[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757202#p757202:3uetwkwi je napisao(la):
Пантограф » 15 Jul 2020 09:49 pm[/url]":3uetwkwi]Ta kupovina je jedna od najsmislenijih stvari na železnici u poslednjih nekoliko decenija.
Да не испаде да ја и Пантограф једно другом стално суфлирамо, овде ћу бити несагласан.
1. Посао је склопљен без тендера, и ту је суштина афере. Процењује се да је уграђивање било око 1.000.000 укупно за цео посао. Хрвати су такве возове купили око троструко јефтиније по комаду, доста раније. Швеђани би евентуално победили и на таквом тендеру, да ли због повољне понуде или због намештања тендера на префињенији начин, небитно.
2. Набављена је јако мала серија возила, што представља проблем за одржавање и набавку резервних делова. У тренутку када се улазило у посао, требало је ићи на барем 30 вагонских јединица из тих разлога, и да се једна од фабрика железничких возила специјализује за одржавање њих.
3. Возови су предвиђени да се не крећу спорије од 60 км/с у трајном режиму. Када се развлаче по лаганим вожњама 20-30 км/с мотори се прегревају, и управо због тога је неколико изгорело. До прегревања долази при раду мотора са малим бројем обртаја. Дакле, или ћеш урадити нешто да брзину дигнеш бар на 60 км/с, или уграђујеш нове хидрауличне мењаче са додатним нижим степеном преноса, или их уопште не шаљеш на најспорије пруге.
4. Неприлагођеност за +40 како мотора (хлађење), тако и путничког простора.
5. Није направљена најпаметнија расподела за исте. Од неелектрификованих пруга у добром стању нису коришћене за Рума - Шабац, Београд - Вршац, Нови Сад - Богојево - Суботица, Сомбор - Врбас. До доласка "Путина", на овим пругама је превоз возом био јако непрактична и несигурна варијанта.