Šta je novo?

Železnice - svaštara

Užički Re EM 413 na ukrštanju u stanici Divci između Lajkovca i Valjeva:

P5270002.JPG
P5270003.JPG
P5270001.JPG
 
Kraljevački Re na stanici Požega, slikan na jesen 2019. U svojim avanturističkim putešestvijama sam napravio neverovatnu turu, pošto odavno ne postoji direktan autobus Beograd-Tutin, išao sam u 3 različita voza BG-PŽ, PŽ-KV i KV-RA a onda 2 autobusa RA-NP i NP-TT. Krenuo sam iz Beograda u 5 popodne a na odredište stigao oko 7 ujutru.

PA140016.JPG
PA140015.JPG
 
Dok sam na kraljevačkoj stanici u gluvo doba noći čekao na presedanje za Rašku, malo sam u međuvremenu i prošetao do centra koji nije daleko od stanice:

PA140022.JPG
PA150028.JPG
PA150034.JPG
PA140020.JPG
 
DM 711 na stanici Raška čeka prvi polazak za Kraljevo oko 03:30 ujutru. Inače je taj noćni ranije saobraćao od Kraljeva do Leposavića, ali je 2018/2019 već bio skraćen do Raške da bi negde posle Korone bio i skroz ukinut. Naravno, i ovde je displej još u Kraljevu pogrešno kodiran na Kosovsku Mitrovicu.

PA150041.JPG
PA150045.JPG
PA150047.JPG
PA150039.JPG
 
PT voz Niš-Preševo na stanici Preševo, nedugo pre obustave saobraćaja zbog remonta deonice Niš-Brestovac:

P6250033.JPG
P6250030.JPG
 
DM 711 na liniji Niš-Preševo slikan u stanici Vranje. Izgleda da su tokom te zadnje godine zbog akutnog nedostatka ispravnih vagona sa elektrovučom na tu liniju povremeno puštane i dizelmotorne garniture, iako je još tada bilo grdnih problema sa imobilizacijom 711 zbog koje nije mogla da vozi čak ni na svim neelektrifikovanim prugama.

P4020104.JPG
P4020105.JPG
P4020103.JPG
 
CAF u Bijelom Polju čeka polazak za Bar. Iako severno od Podgorice u lokalnom saobraćaju uglavnom voze vagoni sa klasama(i kasne jezivo) ponekad uleti i nešto modernije, ceo ŽPCG ih ima samo 3 komada i oni najčešće voze na nikšićkoj liniji koja spaja dva najveća grada.

P9240098.JPG
P9240102.JPG
P9050129.JPG
 
DM 710 u Negotinu. Mislim da su davno, još pre dvadesetak godina Šveđani vozili i na svim neelektrifikovanim linijama Kraljevačkog Čvora kada ih je bilo mnogo više u saobraćaju pre dolaska 711, danas se nekoliko preostalih garnitura može videti još jedino na timočkim prugama.

PB180058.JPG

APDC2300.JPG

APDC2298.JPG
APDC2297.JPG
 

Legendarna "Šestica".
Te 2020 od Zime do Jeseni je sama držala 3x dnevno Zaječar - (Negotin) - Prahovo svaki dan bez prestanka, zakazala je samo 2 - 3 puta za 8 meseci. Posle kada je došla 004, malo je više odmarala.
Generalno smo je svi pljuvali i zbijali šale na njen račun, jer je bila skroz ofucana i spolja i unutra, ali je svoj radni vek završila "muški" i iskreno mi nedostaje.

Imala je fabričku grešku sa menjačem, jer je prva Y1 proizvedena u Kalmaru, de facto prototip. Takođe, do 2014 je stajala kao donor u Zaječar, kada je poslata na reviziju u Šinvoz.
S obzirom da je farbanje zbudženo u Šinvozu, farba je počela da otpada pa se pojavila Švedska šema ispod, i spolja je ostavljala takav loš utisak.
 
Re voz Niš-Zaječar na stanici Knjaževac. I na ovoj liniji je pre 711 vozio Šveđanin.

P5240012.JPG
P5240014.JPG
P5240009.JPG
 
Vrh