Šta je novo?

Železnice - svaštara

Valjevski Gradac, Stapari, Ribnica (ovde mozda i dva mada ne znam jel to stanica), Jablanica. Mozda sam neku propustio
Koliko shvatam na Barskoj pruzi je predviđeno minimun 3 koloseka za mimoilaženje
Neke stanice nisu izgrađene iako su
planirane kao Ribnica i još dve.
 
@stex_pb Zanimljivo da tolika industrija nema vezu zeleznicom,mozda gresim ali ne secam se da FAP ima neki industrijski kolosek?
 
@stex_pb Zanimljivo da tolika industrija nema vezu zeleznicom,mozda gresim ali ne secam se da FAP ima neki industrijski kolosek?
Nema. Ima jedan slepi kolosek za izvlačenje za koji kažu da je trebao da se nastavi u FAP, fali nekih 1500 metara.

Nego Fap zbog konfigracije terena ima pogone pogone na više lokacija pa se možda o zbog toga odustalo. Železnička stanica PB ima rampu za utovar na prvom i čini mi se šestom koloseku.

Jedini industrijski kolosek je u silosima MPI koja je u stečaju 20+ godina.
 
Sad sam bacio pogled na satelit, utovarne rampe su na prvom i između 7 i 8 koloseka. A od stanice do FAPa je trebalo samo 700 metara industrijskog koloseka.
 
Nesto smo proizvodili nesto se izvozilo
20250406_215541.jpg
 
Sad sam bacio pogled na satelit, utovarne rampe su na prvom i između 7 i 8 koloseka. A od stanice do FAPa je trebalo samo 700 metara industrijskog koloseka.
Koliko znam cira je završavao bač gde je ta sadašnja stanica. Ona je mogla da se iskoristi do mesta gde se pralazi u bosnu, a odatle je trebalo još 2-3km nastaviti severno do FAP-ovog pogona 4 (nadam se da sam pogodio taj najseverniji pogon, čitam sa google mape).
I tako bi se povezali svi pogoni, pruga ide dolinom Lima dok se za Beograd penje u planine.
 
Pribojska banja i Zlatica u Podgorici.
Uopšte nisam primetio za Pribojsku banju. Baš se vidi ostavljena poljana.
Mada mi deluje baš udaljeno od samog mesta tj izmešten od naselja kao što je čest slučaj na toj pruzi.
Pre bi to bila stanica Potpeć.
Ribnica i Banja su čisti prostori i lako sutra mogu da se dodaju koloseci i objekti. Ali ovo u Podgorici je katastrofa, skoro pa da su došli na same šine sa privatnim objektima.
Tu je pitanje da li bi ikada mogla da se aktivira neka stanica.
 
Stajalište Pribojska Banja se nalazi u Potpeću. Realno nema veze sa Banjom
 
Da, baš je daleko. Ali da je kod banje, bila bi preblizu Priboju.
I jablanica - Ribnica mi se čine blizu.

Jel ima neki dokument koji određuje na kojem rastojanju min i max treba da budu udaljenje stanice, dužina koloseka, broj koloseka po stanici...?
Može i konkretno na Barskoj pruzi potšo je jednokolosečna, šta je odlučivalo gde i kakve stanice da budu, pošto su neke stanice baš u nedođiji a treba 2-3 voza da se ukrste
 

Izmeštanje dela barske pruge u baru

Zbog čega se uopšte planira izmeštanje?
 
''U pitanju je trasa nove željezničke pruge, u pojasu širine 80 metara, od nadvožnjaka kod barske željezničke stanice do sela Zupci pa tunelom do Crmničkog polja preko Limljana do Virpaza''

Deluje mi kao da hoće da naprave novu prugu koja će da skrati putovanje i zaobiđe Sutomore i Sozinu. Možda za teretnni saobraćaj.
Slovenci su to uradili za luku Koper, samo je njima to i tekako isplativo a ovo je upitno.
A još gore bi bilo ako bi ukinuli (ne bi me čudilo da i oni imaju želje za ukidanjem pruga kao i mi) ovu preko Sutomora pošto onda oni koji idu u Sutomore ne bi išli više vozom i opet su na gubitku.

https://www.gov.me/clanak/javna-ras...trateskoj-procjeni-uticaja-na-zivotnu-sredinu
Ovo je taj njihov PUP, na strani 66-67 ima o tome detaljnije.
''Nepovoljan momenat realizacije ovog rešenja je veoma visoka cena izgradnje'' - zaključak u tom planu.

Oni su očigledno imali izmene tog plana i ovo je bila javna rasprava gde sve rade u minut do 12 kako bi provukli zakone koje njima odgovaraju.
Kao i kod nas, vidi se da im je cilj da na uštrub javnog odrade privatni interes.
 
Беше су светла са црвеном и зеленом на локомотивама укинута 80их?
 
Vrh