Ali takav tip stanice je izgrađen između Subotice i Horgoša, kao i između Ovče i Pančeva, a to nisu pruge za razvijanje velikih brzina..
Mislim da je ipak do saobraćajnih razloga.
Ту нема ни С од саобраћајних разлога, чак је против ефикасног саобраћаја, а потекло од лењиваца, преписивача пројеката из канцеларијске секте ЦИП.
-1- Ни Суботица - Хоргош, ни Београд - Панчево нико разуман не би направио критично много возова ранга вишег од приградског воза, да би та врста станице била оправдана. -2- Чак, то су пруге у којима би по логици доминирао управо приградски саобраћај. Са уласком и изласком у скретање, сваки тај приградски воз губи по 1-2 минута.
-3- Ка Панчеву су уграђиване застареле шине типа 49, које је тешко набавити, зато што је неког мрзело да преправи препродати праисторијски пројекат.
-4- Ка Панчеву су уграђиване скретнице за 50км/ч, за неке колосеке у Овчи и само 40км/ч. У српској канцеларијској секташкој логици не постоји појам осим главног пролазног, логика главног укрсног или главног сустизајног колосека, а то значи да се за један колосек у скретање обезбеде веће брзине за ефикасније укрштавање или сустизање.
-5- На Банатском правцу из Београда логичке зонске станице (након којих се смањује ток путника и потребан број путничких возова) су Крњача и Панчево варош. Крњача уопште није оспособљена за тај задатак, да поред два пролазна колосека има трећи колосек са пероном за терминирање једног дела возова. По неком сега-мега идеалном максималистичком плану у вршном сату, северно од Вуковог споменика би било:
- На сваких 15 минута, 4 воза на сат ка (и од) Карабурме/Роспи ћуприје
- На сваких 10-20 минута, 4 воза на сат за Панчево приградски, при чему половина возова иде до Војловице.
- На сваких 30 минута, 2 воза на сат до Крњаче (појачање у шпицу)
- На сваких 60 минута, 1 воз на сат ка Вршцу, са прескакањем станица до Панчева.
- На сваких 60 минута, 1 воз на сат ка Зрењанину, са прескакањем станица и стајалишта до Панчева.
Ако ту додамо и теретне возове у време када се смањује број путничких, долазимо до удела возова вишег ранга од приградских максимум 25%, и то у некој светлој будућности. Сада их је 10-15%.
-6- Тамо где постоји логика организације саобраћаја са возовима мањег и већег ранга (Холандија, Белорусија), сустизања се намерно организују у станицама са великим значајем у путничком саобраћају, а не у прип***здинама. Ствар је и у томе што су те важније станице уједно и преседачке како са воза на воз, тако и са воза на аутобус. Систем је типа, одмах иза трасе убрзаног воза из Прокопа ка Младеновцу полази приградски. Тај приградски је намерно стајао у Прокопу, не само због пеглања реда вожње, него и преседања. Нигде га нико не сустиже до Младеновца, а када стигне за Младеновац, скоро за њим долази следећи брзи/убрзани.
-7- Логика безбедности путника на перону док пролази воз умерено високих брзина је такође ван памети. Чак и код брзине 200км/ч, Шведска, Немачка, САД. Енглеска имају путничке пероне поред којих пичи воз 200км/ч. Па и Србија у Новој Пазови. Стоји логика да се безбедност кроз пероне ван главних пролазних колосека повећа, али само када је та повећана безбедност нуспроизвод. То за Хоргош и Панчево су пруге без перспективе тако високих брзина које би захтевале специјалне мере.
-8- У Овчи смо добили 7 уместо 4 колосека. Уместо да то буде УАУ за потребе привреде, 2 колосека су главни пролазни, 3 су за путничке возове, а само 2 су остала искључиво и само за потребе перспективне привредне зоне. Везано за случај када приградски воз сустиже теретни, то би било и у Овчи и у Крњачи тако што теретни стане на главни пролазни, а приградски улази и излази у скретање ограниченом брзином. Логике без. Логичан би био острвски перо између главних пролазних 2. и 3. да буде уз 1. колосек перон за сваки случај, а 4.-7. да користи привреда.
-9- Корисна дужина колосека 650м. Већ три деценије је нови УИЦ стандард за Европу 750м за нове и реконструисане пруге.
-10- Строго и искључиво степенични прилази перонима, у условима у којима је од нуле било лако направити рампу нагиба до 6%.
-11- Паркинзи за кола и бицикле...
Не тражите неку вишу логику тамо где је ЦИП-ирипи.