Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

A šta je isplativije/korisnije, što bi se reklo, za Srbiju, tj. za narod ili za građane, kako ko voli??

Odakle tebi uopšte računica da je to "isplativije za SV i za IŽS"? Na osnovu čega?
Две различите ствари.
Пошто нема новца и за магистралне и регионалне и локалне пруге логично је да се као приоритет узимају магистралне и да се од њих креће. Из низа разлога.
Једноставна рачуница, мање километара пруга за одржавање - мањи трошкови.
Више путника на магистралној прузи која је свакако имала путнике и пре модернизације и има потенцијал да број путника расте - већи приходи.
Када имаш један правац потребно је и мање возних средстава и мање људства него да имаш 3 различита правца од којих би друга 2 правца заједно имала мање превезених путника дневно од првог.
 
Аман, како нема математику... Па миграције за викенд Врање - Београд су реда величине 3.000 људи. Повратна аутобуска карта је 5.000 динара, колима треба 100 евра тамо и назад. Постојала би пуна оправданост и за дневни лет Врање - Београд, само да постоји аеродром, АТР-ом, петком и недељом А320: пун би био. Није никаква шала; да постоји линија, досад бих летео на десетине пута.

Да не говоримо да би у тај воз ушили и путници за Ниш, па Лесковчани итд. Има и путника за Нови Сад, и то доста, за разлику од неког ранијег времена.
Ok, neka bude 3.000 ljudi, da ne diskutujemo o cifri. Neka vratimo pola od njih na voz, to su 3 brza voza.

Manje gledajte Pink više računajte.

Lažni optimitam je gori od pesimizma jer dovodi do razočarenja.

Inače, postoji matematika koja prikazuje "privlačnost" gradova.
U moje vreme se učila u okviru UST na 1. godini Saobraćajnog.
Možda je sada izbačeno sa Odbranom i marksizmom.
 
Железница није ту да зарађује већ да обезбеди превоз грађанима и привреди. У транспорту робе нешто и може да се заради, превоз путника ће увек бити субвенционисан. Одржавање пруге за 200кмч је скупо а те брзине нису употребљиве у теретном саобраћају.
 
Железница није ту да зарађује већ да обезбеди превоз грађанима и привреди. У транспорту робе нешто и може да се заради, превоз путника ће увек бити субвенционисан. Одржавање пруге за 200кмч је скупо а те брзине нису употребљиве у теретном саобраћају.
Железница нигде ни не може да зарађује, поента је да субвенције у путничком саобраћају буду што мање јер нема смисла да се из буџета од свих нас издваја новац да би могло да се каже да имамо железницу а да је користи 5% људи јер је у катасторфалном стању.
Поента је да негде заради а негде изгуби.
Дошло се до тачке где се или иде у озбиљна улагања и обезбеђује квалитетна железница бар људима који су на траси коридора или се путнички саобраћај гаси.
Ако у возу имаш 5-10 путника буквално је јефтиније платити комби да те људе вози бесплатно него слати воз.
Пошто мора да се одржи неки минимум повезаности и неки минимум полазака и тамо где то не може да буде рентабилно на некој другој страни железница мора и да заради, то су коридори.
 
Poslednja izmena:
Inače, postoji matematika koja prikazuje "privlačnost" gradova.
Београд је тај који је привлачан, у конкретном случају, толико да становништво са даље периферије Србије (Врање и околина) већ око 120 година у претежном броју "прескаче" ближи регионални центар (Ниш) и сели се за Београд. Не знам да ли ти је познато, али још пре 35 година је постојао пословни (експресни) аутобус Врање - Београд, са све стјуардесом (једна од њих је, нажалост, погинула у релативно благом удесу) која је делила "Хани" сокиће, по знатно вишој цени од регуларног и са стајањем само у Владичином Хану - дефакто, као замена за авио-превоз. Чак је и полазио са Славије, уместо са БАС-а. Успех те премијум услуге је и учинио да власник врањског "Јединства" постане израелска компанија. Уз то, у воз за Београд, који је путовао 6 сати, и каснио, улазили су буљуци путника. Најпопуларнији је, ипак, био обичан аутобус, који је исто возио 6 сати.

