Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Зато што је то наш и црногорски унутрашњи саобраћај.
У принципу када би имали довољно вагона и договор са ЖПЦГ све што сада иде од Београда до Пријепоља могло би да се продужи до Подгорице или Бара.
Једноставно то није случај, ван сезоне више нема чак ни дневног барца.
Мој пост односи се на путнике који ван сезоне крену из Београда или Ваљева, Ужица и иду до Бијелог Поља, Подгорице или обрнуто.
Њих је јако мало.
Воз Београд - Сарајево са стајањем у свакој већој станици и код нас и у БиХ путовао би преко 10 сати и притом и код нас и код њих купи много мање у унутрашњем саобраћају од воза Београд - Бар.
Са уласком у Тузлу која је једини већи град на траси код њих путовање се додатно продужава а поред тога не постоји рационалан разлог да неко из Тузле до Сарајева путује возом који кружи преко Добоја и Зенице.
 
Poslednja izmena:
Није "јако мало" тих путника, у солидно си великој заблуди. Ево гледам у потиљак колегиници из Бијелог Поља (која никад не путује возом, јер је воз крш, иначе би, а исто важи и за родбину). А да бацим поглед прекопута улице, ту је кафић ноторан по окупљању Црногораца. Београд је највећи црногорски град.
 
Moj utisak je isto da putnika za PG i Bar i te kako ima i izvan sezone, makar od dolaska istočnoevropskih izbeglica, čak i u ovom jadnom stanju. Ali moj utisak nije statistički relevantan, pa rekoh ima li nekog podatka nedobog :D

Inače, najavljuje se rekonstrukcija odseka PG-Bar, novac je obezbeđen.
 
Evo i dokumentacije za javni uvid - https://www.mgsi.gov.rs/lat/dokumen...na-prostornog-plana-podrucja-posebne-namene-4

Najzanimljiviji deo:
1000024740.png
 
На први поглед, локални треба да иде Смедерево - Сталаћ (по електрификацији Крушевац), а не Велика Плана - Сталаћ.

Остало делује одлично - још кад не би укидали стајалишта.
 
Ovde ima rupa, naime uopšte nije poznata sudbina stajališta od Lapova do Jagodina kojih ima nekoliko, a nigde se ne pominju u dokumentu poput Laništa i Miloševa.

Screenshot_20240311-143436_OneDrive.jpg


Ovo znači da se i oni ukidaju iako u tekstu nije naznačeno eksplicitno.
A možda i ne.


P.S. Fale i stajališta od Đunisa do Aleksinca, poput Vitkovca, Ljubeša.
Ako njih nisu ni uzeli razmatranje, onda je šteta još veća, odnosno tu ima više od 10 ukinuti stajališta.
 
Samo mali apdejt vezano za Čortanovice i autobuski prevoz do ž.s.
Autobusi su saobraćali čitava 4 dana (ponedeljak-četvrta), u petak ih nije bilo, kao ni za vikend, a danas je bio poneki i vozači daju meštanima razne informacije (od toga da se ukidaju jer nema putnika, do toga da će biti manje polazaka).
Ne znam da li sam već pomenula da je inače karta za taj mini-bus za tih 5 km koliko vozi do stanice 60 dinara (čoveku koji radi i ima 22 radna dana u mesecu, pod uslovom da mu odgovaraju polasci i da su pouzdani, treba preko 2500 dinara samo za ovaj bus). A u Beogradu se vozite sat ipo za 50.
Toliko o rešavanju problema izgubljene železničke stanice na ovaj način.
Samo stajalište tu može da bude rešenje.
 
Ne bih da vas obeshrabrim,ali nema ništa od stajališta u Čortanovcima.
Meštani Čortanovaca se barem bune, iako prekasno.

Pruga Zrenjanin-Pančevo Glavna već šestu godinu zjapi bez ijednog putničkog voza za bilo gde dnevno, imala ih je u 19. veku, danas u 21. veku nema čak ni minijaturni šinobus. Pritom je baš pred ukidanje putničkog saobraćaja 2018. remontovana za brzinu od 80km/h na deonici Orlovat-Pančevo Glavna. Blizu 400.000 stanovnika Zrenjanina, Lukićeva, Orlovata, Tomaševca, Uzdina, Kovačice, Debeljače, Crepaje, Kačareva, Skrobare, pa i Pančeva su građani drugog reda. Narod ćuti i trpi dok mu naprdnjački autoprevoznici gule kožu sa leđa.

