Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja isto imam par drugara koji su prošle godine oklevajući otišli „sedećim” vozom u Crnu Goru jer nije bilo mesta u spavaćim kolima, a posle mi začuđeno pričali kako je baš udobno i prostrano (naviknuti na Flirt), i to sve sa ovakvim jezivim stanjem Z1 vagona. Ovo je na nivou anegdote i ne mora ništa da znači, ali sam siguran da kad bi se dve privatne firme takmičile na liniji do Užica, jedna sa Flirtom a druga sa (sređenim!) Z1, ova druga bi pobedila.
 
Uostalom, pitanje je i odnosa prema javnom novcu. Ne verujem da smo mi jedini našli idealan biznis model koji nijedna evropska zemlja nije primenila. Nešto što se u drugim zemljama remontuje i vraća u saobraćaj mi dajemo u staro gvožđe i time ostajemo u istom nedostatku voznih sredstava u kojem smo bili pre nabavke Flirtova, samo što sad imamo i višemilionska zaduženja. Nijedna privatna firma se ne bi tako ophodila prema svojoj imovini.

Ako ništa, čini mi se da ovaj novi direktor ima malo drugačiji pogled na stvari (možda grešim) jer vidim da farba Z1 i da će izgledati malo pristojnije, samo ne znam za šta to radi ako nigde ne saobraćaju sem šačice na barcu.
 
Ja кад видим вагоне и 441, одустанем од пута и чекам ФЛИРТ.
 
Ma ne pričam o vama ljudi, nismo uopšte reprezent populacije putnika SV. Da odradimo anketu na grupi ULjŽ verovatno bi došli do zaključka da treba parnjače da vratimo. Gledamo reprezenta populacije što je putnik koji nema pojma o saobraćaju i vozovima i koji u proseki ide do 100 kilometara. Verujem da 80% putovanja se desi ispod 100 kilometara. Prosečan putnik nije onaj koji putuje do Prijepolja ili Niša, to su autlajeri, a ne praviš sistem u odnosu na autlajere. Vagoni se asociraju sa starim vremenima kad su se vozili sporo do Bara na more i kad su vagoni bili prepuni. Zato ih ljudi ne vole. Da, ako im dovedeš novi vagon sređen itd promeniće mišljanje, ali mi takvih vagona trenutno nemamo, ostalo 20ak vagona Z1 ovo ostalo trune.
 
Па и за НС су до скоро ишле већином композиције вагона са локомотивом. ФЛИРТ је и даље релативно нова појава на железници. Ево сада су и гарнитуре препуне, ја сам неколико пута стајао у ФЛИРТу из НС. То што су вагони ишарани можемо да направимо аналогију са РВР, који су најискоришћеније гарнитуре.
Боље да за даље од Ужица и Јагодине шаљу композиције, а да неки ФЛИРТ пусте до Смедерева или још боље Пожаревца. A кад једног дана буде краће време путовања ка Скопљу и Бару онда могу и гарнитуре.
 
Па и за НС су до скоро ишле већином композиције вагона са локомотивом. ФЛИРТ је и даље релативно нова појава на железници. Ево сада су и гарнитуре препуне, ја сам неколико пута стајао у ФЛИРТу из НС. То што су вагони ишарани можемо да направимо аналогију са РВР, који су најискоришћеније гарнитуре.
Боље да за даље од Ужица и Јагодине шаљу композиције, а да неки ФЛИРТ пусте до Смедерева или још боље Пожаревца. A кад једног дана буде краће време путовања ка Скопљу и Бару онда могу и гарнитуре.
Pa da, tu se slažem i ne sporim to. Samo komentarišem negativnu sliku vagona kod ljudi jer ih upravo asociraju sa kašnjenjima, gužvama, dugim vremenom putovanja itd
 
Moje неко искуство је да путници не гледају пуно да ли је гарнитура или вагон, али гледају да ли су чисти или ижврљани. Опет, нико неће одбити да се вози БГ возом и ако су визуелно РВР ужасни, станице БГ воза још ужасније.
 
Тај неко обично неће ни сићи до железничке станице већ ће остати да чека аутобус.
 
Sa kim god sam pričao o vozovima a da se puno vozio istim, svi imaju komentar da su im vagoni bili najveći ugođaj. Samo su bili uvek štrokavi i prljavi.
 
Pa da, tu se slažem i ne sporim to. Samo komentarišem negativnu sliku vagona kod ljudi jer ih upravo asociraju sa kašnjenjima, gužvama, dugim vremenom putovanja itd

Нити кашњење, нити гужве, нити време путовања имају везе са тим да ли је вагон или Флирт. Уосталом, у Флиртовима БГ-НС су јако честе неподношљиве гужве, као и одређених дана БГ-УЕ, због недостатка капацитета/полазака.

Vagoni se asociraju sa starim vremenima kad su se vozili sporo do Bara na more i kad su vagoni bili prepuni.

До Бара се у стара времена возило 4 сата краће него у нова времена. Истим тим вагонима.
 
Evo završio Srbija<->Voz na RTS-u zbog ukidanja stanica od Šapca do Zvornika.

Ukinut jutarnji iz Vršca
Ukinut lokalni saobraćaj Zvornik-Šabac
Ukinuta cela relacija Lapovo-Smederevo
Ukinut direktni dnevni Barac, uvedena neadekvatna zamena
Ima li još nešto?
Mislim da je vreme za ukidanje monopola putničkog saobraćaja kod nas.
 
