Šta je novo?

Železnice - svaštara

@stex_pb Da, to je 441 i to podserija 3xx ili 4xx. U to vreme su bile retke na barskoj I na putnickim,na teretnim jos ređe.
 
Pozdrav,

Ozbiljna egzotika:

Screenshot_20250412_192032_edit_190688838911109.jpg


Stari Ganz, poslovni voz Beograd - Zagreb, na ulazu u staru stanicu Zemun...

pozdrav,

Petar
 
Na kraju ga je vukla Mađarica / Kenedi / Maršalka.

Ali je ipak bio ponos Istočne Srbija, imao je bife sa stjuardesima, audio najavu za stajališta itd..
Većina ljudi ga je ostavilo u dobrim sećanjima i danas se priča o njemu.
 
Ovaj poslovni Ganz vozio i Beograd-Zaječar, doduše bio u srebrnoj boji.
Jako loša mašinerija.
Česti kvarovi na trasi.
Beskrajni problemi sa elektromehaničkim prenosom.

Pogledajte prilog 235635
Pozdrav,

Sve istina ali udoban, pogotovo u I razredu, milina, na nivou 'francuza' koji je vozio na prugama žtp-a Zagreb...

U depou Zemun dugo su sa strane stajala jedna ganz-ova motorna kola, kosristio sam ih kao scenografiju za dva kratkometražna filma 😏😏

pozdrav,

Petar
 
Na kraju ga je vukla Mađarica / Kenedi / Maršalka.
Ali je ipak bio ponos Istočne Srbija, imao je bife sa stjuardesima, audio najavu za stajališta itd..
Većina ljudi ga je ostavilo u dobrim sećanjima i danas se priča o njemu.

A bio je zaista pravi poslovni voz - polazak iz Zaječara pre 5h ujutro, a polazak iz BG oko 16h ?
Put je ako se dobro sećam trajao oko 5h.
 
Nemoguće. Bila su jedna motorna kola u TPS Zemunu sve dok nisu počeli da grade TPS, dakle pre 3 godine okvirno.
Pozdrav,

Jedna blizu koloseka ka Z.Polju, sa upravljačnicom okrenutom ka stanici Zemun /u polju, ne na koloseku, spaljen, požar/, vagon jedan sa kontra strane, kod drugog krana /onog dužeg, okvirno u visini prvog podvožnjaka na putu ka plavim horizontima, vagon raskupusan sa desne strane gledano u smeru ka nasipu za kolosek z.polje - Zemun/, zarđao i raskupusan, na njega sam mislio, lično bio u čeličani kada je istopljen...bio je još jedan vagon u Topčideru, na grupi koloseka ka šumi, ne znam kada je taj završio u peći...

/živim u blizini, znam svaki čkalj tog dela i svaki točak koji se tuda vrteo u poslednjih 30+ god 😏😏/...

pozdrav,

Petar
 
Da, ja pricam za motorna kola sa upravljacnicom koja je stajala u travi i bila je okrenuta u smer ka stanici Zemun, do nedavno je bila tu, gde je zavrsila?
 
Аутор слика је Милан Никола Петровић. Реч је о три Krauss-Maffei 2200 C'C' које су Југословенске железнице наручиле од Немачке 1956. У великој мери су идентичне западнонемачкој класи V 200, али за разлику од њих имају шест уместо четири осовине и боље хлађење. Туга је што су остављене да пропадају.
1744965882065.png

1744966152004.png

Снимљене су 2014. Локација: Београд. Да ли неко зна шта се десило са легендарним Плавим возом Јосипа Броза Тита? Где је то завршило и шта су урадили са њим?
 
Poslednja izmena:
Da, ja pricam za motorna kola sa upravljacnicom koja je stajala u travi i bila je okrenuta u smer ka stanici Zemun, do nedavno je bila tu, gde je zavrsila?
Плашим се да су исечени, као и други део гарнитуре који је био код ложионице.
 