Стварно ми није јасно да треба толико убеђивати људе да из Црне Горе и са југа Србије постоји потражња за путовањем у Београд.
 
Niko to ne spori, naravno, ali je pitanje veličine.
Ne treba je preuveličavati.
Za Crnu goru dva brza voza, za Pirot i Vranje po 3. Sve preko toga je politika a ne ekonomija.
I na kraju daj ti ljudima te vozove koji bi, konkretno od Vranja do Niša vozili kao pre 50 godina, a od Niša do Beograda 160km/h ljudi će biti prezadovoljni.
A ako bude gužva može još neki da se uvede.
Treba težiti održivim i isplativim rešenjima.

A to o aerodromu u Vranju sam i ja pisao na nekoj temi već.
 
Што се железнице тиче треба гледати и пратити оно за шта су потписани уговори и у највећој мери обезбеђена средства.
То је тренутно једино Београд - Ниш.
Београд - Суботица се завршава до краја године и то можемо да рачунамо као завршену ствар.
Ниш - Брестовац се приводи крају (напокон), Ниш - Димитровград се ради.
О обилазици око Ниша и новом чвору се не зна превише, колико знам средства нису обезбеђена.
Што се других пруга тиче када Весић каже "радићемо пругу за 120 и електрификацију" то у ствари значи "урадићемо пројекте па ћемо са тим пројектима да јуримо ЕУ фондове".
Конкретно, Сомбор - Врбас, да се ЕУ отвори и држави која није чланица ЕУ финансира модернизацију локалне пруге коју смо сами до пре пар година хтели да угасимо - нот гона хепн, што би рекао наш пипл.
Слично је и када је Банат у питању.
Једино за шта се ЕУ може отворити и припомоћи је Београд - Шид и можда, велико можда, Краљево - Рудница.
"Брза пруга" од Ниша до Софије, "брза пруга" Ниш - Скопље, то јесте нове пруге које би морале да иде новом трасом су и тренутно а и у ближој будућности планови и маштања.
Возови Београд - Сарајево такође.
 
Poslednja izmena:
Što se tiče niške pruge i zamerki, ko god ih ima, sada je idealan trenutak da ih iznese u obliku primedbi na plan. Isto je idealan trenutak i da se uzbune građani sela koja će izgubiti stajalište. Primedbe se mogu predati do 9. aprila. Pošto je više ljudi ovde spomenulo neke stvari koje im se ne sviđaju, pozivam sve forumaše da pošalju svoje primedbe, najlakše je poštom (obavezno sa povratnicom).

1710259468680.png
 
Što se tiče niške pruge i zamerki, ko god ih ima, sada je idealan trenutak da ih iznese u obliku primedbi na plan. Isto je idealan trenutak i da se uzbune građani sela koja će izgubiti stajalište. Primedbe se mogu predati do 9. aprila. Pošto je više ljudi ovde spomenulo neke stvari koje im se ne sviđaju, pozivam sve forumaše da pošalju svoje primedbe, najlakše je poštom (obavezno sa povratnicom).

Pogledajte prilog 192245
To je već neki konkretan predlog. Da li postoji neko udruženje građana vezano za železnicu? Još bi bilo efektnije da se neko pravno lice oglasi.
 
Što se tiče niške pruge i zamerki, ko god ih ima, sada je idealan trenutak da ih iznese u obliku primedbi na plan. Isto je idealan trenutak i da se uzbune građani sela koja će izgubiti stajalište. Primedbe se mogu predati do 9. aprila. Pošto je više ljudi ovde spomenulo neke stvari koje im se ne sviđaju, pozivam sve forumaše da pošalju svoje primedbe, najlakše je poštom (obavezno sa povratnicom).

