Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mađarska strana navodi cenu od 6.20 evra jednosmerno za Subotica - Segedin, srpska strana je govorila 3.20 biće interesantno ako su različite cene a moguće je.

Tешко да су различите цене. Морају се усагласити. Мађари заиста на сајту продају по цени 6,2 евра, што је превише. Могуће да још нису средили онлајн продају и убацили све понуде, тј. надам се.
 
Tешко да су различите цене. Морају се усагласити. Мађари заиста на сајту продају по цени 6,2 евра, што је превише. Могуће да још нису средили онлајн продају и убацили све понуде, тј. надам се.
Beograd - Budimpešta voz dok je išao, povratna karta na srpskoj strani je koštala kao jednosmerna na mađarskoj od/do Subotice.

Takođe, trenutno Budimpešta - Beč isti voz ako kupuješ u Mađarskoj nekad košta i 5x manje jer u Austriji menjaju stalno cene.
 
Beograd - Budimpešta voz dok je išao, povratna karta na srpskoj strani je koštala kao jednosmerna na mađarskoj od/do Subotice.

Takođe, trenutno Budimpešta - Beč isti voz ako kupuješ u Mađarskoj nekad košta i 5x manje jer u Austriji menjaju stalno cene.

Повратна карта Будимпешта - Београд (Београд специал) у Будимпешти је коштала исто као повратна карта Београд - Будимпешта (Будимпешта специал) у Београду - 26 евра.

Једносмерна Будимпешта - Суботица у Будимпешти је коштала исто као једносмерна Суботица - Будимпешта у Суботици и била је скупља од једносмерне Београд - Будимпешта или Будимпешта - Београд јер није било специјала на тој релацији.

Дакле, све карте исте релације и истог типа између Србије и Мађарске су коштале исто.

На релацији Будимпешта - Беч постоји yield management као и на већини железничких линија у Европи, па је цена наравно различита од доба дана, воза итд. Као и код авиона. Но, истина је да Мађари нуде нижу најнижу цену неко Аустријанци. Имају различите контигенте повлашћених карата.

Но, то је све за даљинске линије. За локалне пограничне линије нема смисла правити овакве разлике у ценама. 6,20 евра у једном смеру Сегедин - Суботица је превисока цена.
 
Посавски правац био је најприоритетнији док смо били једна држава, данас то више није тако.
Што се путничког саобраћаја и везе са другим државама тиче нама је много важније повезивање са Будимпештом него са Загребом јер је Будимпешта значајније чвориште од Загреба.
Ако Београд - Суботица рачунамо као завршену ствар тренутно најважнији приоритет треба да нам буде Београд - Ниш, најоптерећенији део коридора што се тиче карга и пруга која треба да повеже први и трећи град у држави и насељени појас уз Велику Мораву, ту и те како постоји потенцијал и што се путничког саобраћаја тиче.
Мислим да ћемо посавски правац радити заједно за Хрватском када то дође на ред и за то дође време јер у ширем смислу нема превише смисла да воз од Београда до Шида вози 45 минута а да му од Товарника до Загреба треба 5 сати.
Не добија се много, једини бенефит је унутрашњи саобраћај и то што би Рума, Сремска Митровица и Шид тако били боље повезани.
 
Правац кроз данашњу Хрватску може да буде активиран само ако је то интерес крупног капитала и то пре свега за превоз робе. Србија и Хрватска немју довољан капацитет ни путника ни робе између себе да би та пруга била исплатива. Унутар Србије, коридор је међународан, па и ми можемо да имамо неку 'асницу.
 
Tешко да су различите цене. Морају се усагласити. Мађари заиста на сајту продају по цени 6,2 евра, што је превише. Могуће да још нису средили онлајн продају и убацили све понуде, тј. надам се.
Izvini, nije tačno. Koja je logika iza ovoga, ne znam, ali čisto sam hteo da nađem običan primer. ICE, Beč - Essen, isti polazak u ponedeljak, dve potpuno različite cene na sajtu ÖBB i DB (ovo što piše ab na sajtu DB ne znači ništa, jer je to i najjeftinija cena bez popusta za studente i slično).
ÖBB:
Screenshot_20231125-122835.png

DB:Screenshot_20231125-122820.png
 
Правац кроз данашњу Хрватску може да буде активиран само ако је то интерес крупног капитала и то пре свега за превоз робе. Србија и Хрватска немју довољан капацитет ни путника ни робе између себе да би та пруга била исплатива. Унутар Србије, коридор је међународан, па и ми можемо да имамо неку 'асницу.
Отприлике.
Тренд у Европи је да се терет полако враћа на железницу, кроз неко време и тај правац могао би да ојача што се карга тиче.
Што се путничког саобраћаја и Београда, Загреба и Љубљане тиче тешко да постоји или да ће постојати потреба за више од три пара возова дневно у најбољем случају.
Природна и у блиској будућности наша најкраћа и најбржа веза и са Аустријом и са Немачком, Словачком, Чешком, Пољском, Украјином иде преко Мађарске, не преко Хрватске.
 
