Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Koja glupost, stajalište Lapovo Varoš u samom centru se ukida, a stanica Lapovo koja je zapravo izvan naselja postaje jedina za celo to mesto. Između Aleksinca i Niša će ostati cele 3 seoske stanice, a između Aleksinca i Ćićevca 2, ostale čeka sudbina Čortanovaca. I sve to zbog brzinske razlike od 40 kilometara, da bi se maršal AV na svojim konferencijama mogao hvaliti koliko je sagradio pruga za 200km/h.

Zna li se kakvi su im planovi za nišku stanicu Crveni Krst, koja se nalazi blizu duvanske industrije pre mosta na Nišavi? Sada tu staju svi Re vozovi iz pravca Beograda i Zaječara. Katastrofa će biti i ako ukinu sadašnju ćuprijsku stanicu, ona se nalazi u gadnoj krivini i daleko je dosta od centra, ali ceo južni deo grada njoj gravitira mnogo bliže nego autobuskoj pored autoputa. I šta je sa najsevernijom sekcijom Resnik-Velika Plana, u ovim planovima se ona uopšte ne spominje?
Ево сад сам направио мапу на релацији Плана - Јагодина, сва ова стајалишта могу да остану и требало би, не би утицало на брзину. Инђија и Пазова су мањи размак него између ових стајалишта.
 
Zna li se kakvi su im planovi za nišku stanicu Crveni Krst, koja se nalazi blizu duvanske industrije pre mosta na Nišavi? Sada tu staju svi Re vozovi iz pravca Beograda i Zaječara.

Bolesnik zvani Ivan Grmuša, jedno teško telo alkoholičarsko od čoveka koje je na čelu Niškog zavoda za urbanizam, želi Glavnu železničku na Crvenom Krstu i da ukine prolazni Niški čvor sa stanicom kod MIN-a, jer se isti grozi od vozova.

Bolesna država.
 
Koja glupost, stajalište Lapovo Varoš u samom centru se ukida, a stanica Lapovo koja je zapravo izvan naselja postaje jedina za celo to mesto. Između Aleksinca i Niša će ostati cele 3 seoske stanice, a između Aleksinca i Ćićevca 2, ostale čeka sudbina Čortanovaca. I sve to zbog brzinske razlike od 40 kilometara, da bi se maršal AV na svojim konferencijama mogao hvaliti koliko je sagradio pruga za 200km/h.

Zna li se kakvi su im planovi za nišku stanicu Crveni Krst, koja se nalazi blizu duvanske industrije pre mosta na Nišavi? Sada tu staju svi Re vozovi iz pravca Beograda i Zaječara. Katastrofa će biti i ako ukinu sadašnju ćuprijsku stanicu, ona se nalazi u gadnoj krivini i daleko je dosta od centra, ali ceo južni deo grada njoj gravitira mnogo bliže nego autobuskoj pored autoputa. I šta je sa najsevernijom sekcijom Resnik-Velika Plana, u ovim planovima se ona uopšte ne spominje?
И мене занима како ће изгледати нишки чвор и докле се стигло.
Нисам успео да пронађем ништа конкретно осим идејног решења.
Пројектом Београд - Ниш нису обухваћене пруге у нишком чвору већ само до станице Трупале.
Модернизација правца од Ниша до Димитровграда се такође не односи на пруге у нишком чвору јер се ради од Димитровграда до Сићева.
Обилазница око Ниша и чвор су одвојен пројекат.
Од Ресника до Велике Плане ће се такође радити двоколосечна пруга.
Ништа конкретније и ништа што се тиче станица и стајалишта.
 
Bolesnik zvani Ivan Grmuša, jedno teško telo alkoholičarsko od čoveka koje je na čelu Niškog zavoda za urbanizam, želi Glavnu železničku na Crvenom Krstu i da ukine prolazni Niški čvor sa stanicom kod MIN-a, jer se isti grozi od vozova.

Bolesna država.
Ja ne verujem više šta čitam, majke mi.

Ko nas je kleo...
 