Овај видео је одличан пример катастрофалне транспортне политике власти.
Укидају се стајања по селима у Мачви и Подрињу где има путника, а дају се силне паре за пристаниште како би као долазили туристи крузерима у град који нема баш ништа туристички да понуди, нула туристичке понуде. Шабац као град нема ни ваљане сувенире у продавници туристичке организације. Сви значајнији туристички локалитети у Мачванском округу су у другим општинама, највише у Лозници, па у Коцељеви, и Богатићу.
Но да се вратим на железницу. Адекватније би било да имамо воз који иде директно од Београда до Шапца и без стајања у Руми (када би постојала триангла код Руме на одвајању ка Зворнику) а да од Шапца до Зворника стаје на свим станицама и стајалиштима. А да друга ДМВ вози линију Митровица-Рума-Шабац и стаје на свим станицама и стајалиштима кроз Срем.
 
Овај видео је одличан пример катастрофалне транспортне политике власти.
Укидају се стајања по селима у Мачви и Подрињу где има путника, а дају се силне паре за пристаниште како би као долазили туристи крузерима у град који нема баш ништа туристички да понуди, нула туристичке понуде. Шабац као град нема ни ваљане сувенире у продавници туристичке организације. Сви значајнији туристички локалитети у Мачванском округу су у другим општинама, највише у Лозници, па у Коцељеви, и Богатићу.
Но да се вратим на железницу. Адекватније би било да имамо воз који иде директно од Београда до Шапца и без стајања у Руми (када би постојала триангла код Руме на одвајању ка Зворнику) а да од Шапца до Зворника стаје на свим станицама и стајалиштима. А да друга ДМВ вози линију Митровица-Рума-Шабац и стаје на свим станицама и стајалиштима кроз Срем.
Problem je što su vremena obrta jedva dovoljna da se potrefe jako dobri termini u Beogradu (ujutro u 9 u popodne u 17h), bilo kakvo stajanje usput bi ovo učinilo nemogućim, odnosno imali bi ili loša vremena ili po 1 par vozova po garnituri (umesto 2). Treba treća garnitura koja bi bila feeder, odnosno išla od Zvornika do Šapca/Rume i nudila presedačku vezu za vozove ka Beogradu/Novom Sadu
 
Овај видео је одличан пример катастрофалне транспортне политике власти.
Укидају се стајања по селима у Мачви и Подрињу где има путника, а дају се силне паре за пристаниште како би као долазили туристи крузерима у град који нема баш ништа туристички да понуди, нула туристичке понуде. Шабац као град нема ни ваљане сувенире у продавници туристичке организације. Сви значајнији туристички локалитети у Мачванском округу су у другим општинама, највише у Лозници, па у Коцељеви, и Богатићу.
Но да се вратим на железницу. Адекватније би било да имамо воз који иде директно од Београда до Шапца и без стајања у Руми (када би постојала триангла код Руме на одвајању ка Зворнику) а да од Шапца до Зворника стаје на свим станицама и стајалиштима. А да друга ДМВ вози линију Митровица-Рума-Шабац и стаје на свим станицама и стајалиштима кроз Срем.
Крузери на Сави? Има ли их?
 
Крузери на Сави? Има ли их?
Само у пролазу из бродоградилишта у Мачванској Митровици ка Дунаву.

Problem je što su vremena obrta jedva dovoljna da se potrefe jako dobri termini u Beogradu (ujutro u 9 u popodne u 17h), bilo kakvo stajanje usput bi ovo učinilo nemogućim, odnosno imali bi ili loša vremena ili po 1 par vozova po garnituri (umesto 2). Treba treća garnitura koja bi bila feeder, odnosno išla od Zvornika do Šapca/Rume i nudila presedačku vezu za vozove ka Beogradu/Novom Sadu
Време доласка из Зворника у Београд и није баш најпрактичније. Да стигне макар у пола 9 у Београд па да може да се стигне на послове који почињу у 9. Овако воз одговара само онима који иду за разоноду или невезано за радно време.
Неки идеални ред вожње би био са најмање два јутарња доласка, први у пола 7 и други у пола 9, и обавезно да од Зворника стаје на станицама у насељеним местима. Може да прескочи нпр. Лозницу фабрика.
Повратак такође треба да буде подешен тако да одговара повратку са посла, значи око пола сата након завршетка смена.
 
Нажалост, власт се код нас бави свим, а у ништа се не разуме. Ставља папане на кључне позиције, а од тога само горе. Потребно је да се ослободе свих руководећих позиција, и себи да оставе само контролу, тј доушнике, и средства принуде, а да управљају људи који нису политичари већ добро руководиоци.
 
Само у пролазу из бродоградилишта у Мачванској Митровици ка Дунаву.


Време доласка из Зворника у Београд и није баш најпрактичније. Да стигне макар у пола 9 у Београд па да може да се стигне на послове који почињу у 9. Овако воз одговара само онима који иду за разоноду или невезано за радно време.
Неки идеални ред вожње би био са најмање два јутарња доласка, први у пола 7 и други у пола 9, и обавезно да од Зворника стаје на станицама у насељеним местима. Може да прескочи нпр. Лозницу фабрика.
Повратак такође треба да буде подешен тако да одговара повратку са посла, значи око пола сата након завршетка смена.
Није ни градски превоз у Шапцу много бољи, мора неко ко иде у средњу школу да блеји сат времена у граду док му часови не почну или да касни 10 минута.
 
Ozbiljan VD u Hrvatskoj pre dva dana

 
Sve ostalo je 16 puta gore, ali ovaj tapacirung je bolji nego u FLIRTu. Čak su i nasloni za ruke relativno mekani.

20231213_175534.jpg



Da me neko ne razume pogrešno, ne daj Bože RVRom na duže putovanje, samo kažem da je tapacirung bolji.
 
Vrh