Šta je novo?

Železnice - teretni saobraćaj

Jel imaju 10 ispravnih loksi sto elektro sto dizel
 
Gde može da se nađe red vožnje za teretne vozove? Nisam uspeo na sajtu Infrastrukture.
 
E sada u 90% slučajeva se to ne poštuje, tranzitni kasne, iz luka/industrija se vozovi izbacuju kasnije itd...

Каква је ситуација у Европи што се поштовања редова вожње теретних возова тиче? Знам да у Русији и теретни возови иду готово увек строго на време, као и путнички. Да ли постоји некакав план у Србији да се теретни возови доведу у ред? Мислим, која је поента постојања реда вожње кад се у 90% случајева не поштује?
 
Каква је ситуација у Европи што се поштовања редова вожње теретних возова тиче? Знам да у Русији и теретни возови иду готово увек строго на време, као и путнички. Да ли постоји некакав план у Србији да се теретни возови доведу у ред? Мислим, која је поента постојања реда вожње кад се у 90% случајева не поштује?
Mislim da je ista situacija u Evropi, znam akd sam gledao neki dokumentarac vezan za Hamburg da je spomenuto da fzn 80% vozova kasni, neki čak i po 2-3 dana
 
Каква је ситуација у Европи што се поштовања редова вожње теретних возова тиче? Знам да у Русији и теретни возови иду готово увек строго на време, као и путнички. Да ли постоји некакав план у Србији да се теретни возови доведу у ред? Мислим, која је поента постојања реда вожње кад се у 90% случајева не поштује?

U Holandiji su polazili na vreme, pogotovo iz luka, verovatno je tako i svuda okolini osim Nemačke koji je haos.

U Srbiji je obično ovako:
1) Smederevo 57932 5h kašnjenja
2) Novi Sad Ranžirna 48603 11h kašnjenja
3) Mala Krsna 51206 17h kašnjenja
4) Subotica 48610 20h kašnjenja
 
Каква је ситуација у Европи што се поштовања редова вожње теретних возова тиче? Знам да у Русији и теретни возови иду готово увек строго на време, као и путнички. Да ли постоји некакав план у Србији да се теретни возови доведу у ред? Мислим, која је поента постојања реда вожње кад се у 90% случајева не поштује?
То је у ствари руско-амаеричка култура железнице, у смислу да је путнички превоз у већини случајева тек пратећи производ железнице пројектоване за теретни саобраћај. САД железнице су ту екстремни случај, у смислу да на највећем делу мреже или уопште немаш путнички саобраћај, или имаш један Амтрак дневно. У Русији је то блаже, али обично се своди на то да милионски градови имају на двоколосечној приградској прузи тек по 8-12 "електрички" дневно (регионалан воз), а на једноколосечној још и мање. Али зато ти возови имају 6-12 вагона обично, при чему је распоред седишта 3+3. Важан разлог је зато што су као и у САД јако разуђена службена места на којима је могуће укрштавање или сустизање возова, не на сваких 5-15 километара као у Европи. Тежња је да се пусти што већи путнички и што већи теретни воз, а да их не буде много. То је економично, проређени возови су спас за провинцију, али се осим два највећа града јако занемарује градско-приградска и регионална функција.

САД су тек иницијативом неких локалних самоуправа направили "сменску железницу" већином, односно приградску железницу само у шпицу. Чак и тамо где није само у шпицу, систем је 20-30 минута у вршном сату, један до два сата ван вршних сати, како не би сметали теретним возовима.

Европа не рачунајући Русију и Балкан су сасвим друга цивилизација. Ту се исфорсирала путничка железница, и квалитет теретних железница је често жртвован како би се подигао квалитет путничких железница (најчешће већа учесталост путничких). Ипак највећу штету теретним железницама је однела стратешкс међународна предност водног, тешко-друмског и авионског саобраћаја у од клијента захтеваном систему један транспорт, једна транспортна компанија. И у Америци и у Русији клиенти имају управо то, а последично да обим железничког транспорта робе озбиљно превазилази обим друмског транспорта робе.

Балкан је нешто десето, и код путничких и код теретних железница су позитивни примери изузетак. А још већи изузетак су Напредњаци, који су железницу свели на апсурд.
 
Да, руски приступ је мањи број возова, али драстично већи капацитет воза и у теретном и у путничком саобраћају. Истина, коришћење СА3 полуаутоматског квачила које дозвољава много тежи бруто је велика предност у односу на остатак Европе која још увек користи мануелна квачила, која поред дуже процедуре качења, откачињања, мање носивости такође захтева и постојање одбојника на вагонима, које теретни вагони и локомотиве са СА3 квачилима немају. Тежине даљинских путничких возова у Русији су у рангу тежине теретних возова у остатку Европе (Турска је исто делимично почела да користи СА3 квачила за теретне возове). Такође се у Русији локомотиве у много већој мери набављају као специјализоване за теретни и путнички саобраћај, са другачијим каракеристикама за теретне и путничке возове, него у остатку Европе. Такође, редови вожње у Русији се конципирају са доста резервног времена, те је и то један од разлога што возови много мање касне у Русији него у остатку Европе.
 
Screenshot_20240117_121705_Instagram.jpg
 
Колико имамо приватних терминала теретне железнице за сада?
 
Колико имамо приватних терминала теретне железнице за сада?
U izjavi o mreži su navedeni samo NELT u Surčinu, ŽIT u Makišu i MBOX u Nišu. To je sve što se tiče suvih luka. Skoro sve rečne luke su šinski/drumski/vodni terminali.

E sad, ja znam da pored njih postoji i terminal u Batajnici (koji ne znam da li radi) i terminal u Inđiji, tako da je moguće da ih ima više.
 
Мислио сам да је ЖИТ државна фирма.
 
Што непрошета до ложионице? Има тамо пар парњача :D
 
Više sam okačio da malko oživim temu.🙃

Bio me je skoro zvao prijatelj da svratim u ložionicu i MIN, ali nažalost em što nemam vremena em što i kada sam u Niš obično je šoping ili kod lekara i samo ga preletim.😔
 
Vrh