Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ništa novo nema, tako je već par meseci. Čak na slikama nema ni tih par radnika što bude tu. Zna li se zašto tako sporo napreduju radovi?
Пре неки дан је изливена кошуљица у целом вестибилу тако да очекујем за који дан да почну да лепе мермер на под.

Што се тиче обнове станичне зграде, о томе се може сазнати из емисије Градитељи Новог Сада - Имре Фаркаш.
У емисији причају стручни људи, између осталих и Слободанка Бабић, конзерватор саветник – руководилац одељења за архитектуру, дипл.архитекта
из Завода за заштиту споменика културе Града Новог Сада.
Кога интересује само њен део гостовања, издвојио сам минутажу: 9:05-10:32; 11:06-13:10; 14:23-:16:20; 18:16-20:05; 21:08-22:16.
Један фасцинантан податак је да је у објекту железнићке станице коришћено 11-12 врста камена док се у једној другој емисији помиње да је употребљено чак 17 врста камена у ентеријеру и екстеријеру.
 
Šta predstavlja ova karta lol? I gde vodi ova pruga, u Gradskovo?
Knjaževac-Zaječar RIP.
Ovo je veći fail od onih Šapićevih bilborda po gradu.

Pogledajte prilog 186739
На мапи се налазила и непостојећа пруга Ваљево-Лозница, можда су покрали километражу.
 
Па тако и рачунају. Нпр. сваки колосек на Прокопу засебно, и у ТПС Земун исто.
 
Па тако и рачунају. Нпр. сваки колосек на Прокопу засебно, и у ТПС Земун исто.
Ono tehnički i jeste novopostavljen kolosek. Sad zamisli recimo Bgd Ranžirnu sa svojih 70 i kusur koloseka i njenu izgradnju. Tu ima preko 50 kilometara pruge a po nekim pojedincima bi trebali računati kao 2.5 kilometara novoizgrađene pruge.
 
Да, то би било као да рачунамо сваку саобраћајну траку аутопута, плус све траке на петљама и наплатним рампама.
 
Stajalište kod nadvožnjaka na bul. Evrope.
IMG_20240121_134459_641.jpg
IMG_20240121_134507_361.jpg

Denivelisano odvajanje pruga sa galerijom za glavni pravac, odmah nakon podvožnjaka u partizanskoj ulici, kod ranžirne stanice, dobilo je dekoracije.
IMG_20240121_140109_924.jpg
 
Могли би смо овде на форуму да направимо конкретан пресек стања као што имамо ону интерактивну мапу за аутопутеве.
 
Изградње пруга и модернизације. И укидања исто. Само да ли кренути од првих пруга у 19. веку, од 45. само за Србију.
 
Изградње пруга и модернизације. И укидања исто. Само да ли кренути од првих пруга у 19. веку, од 45. само за Србију.

Ух, ај' нађи само неког ко има све податке и време за тако нешто. Притом и сад си имао ремонте/модернизације које не знаш како би третирао. Јајинци - Мала Крсна или Ресник - Ваљево никако се не би рецимо могло назвати модернизацијом, па чак ни комплетним ремонтом јер ни у једном ни у другом случају пруге нису враћене комплетно у пројектовано стање након изградње или претходне модернизације, нити су комплетно ремонтоване. На деловима Лазаревац - Ваљево и Мали Пожаревац - Мала Крсна, сам колосек није ни ремонтован иако је спадао под опсег пројекта. И како ћеш сад ти то ставити на мапу? Да не причам о оним делимичним ремонтима по источној Србији. И сад све назад до 1945. или 19. века?
 
I nesto slicno uraditi i sa linijama. Tuzno je porediti danasnji red voznje sa onim iz 1945. kad su granice bile zatvorene, pruge preorane, mostovi poruseni a tuneli minirani.

Pogledajte prilog 186806

Pogledajte prilog 186807
Jadno, u sravnjenoj zemlji 1945. su postojala 4 lokalna voza za Beli Potok dnevno, verovatno prva preteča BG Voza sa parnom lokomotivom, a danas 2024. u zemlji ekonomskog tigra ne postoji ništa na celoj pruzi za Malu Krsnu koja je davno elektrifikovana a pre neku godinu i remontovana :( Postojao je jedan direktni voz dnevno od Krnjače do Kikinde, već 6 godina nema putničkog saobraćaja čak ni od Pančeva do Zrenjanina.

Čak i mimo železnice se vidi da je rečno brodarstvo osim brodova za druge gradove imalo i lokalne linije do Zemuna i Krnjače, ne znam do kada je to opstalo nakon obnove Pančevačkog Mosta 1946. Praktično je to bio rečni gradski prevoz, za koji je naprdnjačka vlast rekla da će ga uvesti, pa porekla kao i milion drugih svojih obećanja.
 
Neće ni Kinezi trebati toliko u početku, saobraćaj Subotica-Beograd će početi pre Beograd-Budimpešta, pritom Bg-Bu će krenuti u punom RV-u tek početkom '26 možda.
 
A zašto bi ti Flirtovi stajali u garaži? Postoje vozovi koji privremeno ne saobraćaju zbog nedostatka garnitura. Postoje regio vozovi koji planiraju da se uvedu kad oni stignu. U garaži neće stajati besposleni sigurno. Oni su namenjeni za regio vozove. IC standard zahteva drugačiju opremljenost putničkog prostora.
I pored svih tih vozova i novih polazaka nama ostaje dosta garnitura slobodno:
1) SM-NS 1 garnitura
2) PA-NS 1 garnitura
3) NS-UE-(BP) 1 garnitura (2 u sezoni 2025)
4) BG-UE 1 garnitura
5) NI-LE 1 garnitura
Ako uzmemo u obizir i Regio linije gde su potrebni vozovi:
6) KV-PŽ 2 garniture
7) LE-AL 2 garniture
8) SU-SGD 1 ili 2 garniture

To je ukupno 12 garnitura u najgorem mogućem scenariju. Ostaje 6 vozova za bilo šta drugo, a postojaće najveća potreba za IC voz BG-NS-SU dok ne stignu kinezi. Za BG-NS ti treba 1 novi FLIRT koji sa 2 postojeća KISSa nude takt od sat vremena BG-NS i na 2 sata BG-SU.

EMV 413-100 nikad nisu bili namenjeni za regionalni saobraćaj, koristiće se za IC i REx vozove na prugama koje nisu za 200 km/h (koliko god se ja ne slagao sa ovim tako je)

Ako zahteva drugu opremljenost kabine okej, evo okačićemo A4 papir na stanicu u Suboticu da vozovi ne saobraćaju jer opremljenost kabine nije adekvatna...
 
Ovde će ubuduće stajati svi Re vozovi u pravcu Sombora i Subotice? Kako će se zvati stajalište, Bulevar Evrope?
Тако је, ту ће стајати возови на регио пругама за Сомбор и Тител тј. Зрењанин ако буде. Мада ће имати и везу са брзом пругом преко новоизграђене станице за Руменку.
Стајалиште ће се звати ТПС Нови Сад што је скраћеница од техничко - путничка станица.
 
Prođoh danas pored one jeze od železničke stanice Staničenje. Naslagali su nove betonske pragove ispred
 
Vrh