Bolesnik zvani Ivan Grmuša, jedno teško telo alkoholičarsko od čoveka koje je na čelu Niškog zavoda za urbanizam, želi Glavnu železničku na Crvenom Krstu i da ukine prolazni Niški čvor sa stanicom kod MIN-a, jer se isti grozi od vozova.

Bolesna država.
Варијанта нова пропусна станица код аеродрома или варијанта станица Црвени крст као чеона станица?
Јесу ли на крају одлучили да ли ће обилазном пругом ићи само терет или ће обилазна пруга постати главна пруга а пругу кроз град укинути?
 
Izvor iz Politike, što mi ovo zvuči poznato..🙂

Građene u davna vremena, glavna autobuska i železnička stanica danas predstavljaju opterećenje za saobraćaj u centralnoj gradskoj zoni i, kako je odlučeno, biće preseljene na severnu periferiju Niša. Prema projektnoj dokumentaciji Glavna železnička stanica, sagrađena pre jednog veka, biće izmeštena na prostor sadašnje stanice „Crveni krst” koja infrastrukturom i lokacijom ispunjava sve potrebne uslove za železnički prevoz. Uz rekonstrukciju postojećih i izgradnju novog objekta sa čekaonicama i ostalim sadržajima, u perspektivi će se centar grada u potpunosti rasteretiti železničkog saobraćaja, a putnici će javnim gradskim prevozom moći da stignu do „Crvenog krsta”.


Čak i u tekstu stoji periferija, svi znaju da je to periferija.
 
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1vPa-oc4nxFXzGRJ7o5fB0oSxm21Vq6M&usp=sharing Евиденција од Плане до Ниша, са недостатком од Сталаћа до Ђуниса. Црвено су станице које се укидају, а плаве су оне које остају.
Ćuprija nije stajalište nego je stanica na pruzi Rasputnica Ćuprija - Ćuprija - Paraćin.

Јесу ли на крају одлучили да ли ће обилазном пругом ићи само терет или ће обилазна пруга постати главна пруга а пругу кроз град укинути?
Teret i sada ide kroz grad samo ka Sofiji. Generalno ozbiljan problem gradu pravi prvi kilometar Pirotske pruge, negde do Pirotske rampe, jer dalje ide po nasipu uz par PP.
"obilazna" preko Popovca je zapravo kraća u pravcu BG-Leskovac nego kroz grad. Pitanje je i kakvo će rešenje jednog lepog dana biti izvedeno od stanice Crveni krst do Niške banje, gde je planirana nova trasa, koja je uzgred već prilično napadnuta novogradnjom, jer se Niš širi upravo u tom pravcu.
Npr. u Nemačkoj je uobičajena praksa da vozovi dolaze obilaznom trasom da bi izbegli promenu pravca, kao što kod nas radi Optima kroz čvor Niš, gde ide mili kroz Popovac.
 
Teret i sada ide kroz grad samo ka Sofiji. Generalno ozbiljan problem gradu pravi prvi kilometar Pirotske pruge, negde do Pirotske rampe, jer dalje ide po nasipu uz par PP.
"obilazna" preko Popovca je zapravo kraća u pravcu BG-Leskovac nego kroz grad. Pitanje je i kakvo će rešenje jednog lepog dana biti izvedeno od stanice Crveni krst do Niške banje, gde je planirana nova trasa, koja je uzgred već prilično napadnuta novogradnjom, jer se Niš širi upravo u tom pravcu.
Npr. u Nemačkoj je uobičajena praksa da vozovi dolaze obilaznom trasom da bi izbegli promenu pravca, kao što kod nas radi Optima kroz čvor Niš, gde ide mili kroz Popovac.
Да, на терет према Софији сам и мислио. Највећи саобраћајни проблем је нишка триангла.
Она не може да се денивелише а да се станица задржи.
Не знам да ли уопште и планирају да задрже пругу од Црвеног крста преко Нишке Бање.
Једно време уз изградњу обилазне пруге за коју је планирано да у град улази паралелно са пругом за Зајечар помињана је нова станица преко пута аеродрома па сам помислио да се можда разматра и варијанта по којој би биле укинуте и станица Ниш и станица Црвени крст и сви колосеци који пролазе кроз урбано ткиво.
 
