B92, 19.09.2015.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1041250
Autokomanda kao krug "ruskog ruleta
Novi režim saobraćaja u prometnom kružnom toku Beograđanima stvara mnogo problema. Za mesec dana tramvaji imali čak 12 incidenata sa automobilima.
Čukanja, sudari, "češanja", svakodnevna su slika rekonstruisane i nedavno otvorene Autokomande. Umesto očekivanih efekata - bržeg i bezbednijeg odvijanja saobraćaja, pritužbe na račun projekta kojim je predviđeno izmeštanje šina sa oboda i postavljanje u sredinu kružnog toka, čuju se i od vozača privatnih vozila, ali i zaposlenih u javnom gradskom prevozu.
Umesto očekivanih efekata - bržeg i bezbednijeg odvijanja saobraćaja, pritužbe na račun projekta kojim je predviđeno izmeštanje šina sa oboda i postavljanje u sredinu kružnog toka, čuju se i od vozača privatnih vozila, ali i zaposlenih u javnom gradskom prevozu, pišu Večernje novosti.
U GSP "Beograd" kažu da su u avgustu, za prve dve nedelje od kada je kružni tok otvoren, i kada su ovuda prolazili samo tramvaji na skraćenoj liniji 14, zabeležena dva udesa.
"A od 14. avgusta do 14. septembra dogodilo se još 12 incidenata sa tramvajima", kaže Slavica Stevanović, menadžer za odnose sa javnošću u GSP. - Svi sudari su se dogodili na Autokomandi. Uglavnom nije bilo većih saobraćajnih nezgoda, pa ni pričinjena materijalna šteta nije velika.
Na linijama 9, 10 i 14, koje prolaze ovom trasom inače, saobraćaju stariji tramvaji, a da su novi "španci" i šteta bi bila veća, odnosno popravka skuplja.
"Najveći problem je što pojedini vozači privatnih automobila voze bahato, a mnogi ni ne poštuju niti znaju pravila saobraćaja", objašnjava Stevanovićeva. - Umesto da propuste šinsko vozilo, koje ima prednost, većina im bez pardona preseca put.
U GSP dodaju da su nadležnim službama već uputili sugestije i primedbe koje se uglavnom odnose na horizontalnu i vertikalnu signalizaciju.