Nakon 6 punih godina, ponovo sam bio u Beogradu na dva dana.
Napravio sam dosta fotografija pa cu pokusati da pokazem jedan dio. Nadam se da nece biti previse
Subota, 31.10. prije podne, ulazak u Beograd i ujedno prvi put da vozim kroz Beograd.
Na ulazu u NBG povecan broj vozila ali saobracaj tece neometano, bez guzvi. Neprijatno me je iznenadilo saznanje da vecina vozaca mijenja saobracajne trake brzo i bez davanja zmigavca. Prvi i jedini zastoj dogodio se na silasku sa Gazele. Velika kolona u smjeru prema Sajmu. Ne znam zasto. Nisam dugo bio u toj koloni posto sam se odvojio lijevo prema Savskoj, no dok sam stajao nekoliko automobila je preslo preko pune crte i obislo me s lijeve strane. Izgleda da je to obicaj koji se tolerise.
Nakon smjestaja u hotelu, prva stanica u obilaski grada...Hram Sv. Save...
Predivno, monumentalno zdanje, na zalost jos uvijek ne uredjeno iznutra. S vanjske strane fino i prijatno (pogotovo kad nema kosave). Mozda jedino utisak kvare brojni prosjaci i prodavci "humanitarnih suvenira".
Zatim, preko Slavije, pjeske do Knez Mihajlove...
Na setalistu guzva, zivo i veselo. Lijep dan. Stice se utisak, bar po tom dijelu da je grad ziv i dinamican, ispunjen slikarima, ulicnim sviracima, stalnim i povremenim postavkama u izlozbenim prostorima, itd. Ili, sto moja zena rece poslije "Kako se ono zove ona "umjetnicka ulica""?
Nakon toga, Kalemegdan...
Mirnije, ali jednako zanimljivo mjesto. Drvece u jesen poprima predivne boje. Mnogo je toga za vidjeti i obici. Prvi put sam stekao utisak da je Kalemegdan zapravo dosta sadrzajan i da mu neki novi sadrzaji u stvari ni nisu neophodni. Takodje, u donjem gradu, sad mi se cini da nikakav "despotov grad" ili nesto slicno nije potrebno. Sve sto je zapravo potrebno je urediti park i ako bude mogucnosti ukloniti bulevar pa cak i prugu. (za prugu mislim da bi bilo dobro da ostane u sluzbi nekog tramvaja ili LRT. Mozda zapravo najbolje neki starinski tramvaj koji bi kruzio oko tvrdjave a sve saobracajne veze izmedju Dorcola i SA ostvarivati preko ili ispod centra - nisam siguran).
Kad smo se spustili na Savsku obalu vec je padao mrak...
Primjetio sam neki neobican brodic koji je skrenuo prema Zemunu. Vjerovatno turisticki. Pomislio sam kako bi Beogradu odgovarao rijecni autobus.
Beton Hala, djelimicno u upotrebi. Dobro ali ne dovoljno. Zapusten tunel...a mozda jednog dana u nekoj upotrebi za putnicki zeljeznicki/tramvajski saobracaj? Beogradski mostovi izgledaju lijepo osvetljeni u sumrak.
Naravno, morao sam obici i novu promenadu
Prvi put sam uopste prosao ispod Brankovog mosta uz obalu prema Zaricevom mostu. Na promenadi nije bilo mnogo ni pjesaka ni biciklista. Vec je padala noc a i duvao je dosta hladan vjetar. Prvo sto sam primjetio da dionica nove promenade, uzivo, nije uopste toliko dugacka. Pomislio sam "mnogo buke ni oko cega". U stvari nista spektakularno ali valjda ipak neki pomak u odnosu na ranije stanje. Ovaj lik sto se drzi za ogradu terase da ga ne oduva kosava je RioBL, tj ja
A posto nas je stigao umor a (ne)znajuci gdje se sta moze pojesti i gdje odmoriti a i znatizeljan da vidim omrazenu kafanu udjosmo...
i ne bi lose
Piza za dvoje 750din + pivo + sok, 1100 din. Piza solidna, pivo (uvijek i svugdje) odlicno. Muzika i atmosfera ugodna. Konobari pomalo nespretni. Nekoliko puta je nekom ispadala tacna i svaki put me trznulo
Ali najvise mi se svidio pogled na Savu i njene mostove.
Taman kad smo se spremali da krenemo zacule su se pistaljke ispred Savanove ali zbog mraka nisam nista uspio da vidim. Tek nekih 15-tak minuta kasnije kad smo izasli vidio sam par biciklista. Vjerovatno je bila veca grupa ali su se razisli. Neki od ovih koji su jos stajali govorili su engleski.
Vece smo zavrsili u Narodnom Pozoristu. Toska. Nisam znao sta znaci "treca galerija skroz desno" ali nije slutilo na dobro. Ali mogucnost da za 200din odem na operu se ne smije propustiti. U stvari iako nisam vidio pola pozornice a sjedista su bila katastrofalno ne udobna, meni je bilo zanimljivo. Iznenadilo me je sto je bilo mnogo djece i omladine na predstavi. Valjda neke skolske aktivnosti....
Sutradan, jos jedan lijep dan.
Most na Adi izgleda lijepo i mocno. Pristupne saobracajnice brze i udobne. Mozda jedina zamjerka na putokaze, iz pravca bulevara prema Stenki, postoji tabla "za goste Stenke", a 100m dalje "samo za servisna vozila". To me malo zbunilo ali nekako dodjoh do parkiralista kod Stenke i nekog servisa za bicikle.
Setaliste od Ade do Gazele, pomalo zapusteno, oronulo i prljavo ali posto volim mostove meni zanimljivo. Jos kad vidim novi voz na starom mostu
I za kraj. Obilazak Sajma. Previse prostora a premalo vremena... Jedva sam docekao da se vratimo do Stenke, nakon beskrajno tumaranja halama i salama...Stenka izgleda oronulo, cak sam pomislio da je zatvorena. Ali na srecu radi. Bilo je i gostiju. Dobar rucak za dvoje uz zajecarsko pivo 1800 din.
I u sumrak...put pod noge (tockove). Dovidjenja Beograde, do nekog drugog vidjenja...