Poslednja izmena:
Bolesnik zvani Ivan Grmuša, jedno teško telo alkoholičarsko od čoveka koje je na čelu Niškog zavoda za urbanizam, želi Glavnu železničku na Crvenom Krstu i da ukine prolazni Niški čvor sa stanicom kod MIN-a, jer se isti grozi od vozova.

Bolesna država.
Kad ce ta bu******** u penziju
Sada Nis ima jedinstvenu priliku da dobije prugu obilaznu da se poveze aerodrom
I da se stara pruga kroz grad konvertuje u liniju tramvaja
 
Гледам мало ову мапу.
Пошто је предвиђено да се укине и стајалиште Старо Село и стајалиште Ново Село између Велике Плане и Марковца најлогичније би било захтевати станицу између два тренутна стајалишта за која је предвиђено да буду укинута.
Старо и Ново Село су срасли, заједно имају преко 3500 становника.
Потенцијална нова станица налазила би се релативно близу и једнима и другима (мање од 2км) а постојао би и довољан међустанични размак.
1001745959.jpg
 
Poslednja izmena:

I dalje mi nije jasno zasto sada obnavljaju ovu prugu, kad se planira da se radi kompletno renoviranje sa podizanjem brzine na 120 km/h i elektrifikacija u roku od par godina. Ima li neko neki smisleni odgovor, osim da je bolje dva puta naplatiti isti posao.
Osim toga, da li neko zna da li ce se ukrstanja na pruzi u toku sledece ture renoviranja denivelisati, te da li ce se raditi novi, izdignuti peroni na stanicama i stajalistima?
 

I dalje mi nije jasno zasto sada obnavljaju ovu prugu, kad se planira da se radi kompletno renoviranje sa podizanjem brzine na 120 km/h i elektrifikacija u roku od par godina. Ima li neko neki smisleni odgovor, osim da je bolje dva puta naplatiti isti posao.
Osim toga, da li neko zna da li ce se ukrstanja na pruzi u toku sledece ture renoviranja denivelisati, te da li ce se raditi novi, izdignuti peroni na stanicama i stajalistima?
"Пар година" је доста неодређено, код нас поготово.
У суштини сада се раде само пројекти, извори финансирања су непознати, највероватније се иде на варијанту да се ураде пројекти, да имамо готове пројекте са којим ћемо да јуримо ЕУ фондове, бесповратна средства.
То неће скоро а до тада пругом мора нешто да иде.
Пројекат није готов, нисам упознат са детаљима али врло вероватно ће се денивелисати само укрштања са државним путевима тамо где постоји могућност за то а станице реконструисати са перонима и потходницима као што је то урађено приликом модернизације Суботица - Хоргош.
Тренутна обнова станица то не предвиђа, углавном се радови односе на радове на станичним зградама.
Ако/када се буде радила модернизација најидеалнија варијанта у случају Зрењанина била би да се пруга од надвожњака (Београдска) до моста преко Бегеја води на високом насипу чиме би се избегла два укршања са друмским саобраћајница у нивоу.
 
Poslednja izmena:
Гледам мало ову мапу.
Пошто је предвиђено да се укине и стајалиште Старо Село и стајалиште Ново Село између Велике Плане и Марковца најлогичније би било захтевати станицу између два тренутна стајалишта за која је предвиђено да буду укинута.
Старо и Ново Село су срасли, заједно имају преко 3500 становника.
Потенцијална нова станица налазила би се релативно близу и једнима и другима (мање од 2км) а постојао би и довољан међустанични размак.
Pogledajte prilog 192390
Odraditi kratku stanicu kao što je bivše stajalište Stepanovićevo konvertovano u sadašnju i buduću stanicu za potrebe zaustavljanja putničkih vozova.
 
