice: 103 km, naspram 10 km. Sjajan predlog.

Elem, ako se ljudi koji tu žive ne žale i ako mogu da ćute i trpe, onda super, problema ni nema.
 
Pisao sam o tome ranije. Bilo je reči jedno vreme da bi moglo da deođe do podela nekih opština na dve do tri manje. Tu se pre svega mislilo na Grocku, Voždovac, Čukaricu, NBG i možda deo Zemuna od Zemun polja pa do Aerodroma Batajnica, koja je inače sve do sedamdesetih bila zasebno mesto. Što se tiče Grocke, spominjana su dva predloga, jedan po kome bi naselja zaključno sa Ritopekom i Bolečom postala zasebna opština, dok je drugi predlog bio da Kaluđerica, Vinča i Leštane pripadnu Zvezdari. Ovde je problem što naselja bliže Zvezdari gravitiraju ka istoj, a ova bliže mestu Grocka, upravo tom mestu. A i što neko reče u nekim drugim temama, da imamo regio voz, širu verziju Beovoza, nešto slično Jovinovom planu, mnogo toga bi bilo rešeno.
 
Ne znam, ni sa tim pripadanjem Zvezdari se MML nije preterano ovajdio, ali svaka varijanta deluje bolja.

Imadoh nedavno priliku da putujem od Liona do Vinče do prijatelja, dakle samo pravo bukvalno i to je bilo toliko mučno da nemam reči.

Bulevar se raspada posle Cvetka, a posebno posle Ustaničke, svako skretanje za Mirijevo je zlo (Kluz, Kocka... ), sve nabijeno posle na onaj Smederevac, more nekih lokala gde se ljudi uključuju/isključuju, pa kolona, a naravno jedna traka celom dužinom i od preticanja ništa.

Užas!

I još niču desetine zgrada sve tamo do Radmilovca, meni nije jasna održivost tog sistema...
 
@Nac - koja bi bila alternativa za ovu opisanu putanju, Lion - Vinča? Kroz grad do Zemuna, Pupinov most, pa Pančevo, pa skela preko Dunava? :D
 
Нема алтернативе сем проширење булевара и Смедеревског пута на 2 пута 2 траке.
 
Zapravo, to proširenje je bilo preko potrebno i dovoljno pre 20 godina. Sada ni to više nije dovoljno. Za sadašnje stanje neophodno bi bilo:

- Proširiti Bulevar od Cvetka do Leštana na profil 2+2 za automobilski saobraćaj, potpuno izdvojena stajališta, i adekvatni trotoari.
- Izgraditi pun profil obilaznice oko Beograda Bubanj Potok - Vinča - Starčevo.
- Izgraditi konekciju Slanci - Vinča.
- Izgraditi barem još 2 konekcije Mirijeva na Bulevar i 1 na Vinču.
- Izgraditi biciklističku stazu pored Dunava (Dorćol - Višnjica - Vinča - Grocka - Smederevo). Za ovo tražiti donaciju EU.
- Izgraditi regionalnu železničku konekciju za Grocku i Smederevo.
 
Bulevar od Cvetka do kružnog puta neće biti proširen u prvoj polovini ovog veka. Ta količina rušenja je jednostavno nemoguća. Sve ove ostale navedene stvari, da, možda i mogu.

Mislim dovoljno je za početak povezati Mirijevo i 3 tiganja profilom 2+2, što je svega nešto preko 3 km trase kroz livade, dakle MIZERAN trošak u odnosu na dobit. Zašto to već odavno nije urađeno, zaista ne razumem.
 
Од Цветка до Устаничке има да се руши доста, али од Устаничке до Винче мислим да нема пуно тога да се руши, у суштини има довољно простора поред пута, само треба откупити и проширити

Послато са SM-G960F помоћу Тапатока
 
Критично је само од Цветка до Бајдине а и то није толико страшно - прво пуштају да се изгради около и онда се лако одради експропријација празног земљишта
 
Park pored Gročice. Kao da neko sprema da nosi gvožđe
718fc98f5373b08d7669640e74a4c958.jpg
921f00425e2ac97a59107e8d142cffd3.jpg


Послато са Mi A3 помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=783656#p783656:359205ct je napisao(la):
Nac » 14 Окт 2020 01:57 pm[/url]":359205ct]
Председник то не примећује јер он живи и ради у истом месту. Да није тако можда би и поставио питање као и ја: Када ће се проширити Булевар краља Александра од пијаце Звездара до макар семафора за скретање за Калуђерицу

Један од претендената на место председника општине је био из Калуђерице и ни он није помињао проширење Смедеревца као проблем број 1. Највише је функционера годинама у управи из Калуђерице и опет - нико то не помиње. То је мени још фасцинантније.
 
А што је још горе, према Стојчићу, у плану је проширење Зрењанинца, Сурчинца, Старог новосадског... али не и Смедеревца.

ЈА то ич не разумем.
 
Као што је у плану града и изградња канализације буквално свуда сем на општини Гроцка ...

План ширења БГ воза такође у свим правцима сем према Гроцкој ...

итд ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=773189#p773189:7v14nyga je napisao(la):
stf » 09 Sep 2020 09:19[/url]":7v14nyga]У зону депоније не може да се уђе без дозвола, никад није ни могло, тако да од фото извештаја неће бити ништа.

viewtopic.php?f=3&t=3976&p=795177#p795177

:sesir:
 
Koji je ovo tačno put (ako neko može na da pokaže mapi)?
Hvala.
 
Odgovor za Radashina.
Put povezuje ulicu Narodnog fronta (Mali mokri lug) i raskrsnicu ulica Beogradske i Željka Milivojevića (Kaluđerica), delom preko starih zemljanih puteva a delom prelo livada. Nikako ne može biti alternativa za Smederevski put nego samo kraća veza ka Zvezdari za neke stanovnike Kaluđerice.
 
Vrh