Pozdrav,

Sve je spaljeno u smederevskim visokim pećima...

pozdrav,

Petar
 
Штета што нису сачуване те гарнитуре као и оне парњаче око кожионице па и у стању олуоине. Само са фарбањем без детаљније рестаурације би то били занимљиви експонати око ложионице.
 
Pozdrav,

Arhiva, egzotika...
Drugi najkapitalniji objekat železničke infre u Albaniji, most preko reke Bistrice, u blizini Kukša, na ukinutoj /ali uskoro obnovljenoj i remontovanoj/ pruzi Elbasan-Prenjaš-Pogradec:

arh-alb-2004-0773.jpg


Inače, ovo je albanski pandan pruzi Beograd-Bar /u smislu predela - pruga od Elbasana ide uz reku Škumbu /kroz 'crvenu dolinu'/ pa Bistricu, smenjuju se tuneli i mostovi/, građena je 70ih godina XX veka, sav saoraćaj je zamro pre 10ak godina...

pozdrav,

Petar
 
Снимљене су 2014. Локација: Београд. Да ли неко зна шта се десило са легендарним Плавим возом Јосипа Броза Тита? Где је то завршило и шта су урадили са њим?
Plavi voz je parkiran u depou koji se nalazi na 50 metara od lokacije lokomotiva sa slike. Unutra su sva kola glavnog voza. Ostala se nalaze oko depoa, a jedna spavaća su u pogonu.
 
Која је штета била 90их кад су их оставили напољу уместо да су паркиране у депо.
 
Која је штета била 90их кад су их оставили напољу уместо да су паркиране у депо.
Pravo je čudo što su u jednom komadu i nisu kasirane. Tako da možemo biti srećni da su sve na broju i da se kad tad mogu remontovati i možda, kažem možda koristiti u svrhu vuče plavog voza.
Inače njih tri su jedine tog tipa u celom svetu i možemo biti ponosni da ih posedujemo. Ipak je velika šteta što nadležni ne prepoznaju potencijal upravo te jedinstvenosti koje predstavljaju.
 
Pravo je čudo što su u jednom komadu i nisu kasirane. Tako da možemo biti srećni da su sve na broju i da se kad tad mogu remontovati i možda, kažem možda koristiti u svrhu vuče plavog voza.
Inače njih tri su jedine tog tipa u celom svetu i možemo biti ponosni da ih posedujemo. Ipak je velika šteta što nadležni ne prepoznaju potencijal upravo te jedinstvenosti koje predstavljaju.

Pozdrav,

Početkom 2000ih lokomotive su prevučene iz Subotice /tamo su trulile godinama/ u Topčider, proizvođač je poslao ekipu u Beograd sa sledećom ponudom- 'dajte nam sve 3, obnovićemo ih o našem trošku, vratićemo vam jednu celu, sređenu i rehabilitovanu za muzejske svrhe', gumeni odgovor je bio 'NE'...

pozdrav,

Petar
 
Pozdrav,

Početkom 2000ih lokomotive su prevučene iz Subotice /tamo su trulile godinama/ u Topčider, proizvođač je poslao ekipu u Beograd sa sledećom ponudom- 'dajte nam sve 3, obnovićemo ih o našem trošku, vratićemo vam jednu celu, sređenu i rehabilitovanu za muzejske svrhe', gumeni odgovor je bio 'NE'...

pozdrav,

Petar
Znam za tu ponudu.
 
Pravo je čudo što su u jednom komadu i nisu kasirane. Tako da možemo biti srećni da su sve na broju i da se kad tad mogu remontovati i možda, kažem možda koristiti u svrhu vuče plavog voza.
Inače njih tri su jedine tog tipa u celom svetu i možemo biti ponosni da ih posedujemo. Ipak je velika šteta što nadležni ne prepoznaju potencijal upravo te jedinstvenosti koje predstavljaju.
Čini mi se da sam čitao da postoji četvrta iz te serije koja nije završila kod nas.
 
Vrh