Да, на терет према Софији сам и мислио. Највећи саобраћајни проблем је нишка триангла.
Она не може да се денивелише а да се станица задржи.
Не знам да ли уопште и планирају да задрже пругу од Црвеног крста преко Нишке Бање.
Једно време уз изградњу обилазне пруге за коју је планирано да у град улази паралелно са пругом за Зајечар помињана је нова станица преко пута аеродрома па сам помислио да се можда разматра и варијанта по којој би биле укинуте и станица Ниш и станица Црвени крст и сви колосеци који пролазе кроз урбано ткиво.
Hajde malo o konkretnom tehnički izvodljivim i ekomski opravdanim projektima, čista struka sa suzdržavanjem od društveno-političkog okruženja.

1) Tehnički je izvodljivo i ekonomski opravdano napraviti centar čvora uzdignuto u Nišu sa stanicom CAR KONSTANTIN VELIKI preko Bul.Milojka Lešljanina i Nišave. Denivelisano sve do MIN, Crvenog krsta i Čaira, kombinacija nasipa i estakada. Od trijangle može ostati i samo račva, ali sve pruge od stanice u centru dvokolosečne. I to dvokolosečne do Proseka, Doljevca, i naravno sve do Beograda. Stara stanica Niš može da posluži kao stajalište + industrijska stanica za MIN sa 3-4 koloseka.

NI:VOZ po sledećem sistemu:
1) N1: Niš Aerodrom - Crveni krst - Niš Centar - Palilula - Klinički centar - Trošarina - EI Niš - Brzi brod - Nikola Tesla - Niška banja - Prosek na svakih pola sata. I to:
N11 Na svakih sat Popovac - Niš - Prosek:
N12 Na svaka dva sata Đunis - Bela Palanka
N13 Na svaka dva sata Dimitrovgrad - Niš - Kruševac.
2) N2; Niš Aerodrom - Crveni krst - Niš centar - Niš MIN - Ledena stena - Deveti maj - Donje Međurovo - Gornje Međurovo - Belotinac - Čapljinac - Malošište - Doljevac sa intervalom pola sata. I to:
N21 Na svakih sat Niš Aerodrom - Niš centar - Doljevac - Prokuplje, svaki drugi do Kuršumlije.
N22 Na svakih sat Aleksinac - Niš - Doljevac - Leskovac.
3) N3: Prosek - Niš Centar - Crveni Krst - Pantelej - Svrljig sa usputnim stanicama i stajalištima. Na ovom pravcu bi verovatno bilo dovoljno na dva sata, i to još da deo polazaka ide do Zaječara.

Za Preševo, sasvim drugi sistem, ubrzani voz Jagodina - Preševo sa ubrzavanjem između Stalaća i Leskovca sa stajanjima u ubrzanoj zoni Aleksinac, Niš Aerodrom, Crveni krst, Niš centar, Niš MIN i Doljevac.

2) Tehnički je izvodljivo i ekonomski opravdano imati stajališta na pruzi na kojoj vozovi za brzinu 200km/h zauzimaju samo 10% propusne moći, sa težnjom da na maksimumumu eksploatacije koriste do 20% kapaciteta pruge, i još na pruzi opšte namene. U slučaju pruge Beograd - Niš to je povećanje troškova za 0,8%, a da se pri tome dobija sistem sa karakteristikama regionalnog metroa. Umesto CIP-ovog otimanja osnovne infrastrukturno-uslužne baze za opstanak malih mesta, na ovaj način se ta veza čak i unapređuje.