BG-NS srpski Šinkansen, a za to vreme solidno naseljenom ravnicom 30 kilometara severoistočno od prestonice voze samo teretnjaci. Tužno.
 
Ili prosto nisu znali. Normalan čovek nema kad da prati javne uvide, niti se razume u detalje i načine participacije u donošenju odluka. Ovo je prvenstveno neuspeh sistema u kojem su čelnici lokalnih samouprava samo klimoglavci i nije im ni na kraj pameti da se suprotstave odlukama "sa vrha".

Opština Inđija je trebala bolje da brine o interesima svojih građana još pre 10 godina. A pošto nisu, bolje da se građani bune, makar i sad, nego da ćute.
 
Ovo prekasno je glavni razlog zašto nemaju svoju stanicu. Kada su trebali da se bore za nju nigde ih bilo nije. Ili ih nije toliko interesovalo.
Porazno je to što se već godinama niko na zrenjaninskoj pruzi uopšte ne buni, a za razliku od trajno i nepovratno žrtvovanog stajališta u Čortanovcima oni koliko sutra mogu dobiti nazad makar 3-4 polaska dnevno do Beograda i Zrenjanina, ukoliko izvrše ozbiljan građanski pritisak na lokalni naprdnjački gangsteraj da se isti odrekne dela profita koji uzima preko svoje pilićarske firme Pantransport koji inače na međumesne linije duge preko 50 kilometara šalje malecne busiće za gradski prevoz predviđene za stajanje sa dvoja vrata, i to bez konduktera pa vozač kuca karte na svakom stajalištu po 10 minuta. Takav manir poslovanja i odnos prema javnom interesu prosto bazdi na SNS.

Da pančevci krajem pretprošle godine nisu krenuli u proteste, ne bi do danas imali ni Panvoz, čak i sa ovako nakaradnim redom vožnje i trasom kakvi su trenutno.
 
Poslednja izmena:
У општини Инђија су једноставно морали да буду и те како упознати са плановима и пројектом.
Обавеза је да се омогући јавни увид у просторијама општине.
Графички и текстуални део из кога се види да за Чортановце није предвиђено ни стајалиште ни станица јавно су доступни и на сајту Министарства.
1001689188.jpg
 
Poslednja izmena:
Ili prosto nisu znali. Normalan čovek nema kad da prati javne uvide, niti se razume u detalje i načine participacije u donošenju odluka. Ovo je prvenstveno neuspeh sistema u kojem su čelnici lokalnih samouprava samo klimoglavci i nije im ni na kraj pameti da se suprotstave odlukama "sa vrha".

Opština Inđija je trebala bolje da brine o interesima svojih građana još pre 10 godina. A pošto nisu, bolje da se građani bune, makar i sad, nego da ćute.
Nadam se da ne želiš da kažeš da u opozicionim krugovima nije bilo ljudi koje je trebalo da zanima ovako nešto ogromno za građane Čortanovaca?
 
Samo mali apdejt vezano za Čortanovice i autobuski prevoz do ž.s.
Autobusi su saobraćali čitava 4 dana (ponedeljak-četvrta), u petak ih nije bilo, kao ni za vikend, a danas je bio poneki i vozači daju meštanima razne informacije (od toga da se ukidaju jer nema putnika, do toga da će biti manje polazaka).
Ne znam da li sam već pomenula da je inače karta za taj mini-bus za tih 5 km koliko vozi do stanice 60 dinara (čoveku koji radi i ima 22 radna dana u mesecu, pod uslovom da mu odgovaraju polasci i da su pouzdani, treba preko 2500 dinara samo za ovaj bus). A u Beogradu se vozite sat ipo za 50.
Toliko o rešavanju problema izgubljene železničke stanice na ovaj način.
Samo stajalište tu može da bude rešenje.
Uvrstite u zahteve da se asfaltira i uredi onaj kraći pristupni put od 2,5km, kao i da se obezbedi mesto i oprema za sigurno odlaganje bicikli na novoj staici Beška. U Čortanovcima dosta ljudi kapiram vozi bajs, pa da im se bar obezbedi da mogu bajsom na stanicu, ostave bajs i idu dalje negde.
 
