Šta je novo?

Železnice - teretni saobraćaj

Само једна улица уз пругу у Шапцу има асфалт и ивичњаке, остале су све каљави сокаци.
 
Pa sve se raspada na slici i infrastruktura i vozna sredstva, a i još ovo smeće na pruzi.
 
Samo treba uporediti kako taj isti Regan izgleda nakon godina eksploatacije u Sloveniji i nakon par godina eksploatacije u Srbiji. Što bi rekao Lane Jovanović, image give answer.
 
Pa sve se raspada na slici i infrastruktura i vozna sredstva, a i još ovo smeće na pruzi.
Стање пруге још и могу да разумем, није једина таква, али смеће је највећи проблем.

Шта тек за ЖС Бор да се каже...
 
На шабачком вашару опет возићи на сударање због паркирања уз шине.
 
На шабачком вашару опет возићи на сударање због паркирања уз шине.
Juče sam prošao tamo i sebi rekao da će ovde neko da pogine. Gužva, a vozila stoje na šinama jer naravno neće niko da sačeka da se ovaj ispred pomeri. Neko otvorio vrata od parkiranog automobila iznad šina i otišao.
 
Град је крив што све те улице уз пругу није средио.
 
Stvarno mi nisu jasni mogli su godišnje po jednu da srede ali nema ko i zašto
 
Тај каљави сокак уз пругу лево од прелаза кад се иде ка вашаришту има мање од 400 метара. Поред њега, има и уличица око 250 метара дужине, води се као наставак улице Цара Душана, уз пругу од железничке станице до пружног прелаза којим се иде за тврђаву. Смешна дужина свеукупно, а доста би значило естетски и функционално.
А град је опет омануо у организацији саобраћаја и паркинга, има огроман простор преко пута самог вашара који је могао да послужи за паркирање.
 
Није рађена студија утицаја на животну средину?
 
Или нису предузете мере за ограничење буке?
Не видим никакве букобране, вудим гомилу глатких површина од којих се звук одбија као од огледала.
 
Lokacija tog terminala je pogrešna od samog početka. Sabijen u uskom prostoru između pruge i kuća, nema prostora za ekspanziju ni na jednu stranu. Gde god se okreneš ima nešto. Ili je ulica ili kuće ili pruga ili sportski teren i silosi. Pored toga kolosečna situacija nije baš najidealnija. Trebao je da bude ili u industrijskoj zoni u Inđiji severno na planiranom produžetku industrijskog koloseka, ili severozapadno od stanice Stara Pazova gde su njive i gde bi se moglo nadovezati na postojeće koloseke od silosa. Na tim lokacijama nema ni prostornih ograničenja, niti ograničenja za buku. Ovako su bukvalno ljudima pod prozorom i ne mogu da se šire.
 
Neka otkupe te kuće plate to fino i svi srećni kad su vec bili glupi u izboru lokacije
 
Lokacija tog terminala je pogrešna od samog početka. Sabijen u uskom prostoru između pruge i kuća, nema prostora za ekspanziju ni na jednu stranu. Gde god se okreneš ima nešto. Ili je ulica ili kuće ili pruga ili sportski teren i silosi. Pored toga kolosečna situacija nije baš najidealnija. Trebao je da bude ili u industrijskoj zoni u Inđiji severno na planiranom produžetku industrijskog koloseka, ili severozapadno od stanice Stara Pazova gde su njive i gde bi se moglo nadovezati na postojeće koloseke od silosa. Na tim lokacijama nema ni prostornih ograničenja, niti ograničenja za buku. Ovako su bukvalno ljudima pod prozorom i ne mogu da se šire.
Screenshot_20240925_132300_edit_137649024340770.jpg
Imaju oni itekako mesta gde bi se širili na sadašnjoj lokaciji.
 
Pogledajte prilog 212806Imaju oni itekako mesta gde bi se širili na sadašnjoj lokaciji.
Ако повучеш само тако правоугаоник, стварно делује као да је тих 8 хектара доста, али хајде да разложимо.
  • Површина тренутно у власништву Панонија терминала - 47425 квадрата. А тек су почели.
  • Површина у власништву Криогаса (постоје објекти) - 5789 квадрата
  • Површина у власништву Универзал холдинга (празно за сад) - 4438 квадрата
  • Површина у власништву Житосрема (постоји један објекат, остатак празно) - 23088 квадрата

У закључку, ако би покуповали све од комшија и срушили, плус наговорили Житосрем да сруши ону своју зграду и да им некако прода остатак простора, плус укинули спортски терен могли би се максимално проширити са тренутних 4,7 хектара за још 3,3 хектара на укупних 8.

