Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Четири су терминирајућа, по два са сваке стране.
Извињавам се, не приступа се са првог перона на 5 колосека већ на 6, од чега је 5 терминирајућих, 3 лево и 2 десно. Увек заборавим онај крајњи лево скроз ка парку.
 
Пример станице где последњи колосек нема приступ са перона (иста ситуација, само обрнута) је Нова Пазова.
Poslednji kolosek (6.) u stanici Nova Pazova je tzv. Levi Šidski i isključivo se koristi za teretni saobraćaj pa otuda i nema perona kao što je slučaj i sa desnim Šidskim (3.kolosek).
 
Eto šta sve može da ima, i to sve na pruzi izmežu BGa i NSa xD
Da Novi Sad, tu su oduvek bili tu terminirajući koloseci. Ali nikada nisam obratio pažnju kako je određena numeracija.

@NoLimit baš sad htedoh da napišem 6 pošto sam pogledao preko satelita xD
 
Извињавам се, не приступа се са првог перона на 5 колосека већ на 6, од чега је 5 терминирајућих, 3 лево и 2 десно. Увек заборавим онај крајњи лево скроз ка парку.
Ja se izvinjavam, ali nikako ne mogu da shvatim takav raspored (a da je funkcionalan). Može li šema ili lokacija na mapama?

Meni jedino pada na pamet nešto ovako

peron i koloseci.png
 
Signal nasred taktilne staze za slabovide, this is the best you can do @CIP?

Pogledajte prilog 245787
Ja doživljavam to da je ta taktilna staza tu da slepim i slabovidim osobama ukaže da se približavaju ivici perona a ne da po njoj hodaju.
Po nekom zdravorazumskom razmišljanju ona bi trebala biti po sredini perona ako joj je namena prvenstveno za hodanje po istom.
Ovako je tu da bi ih sačuvala od pada u kolosek.
 
Kako god opet je tu signal nasred perona, mogu opet da se zakucaju u njega

ne vidim u stvari ni razlog da signal bude na peronu?!
 
Kako god opet je tu signal nasred perona, mogu opet da se zakucaju u njega

ne vidim u stvari ni razlog da signal bude na peronu?!
Signal mora da bude tu pošto je skretničko područje blizu. Jedino da su skratili peron. Ili da su signal postavili da visi sa portala.
O5 ponavljam,ove taktilne ploče nisu tu za šetnju duž perona već isključivo kao upozorenje da se približavaju ivici perona.
 
Ili da su signal postavili da visi sa portala.

U tome je cela poenta, ovo je uopšteno očajno projektovan peron.

Upotrebna površina je jako mala, ponajviše zbog bandera, signala, oznake stanice, previše prepreka..
Mogli su da nakače rasvetu na ogradu, isto i oznaku stanice, signale na portale i dobili bi bolje korišćeni prostor.
Stvarno ne vidim poentu da se trpa sve i svašta gde ljudi prolaze, ima toga i u Beogradu na stajalištima.

Zar peron ne može da bude ovako koncepciran, bez blesavih bandera, stubova itd..

Screenshot (856).png
 
Ne postoji zakon niti pravilnik, ali postoji odluka savezne vlade iz 2005. godine koja je još uvek na snazi: Odluka o određivanju vojnih i drugih objekata i rejona koji su zabranjeni za osmatranje, snimanje i pristup i o merama za njihovu zaštitu. Reč je o objektima ili delovima objekata u kojima su smešteni veliki tehnički sistemi, preduzeća i druga pravna lica od posebnog interesa za odbranu zemlje; objekti u kojima se proizvode, skladište ili čuvaju predmeti ili vrše usluge od posebnog značaja za odbranu zemlje; investicioni objekti značajni za odbranu zemlje.

Intesantan je član 11. te odluke koji kaže da objekat na kome je zabranjeno snimanje i osmatranje mora da bude vidno obeležen odgovarajućom tablom:

Pogledajte prilog 245396
Sve sve ali savezna država ne postoji i ako je srb pravni sledbenik ne znači da je to na pravnoj snazi
 
