Да, на терет према Софији сам и мислио. Највећи саобраћајни проблем је нишка триангла.
Она не може да се денивелише а да се станица задржи.
Не знам да ли уопште и планирају да задрже пругу од Црвеног крста преко Нишке Бање.
Једно време уз изградњу обилазне пруге за коју је планирано да у град улази паралелно са пругом за Зајечар помињана је нова станица преко пута аеродрома па сам помислио да се можда разматра и варијанта по којој би биле укинуте и станица Ниш и станица Црвени крст и сви колосеци који пролазе кроз урбано ткиво.
Hajde malo o konkretnom tehnički izvodljivim i ekomski opravdanim projektima, čista struka sa suzdržavanjem od društveno-političkog okruženja.
1) Tehnički je izvodljivo i ekonomski opravdano napraviti centar čvora uzdignuto u Nišu sa stanicom CAR KONSTANTIN VELIKI preko Bul.Milojka Lešljanina i Nišave. Denivelisano sve do MIN, Crvenog krsta i Čaira, kombinacija nasipa i estakada. Od trijangle može ostati i samo račva, ali sve pruge od stanice u centru dvokolosečne. I to dvokolosečne do Proseka, Doljevca, i naravno sve do Beograda. Stara stanica Niš može da posluži kao stajalište + industrijska stanica za MIN sa 3-4 koloseka.
NI:VOZ po sledećem sistemu:
1) N1: Niš Aerodrom - Crveni krst - Niš Centar - Palilula - Klinički centar - Trošarina - EI Niš - Brzi brod - Nikola Tesla - Niška banja - Prosek na svakih pola sata. I to:
N11 Na svakih sat Popovac - Niš - Prosek:
N12 Na svaka dva sata Đunis - Bela Palanka
N13 Na svaka dva sata Dimitrovgrad - Niš - Kruševac.
2) N2; Niš Aerodrom - Crveni krst - Niš centar - Niš MIN - Ledena stena - Deveti maj - Donje Međurovo - Gornje Međurovo - Belotinac - Čapljinac - Malošište - Doljevac sa intervalom pola sata. I to:
N21 Na svakih sat Niš Aerodrom - Niš centar - Doljevac - Prokuplje, svaki drugi do Kuršumlije.
N22 Na svakih sat Aleksinac - Niš - Doljevac - Leskovac.
3) N3: Prosek - Niš Centar - Crveni Krst - Pantelej - Svrljig sa usputnim stanicama i stajalištima. Na ovom pravcu bi verovatno bilo dovoljno na dva sata, i to još da deo polazaka ide do Zaječara.
Za Preševo, sasvim drugi sistem, ubrzani voz Jagodina - Preševo sa ubrzavanjem između Stalaća i Leskovca sa stajanjima u ubrzanoj zoni Aleksinac, Niš Aerodrom, Crveni krst, Niš centar, Niš MIN i Doljevac.
2) Tehnički je izvodljivo i ekonomski opravdano imati stajališta na pruzi na kojoj vozovi za brzinu 200km/h zauzimaju samo 10% propusne moći, sa težnjom da na maksimumumu eksploatacije koriste do 20% kapaciteta pruge, i još na pruzi opšte namene. U slučaju pruge Beograd - Niš to je povećanje troškova za 0,8%, a da se pri tome dobija sistem sa karakteristikama regionalnog metroa. Umesto CIP-ovog otimanja osnovne infrastrukturno-uslužne baze za opstanak malih mesta, na ovaj način se ta veza čak i unapređuje.
3) Tehnički je izvodljivo ali ekonomski neisplativo na dvokolosečnoj pruzi za 200km/h trpati međustanice na mestima gde nema utovara, kada je samo za pokrivenost naselja prevozom dovoljno i stajalište. Jako zanimljiv slučaj je "Berjoza Gorod" u Belorusiji, gde se desetak dnevno brzih, čak i međunarodnih vozova zaustavlja na stajalištu, a u stanici u industrijskom delu se od putničkih zaustavljaju samo "električke" (lokalnlni vozovi). Ovakva kakva je Beška Njiva može biti potpuno demontirana, jer od Inđije do Karlovaca na 22 km nema čak ni saobraćajnu funkciju. Naravno, nakon izgradnje stajališta Beška i Čartanovci. Imamo dosta naselja u Srbiji gde bi nam trebalo stajalište da krpi loše pozicionirane stanice, recimo Kikinda jug, Valjevo centar, Velika Plana sever i slično.