Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ако би на те споредне колосек скретали спорији возови онда исто требају брзопругашке скретнице?
Ne ide to tako, Prle.
Za preticanje postoje stanice a ovde govorimo o rešenju da ipak opstanu pojedina stajališta na brzoj pruzi.
Mada sam mišljenja da se preteruje kada se govori o zadržavanju svakog postojećeg. Evo na primer stajališta Staro i Novi selo između Plane i Markovca bi glat mogli da budu pretvoreni u jedno stajalište koje bi bilo izgrađeno negde između. I to izgrađeni po principu bivšeg stajališta Stepanovićevo,koje je konvertovano u tako da ima dva prolazna koloseka za brze vozove i dva sporedna za manipulaciju putnika.
Verujem da nema šanse da se na delovima gde je planirano 200km/h zadržavaju stajališta u postojećem obliku jer bi to zahtevalo obaranje brzine na 160km/h. Jedino rešenje je ovo koje sam spomenuo iznad ali nije realno da se takva službena mesta prave na razdaljini od 2-3 kilometra.
 
@mvbg1
Pa dobro malo preterujem, treba da postoji eskadrila supersonicnih aviona koja ce braniti nebo Srbije ali mi smeta suma novca koja cec se potrositi u te svrhe.
Niko ne pravi problem kad se za avione daje 3 milijarde umesto 1 milijarde da smo bili u mogucnosti da uzmemo Suhoje.
Samo sam razmiljao naglas sta bi moglo u zeleznici da se unapredi za tu razliku novca.
 
Pa nije da nije skupo. Treba ti 4 skretmice i to ne bilo koje nego brzoprugaške, pa signalizacija, pa svašta.
A sta ce ti skretnice ako je dvokolosecna pruga. Jedna strana za jedan pravac, druga za drugi, vozovi ili prosisaju ili stanu i nastave. Nema menjaja strane do vece stanice ili za to odredjeno mesto kod vandrednih situacija.
 
Srbija nema para ni za ovo do Niša a kamoli za neke mnogo skuplje projekte, kao što bi bio Mladenovac-Kragujevac-Kruševac-Niš. Ne sporim da je kao ideja zanimljiva. Ali samo to.
U trenutnoj situaciji bi nam najviše trebala pruga Bor-Despotovac ili Bor-Stalać. I to bilo kakva, samo da ima gabarit i nosivost. Kakve crne brze pruge.
Niko ne ocekuje da se to odmah pravi samo treba imati jasnu viziju i graditi planski, deo po deo. Bitno je da znas sta hoces a ne da svaka vlast menja trase menja brzine, menja zivote bez kontinuiteta
 
Kada su 18.03.2024. Čartanovčani, CIP, Železnice Srbije i Ministarstvo imali sastanak, ja sam Čartanovčanima dao obrazloženje u 6 tačaka sa zahtevom da se na svih 6 pismeno odgovori. Odgovori su sramotni. U principu, sistem je ništa nećemo da menjamo zato što nam se može, ali pozvali smo vas da pijemo kafu. Dajem odgovor samo na prvu, pa možete naslućivati ono posle.
Концепт пруге за брзине од 200km/h се заснива на поштовању строжијих услова
приликом пројектовања хоризонталних и вертикалних елемената геометрије трасе
пруге, као и у пројектовању станица које се налазе на оптималним међустаничним
растојањима (7км - 10км). Није оправдано често отварање службених места (на
рстојању мањем од поменутог) јер не само да се смањује пропусна моћ пруге него се
не могу постићи задате перформансе пруге.
Na delu od Novog Beograda do Batajnice imamo službena mesta na svakih 2-3 kilometra, a dok stajališta Beška i Čartanovci sa kontrolisanim pristupom ne dovodim u pitanje, dovodi se u pitanje stajalište Altina, recimo. Problem je u tome što u slučaju maksimalnog korišćenja pruge do kritičnog opterećenja dolazi samo od Prokopa do Batajnice, ne i kroz Bešku i Čartanovce. Postavimo grubo model vozovi Novi Sad - Beograd ekspresi na svakih 30 minuta. Do Inđije dolaze za 15 minuta, dok teretni i lokalci dolaze za 30 minuta. Znači interval sustizanja 15 minuta + 3 minuta interval sleđenja + 2 minuta za komotno regulisanje saobraćaja. Znači kada je maksimalno opterećenje ekspresima, na svakih 30 minuta nam ostaje interval 10 minuta za teretne vozove, i putničke vozove sa međustaničnim rastojanjem 3-4km. I to uz pretpostavku da ne postoje međustanice Petrovaradin, Sremski Karlovci, i Sremska Njiva između Beške i Čartanovaca. Ako se računaju i te međustanice u kojima spori vozovi propuštaju brze, mogućnosti slobodnih trasa su još veće. Uopšte, ICE vozovi sa intervalom manjim od 30 minuta su ogromna retkost u Evropi čak i između gradova daleko većih od Beograda i Novog Sada. Ako je mnogo putnika, ide se na povećavanje kapaciteta voza pre povećanja intervala sleđenja. Holandski IC sa stajanjima svakih 20-30km i intervalima 10-15 minuta se u drugim zemljama klasifikuje kao RE (Regional Express).
Често отварање службених места одлика
је локалних пруга и донекле регионалних, где су друге и брзине и времена вожње
(пандан са путном инфраструктуром: аутопут, регионални пут или улице у
насељеном месту).
Kada se gradi autoput, ne ukida se lokalni. Magistralni put koji prolazi kroz naselje se prilagođava lokalnoj funkciji. Da li ima neki put u kojem radi efikasnije organizacije 15 minuta puštaju samo brza vozila, pa 15 minuta samo spora? Na putu je to glupost, a na pruzi je to normalna pojava i racionalno upravljanje resursima. Eto @direktor je na drugoj temi dao red vožnje gde se uzastopno pištaju brzi putnički vozovi iz Beograda za Skoplje i Sofiju, jer se na železnici isplati formirati "snopove" vozova istih dinamičkih karakteristika.