Pogledajte prilog 192245
odlicna prilika za opoziciju
mogu da smanje utisak da im je bitan samo krug dvojke
mogu i da uticu na delegaciju eu, posto isti finansiraju ~20% projekta ako se ne varam a i vrse nadzor
10 ukinutih stajalista je stvarno previse
 
Što je najgore nije 10, već duplo više samo nisu prikazani iz nekog razloga u izmeni nacrta, odnosno stacionažu Đunis-Trupale su sasekli sa +199, na +205 kako bi prekrili 4 stajališta koja se ukidaju po originalnom nacrtu.
Za stacionažu Jagodina-Velika Plana su potpuno izostavili 3 stajališta koja se ukidaju po tom prvom nacrtu.

Ne volim da padam u teorije zavere, ali nije slučajno sigurno.

Sa Resnik-Plana & Stalać-Đunis kojih ovde nema, broj ukinuti službenih mesta bi teorijski mogao da dostigne 30.
Situacija je alarmantna!!!
 
Problem "povratka putnika železnici" je izmišljen na ovom forumu; bukvalno se vrate odmah i svuda, čim se ponudi smislena usluga.
Велика већина људи нису људи који прате вести везано за железницу.
Када се нека деоница неке регионалне пруге ремонтује и време путовања између нека два места скрати већина људи једноставно то не испрати, не интересује их, дигли су руке од железнице и могуће их је вратити само радикалним променама.
Да би се људи вратили и да би се привукли нови путници потребне су и овакви маркетиншки потези.
Добар део људи млађих од 40 година о железници сасвим оправдано има лошу слику.
Познајем више мојих вршњака који су воз користили 2 пута у животу а живе у местима у којима железница постоји.
Једноставно, 80% људи железницу види као нешто што је споро, непоуздано и као нешто што користе само они који немају избор или они који имају вишка времена и желе да прођу јефтиније.
Са таквом представом о железници она не може ни да функционише ни да напредује.
Замислимо сада просечног човека који није ни возољубитељ ни неко ко је превише заинтересован за инфраструктуру.
Варијанта А, подизање брзине на 160 и Флирт који је нешто са чим су већ сви упознати.
Варијанта Б, "брза пруга", "200 на сат", "најбоља пруга у региону" (помпа у медијима), Кис који је за две класе изнад Флирта у сваком смислу.
Шта остварује бољи ефекат?
 
Poslednja izmena:
Što je najgore nije 10, već duplo više samo nisu prikazani iz nekog razloga u izmeni nacrta, odnosno stacionažu Đunis-Trupale su sasekli sa +199, na +205 kako bi prekrili 4 stajališta koja se ukidaju po originalnom nacrtu.
Za stacionažu Jagodina-Velika Plana su potpuno izostavili 3 stajališta koja se ukidaju po tom prvom nacrtu.

Ne volim da padam u teorije zavere, ali nije slučajno sigurno.

Sa Resnik-Plana & Stalać-Đunis kojih ovde nema, broj ukinuti službenih mesta bi teorijski mogao da dostigne 30.
Situacija je alarmantna!!!
zna li se nesto za stanicu cuprija? nisam je video na nacrtu, ona me najvise zanima
nema ni gilje sto je tek cudno s obzirom da se deonica zove po tom stajalistu
 
Nacrt ne pokriva deonicu Jagodina-Paraćin, ali verovatno da će Ćuprija dobiti novu stanicu, a onaj obilazni jednokolosečni patrljak se ukida.
 
Za Crnu goru dva brza voza, za Pirot i Vranje po 3. Sve preko toga je politika a ne ekonomija.

До пре 15 година си имао за Црну Гору у сезони 7 брзих возова са 10+ вагона, сви пуни ко тучак, а ван сезоне 4 воза минимум. То није политика него издајничка неспособност руководиоца железница у Србији и Црној Гори. Возови су постепено укидани не зато што није било путника него зато што није било вагона. Пруга у Црној Гори од тада солидно сређена, а пруга у Србији је пропала до нивоа пред затварање због небезбедности.
 