3) Tehnički je izvodljivo ali ekonomski neisplativo na dvokolosečnoj pruzi za 200km/h trpati međustanice na mestima gde nema utovara, kada je samo za pokrivenost naselja prevozom dovoljno i stajalište. Jako zanimljiv slučaj je "Berjoza Gorod" u Belorusiji, gde se desetak dnevno brzih, čak i međunarodnih vozova zaustavlja na stajalištu, a u stanici u industrijskom delu se od putničkih zaustavljaju samo "električke" (lokalnlni vozovi). Ovakva kakva je Beška Njiva može biti potpuno demontirana, jer od Inđije do Karlovaca na 22 km nema čak ni saobraćajnu funkciju. Naravno, nakon izgradnje stajališta Beška i Čartanovci. Imamo dosta naselja u Srbiji gde bi nam trebalo stajalište da krpi loše pozicionirane stanice, recimo Kikinda jug, Valjevo centar, Velika Plana sever i slično.
 
Hajde malo o konkretnom tehnički izvodljivim i ekomski opravdanim projektima, čista struka sa suzdržavanjem od društveno-političkog okruženja.

1) Tehnički je izvodljivo i ekonomski opravdano napraviti centar čvora uzdignuto u Nišu sa stanicom CAR KONSTANTIN VELIKI preko Bul.Milojka Lešljanina i Nišave. Denivelisano sve do MIN, Crvenog krsta i Čaira, kombinacija nasipa i estakada. Od trijangle može ostati i samo račva, ali sve pruge od stanice u centru dvokolosečne. I to dvokolosečne do Proseka, Doljevca, i naravno sve do Beograda. Stara stanica Niš može da posluži kao stajalište + industrijska stanica za MIN sa 3-4 koloseka.

NI:VOZ po sledećem sistemu:
1) N1: Niš Aerodrom - Crveni krst - Niš Centar - Palilula - Klinički centar - Trošarina - EI Niš - Brzi brod - Nikola Tesla - Niška banja - Prosek na svakih pola sata. I to:
N11 Na svakih sat Popovac - Niš - Prosek:
N12 Na svaka dva sata Đunis - Bela Palanka
N13 Na svaka dva sata Dimitrovgrad - Niš - Kruševac.
2) N2; Niš Aerodrom - Crveni krst - Niš centar - Niš MIN - Ledena stena - Deveti maj - Donje Međurovo - Gornje Međurovo - Belotinac - Čapljinac - Malošište - Doljevac sa intervalom pola sata. I to:
N21 Na svakih sat Niš Aerodrom - Niš centar - Doljevac - Prokuplje, svaki drugi do Kuršumlije.
N22 Na svakih sat Aleksinac - Niš - Doljevac - Leskovac.
3) N3: Prosek - Niš Centar - Crveni Krst - Pantelej - Svrljig sa usputnim stanicama i stajalištima. Na ovom pravcu bi verovatno bilo dovoljno na dva sata, i to još da deo polazaka ide do Zaječara.

Za Preševo, sasvim drugi sistem, ubrzani voz Jagodina - Preševo sa ubrzavanjem između Stalaća i Leskovca sa stajanjima u ubrzanoj zoni Aleksinac, Niš Aerodrom, Crveni krst, Niš centar, Niš MIN i Doljevac.

2) Tehnički je izvodljivo i ekonomski opravdano imati stajališta na pruzi na kojoj vozovi za brzinu 200km/h zauzimaju samo 10% propusne moći, sa težnjom da na maksimumumu eksploatacije koriste do 20% kapaciteta pruge, i još na pruzi opšte namene. U slučaju pruge Beograd - Niš to je povećanje troškova za 0,8%, a da se pri tome dobija sistem sa karakteristikama regionalnog metroa. Umesto CIP-ovog otimanja osnovne infrastrukturno-uslužne baze za opstanak malih mesta, na ovaj način se ta veza čak i unapređuje.