За упоредбу, почетна површина терминала у Батајници је 13 хектара са одвојеним простором од 82 хектара за цео комплекс. И наравно, нису то баш упоредиви приступи и терминали, али свеједно мислим да ће Панонија терминал брзо испуцати овде свој максимум. Што не мора бити нужно лоше, не морамо свугде имати гига терминале.

Ево и слика шта је њихово тренутно наспрам осталог.
1727345530441.png
 
Ma jasno je da je tih 8 hektara prilično skromno za jedan terminal. Samo sam hteo vizuelno da prezentujem fotku ljudima koji nemaju predstavu kako to izgleda u Inđiji. Potencijalno uvećanje prostora od preko 100% se ne može smatrati zanemarljivim.
E sad problem buke i prašine ostaje. I vlasnik terminala hteo ne hteo to mora da rešava. J b g takva su vremena došla.
 
Lokacija tog terminala je pogrešna od samog početka. Sabijen u uskom prostoru između pruge i kuća, nema prostora za ekspanziju ni na jednu stranu. Gde god se okreneš ima nešto. Ili je ulica ili kuće ili pruga ili sportski teren i silosi. Pored toga kolosečna situacija nije baš najidealnija. Trebao je da bude ili u industrijskoj zoni u Inđiji severno na planiranom produžetku industrijskog koloseka, ili severozapadno od stanice Stara Pazova gde su njive i gde bi se moglo nadovezati na postojeće koloseke od silosa. Na tim lokacijama nema ni prostornih ograničenja, niti ograničenja za buku. Ovako su bukvalno ljudima pod prozorom i ne mogu da se šire.
Апсолутно сам сагласан. Колосечна ситуација станице Инђија уопште није прављена за оволики обим маневре. Некада је 6. колосек у Инђији био дугачак око 600 m, а данас упола мање. Да би се саставио воз од 500 m, исти мора да се састави на 4. колосеку који је перонски и служи за пријем и отпрему путничких возова. Због такве ситуације, дугачки возови се примају само ноћу, а преко дана возови само до 250 m.

Заиста ми није јасно како такав неки терминал није направљен у индустријској зони и колосеком повезан са железничком станицом. Овакво решење није нимало практично.

@mvbg1 прича се да су закупили и игралиште и да ће да прошире терминал и преко њега. За сада је терминал проширен до саме границе игралишта, на парцелу 2873/8.
Занимљиво је да је игралиште на парцели ЖитоСрема тј. игралиште и објекат од силоса поред, све до самих силоса је једна парцела. То ће им свакако олакшати закуп, ако је тако.

Прича се да ће и фабрика Toyo tires добити свој индустријски колосек који ће ићи из станице Инђија, паралалено са пругом скроз до фабрике тј. некадашње укрснице Инђија пустара.
 
Poslednja izmena:
Ево да дочарамо шта је проблем тамо. Плаво су пролазни колосеци НС-БГ, зелено су пријемно-отпремни. Ово десно је теретни део станице (црвена стрелица) а црвено рецкаво горе је где је предвиђен индустријски колосек да иде даље ка Тојо гумама. Проблем до којег сада долазимо је што путнички воз који иде ка Новом Саду (ка северу) који креће са десног зеленог пријемног-отпремног колосека мора да прође кроз скретницу коју сам означио зеленом стрелицом. Односно мора да пресече кроз "теретне" колосеке, те на неки начин теретни и путнички рад нису независни.
Лично предлажем само да се уради једна додатна скретница као ова црна линија коју сам нацртао чиме би путнички саобраћај ишао раније на пролазне колосеке и чиме би се раздвојио потпуно путнички и теретни део. Онда неће бити више проблема за маневру, можеш на тај теретно индустријски колосек да стављаш какве хоћеш композиције, и да по потреби правиш иза извлачњаке. И можеш цео дан да примаш дуге возове.
1727387045985.png
 
Poslednja izmena:
SrbijaKargo iznajmljuje 4 lokomotive serije 461 makedoncima.



Inače zanimljiv presek stanja kod Makedonaca. Usko je povezano sa prugom Niš - Preševo.

 
Vrh