Замислимо сада просечног човека који није ни возољубитељ ни неко ко је превише заинтересован за инфраструктуру.
Варијанта А, подизање брзине на 160 и Флирт који је нешто са чим су већ сви упознати.
Варијанта Б, "брза пруга", "200 на сат", "најбоља пруга у региону" (помпа у медијима), Кис који је за две класе изнад Флирта у сваком смислу.
Шта остварује бољи ефекат?
varijanta c - koja je varijanta a ali sa svim pompeznim izjavama u medijama tako da zavara ljude da misle da je varijanta b
 
Не покрива деоницу Гиље - Параћин, иако никада није пуштено 160 претпостављам да то посматрају као да је деоница за 160.
Нема ништа о станици Ћуприја и ништа о станици Сталаћ.
Неки од најважнијих делова везано за брзине.
Станица Велика Плана 120, деоница Велика Плана - Лапово 200.
Станица Лапово 120, од Лапова до Јагодине 160, (160 од Лапова до Параћина претпостављам).
Деоница Параћин - Сталаћ 200.
Станица Сталаћ, не помиње се, претпостављам 120.
За деоницу Сталаћ - Ђунис не помиње се планирана брзина, претпостављам да је 200.
Ђунис - Трупале 200 осим у станици Алексинац где би брзина кроз станицу била 120.
1001736456.jpg

1001736457.jpg

1001736461.jpg


Стајалишта предложена за укидање
1001736455.jpg
 
Poslednja izmena:
Trenutno sam u Sokolu (polazak sa NBG u 19:04). Od Tunela kod Čortanovaca pa sve do Karlovca se nenormalno trese voz. Mnogo više nego ranije, i definitivno mnogo više nego što bi trebalo…
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Nem
Ja se stavljam na raspolaganje da sastavimo nešto, izanaliziramo, štagod je potrebno. Od pisanja ovde nemamo ništa ali hajde da nešto zajedno uradimo i da se organizujemo id a im se i zajedno i ponaosobo obratimo. Kome god treba. I ministarstvu, i kreni promeni, i televiyijama kome god treba. Treba nam neko da vodi tim, da da predlog za plan i sl.
Zar nije @Karlo del Ponte osnovao ono udruženje ljubitelja železice. Ili možda @vucko može da nam pomogne sa organizacijom planom?
 
Не покрива деоницу Гиље - Параћин, иако никада није пуштено 160 претпостављам да то посматрају као да је деоница за 160.
Нема ништа о станици Ћуприја и ништа о станици Сталаћ.
Неки од најважнијих делова везано за брзине.
Станица Велика Плана 120, деоница Велика Плана - Лапово 200.
Станица Лапово 120, од Лапова до Јагодине 160, (160 од Лапова до Параћина претпостављам).
Деоница Параћин - Сталаћ 200.
Станица Сталаћ, не помиње се, претпостављам 120.
За деоницу Сталаћ - Ђунис не помиње се планирана брзина, претпостављам да је 200.
Ђунис - Трупале 200 осим у станици Алексинац где би брзина кроз станицу била 120.Pogledajte prilog 192274
Pogledajte prilog 192275
Pogledajte prilog 192277

Стајалишта предложена за укидањеPogledajte prilog 192279
Koja glupost, stajalište Lapovo Varoš u samom centru se ukida, a stanica Lapovo koja je zapravo izvan naselja postaje jedina za celo to mesto. Između Aleksinca i Niša će ostati cele 3 seoske stanice, a između Aleksinca i Ćićevca 2, ostale čeka sudbina Čortanovaca. I sve to zbog brzinske razlike od 40 kilometara, da bi se maršal AV na svojim konferencijama mogao hvaliti koliko je sagradio pruga za 200km/h.

Zna li se kakvi su im planovi za nišku stanicu Crveni Krst, koja se nalazi blizu duvanske industrije pre mosta na Nišavi? Sada tu staju svi Re vozovi iz pravca Beograda i Zaječara. Katastrofa će biti i ako ukinu sadašnju ćuprijsku stanicu, ona se nalazi u gadnoj krivini i daleko je dosta od centra, ali ceo južni deo grada njoj gravitira mnogo bliže nego autobuskoj pored autoputa. I šta je sa najsevernijom sekcijom Resnik-Velika Plana, u ovim planovima se ona uopšte ne spominje?
 
Poslednja izmena:
Postoji li negde spisak svih stanica i stajališta sa brojem putnika da se pokaže koliko će ljudi ostati bez prevoza?
 
Vrh