Стварно, зашто нема путничких возова ЗР - БГ ако је терет кренуо новом пругом?
Немогуће да је Пантранспорт једини разлог, Пантранспорт не држи линију Панчево - Зрењанин, у ствари, између Панчева и Зрењанина ни нема директних полазака ако не грешим.
Немогуће да од 39 711 више од пола не ради.
 
Kažu: "U delu pruge od Velike Plane do Niša, nakon njene izgradnje, postepeno je dograđivan drugi kolosek. U ovom trenutku samo je deonica Stalać-Đunis jednokolosečna. Rekonstrukcija deonice Gilje-Paraćin završena je 2016. godine, tako da je ova deonica u potpunosti izgrađena kao dvokolosečna pruga za brzinu do 160 km/h."
:ROFLMAO:
Vozi se do 120km/h, nikad nije pušteno za 160km/h.
Inače, drugi kolosek od VP do Lapova je urađen pre skoro 100 godina kada su i digli brzinu na 100km/h
OD Lapova do Stalaća je prvobitno rađeno tokom okupacije, ali je taj dodatni kolosek demontiran i doniran Albaniji odmah posle rata, da bi sedamdesetih ponovo bio odrađen, sa izuzetkom mosta kod Ćuprije. Ka Nišu je rađeno tek krajem osamdesetih.



И тако ћемо, у региону Београда (и Ниша, па и Крагујевца, богами и Смедерева, а и Јагодине-Ћуприје-Параћина!), добити пругу хендикепирану за путничке возове (регионални саобраћај).

Ne bih da vas obeshrabrim,ali nema ništa od stajališta u Čortanovcima.
Tako će i Ćuprija vremenom proći, jer ovo skretanje na staru prugu (na kojoj je ostala stanica Ćuprija) nije trajno rešenje. Stajalište na glavnoj pruzi bi bilo moguće rešenje, mada je to već dosta daleko od grada.
Ovo maštanje o 17 pari brzih vozova + 6 pari međunarodnoh + 7 pari Re je lepo, ali moram da kažem prilično nerealno, jer toliko nemamo ni BG-NS koja ima daleko veći potencijal od Niške.
Dalje, ideja o preklapanju trase na delu Jagodina-Stalać apsolutno nema osnove, najviše zbog ukidanja mnogih stajališta.
Ali ima vremena do otvaranja pruge da se razviju ideje.


Није "јако мало" тих путника, у солидно си великој заблуди. Ево гледам у потиљак колегиници из Бијелог Поља (која никад не путује возом, јер је воз крш, иначе би, а исто важи и за родбину). А да бацим поглед прекопута улице, ту је кафић ноторан по окупљању Црногораца. Београд је највећи црногорски град.
Sigurno nije "jako malo" ali taj epitet nije ni daleko od realnosti.
Evo čitam i ovo tripovanje o po 3 para međunarodnih vozova do Skoplja i Sofije.
Ok, u vreme SFRJ su i bila dva brza, jedan poslovni kao i tri ekspresa (jedan preko Kosova polja) do Skoplja, ali bili smo jedna zemlja. I do Sofije su išla koliko se sećam dva ekspresa, koja su nastavljala do Istanbula, ali sada je taj tranzit potpuno preuzeo avion. Vreme kad je bilo i preko 15.000 putnika/dan u međunarodnom saobraćaju na Niškoj pruzi nikada neće da se vrati.

Potencijal renovirane pruge BG-Niš leži u direktnim IC vozovima na relaciji BG-Niš od kojih bi po neki išao skroz do Leskovca, a možda nekada u budućnosti i do Vranja, a sa druge strane do Novog Sada.

Naravno, brzi ili ReExp vozovi koji bi išli 160km/h i bili ozbiljna konkurencija autobusima kako cenom tako i brzinom. Tu je i Kruševac koji je veliki centar.
Sa druge strane, Kragujevac možda (ogroman znak pitanja), dok Požarevac i Smederevo apsolutno ne vidim u bilo kojoj priči, pogotovo u svetlu "rekonstrukcije" pruge za Malu krsnu.
 
