Šta je novo?

Železnice - svaštara

Još fotki sa rustične kelnske gl. ž. stanice: K Hbf

Hbf K.jpg
 
Kod rudnika Šikulje (1:22min) vidim Parne lokomotive koje rade. U Bosni parna vuče je još uvek zastupljena u nekim radnicima i industrijskim kompleksima. Zenica beše da ima par aktivnih parnjača?
 
Jel onaj krak Tuzla - Banja Luka / Šamac, kod Doboja ukinut ili samo nije formiran do kraja? Baš mi je nelogično da tu nije napravljena trijangla
 
@+381 Naterao si me da bacim oko na GE. Koliko vidim,tu je postojala triangla,verovatno kako su se menjale granice,neki pravci su izgubili prioritet pa tako i ovo.
Kod Sunje se uopste ne vidi da je bila triangla.
 
Ja sam to odavno video kada sam preko GE gledao kuda sve idu kraci po Bosni, ali tek sa ovim videom od Dulevoza sam se setio da pitam. Na 13.21 se vidi most levo između zelenila.
Ta ludost ukidanja pruga po balkanu... Ja se sve nekako nadam da je započeto pri projektovanju pruge Živnice - Zvornik, pošto je pravac Sisak - Novi Grad - Banja Luka - Doboj - Zvornik - Valjevo - Požega trebao da bude alternativa za koridor X, pa se samo trijangla nikad nije završila.

Tu ima i jedan napušten paralelan most na pravcu Doboj - Banja Luka / Šamac preko reke Spreče. Pa ako neko ima više informacija šta se sve tu dešavalo ili planiralo
 
Kod rudnika Šikulje (1:22min) vidim Parne lokomotive koje rade. U Bosni parna vuče je još uvek zastupljena u nekim radnicima i industrijskim kompleksima. Zenica beše da ima par aktivnih parnjača?
Према овом списку у БиХ има око 17 оперативних парних локомотива.

 
Zanimljiv sajt. Nadam se da je i tačan pošto za nas kažu da ima desetak operativnih.
Po ovome oni imaju više operativnih parnih lokomotiva nego mi električnih xDDD

Pozdrav,

6 parnjača im je aktivno trenutno, inače se svake godine organizuju turostističke ture za vozoljubitelje parne vuče, uvek bude po bar 50 ljudi po turi, uglavnom nemci, austrijanci, švajcarci, mada se provuče o poneki korejac i kinez...

pozdrav,

Petar
 
Pozdrav,

6 parnjača im je aktivno trenutno, inače se svake godine organizuju turostističke ture za vozoljubitelje parne vuče, uvek bude po bar 50 ljudi po turi, uglavnom nemci, austrijanci, švajcarci, mada se provuče o poneki korejac i kinez...

pozdrav,

Petar
Strava. Koje su im rute? I jel su im i vagoni retro kao što je kod nas bilo kod Romantike?
 
Strava. Koje su im rute? I jel su im i vagoni retro kao što je kod nas bilo kod Romantike?
Pozdrav,

Dolazi se autobusima, snimaju se parnjače kako operišu po stanicama - daily job, ranije je bio plato vagon do Banovića za turiste ali mislim da toga nema više...

pozdrav,

Petar
 
Pih bezveze. Ja se ponadao da ima vožnje od do kao što smo mi imali Romantiku...
Pogotovu što im je deonica Sarajevo - Mostar fantastična. Šteta što je ne iskoriste za turizma.
Imamo i mi Barsku, ali njihova je barem obnovljena pa nema laganih vožnji i potencijalnih iskakanja iz šina.
 
Nešto razmišljam o našoj Romanitici, da li bi mogla da kreće iz Prokopa i da prolazi kroz Vračarski tunel.
A onda mi je palo na pamet, kako se parnjače uklapaju u ovu savremenu signalizaciju i bezbednost: telekomdanu, ECTS, AS uređaj...
Pretpostavljam da ništa od toga nije moguće ugraditi, pa jel to znači da bi parnjača npr na brzoj pruzi išla sa staničnim razmakom a mašinovođa imao neki telefon il vokitoki kako bi imao vezu sa telekomandom?
Izvinjavam se ako mešam pojmove i ako je pitanje poprilično glupo...
 
Nešto razmišljam o našoj Romanitici, da li bi mogla da kreće iz Prokopa i da prolazi kroz Vračarski tunel.
A onda mi je palo na pamet, kako se parnjače uklapaju u ovu savremenu signalizaciju i bezbednost: telekomdanu, ECTS, AS uređaj...
Pretpostavljam da ništa od toga nije moguće ugraditi, pa jel to znači da bi parnjača npr na brzoj pruzi išla sa staničnim razmakom a mašinovođa imao neki telefon il vokitoki kako bi imao vezu sa telekomandom?
Izvinjavam se ako mešam pojmove i ako je pitanje poprilično glupo...
Nema potrebe za ETCS opremom pošto je njena brzina daleko manja od 200km/h.SV flirtovi voze 160km/h pa nemaju ETCS.
 
Nešto razmišljam o našoj Romanitici, da li bi mogla da kreće iz Prokopa i da prolazi kroz Vračarski tunel.
A onda mi je palo na pamet, kako se parnjače uklapaju u ovu savremenu signalizaciju i bezbednost: telekomdanu, ECTS, AS uređaj...
Pretpostavljam da ništa od toga nije moguće ugraditi, pa jel to znači da bi parnjača npr na brzoj pruzi išla sa staničnim razmakom a mašinovođa imao neki telefon il vokitoki kako bi imao vezu sa telekomandom?
Izvinjavam se ako mešam pojmove i ako je pitanje poprilično glupo...