3) Tehnički je izvodljivo ali ekonomski neisplativo na dvokolosečnoj pruzi za 200km/h trpati međustanice na mestima gde nema utovara, kada je samo za pokrivenost naselja prevozom dovoljno i stajalište. Jako zanimljiv slučaj je "Berjoza Gorod" u Belorusiji, gde se desetak dnevno brzih, čak i međunarodnih vozova zaustavlja na stajalištu, a u stanici u industrijskom delu se od putničkih zaustavljaju samo "električke" (lokalnlni vozovi). Ovakva kakva je Beška Njiva može biti potpuno demontirana, jer od Inđije do Karlovaca na 22 km nema čak ni saobraćajnu funkciju. Naravno, nakon izgradnje stajališta Beška i Čartanovci. Imamo dosta naselja u Srbiji gde bi nam trebalo stajalište da krpi loše pozicionirane stanice, recimo Kikinda jug, Valjevo centar, Velika Plana sever i slično.
Технички изводљиво али што се планова за нишки чвор тиче нисам пронашао ништа конкретно.
Зато ме и интересује, вероватно је неко овде на форуму нешто упућенији.
Оно што може да се нађе је често опречно, од варијанте да ће пруга од станице до Нишке Бање остати пруга за путнички саобраћај до варијанте да се пруга укида и коридор претвара у булевар а опет ништа конкретно.
Од варијанте нове станице код аеродрома преко варијанте задржавања постојећег чвора до варијанте главне ЖС Црвени крст.
Што се изградње обилазне пруге тиче ствари такође стоје у месту.
Ниш - Димитровград модернизација и електрификација иде само од Димитровграда до Просека.
Од Просека према граду се не помиње.
Колико знам тај комплетан правац планиран је за електрификацију давних дана али је ствари још деведесетих закочила забрана електрификације пруге од Нишке Бање до ЖС Ниш.
 
3) Tehnički je izvodljivo ali ekonomski neisplativo na dvokolosečnoj pruzi za 200km/h trpati međustanice na mestima gde nema utovara, kada je samo za pokrivenost naselja prevozom dovoljno i stajalište. Jako zanimljiv slučaj je "Berjoza Gorod" u Belorusiji, gde se desetak dnevno brzih, čak i međunarodnih vozova zaustavlja na stajalištu, a u stanici u industrijskom delu se od putničkih zaustavljaju samo "električke" (lokalnlni vozovi). Ovakva kakva je Beška Njiva može biti potpuno demontirana, jer od Inđije do Karlovaca na 22 km nema čak ni saobraćajnu funkciju. Naravno, nakon izgradnje stajališta Beška i Čartanovci. Imamo dosta naselja u Srbiji gde bi nam trebalo stajalište da krpi loše pozicionirane stanice, recimo Kikinda jug, Valjevo centar, Velika Plana sever i slično.
Мислим да у Сенти већ постоји стајалиште које је буквално у центру, џабе сада стаје на другом крају града плус оних 15 минута паузе.
 
Мислим да у Сенти већ постоји стајалиште које је буквално у центру, џабе сада стаје на другом крају града плус оних 15 минута паузе.
Постоји, код моста, 400 метара од центра.
Не знам да ли се користи.
Улазак и излазак из станице и промена смера одузимају 20 минута и то је проблематично и за времена возова КИ - СУ и ЗР - СУ.
ЖС у Сенти је у ствари грађена као пропусна станица на правцу Сента - Бечеј - Врбас који је угашен.
 
Treba odredjene korekcije da urade prilikom rekonstrukcije tj preprojektovanje trase
 
Што се банатског правца и неке будуће модернизације тиче (када се деси) најповољније би било да пруга од Панчева из града излази паралелно са вршачком пругом и да се иде на нову трасу и везу са станицом Качарево денивелисано са магистралом Панчево - Вршац.
Тиме се остварује веза са обе путничке станице у Панчеву, веза са планираном теретном станицом и планираном железничком обилазницом.
Даље до Зрењанина постојећом трасом.
Од Зрењанина до Милошева траса кружи преко Новог Бечеја.
Новом трасом и скраћивањем без станице би остали Кумане и Нови Бечеј, што је врло неповољно.
Са друге стране скраћење трасе и смањење броја службених места скратило би времена између Зрењанина и Суботице и Зрењанина и Кикинде.
Од Милошева преко Чоке и Сенте даље до Суботице постојећом трасом уз повећање радијуса кривина на неколико места где је би то било потребно.
Стајалиште Сента или нова станица Сента како би се избегла промена смера.
 
Vrh