Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

oduzmu stajaliste selima
finansiraju vracanje ljudi na selo
moguce da gresim; ali mislim da je pruzanje savremene infrastrukture selima daleko efikasnije, racionalnije i sveobuhvatnije resenje
Stajalište na glavnoj pruzi bi bilo moguće rešenje, mada je to već dosta daleko od grada.
gledam na mapi to i ne izgleda toliko strasno
bio sam jednom prilikom i znam licno da je i sadasnja stanica u cupriji zabacena, ali ne bih rekao ni da je nesto preterano daleko, nekih mozda pola sata hoda od centra, svakako bolja situacija nego stanica u njivi kod beske
 
Uvrstite u zahteve da se asfaltira i uredi onaj kraći pristupni put od 2,5km, kao i da se obezbedi mesto i oprema za sigurno odlaganje bicikli na novoj staici Beška. U Čortanovcima dosta ljudi kapiram vozi bajs, pa da im se bar obezbedi da mogu bajsom na stanicu, ostave bajs i idu dalje negde.
Јеси био ти икад у Чортановцима? Јеси ли се возио путем од Чортановаца до Бешке? Да ли стварно мислиш да просечни становник тог села може да извуче успон од уласка из смера Бешке до центра села? Да си навео коришћење бицикла у Бешки, Инђији, Старој Пазови, Новој Пазови, Петроварадину, па чак и Сремским Карловцима, али у Чортановцима...

Nadam se da ne želiš da kažeš da u opozicionim krugovima nije bilo ljudi koje je trebalo da zanima ovako nešto ogromno za građane Čortanovaca?
Не може човек да не спомене политику. Битно је да железнички сектор и ЦИП нису криви. Они су безгрешни и њихова пројектантска решења су генијална.
 
Čitam ova dokumenta Vlade i vidim da su planirali 200km/h skroz na svim predmetnim deonicama, osim kroz stranice Velika plana, Lapovo (nova 3 u 1 stanica), kao i Aleksinac.
Sve je to lepo, ali ono što je mnogo teže za rešavanje je Resnik-Velika Plana i Trupale-Niš, a o delu kod Stalaća smo još i čuli po nešto.
Naravno, o "rešenim" deonicama Prokop-Resnik i Gilje-Paraćin ni reči

...
Potencijal renovirane pruge BG-Niš leži u direktnim IC vozovima na relaciji BG-Niš od kojih bi po neki išao skroz do Leskovca, a možda nekada u budućnosti i do Vranja, a sa druge strane do Novog Sada.

Naravno, brzi ili ReExp vozovi koji bi išli 160km/h i bili ozbiljna konkurencija autobusima kako cenom tako i brzinom. Tu je i Kruševac koji je veliki centar.
Sa druge strane, Kragujevac možda (ogroman znak pitanja), dok Požarevac i Smederevo apsolutno ne vidim u bilo kojoj priči, pogotovo u svetlu "rekonstrukcije" pruge za Malu krsnu.
Malo sam razmislio pa da se korigujem. Mislim da je najveći potencijal u brzim ili ReExp vozovima, jer trenutno ima mnogo više putnika od Kruševca, Paraćina, Ćuprije i Jagodine ka Beogradu nego direktno iz Niša.
 
Zar ovde nije bilo reči da bi struka mogla da digne glas protiv tako bezumnih rešenja? Da biste mogli vi koji to sada znate da alarmirate javnost i posebno ljude koji žive u tom kraju da sada reaguju? Da ne biste posle kao i za Čortanovce na ovom forumu komentarisali da je kasno nešto menjati. Evo sada nije kasno, sada je pravi trenutak.
 
Зар стварно нико од становника Чортановаца није био упознат са плановима за модернизацију пруге која пролази 500 метара од места, нешто што је помпезно најављивано годинама, пре него што су радови почели?
Нико се није интересовао за пројекат?
Зар нико из Инђије није указао на потенцијални проблем док су ствари још можда могле да буду другачије?
Једино што сам у медијима чуо док се пројекат реализовао била је примедба појединих становника Сремских Карловаца да им "радови и пруга одузимају обалу".
 
Зар стварно нико од становника Чортановаца није био упознат са плановима за модернизацију пруге која пролази 500 метара од места, нешто што је помпезно најављивано годинама, пре него што су радови почели?
Зар нико из Инђије није указао на потенцијални проблем док су ствари још можда могле да буду другачије?
Једино што сам у медијима чуо док се пројекат реализовао била је примедба појединих становника Сремских Карловаца да им "радови и пруга одузимају обалу".
Како мислите пруге која пролази 500м од места, пруга пролази уз само место, тј. траса на тој деоници није измењена у односу на стару пругу. Да ли нико од становника није знао, то не знам. Ми смо пре 4 године купили тамо кућу. Али знам да општина Инђија није имајла НИТИ ЈЕДНУ примедбу на пројекат.
 
