Šta je novo?

Železnice - svaštara

Sredjena lokomotova za Sargan.
Ovde kazu da su radili u Banovicima i da oni jedini mogu u regionu. Jel to istina?
Изгледа су Бановићи као последњи активни парни депо једини споспбни кадром. Код нас је ремонт парњача пре радио Зрењанин.
 
Prva električna lokomotiva na stanici Priboj na Limu. Šteta što se ne vidi broj.

Iz arhive Foto klub FAP





1752520906508.png
 

Prilozi

  • 1752520875994.png
    1752520875994.png
    1 MB · Pregleda: 38
Изгледа су Бановићи као последњи активни парни депо једини споспбни кадром. Код нас је ремонт парњача пре радио Зрењанин.
Pretpostavljam da se ovo više odnosi na države iz bivše Jugoslavije. Verujem da Mađari sigurni imaju negde gde to i dalje rade s obzirom na njihovu jaku železniocu.
Sad ostaje pitanje da li će ove lokomotive što su dovučene iz Lapova i iz MINa raditi kod nas ili napolju. Ako se ne odustane od tog plana zbog novog V.D.a
 
Čitam nešto na temi Punitčki vozovi i spominje se Crnogorski CAF. Nikad nisam gledao kakav je taj voz pa odoh da čeprkam po netu.
Oni imaju neke serije tog CAF-a koji može da se sastavlja, ali tako da putnici mogu da prelaze iz jedne garniture u drugu. Kao kod vagona.
Malo čudno izgleda.
196101_at_Worcester_July_2020.jpg


Evo i video gde se vidi kako to izgleda iznutra:
na 3.15
 
RVR na stanici Sutomore. Par preostalih garnitura u voznom parku ŽPCG voze samo na manje zahtevnoj liniji Podgorica-Bar posle one nesreće u Kanjonu Morače od pre 20 godina kada je jedan voz uništen a više desetina putnika nastradalo.

P9040036.JPG
P9040038.JPG
P9040035.JPG
 
CAF na stanici Mojkovac. Plan mi je bio da ga slikam u toku dana kada se lepo vidi, i po RV je trebao stići pre zalaska sunca, ali je toliko zakasnio da se u međuvremenu potpuno smračilo i dani su bili kratki zbog jeseni, skoro uvek je tako sa raspadnutom barskom prugom severno od Podgorice, zato je i putnički saobraćaj na njoj redak u odnosu na relativno pristojnu deonicu Podgorica-Bar. Isto mi se desilo i u Bijelom Polju.

PB040061.JPG
PB040060.JPG
 
DM 711 na stanici Banatsko Miloševo Polje, slikano pre remonta kikindske pruge kada se od Zrenjanina do Miloševa putovalo 2 sata i 40 minuta. Nažalost, ni sada kada su mnogo veće brzine vozovi ne idu češće.

P6260009.JPG
P6260010.JPG
P6260008.JPG
 
Poslednja izmena:
CAF na stanici Mojkovac. Plan mi je bio da ga slikam u toku dana kada se lepo vidi, i po RV je trebao stići pre zalaska sunca, ali je toliko zakasnio da se u međuvremenu potpuno smračilo i dani su bili kratki zbog jeseni, skoro uvek je tako sa raspadnutom barskom prugom severno od Podgorice, zato je i putnički saobraćaj na njoj redak u odnosu na relativno pristojnu deonicu Podgorica-Bar. Isto mi se desilo i u Bijelom Polju.

Upravo je suprotno od ovoga sto pises.
Remont Barske pruge u CG je poceo bas od sjevera i ide ka jugu CG. Do sad je remontovana dionica od granice sa SRB(Vrbnica) sve do ukrsnice Trebjesica i vracene su projektovane brzine(80 km/h). U medjuvremenu je zavrsen i remont od Trebjesice do Lutova, a za dionicu od Lutova do Bioca je dogovoren remont. Remontovana je i pruga kroz Tunel Sozina(80 km/h), a stanje pruge na jugu i nije lose(PG - BR je 70 km/h).
 
Upravo je suprotno od ovoga sto pises.
Remont Barske pruge u CG je poceo bas od sjevera i ide ka jugu CG. Do sad je remontovana dionica od granice sa SRB(Vrbnica) sve do ukrsnice Trebjesica i vracene su projektovane brzine(80 km/h). U medjuvremenu je zavrsen i remont od Trebjesice do Lutova, a za dionicu od Lutova do Bioca je dogovoren remont. Remontovana je i pruga kroz Tunel Sozina(80 km/h), a stanje pruge na jugu i nije lose(PG - BR je 70 km/h).
Ne putujem često tuda, ali kad god sam išao negde između Podgorice i Bijelog Polja voz je uvek kasnio i to mnogo, preko pola sata a nekada i više sati. Mislim na lokalne, noćni Beograd-Bar već dugi niz godina hronično kasni na svakom delu pruge. Podgorica-Bar i Podgorica-Nikšić su većinom bili tačni ili su kasnili par minuta.
 