Prošle godine prva parnjača u Britaniji je opremljena sa ETSC, izgleda malo bizarno.

1000056504.jpg
 
Ovo kao na Ford T da nakačiš multimediju xD
A kada bi parnjača išla brzom prugom, jel bi išla kao i svi drugi vozovi tipa praćenje signalizacije od mašinovođe, promena signalizacije, propusna moć pruge (zauzetost sektora ili međustanično rastojanje)..., ili bi moralo nešto da se menja?
 
Ovo kao na Ford T da nakačiš multimediju xD
A kada bi parnjača išla brzom prugom, jel bi išla kao i svi drugi vozovi tipa praćenje signalizacije od mašinovođe, promena signalizacije, propusna moć pruge (zauzetost sektora ili međustanično rastojanje)..., ili bi moralo nešto da se menja?
Sve normalno kao i kod drugih tipova lokomotiva,emv,dvm.
 
Na facebooku sam naleteo na sliku FS E 492.
Čitajući kažu da je bila 2001 testirana na Barskoj pruzi i da smo planirali da ih kupimo. E sad jedni kažu da je bila ok i da je samo trebalo da se ugradi uređaj budnosti, AS... ali pošto je bila donacija Italijanske vlade, naši nisu mogli da se ugrade pa su nastale primedbe zbog koji se odustalo. A neki kažu da su baš loše i nisu se dobro pokazale.

shared image.jpg


Na internetu kada sam preveo sa Italijanskog sam našao na ovo:
After several failed attempts at sale, during 2008 , the entire batch of 25 locomotives was to be acquired through a tender from the company Friulexport of Trieste for a total of €6,700,000 [ 4 ] . In January 2007 , Friulexport doo, established in Niš ( Serbia ) had purchased, from the Privatisation Agency of the Serbian government, three historic industrial companies in Niš, MIN Lokomotiva ad, MIN Vagonka ad and MIN Specijalna Vozila ad, which operate in the sector of production and repair of railway rolling stock (wagons and locomotives) [ 5 ] . It seemed that they could be requalified and used on the Serbian 25kV network [ 6 ] or on other 25kV networks of adjacent countries. In May 2011, news was received of the sale of 9 units to the demolition company Billfinger Berger of Bari [ 7 ] . Between 14 September and 18 October 2016 , a further 8 units were sent to San Giuseppe di Cairo for demolition; the remaining ones also had the same fate
 
Na facebooku sam naleteo na sliku FS E 492.
Čitajući kažu da je bila 2001 testirana na Barskoj pruzi i da smo planirali da ih kupimo. E sad jedni kažu da je bila ok i da je samo trebalo da se ugradi uređaj budnosti, AS... ali pošto je bila donacija Italijanske vlade, naši nisu mogli da se ugrade pa su nastale primedbe zbog koji se odustalo. A neki kažu da su baš loše i nisu se dobro pokazale.

Pogledajte prilog 239721

Na internetu kada sam preveo sa Italijanskog sam našao na ovo:
After several failed attempts at sale, during 2008 , the entire batch of 25 locomotives was to be acquired through a tender from the company Friulexport of Trieste for a total of €6,700,000 [ 4 ] . In January 2007 , Friulexport doo, established in Niš ( Serbia ) had purchased, from the Privatisation Agency of the Serbian government, three historic industrial companies in Niš, MIN Lokomotiva ad, MIN Vagonka ad and MIN Specijalna Vozila ad, which operate in the sector of production and repair of railway rolling stock (wagons and locomotives) [ 5 ] . It seemed that they could be requalified and used on the Serbian 25kV network [ 6 ] or on other 25kV networks of adjacent countries. In May 2011, news was received of the sale of 9 units to the demolition company Billfinger Berger of Bari [ 7 ] . Between 14 September and 18 October 2016 , a further 8 units were sent to San Giuseppe di Cairo for demolition; the remaining ones also had the same fate
Trenutno radim u firmi sa trojicom aktera tih probnih vožnji. Dvojicom mašinovođa i jednim članom testne komisije. Sva trojica kažu da su se lokomotive odlično pokazale i da je prava šteta što nije odlučeno da se one preuzmu. Ono što se može pročitati u komentarima na objavi u jednoj fb grupi kako su lokomotive bile loše i da su zbog toga odbijene su spekulacije i rekla kazala gluposti. Izgleda da se neko nije mogao ugraditi u cenu pa se odustalo od njih.
 
I ja sve što pročitam ma fb grupama držim sa rezervom. Ako mi je interesantno, googlam dalje da proverim.
Što se tiče ovih lokomotiva, vidim da su jedine napravljene za 25 kV AC kao pokušaj da se takva mreža uvede na Sardiniji.
Pitanje onda ostaje delova i remonti pošto je to mala serija iz druge države. Hrvati su barem sami pravili hž 1142 Brenu (tj svi mi tada jž 442), pa im mala serija ne predstavlja problem za delove i remonte. Da li bi nam se isplatila?
Verujem na kraći period da, kao polovna na 10god dok se ne kupe neke nove. Ali ne i da budu dugo kao što je predviđeno za 441 i 461.
A i sami Italijani su ih se brzo rešili pošto su valjda dugo stajale...
Nama bi značile svakako, kao što bi nam uvek značila polovna šinska vozila (tramvaji, lokse, vagoni...) na bar 10 godina i da ih je abrem 15+ komada.
 
Vrh