Како мислите пруге која пролази 500м од места, пруга пролази уз само место, тј. траса на тој деоници није измењена у односу на стару пругу. Да ли нико од становника није знао, то не знам. Ми смо пре 4 године купили тамо кућу. Али знам да општина Инђија није имајла НИТИ ЈЕДНУ примедбу на пројекат.
Без "ви" 😊
Мислим, 500 метара од центра места.
Управо је између Бешке, Чортановаца и Сремских Карловаца рађена нова траса пруге и нови тунел који се даље спушта вијадуктом.
Пруга је "исправљана" како би било могуће постизање већих брзина.
То што нико из општине Инђија није имао примедби је нелогично, најблаже речено.
Поред тога улога им је била да омогуће јавни увид свим заинтересованим грађанима.
Једноставно ми је нелогично да се људи нису интересовали за пројекат, да нико од новинара није указао на проблем на почетку...
 
Јеси био ти икад у Чортановцима? Јеси ли се возио путем од Чортановаца до Бешке? Да ли стварно мислиш да просечни становник тог села може да извуче успон од уласка из смера Бешке до центра села? Да си навео коришћење бицикла у Бешки, Инђији, Старој Пазови, Новој Пазови, Петроварадину, па чак и Сремским Карловцима, али у Чортановцима...


Не може човек да не спомене политику. Битно је да железнички сектор и ЦИП нису криви. Они су безгрешни и њихова пројектантска решења су генијална.
Ja im nisam ukinuo stanicu, pa da na meni iskaljuješ bes. Možda je trebalo da pročitaš još nešto malo više od poslednjeg posta.
Da si čitao, video bi da svi ovde smatraju da je loše što su Čortanovci izgubili stanicu, ali da su male do nikakve šanse da će je realno dobiti opet. Ono što ja pokušavam je da ponudim neke alternativne varijante koje bi im olakšale život. Ali evo, da ti pomognem šta sam ja o tome pisao, imaš odgovore na sva svoja pitanja sem na tu uzbrdicu/nizbrdicu. Za to evo odgovora: da video sam ljude kako voze bicikle i sopstvene automobile od Čortanovaca do Banstola. Nizbrdo je lako na bajsu, a uzbdo bajs može i da se gura. A i 5km, može da bude 2,5km:


Da je do mene, ja bih im vratio stanicu sutra.
 
У случају Врбаса гледао сам више репортажа и читао више чланака пре почетка радова тако да је и на тај начин могло да сазна шта су планови.
95% људи бавило се збијањем шала о изградњи вијадукта у равници уместо тражењем објашњења зашто се вијадукт гради и где ће се налазити нова железничка станица.
 
Poslednja izmena:
Не може човек да не спомене политику. Битно је да железнички сектор и ЦИП нису криви. Они су безгрешни и њихова пројектантска решења су генијална.
Moram da je spomenem u kontekstu nedavnih protesta i mnogobrojnih komentara da je vladajuća falanga kriva za to što su Čortanovci ostali izopšteni od civilizovanog sveta.
Pošto neko spomenu da običan građanin ne može znati da li postoji javna rasprava ili javni uvid o ovoj temi, onda je sasvim logično pitanje gde je u to vreme bila opozicija u opštini Inđija. I na primer da ukaže na ono što se sprema. Jer valjda u opozicionim partijama postoje neki učeni ljudi koji se iole razumeju u ovu tematiku pa su mogli da alarmiraju stanovništvo Čortanovaca i Beške. Zašto ih onda nije bilo briga a sad odjednom jeste, kada je sve dovedeno pred svršen čin.
Zato sam spomenuo politiku i ni zbog čega drugog.
I da se razumemo...
Stanica u Čortanovcima je trebala da ostane i ja sam za to od početka ali nekakva "budževina" kakva se ovde spominje i predlaže,svakako ne.
 
Poslednja izmena:
Postoje i električni bicikli treba da se uradi dobra nadstresnica kavez sa kontrolisanim pristupom
 
Зар стварно нико од становника Чортановаца није био упознат са плановима за модернизацију пруге која пролази 500 метара од места, нешто што је помпезно најављивано годинама, пре него што су радови почели?
Нико се није интересовао за пројекат?
Зар нико из Инђије није указао на потенцијални проблем док су ствари још можда могле да буду другачије?
Једино што сам у медијима чуо док се пројекат реализовао била је примедба појединих становника Сремских Карловаца да им "радови и пруга одузимају обалу".
Наравно да су знали сви за то. Чортановчани су узели дебеле паре за куће које су морале да буду порушене због изградње нове пруге па их је болео ћошак да се нешто буне око тога где се станица налази. Не би ни сад од тога ништа било да се у Инђији не одржавају локални избори, па се Страхиња из покрета Грађанин раскокодакао око тога, заједно са довођењем Н1 и екипе. Класично политичко про****вање.
 
