Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Jutros na N1 je gostovao Danijel Dašić.
Npr: "Umesto da imamo evropski bezbednih 160 km/h, dobili smo nebezbednih 200 km/h". Bukvalno sam u fazonu WTF. 200 km/h se na nivou kontinenta odavno ne smatra brzom prugom.
-Dašić nije učestvovao ni na jednom železničkom projektu.
-Dašić ne zna da je zbog 200 km/h implementiran ETCS L2, a da je bilo 160 km/h imali bismo ETCS L1.
-Dašić ne zna šta je ETCS a kamoli razliku između ETCS L1 i L2.
 
Lupeta i ostaje živ.
Ta pruga je već testurana za 200 km/h (dobila sertifikat) i verujem da svako malo prođu mernim kolima kao kontrola. Ono što pričaju za kosine se rešava za jedan dan bagerom. Pruga za 200 km/h ima značajno strože uslove i manja odatupanja parametara od pruga za ispod 160 km/h
 
Ista stvar sa površinskom erozijom trupa pruge se dešavala i na deonici do NS-a usled jakih armosferskih padavina. I tada su bombastično objavljivati fotke uz komentare kako se kolosek raspada a još nije ni krenuo da se eksploatiše. Kao što @Boki123 napisa,sve se to rešava za jedan dan. I kako bude prizemna vegetacija porasla na kosinama tako će se i ovo sporadično sitno erodiranje zaustaviti.
 
Ja sam čuo priču da je nasipanje i “utabavanje” tih nasipa radila novostvorena “SNS friendly” firma bez profi mašina, dok je firma naslednik firme koja je imala i iskustvo i mašine izvisila za taj posao.

Ja se iskreno plašim šta će biti za 5-10 godina kada bude mnogo više vozova. Nadam se da grešim :(
 
Lupeta i ostaje živ.
Ta pruga je već testurana za 200 km/h (dobila sertifikat) i verujem da svako malo prođu mernim kolima kao kontrola. Ono što pričaju za kosine se rešava za jedan dan bagerom. Pruga za 200 km/h ima značajno strože uslove i manja odatupanja parametara od pruga za ispod 160 km/h
Hvala Bogu da neko ko se razume odgovori na ovakve bombastične članke. Ja bih voleo da umem sam, ali sam totalni duduk.
 
Од истог инжењера геотехнике од којег имам поуздане информације да је коридор пруге ужи од потребног добио сам и кратку аналаизу овога што се дешава. Може бити да је само спорадична ерозија али може бити и да је иста последица велики проблема у дренажи насипа пруге и да је најава много већих проблема. Време ће показати.

Према томе, у овом тренутку депласиране су приче и да је катастрофа неминовна али и да ово није ништа. Но свакако, ни ако је спорадично, не би смело да се дешава на новом насипу.
 
Hvala Bogu da neko ko se razume odgovori na ovakve bombastične članke. Ja bih voleo da umem sam, ali sam totalni duduk.
Nažalost takvi bombastični članci najviše uticaja imaju na 90% populacije koja se jednostavno ne razume. Stručnjaci koji su u materiji i koji se razumeju jako teško dolaze do izražaja u medijima. Niko neće da objavi e ove kosine može bager da reši za dan, nego će objaviti vidite kakva je pruga raspada se
 
20250601_192027.jpg
 
Tako je, most na sedmom kilometru buduće pruge Zemunsko Polje-Aerodrom-Nacionalni stadion. Uskoro počinje nagurivanje glavnih nosača na stubove mosta, koje bi trebalo da traje narednih 6 meseci. Otprilike će tada i most biti gotov.
 
Са 90% уверености могу да тврдим да је у питању пруга за аеродром и то део који треба да премости ауто-пут.
@direktor нека ме исправи ако грешим

ма знам ја да јесте пруга за аеродром, али шта да радимо са онима који не знају?
 
Gledam na TV, Šizoje otišao kod nekog lika što ima 105 godina u Zaječaru, fazon ovaj radio na železnici, pa ga pita za prugu šta se dešava.

A ovaj mu veli da će ga voditi da se vozi između Novog Sada i Subotice, a deda mislio na pruge u Istočnoj Srbiji.

Nakon Vesića (koga mrzim iz dna duše) koji je pokrenuo ojačanje gornjeg stroja između Minićeva i Sokolovice + pokrenuo razgovore oko povezivanja Vidina i Prahovačke pruge, niko se više neće setiti Timočkih pruga, živi bili pa videli.
 
Покретач сивх пруга је привреда. Ако нема привреде, шансе да се због путника пегла пруга је минимална.
Има ли привреде? Макар туризма?
 
Pa Timočke pruge imaju bruta više od Barske i Vršačke pruge zajedno. Tolika je potreba da Kinezi i Elixir šalju stalno zahteve za više vozova. Na području Istočne Srbije prosečno je aktivno do 7 lokomotiva, što privatnih što i državnih, to je koridorska frekvencija.
Kada bi smo gledali tu teoriju oko teretnog saobraćaja, pruge Timočke Krajine bi morale u modernizaciju i pre Kragujevačke, Vršačke, Somborske... te pruge su dobile značaj samo što su međunarodne, a i Prahovačka bi bila kada bi se nakačila na Vidin.
I da ne pričamo da je dosta tereta (mazut, limovi) prebačeno iz Timočke krajine zbog lošeg stanja infrastrukture i propustljivosti

Što je još smešnije kada pomenuh Barsku, doslovno je bruto od Bora do Bara podigao rentabilnost te pruge na kakav takav nivo, jer pre toga sem povremenih vozova NIS-a, Vreoca i Fiata ništa nije bilo. Vozovi iz Bora do Bara idu svaki dan i to u nekoliko parova. Isto važi i za pravac Lapovo - Kragujevac - Požega, taj pravac sem Fiata ništa nije imao.
Pritom to nije jedini voz koji ide svaki dan iz Bora.
 
Pozdrav,

1748963069523.png


Ako je sam projekat ovako pismen, na šta li će tek ličiti konačna izvedba....

pozdrav,

Petar
 
Slova "i" i "o" su jedno do drugog na tastaturi. Ti ako nikada u životu nisi napravio grešku u kucanju ja ti se divim.
Pozdrav,

Napraviću sigurno barr tri greške u ovom postu...ali - ja nisam arh/ing, ovaj post nije projekat i po ovome se neće voziti hiljade ljudi dnevno...a po onome hoće...zbog dve slovne greške u prevodu japanci su popili atomku posle potstdamske konferencije 45te....šta sam hteo reći - u XXI veku, u doba svih mogućih jezičkih alata i pomagala, smatram da za 'pipave' dokumente /a projekat nadvožnjaka pruge za aerodrom je takav, složičeš se, nadam se, sa mnom/ nivo grešaka /pa makar i slovnih/ treba da bude apolutno 0%...

pozdrav,

Petar
 
Vrh