Bolje je da ne citiram ostatak njihovog odgovora. Sramota me da sam iz Srbije kada vidim ko su nam autoriteti.
 
A sta ce ti skretnice ako je dvokolosecna pruga. Jedna strana za jedan pravac, druga za drugi, vozovi ili prosisaju ili stanu i nastave. Nema menjaja strane do vece stanice ili za to odredjeno mesto kod vandrednih situacija.
Ajde prelistaj forum i pročitaj priču o stajalištima na brzoj pruzi, pa se vrati.

Inače, skretnica ima dve brzine, u pravcu i u skretanju.
A skretnica za 200 u pravcu i 50 u skretanju apsolutno nije jetina ni za kupovinu ni kasnije za održavanje.
Jedna takva stanica košta više od petlje na brzom putu. A naša država nije našla 4 miliona za još 2 petlje na putu od koridora X do Kragujevaca, a vi maštate o 7 ili 8 milijadi za neku prugu. Hajde da uozbiljimo diskusiju.
 
Није наш интерес.. А да се измести из града, то је интерес? Па колико то возова пролази дневно да им се живот загорчава? Један?
 
Poslednja izmena:
"NIJE NAŠ INTERES DA SE PRUGA MODERNIZUJE"

I treba da nestanemo.

Klasičan primer političkog kurvarluka.
Ovo treba ubaciti u udžbenike na političkim naukama.
Hajde da udaramo kontru samo zato što je ON izjavio nešto.
I posle se ovde vodi borba da se naselja pored pruge ne "izopšte" od sveta usled ukidanja stajališta.
Strašno ko nam vodi i ko pretenduje da nam vodi državu.
 
Započeta je izgradnja Jedinstvenog dispečerskog centra koji predstavlja ključni korak ka modernizaciji i unapređenju efikasnosti železničkog saobraćaja.
Izvor: gradjevinarstvo.rs

Ovaj projekat, vredan oko 115 miliona evra, trebalo bi da bude završen do 2026. godine, saopštila je Infrastruktura železnice Srbije.
Radovi su počeli 19. februara, a u prvih mesec i po dana izvršeno je oko 50 kilometara iskopa kanala za polaganje optičkih kablova duž pruga u beogradskom železničkom čvoru, od Železnika i Ostružnice do Makiša. Trenutno se radi na iskopavanju kanala za optičke kablove na pruzi između Male Krsne i Velike Plane, navodi Gradjevinarstvo.rs.

Jedinstveni dispečerski centar biće smešten u železničkoj stanici Beograd Ranžirna u Makišu, u objektu gde se trenutno nalazi Telekomanda. Centar će obuhvatiti sve pruge pod upravom Infrastrukture železnice Srbije, uključujući i brzu prugu Beograd-Subotica.
Ovaj centar, prvi takve vrste ne samo u Srbiji već i u regionu, ima za cilj da objedini sistem upravljanja i kontrole železničkog saobraćaja, podižući bezbednost i efikasnost na najviši nivo. Planirana je centralizacija i automatizacija operativnih procesa, što će omogućiti preciznije planiranje i realizaciju železničkog saobraćaja, kao i bolju iskorišćenost infrastrukturnih kapaciteta.