Ovo maštanje o 17 pari brzih vozova + 6 pari međunarodnoh + 7 pari Re je lepo, ali moram da kažem prilično nerealno, jer toliko nemamo ni BG-NS koja ima daleko veći potencijal od Niške.

Potencijal renovirane pruge BG-Niš leži u direktnim IC vozovima na relaciji BG-Niš od kojih bi po neki išao skroz do Leskovca, a možda nekada u budućnosti i do Vranja, a sa druge strane do Novog Sada.
Нема мањи потенцијал Београд - Ниш од Београд - Нови Сад.

Ово ми никако није јасно, "понеки скроз до Лесковца", а "можда у некој будућности до Врања"? Готово сваки ИЦ полазак за Ниш треба да продужава или до Врања, или до Пирота (или до места уз границу у оба случаја). Неки би, дабоме, могао и до Куршумлије, "кад се стекну услови". Дужина железничке линије повољно утиче на њену исплативост и, уопште, смисленост.

И, људи, Београд - Подгорица, ако је 6 сати, узеће и неке путнике авиону, јер се то дешава кад путовање возом траје 3-6 сати, о аутобусу и да не говоримо. Не знам о каквом "јако малом" броју путника се ту говори, стварно. Из Берана би људи ишли као некад друмом до Бијелог Поља, па на воз. Чак ни да се сутра заврши аутопут, то не укида воз.

Али уопште, та тренутна фасцинација брзим и даљинским возовима, јесте екстремно штетна за Србију; највише су нам потребни управо возови које људи користе сваки дан, а људи укудају стајање у селима са по неколико хиљада становника. Па то би у помињаној Црној Гори били градови. Ово све оде у наопак смер; правимо успорени TGV на месту старих пруга... Ко је то одлучио? Чија је то замисао?
 
Poslednja izmena:
1000 пута боље би било да смо се определили за то да све пруге буду са брзинама 120кмч, а неке деонице 160, уз задржавање свих станица и стајалишта која су практична, и изградњу нових где би имало смисла. И дуплирања колосека где год треба, и денивелисања укрштања где год може.
200 на сат је ложана за сељану, Зоку и Тому.
 
Нема мањи потенцијал Београд - Ниш од Београд - Нови Сад.

Ово ми никако није јасно, "понеки скроз до Лесковца", а "можда у некој будућности до Врања"? Готово сваки ИЦ полазак за Ниш треба да продужава или до Врања, или до Пирота (или до места уз границу у оба случаја)...
Kao neko ko je sa južne pruge i kao neko ko zna svaku krivinu i svaku stanicu od BG do Niša, imam pravo da ti odgovorim bez emocija.

BG-Niš ima manji potencijal od Bg-Ns, ali ima veći od NS-Subotica.
Barska do Valjeva i Zagrebačka do Rume su sledeća kategorija.
Neki potencijal ima i južni krak od Niša ka Skoplju, pruga do Vršca, pa i Sombora, kao i Barska do Užica.
Sve ostalo treba da se održava i da radi, ali može samo da preživi uz subvencije.

Produžavanje IC linija van brze pruge ima smisla samo na kratkim deonicama, kao što je Stalać-Kruševac. Odlazak Sokola do Vranja nema matematiku.

Mada, da se ja pitam, sva ova bolest sa 200 na sat nema matematiku. Umesto da je Subotica-Niš 160km/h i ovamo malo ka zapadu, a da je npr. do Male Krsne 120, da su osavremenjene pruge po Vojvodini itd.
ReExp ili brzi 160km/h na pola sata do NS, i na sat do Subotice i Niša i svi bi bili puni.

Pirot će imati te brze iz Sofije i to je to.
Ka jugu jača linija ima smisla do Leskovca, pod uslovom da dobro odrade prugu. Dalje, uz Re još 3 brza.
Poseban problem je ka Beogradu kad voz dolazi sa jednokolosečne pruge gde su moguća kašnjenja i onda napravi haos.
A što se tiče Kuršumlije, jedno pitanje.
Da li si ikada išao tom prugom? Ja jesam do Prokuplja. Ona ima samo lokalni značaj.
 