Ne putujem često tuda, ali kad god sam išao negde između Podgorice i Bijelog Polja voz je uvek kasnio i to mnogo, preko pola sata a nekada i više sati. Mislim na lokalne, noćni Beograd-Bar već dugi niz godina hronično kasni na svakom delu pruge. Podgorica-Bar i Podgorica-Nikšić su većinom bili tačni ili su kasnili par minuta.
Pozdrav,

B.polje - Mojkovac konstantnih 80km/h uz par laganih vožnji, fino klizi, ostatak do pg će se ubrzo raditi kao što suponik reče. Sećam se vremena kada je Pg- virpazar išao 100km/h bez laganih vožnji /deo preko jezera i prvi tunel iza jezera ka virpazaru bilo je 80/ početkom 90ih i grozneeeee buke u vagonima dok je išao kroz ravnicu iza Pg - buka je bila kao škripanje i cvilenje neko, ne umem bolje da objasnim ali baš kazna za uši...dok sam radio u Pg /2019-2020/ uvek sam putovao nedeljom uveče iz bgda u solo kabini, stizao u Pg u 7:20 ujutru naspavan samo tako :) od 30ak putovanja, kasnio je u pg možda 2-3x po 15min max, tokom svih god.doba. U suprotnom smeru - uvek avionom :)

pozdrav,

Petar
 
Danas je barem lako vidjeti na yt-u u kakvom
je stanju barska.
Ja sam oduvijek pitao od kud onaj
karakterističan zvuk koji se čuje dok voz ide
kroz Ćemovsko polje kod PG.
Ni danas mi nije jasno.😄
 
Flirt i DM 711 čekaju na užičkoj glavnoj stanici. 711 Je pre par godina saobraćao na direktnoj liniji Užice-Kraljevo koja je oko pola sata pravila pauzu u Požezi, i displej mu je opet pogrešan.

P4190172.JPG
P4190174.JPG
P4190171.JPG
 
Improvizovana železnička stanica na industrijskom koloseku u severnoj Kosovskoj Mitrovici slikana 2017. i 2018. godine. U preuređenom magacinu je tada radio i šalter za prodaju karata. Do 2020. je sa ove stanice za Kraljevo dva puta dnevno saobraćao DM 711 Srbija Voza, koji se i vidi na jednoj od fotografija. Putnički saobraćaj na severu KiM je veleizdajnički ljudski gnoj "tiho" ukinuo za vreme Korone, tj. oba mitrovačka polaska je skratio do Rudnice i tako je ostalo u svim godišnjim redovima vožnje do danas, a prvi noćni voz Kraljevo-Leposavić je još ranije skraćen do Raške da bi ubrzo i on bio ukinut. Neka ove slike ostanu kao spomenik beščašća i izdaje džukačkog SNS režima i njegove ljiste.

kmlps 006.jpg
kmlps 088.jpg
kmlps 090.jpg
APDC1628.JPG
 
Prijepoljski Re na stanici Zlatibor. Odlučio sam se da jednog jutra 2019. otputujem vozom od Užica do Zlatibora samo da bih uslikao Flirt na toj stanici koji je tek nedavno bio zamenio lokomotivu sa 2 stara prljava vagona, i onda pešačenje kroz divljinu 8,5 kilometara do istoimenog gradića uz povratak busom. Sigurno su i na šalteru u Užicu pomislili da sam ćaknut što kupujem kartu za Zlatibor do čije ultrazabačene stanice se voz klacka 50 minuta 3 x dnevno, a već 30 metara dalje imam brži autobus do centra Zlatibora na svakih pola sata :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: Doduše, ako se dobro sećam mislim da je osim mene sišao još i jedan stariji čovek koji je putovao u Semegnjevo, planinski zaselak od nekoliko kuća duplo bliži zlatiborskoj stanici od samog mesta Zlatibor.

P6130050.JPG
P6130051.JPG
P6130054.JPG
P6130047.JPG
 
Re voz Niš-Merdare/Prokuplje, slikan na stajalištu Žitorađa Centar koje je izgrađeno da zameni dotrajalu staničnu zgradu. I toplička pruga je maltene pala u zaborav, sećam se da se 2019. kada su nastale slike voz baš vukao od Doljevca do Žitorađe, a čujem da se u zadnje 4 godine neupotrebe srozala još više i da bi sada putovanje od Niša do Merdara kao krajnje stanice trajalo skoro koliko i do Beograda koji je 3 puta udaljeniji.

P6010078.JPG
P6010079.JPG
P6010067.JPG
 
Re voz Užice-Prijepolje Teretna, slikan na stajalištu u pribojskom naselju Poljice. Njega mahom koriste žitelji Novog Priboja, jedino barac ne staje ovde već samo na stanici Priboj u starom delu grada par kilometara dalje.

APDC2460.JPG
P3140021.JPG
P3140022.JPG
APDC2459.JPG
 
Re voz Niš-Zaječar slikan na stanici Timok kod kružnog toka na ulazu u Zaječar, blizu gradske bolnice:

P2100067.JPG
P2100068.JPG
P2100065.JPG
 
Re voz Požarevac-Zaječar, slikan na stanici Sopot Požarevački. Verovali ili ne, i tom prilikom sam u Požarevcu kupio kartu i vozio se 5-6 minuta od glavne stanice do ove u severnom delu grada samo da bih fotografisao DM 711 kako pristaje u njoj. Niko sem mene nije ni ušao a još manje izašao, a kondukter se čudom čudio kada je na mojoj karti pročitao destinaciju i morao je još jednom da me pita dokle putujem. Dobro sam i iskoristio priliku da slikam, pošto su ubrzo ukinuta i ta 2 polaska dnevno od Požarevca do Majdanpeka i Zaječara. Jednom prilikom sam se tako vozio džabalesku od stanice Užice Teretna do glavne stanice u centru grada, jer blagajna na teretnoj ne postoji i niko nije ni došao da proverava karte za tih par minuta, a jednom sam kondukter nije hteo da mi naplati vožnju od Zlakuse do Požege.

P4100026.JPG
P4100027.JPG
P4100025.JPG
 
Vrh