Infrastruktura železnice Srbije navodi da će Jedinstveni dispečerski centar sačinjavati Operativno-upravljački i nadzorni centar Srbije u Makišu, kao i regionalni dispečerski centri u Novom Sadu, Nišu i Požegi.
Projekat obuhvata dispečersku centralizaciju, energetske uređaje, izgradnju prateće infrastrukture, automatizovane sisteme i računarski kompleks, kao i ugradnju tehničkih sredstava za bezbednost.
Očekuje se da će izgradnja ovog centra doprineti visokoj pouzdanosti između planiranja i realizacije železničkog saobraćaja, tačnosti, automatskoj regulaciji saobraćaja, kao i efikasnijem upravljanju u slučaju većih kvarova na infrastrukturi.
- Ovaj centar doprineće i obaveštavanju putnika, prevoznika i učesnika u saobraćaju o realnoj saobraćajnoj situaciji i slično. Omogućiće automatsku kontrolu železničkih vozila u saobraćaju, kao i trenutni prenos dodatnih informacija od značaja za bezbednost saobraćaja, kao što su deformacije šina, kretanje i pozicije vozova, odroni, krađe ili neovlašćena kretanja u zoni pruge, navodi se u saopštenju.
Trenutni sistem upravljanja železničkim saobraćajem u Srbiji, koji se sastoji od tri centra za daljinsko upravljanje i tri telekomandna centra, tehnološki je zastareo i ne zadovoljava potrebe modernizovane infrastrukture. Izgradnjom Jedinstvenog dispečerskog centra, Srbija stavlja temelje za budućnost svojih železnica, usmeravajući se ka većoj bezbednosti, efikasnosti i pouzdanosti.

"prvi u regionu" - region: Crna Gora, S. Makedonija, BiH, Albanija
 
О Б А В Е Ш Т Е Њ Е

Oбавештава се заинтересована јавност да ће састанак на тему Траса пруге кроз општину Алексинац у оквиру пројекта реконструкције и модернизације деонице пруге Београд – Ниш и примедби достављених на Нацрт Просторног плана подручја посебне намене инфраструктурног коридора железничке пруге Београд – Ниш за подручје Алексинац, бити одржан у петак 12. априла 2024. године са почетком у 12 часова, у просторијама биоскопске сале, на адреси ул. Ратка Јовића 26, Житковац.
 
Ако би на те споредне колосек скретали спорији возови онда исто требају брзопругашке скретнице?

Суштина мог поста је у планирању. Ако то заиста како ти кажеш кошта пуно, онда је као минимум планом потребно издвојити земљиште под то а пројектом предвидети да касније могу да се додају два додатна колосека. Или један на крају крајева.
Nije toliko problem u dodatnom koloseku koliko je u tome što ti svakako trebaju 4 skretnice. A skretnice su skupe i za izgradnju i za održavanje.
Moraš da imaš osiguranje, postavne sprave, grejače. Velike su dinamičke sile, troši se srce i brže propada zastor na mestu skretnica nego na otvorenoj pruzi. Postoje skretnice koje imaju pomerajuće srce, ali ti za njih treba 3 postavne sprave umesto 1 i značajno su skuplje.
Negde sam pročitao da nije isplativo imati dve skretnice na manjem rastojanju od 15 km, mada to ne mora da važi kod nas.
 
Ajde prelistaj forum i pročitaj priču o stajalištima na brzoj pruzi, pa se vrati.

Inače, skretnica ima dve brzine, u pravcu i u skretanju.
A skretnica za 200 u pravcu i 50 u skretanju apsolutno nije jetina ni za kupovinu ni kasnije za održavanje.
Jedna takva stanica košta više od petlje na brzom putu. A naša država nije našla 4 miliona za još 2 petlje na putu od koridora X do Kragujevaca, a vi maštate o 7 ili 8 milijadi za neku prugu. Hajde da uozbiljimo diskusiju.
Ok druze zivim u mestu gde prugu koristim svakodnevno kao gradski prevoz, pruga je brza i dvokolsecna i nema skretnica na stanici (stajalistu) voz se zadrzava 2 min i nastavlja dalje. cak je po redu voznje tako da su oba dva voza u oba pravca istovremeno u stanici. Pricam o lokalnom vozu koji staje na svakoj stanici i imam 8 min do centra i jednu stanicu izmedju.
Ali ovaj sto siba 250km/h prodje i ne vidim kad je proleteo. cak sta vise i ne cuje se (skoro). Njegova prva sledeca stanica je za 30-40km otprilke ali u suprotnom smeru.
Tako zamislajm i voz i u SRBIJI, da ce bog pametne valjda.
 
@dexi једино што ти је @Pendolino правилно рекао је да прелисташ форум, и тамо нађеш додатне примере онога што и сам пишеш: Да у делу Европе ван Албаније и Србије, а где се далеко пажљивије планира безбедност свих видова саобраћаја, возови пролазе уз пероне на станицама и стајалиштима 200-250км/час и само пиче!

 
Nisi, rekao si da jedna skretnica za brze pruge košta više od cele petlje na brzom putu, to nije tačno.
 
Jedna takva stanica košta više od petlje na brzom putu....
Stanica železnička koja menja sadašnja stajališta na brzoj pruzi:
4 skretnice, 12 signala, 2x400m koloseka, peroni, podzenmi ili nadzemni prolaz.

Petlja drumska:
Most nadvožnjaka oko 20m
Prilazni putevi (koji se rade i za kružni tok)

Dok vi maštate o pruzi vrednoj možda i 10 milijardi, na postojećem putu postoje dva kružna toka i jedna obična raskrsnica.
A taj put ima saobraćaja skoro kao Miloš veliki.

Ja nisam izmislio pravilo po kome nema stajališta na Vmax>160km/h
 
Vrh