Moram da je spomenem u kontekstu nedavnih protesta i mnogobrojnih komentara da je vladajuća falanga kriva za to što su Čortanovci ostali izopšteni od civilizovanog sveta.
Pošto neko spomenu da običan građanin ne može znati da li postoji javna rasprava ili javni uvid o ovoj temi, onda je sasvim logično pitanje gde je u to vreme bila opozicija u opštini Inđija. I na primer da ukaže na ono što se sprema. Jer valjda u opozicionim partijama postoje neki učeni ljudi koji se iole razumeju u ovu tematiku pa su mogli da alarmiraju stanovništvo Čortanovaca i Beške. Zašto ih onda nije bilo briga a sad odjednom jeste, kada je sve dovedeno pred svršen čin.
Zato sam spomenuo politiku i ni zbog čega drugog.
I da se razumemo...
Stanica u Čortanovcima je trebala da ostane i ja sam za to od početka ali nekakva "budževina" kakva se ovde spominje i predlaže,svakako ne.
Naravno da je falanga najvise kriva, to sto je opozicija glupa i nesposobna a narod u proseku retardiran ih ne oslobadja odgovornosti.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: NSB
Novi Sad - Užice sa ovakvom trenutnom barskom prugom bi mogao da bude konkurentan automobilu na toj relaciji, samo da postoji više od dve dobre veze u redu vožnje i kada bi pouzdanost bilo malo veća. Zajedno sa presedanjem u BG od dvadesetak minuta je ukupno 4 sata vožnje. Bez razmišljanja o gužvi u pakovraću, ok klisuri i slično.
Tako da nije "samo do valjeva" bitna barska pruga, ali do valjeva tek postoji prednost.
 
Имајмо на уму да је путничка железница свуда субвенционисана и да морамо да је имамо као приступачнији вид јавног превоза, а не као вашарску атракцију због брзине.
 
Produžavanje IC linija van brze pruge ima smisla samo na kratkim deonicama, kao što je Stalać-Kruševac. Odlazak Sokola do Vranja nema matematiku.
Аман, како нема математику... Па миграције за викенд Врање - Београд су реда величине 3.000 људи. Повратна аутобуска карта је 5.000 динара, колима треба 100 евра тамо и назад. Постојала би пуна оправданост и за дневни лет Врање - Београд, само да постоји аеродром, АТР-ом, петком и недељом А320: пун би био. Није никаква шала; да постоји линија, досад бих летео на десетине пута.

Да не говоримо да би у тај воз ушили и путници за Ниш, па Лесковчани итд. Има и путника за Нови Сад, и то доста, за разлику од неког ранијег времена.
 
1000 пута боље би било да смо се определили за то да све пруге буду са брзинама 120кмч, а неке деонице 160, уз задржавање свих станица и стајалишта која су практична, и изградњу нових где би имало смисла. И дуплирања колосека где год треба, и денивелисања укрштања где год може.
200 на сат је ложана за сељану, Зоку и Тому.
Од Београда до Новог Сада био је потребан други колосек.
Између Бешке и Сремских Карловаца било је потребно пеглање јер ту није могло брже од 80, што је и било најскупље.
Разлика 120/160/200 у трошковима изградње између Београда и Новог Сада била би минимална.
Постоје разлози зашто се пруге класификују као магистралне, регионалне и локалне.
На магистралним пругама при свакој озбиљнија реконструкцији и модернизацији треба тежити брзинама не мањим од 160 где год је тако нешто могуће и не захтева комплетно нову трасу.
Од Новог Сада до Суботице брзина је на највећем делу пруге била 40, практично је пруга требала да се ради од нуле као и други колосек.
Када се денивелишу ПП, гради подвожњак или надвожњак то кошта исто без обзира на брзину на прузи.
Од те разлике да смо ишли са 120/160 не би могао да се уради правац преко Баната, чак ни Суботица - Сомбор - Богојево - Нови Сад.
Са друге стране овако се остварује већи ефекат у виду броја путника.
И за ИЖС и за СВ исплативије је организовати саобраћај и одржавати 180км магистралне пруге за 200 него 400км магистралних, регионалних и локалних пруга 120/160.
Из угла СВ битнији је број превезених путника и број километара од тога одакле су ти путници.
Соко је успео маркетиншки потез да се људи врате железници јер је понудио нешто ново.
 
Poslednja izmena:
И за ИЖС и за СВ исплативије је организовати саобраћај и одржавати 180км магистралне пруге за 200 него 400км магистралних, регионалних и локалних пруга 120/160.
A šta je isplativije/korisnije, što bi se reklo, za Srbiju, tj. za narod ili za građane, kako ko voli??

Odakle tebi uopšte računica da je to "isplativije za SV i za IŽS"? Na osnovu čega?

Problem "povratka putnika železnici" je izmišljen na ovom forumu; bukvalno se vrate odmah i svuda, čim se ponudi smislena usluga.
 
Vrh