Šta je novo?

Војводе Степе

RioBL":149aebvm je napisao(la):
kopmania":149aebvm je napisao(la):
Postoji problem, ovi koji dolaze iz pravca franša imaju tramvaj pod oštrim uglom, teško ga je primetiti. Trebali su da naprave sistem, gde bi one trepteće semafore, što sada svetle non stop, da nameste tako da svetle samo kada tramvaj će da udje u kružni tok...

mislis da se upali crveno kad dolazi tramvaj. to bi vec bilo nesto :)

Bravo @RioBL
ideja o nagaznom senzoru i semaforu koji bi zaustavio saobracaj dok prodje tramvaj mi se svidja. :kk:
bez obzira na saobracajnu kulturu, ili nekulturu, ovo bi povecalo bezbednost i ubrzalo saobracaj.
 
B92, 19.09.2015.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1041250

Autokomanda kao krug "ruskog ruleta

Novi režim saobraćaja u prometnom kružnom toku Beograđanima stvara mnogo problema. Za mesec dana tramvaji imali čak 12 incidenata sa automobilima.

Čukanja, sudari, "češanja", svakodnevna su slika rekonstruisane i nedavno otvorene Autokomande. Umesto očekivanih efekata - bržeg i bezbednijeg odvijanja saobraćaja, pritužbe na račun projekta kojim je predviđeno izmeštanje šina sa oboda i postavljanje u sredinu kružnog toka, čuju se i od vozača privatnih vozila, ali i zaposlenih u javnom gradskom prevozu.

Umesto očekivanih efekata - bržeg i bezbednijeg odvijanja saobraćaja, pritužbe na račun projekta kojim je predviđeno izmeštanje šina sa oboda i postavljanje u sredinu kružnog toka, čuju se i od vozača privatnih vozila, ali i zaposlenih u javnom gradskom prevozu, pišu Večernje novosti.

U GSP "Beograd" kažu da su u avgustu, za prve dve nedelje od kada je kružni tok otvoren, i kada su ovuda prolazili samo tramvaji na skraćenoj liniji 14, zabeležena dva udesa.

"A od 14. avgusta do 14. septembra dogodilo se još 12 incidenata sa tramvajima", kaže Slavica Stevanović, menadžer za odnose sa javnošću u GSP. - Svi sudari su se dogodili na Autokomandi. Uglavnom nije bilo većih saobraćajnih nezgoda, pa ni pričinjena materijalna šteta nije velika.

Na linijama 9, 10 i 14, koje prolaze ovom trasom inače, saobraćaju stariji tramvaji, a da su novi "španci" i šteta bi bila veća, odnosno popravka skuplja.

"Najveći problem je što pojedini vozači privatnih automobila voze bahato, a mnogi ni ne poštuju niti znaju pravila saobraćaja", objašnjava Stevanovićeva. - Umesto da propuste šinsko vozilo, koje ima prednost, većina im bez pardona preseca put.

U GSP dodaju da su nadležnim službama već uputili sugestije i primedbe koje se uglavnom odnose na horizontalnu i vertikalnu signalizaciju.
 
Постављени су семафори са трепћућим упозорењем, али узалуд.
Вероватно би за возаче било најбоље да трамвај код Дафа уђе под земљу, а код Степиног вајата изађе, а да пешачки прелази буду такође подземни.. :roll:
 
A kad padne kisa, onda ce tramvaj da se pretvori u podmornicu? :grand: Tesko da po kisi tramvaji mogu i po povrsini da se krecu na Autokomandi, a kroz tunel bi bilo veselo. :D
 
Saobraćajna nekultura ali i neadekavtno obeleženo. Za naše putare je neshvatljivo da stave trougao unutar kružnog toka i isrtaju horizontalnu signalizaciju adekvatno. Jednostavno ovaj kružni tok nema prednost u onosu na tramvaj.