Ali takav tip stanice je izgrađen između Subotice i Horgoša, kao i između Ovče i Pančeva, a to nisu pruge za razvijanje velikih brzina..
Mislim da je ipak do saobraćajnih razloga.
Ту нема ни С од саобраћајних разлога, чак је против ефикасног саобраћаја, а потекло од лењиваца, преписивача пројеката из канцеларијске секте ЦИП.
-1- Ни Суботица - Хоргош, ни Београд - Панчево нико разуман не би направио критично много возова ранга вишег од приградског воза, да би та врста станице била оправдана. -2- Чак, то су пруге у којима би по логици доминирао управо приградски саобраћај. Са уласком и изласком у скретање, сваки тај приградски воз губи по 1-2 минута.
-3- Ка Панчеву су уграђиване застареле шине типа 49, које је тешко набавити, зато што је неког мрзело да преправи препродати праисторијски пројекат.
-4- Ка Панчеву су уграђиване скретнице за 50км/ч, за неке колосеке у Овчи и само 40км/ч. У српској канцеларијској секташкој логици не постоји појам осим главног пролазног, логика главног укрсног или главног сустизајног колосека, а то значи да се за један колосек у скретање обезбеде веће брзине за ефикасније укрштавање или сустизање.
-5- На Банатском правцу из Београда логичке зонске станице (након којих се смањује ток путника и потребан број путничких возова) су Крњача и Панчево варош. Крњача уопште није оспособљена за тај задатак, да поред два пролазна колосека има трећи колосек са пероном за терминирање једног дела возова. По неком сега-мега идеалном максималистичком плану у вршном сату, северно од Вуковог споменика би било:
- На сваких 15 минута, 4 воза на сат ка (и од) Карабурме/Роспи ћуприје
- На сваких 10-20 минута, 4 воза на сат за Панчево приградски, при чему половина возова иде до Војловице.
- На сваких 30 минута, 2 воза на сат до Крњаче (појачање у шпицу)
- На сваких 60 минута, 1 воз на сат ка Вршцу, са прескакањем станица до Панчева.
- На сваких 60 минута, 1 воз на сат ка Зрењанину, са прескакањем станица и стајалишта до Панчева.
Ако ту додамо и теретне возове у време када се смањује број путничких, долазимо до удела возова вишег ранга од приградских максимум 25%, и то у некој светлој будућности. Сада их је 10-15%.
-6- Тамо где постоји логика организације саобраћаја са возовима мањег и већег ранга (Холандија, Белорусија), сустизања се намерно организују у станицама са великим значајем у путничком саобраћају, а не у прип***здинама. Ствар је и у томе што су те важније станице уједно и преседачке како са воза на воз, тако и са воза на аутобус. Систем је типа, одмах иза трасе убрзаног воза из Прокопа ка Младеновцу полази приградски. Тај приградски је намерно стајао у Прокопу, не само због пеглања реда вожње, него и преседања. Нигде га нико не сустиже до Младеновца, а када стигне за Младеновац, скоро за њим долази следећи брзи/убрзани.
-7- Логика безбедности путника на перону док пролази воз умерено високих брзина је такође ван памети. Чак и код брзине 200км/ч, Шведска, Немачка, САД. Енглеска имају путничке пероне поред којих пичи воз 200км/ч. Па и Србија у Новој Пазови. Стоји логика да се безбедност кроз пероне ван главних пролазних колосека повећа, али само када је та повећана безбедност нуспроизвод. То за Хоргош и Панчево су пруге без перспективе тако високих брзина које би захтевале специјалне мере.
-8- У Овчи смо добили 7 уместо 4 колосека. Уместо да то буде УАУ за потребе привреде, 2 колосека су главни пролазни, 3 су за путничке возове, а само 2 су остала искључиво и само за потребе перспективне привредне зоне. Везано за случај када приградски воз сустиже теретни, то би било и у Овчи и у Крњачи тако што теретни стане на главни пролазни, а приградски улази и излази у скретање ограниченом брзином. Логике без. Логичан би био острвски перо између главних пролазних 2. и 3. да буде уз 1. колосек перон за сваки случај, а 4.-7. да користи привреда.
-9- Корисна дужина колосека 650м. Већ три деценије је нови УИЦ стандард за Европу 750м за нове и реконструисане пруге.
-10- Строго и искључиво степенични прилази перонима, у условима у којима је од нуле било лако направити рампу нагиба до 6%.
-11- Паркинзи за кола и бицикле...

Не тражите неку вишу логику тамо где је ЦИП-ирипи.
 
Ali juste u pravu Karlo kad kaže da su stanice na BG-PA projektivane kao da tuda prolaze brzi vozovi a ne prigradski. Mene je 2016te kad su renovirali prugu baš iznenadilo da su napravili takve stanice a lokalnog su karaktera.
 
Vrh