Poslednja izmena:
Tako će i Ćuprija vremenom proći, jer ovo skretanje na staru prugu (na kojoj je ostala stanica Ćuprija) nije trajno rešenje. Stajalište na glavnoj pruzi bi bilo moguće rešenje, mada je to već dosta daleko od grada.
За Ћуприју би најидеалнија била варијанта две галерије где би се сачувала веза са постојећом станицом и где би колосеци прескакали пругу.
Верујем да за тако нешто не постоје препреке.
У неким ранијим годинама помињана је изградња контејнерског терминала.
Позиција Ћуприје је врло добра а изградња и веза са потенцијалним терминалом јужно од станице је релативно лако изводљива.
 
Manite vi Ćupriju, to će i dobro ispasti...

Oni planiraju 17 lokalaca Niš-Aleksinac za 3 stanice između Crvenog Krsta i Aleksinca, gde živi sve sa Žitkovcem 8 hiljada ljudi, dok su ostala stajališta ukinuta zbog nedostatka putnika, a ovamo prave S-Bahn na svaki sat koji će im ići prazan, i to je jasno u startu. Pravo Kradikalsko planiranje.

Regio voz Niš-Jagodina sa stajanjem u Aleksincu , Stalaću i Paraćinu će ići isto poluprazan.

Ovo su samo budale mogle da osmisle, bolje neka izremontuju ovo sve što sada postoji i da lepo svako selo ima voz, svi zadovoljni i mirna bačka....ovaj Morava.

A mogli smo da imamo 160
Đunis-Niš i lepo svako stajalište da ostane i da se tih 17 vozova produži do Đunisa i da to stvarno bude S-Bahn, ovako će biti S-Sranje koje bi mogli da produže u Gornju Toponicu gde im je mesto realno.
 
Ovo maštanje o 17 pari brzih vozova + 6 pari međunarodnoh + 7 pari Re je lepo, ali moram da kažem prilično nerealno, jer toliko nemamo ni BG-NS koja ima daleko veći potencijal od Niške.
Već sada imamo više od toga na BG-NS odnosno 31 par a nije ni popunjen regio takt, niti imamo dodatne polaske u špicevima, niti noćne vozove, niti je krenula Subotica, niti imamo međunarodni saobraćaj. Ići će to ka 40 pari već u RV 25/26, ovo je samo najkrnji početni oblik.

Tako da kada se pogleda koliko stanovništva pokriva i kakva kretanja, niška može opravdati te brojke bez problema. Tek će železnica da eksplodira.
 
Manite vi Ćupriju, to će i dobro ispasti...

Oni planiraju 17 lokalaca Niš-Aleksinac za 3 stanice između Crvenog Krsta i Aleksinca, gde živi sve sa Žitkovcem 8 hiljada ljudi, dok su ostala stajališta ukinuta zbog nedostatka putnika, a ovamo prave S-Bahn na svaki sat koji će im ići prazan, i to je jasno u startu. Pravo Kradikalsko planiranje.

Regio voz Niš-Jagodina sa stajanjem u Aleksincu , Stalaću i Paraćinu će ići isto poluprazan.

Ovo su samo budale mogle da osmisle, bolje neka izremontuju ovo sve što sada postoji i da lepo svako selo ima voz, svi zadovoljni i mirna bačka....ovaj Morava.

A mogli smo da imamo 160
Đunis-Niš i lepo svako stajalište da ostane i da se tih 17 vozova produži do Đunisa i da to stvarno bude S-Bahn, ovako će biti S-Sranje koje bi mogli da produže u Gornju Toponicu gde im je mesto realno.
У ствари, тих планираних Vmax 200 биће исцепкано јер се кроз станице Лапово и Сталаћ планира 120.
Више од тога не може јер колосеци не смеју да се секу а за денивелисана одвајања нема довољно места.
 
Poslednja izmena:
Što se tiče voza iz Beograda za Zrenjanin, na stajalištu Pančevački most je okačen red voznje i tamo piše da kreću da saobraćaju od 1.9.2024.
 
Vrh