Evo kako se to radi i to na primeru turbo kružnog toka koji ima jasno naznačene trake za prestrojavanje za svaki smer.
Ovaj kružni tok kanališe saobraćaj i zabraljuje prestrojavanje kad se jednom uđe. Praktično je samonavođeni. A jednostavnim horizontalnim označavanjem se daje prednost, pa čak može da se okrene klasično pravilo i da se da prednost ulazu u kružni umesto unutar njega. Jasno se vidi na slici. Ovakav kružni tok bolje iskorištava prostor centralnog ostrva u odnosu na klasični koji nema taj prostor i onda dolazi do prestrojavanja unutar toka što naviše dovodi do nezgoda.

tramroudabout.jpg


Kod nas to nije obeleženo dobro. Ako treba umesto treptućeg svetla treba staviti semafor koji se aktivira na dolazak tramvaja.
 
lento":38k3xtwu je napisao(la):
A kad padne kisa, onda ce tramvaj da se pretvori u podmornicu? :grand: :D

Нее, него у летећи трамвај.. А тунеле да изградимо јер нам се може. Све за аутомобилизам.
 
Види оног бијелог на шинама, да скрати кружење.
 
PRELAZ KONAČNO POMEREN Pešaci više ne zaobilaze teg u Vojvode Stepe
M. Beljan | 23. 09. 2015. - 14:25h | Foto: D. Briza | Komentara: 0

Pešački prelaz u Vojvode Stepe nasred kojeg je stajao stub tramvajske mreže i teg koji je zateže, konačno je izmešten tako da pešaci mogu nesmetano da prelaze ulicu.

670865_vojvode-stepe-230915ras-foto-dejan-briza006_f.jpg


Pešački prelaz je pomeren

O ovom neverovatnom propustu “Blic” je pisao još 11. avgusta, a već sutradan reagovao je i gradonačelnik Siniša Mali koji je dao nalog projektantu i Agenciji za investicije da nađu način za rešenje ovog problema.



Naši reporteri tek danas su zatekli radnike koji izmeštaju pešački prelaz.



- Čitav prelaz smo pomerili prema raskrsnici - kaže jedan od njih.



Preostali deo pešačkog prelaza koji je sekao tramvajski stub i teg, prefarban je sivom bojom i više se ne koristi.



Ne samo što je izmeštena zebra, već je napravljen i novi prilaz pešačkom prelazu za osobe sa invaliditetom i majke sa decom.



Jedino pitanje koje se ovde sada postavlja je zašto se na izmeštanje pešačkog prelaza čekalo mesec i po dana.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/592828 ... vode-Stepe
 
Još samo da zabrane polukružna okretanja, em se dugo čeka za leva skretanja, em ljudi prave polukružna a nema mesta za to.
 
Кружни токови су се код нас појавили у већем броју тек у протеклих неколико година, и од самог почетка постојала је велика грешка у њиховом дизајну. На излазима из кружних токова су постављени пешачки прелази. Неретко, возачи су приморани да стану насред кружног тока док пешаци не пређу улицу. Где год сам у другим земљама видео кружне токове, на таквим прелазима возачи су имају предност. Тако се избегавало ометање саобраћаја, а и обезбеђивала безбедност пешака. Не знам шта закон прописује код нас, али у пракси постоји велика забуна.
 
Znači imaš znak da možeš da skreneš levo, ali može i tramvaj da te udari :(

Ovo je za otkaz jer ovaj semafor za levo nije uslovni, već semafor koji ti kaže da nema opasnosti za tebe.
 
Uze uze
20151007153154.jpg

zar ovdje nebi iznad trebao biti plavi krug sa strelicom
20151007153145.jpg
 
Да има памети, сви ови знакови за обавезан смер косих стрелица са црно-жутим пругама би били светлосни, као и сви стоп знакови на семафорима.
 
Ne mogu na ovoj poziciji da stave strelicu!!!
Ona bi se onda odnosila i na autobuse JGP!!!!
Okrugli znak 'Strelica' je obavezujuca.
 
А уз допунску даблу "осим возија ЈГП" (мада ми на овако ниске стубове не иде никако допунска табла).
 
Vrh