Na sajtu Srbijavoza ubačen red vožnje za Segedin ali i dalje samo do stajališta Röszke, vidim online prodaja već radi ali samo do Horgoša. Nadam se da će to popraviti da se bar putnici mogu informisati o redu vožnje... I pre je bilo nezgodno kad je voz za Budimpeštu išao Subotica - Kelebia pa presedanje su ispisivali do Kelebia samo sa vremenom polaska iz stanice Subotica (nakon granične kontrole) pa su ljudi redovno zakasnili voz. Inače u tom periodu je karta bila skuplja. Izvini za zabunu, ne u Beograd - Budimpešta periodu.
 
Нема смисла градити ни за 160 км/ч за три сремске варошице. Нема ама баш никаквог економског оправдања. Урадити сигнализацију Рума - Шид на левом колосеку за обострани саобраћај, мало претрести колосеке, средити путне прелазе и терај 120 Стара Пазова - Шид, а новац искористити за приоритетније пројекте у железници. Са Мађарима јесте усаглашено, они раде за 160, ми за 200. Не би било смисла радити пругу до Суботице даље од Новог Сада за 160/200, да су Мађари остали на 60-80, колико је било пре ремонта.

Волео бих да ми наведете пример у Европи где се за три варошице величине три поменуте сремске гради двоколосечна пруга за 160/200. Много се разбацујемо са парама, много. За тај новац би било много корисније комплетно модернизовати и електрифицирати пруге у Шумадији, притом би још остало да се среди ето сремска пруга за 120 км/ч и вероватно још преко тога остало. Па ево исти ти Хрвати урадише пругу од Загреба за Словенију за 120 км/ч. Јесу ли они ретроградни или ЕУ? Аустријанци имају пругу од Беча ка Мађарској (у смеру Будимпеште) за 140 км/ч и не планирају унапређење у скорије време. Јесу ли они ретроградни или ЕУ? Људи, будите мало реални. Не будите буџетождерачи без потребе, као ова наша власт...

Zemlje EU iz nase regije nisu najrazvijenije
u infrastrukturnom smislu, tako da ne znam sto bismo ih uzimali kao neki primer. Ako smo resili da glavni medjunarodni koridori u Srbiji budu Vmax 200 onda ne treba praviti razliku izmedju Novosadjana i Nislija. Sad je sve sramota i neracionalno cim mi imamo bolju zeleznicu od madjara i bugara?

Kazes nema ekonomske logike da pruga bude 200 ni 160, a istina je da nema logike da bude ni 80 km/h jer je zeleznica danas gubitas, i to sto vozovi idu sporije ne znaci da zaradjuju vise para (ovo su nekako shvatile i sede glave koje vode zeleznicu, ali neki forumasi jos ne uspevaju). Da bi zeleznica postala popularna mora da ima dobar proizvod i uslugu, a to znaci da se izdvaja od drugih vidova transporta po udobnosti, ceni i brzini. Soko ne bi imao ni 50% danasnjih putnika da je Vmax do Novog Sada 120kmh kako su neki ovde predlagali da je “logicno” i “racionalno”.
 
Што се тиче пруге за Шид, боље да је среде за 120 на оба колосека, и оживе пругу за Бијељину за паре које би дали на пруге брзина 160 и 200. И нек денивелишу макар прелазе у местима и са асфалтним путевима од 30ак прелаза колико их има од Пазпве до Шида.
 
Zagreb - Dobova je samo 30 km. Kasnije u Sloveniji je sve uz Savu i tu nema načina da bude 160-200 tako da je vMax 120km/h racionalno.

Privredna saradnja i prirodna gravitacija naroda i narodnosti (čitaj jezik) sigurno podržava 200km/h na ZG - BG al politika baš i ne. Od te brze linije bi profitirao BG više od ZG kao zanimljivija turistička destinacija.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Што се тиче пруге за Шид, боље да је среде за 120 на оба колосека, и оживе пругу за Бијељину за паре које би дали на пруге брзина 160 и 200. И нек денивелишу макар прелазе у местима и са асфалтним путевима од 30ак прелаза колико их има од Пазпве до Шида.
Сређивати пругу нема превише смисла ако се не сређују и станице.
Значи, и идеално и потребно било би и једно и друго.
Када се денивелише прелаз приликом изградње подвожњака или надвожњака нема разлике у цени радова била пруга за 80,120,160 или 200.
Ако већ свакако денивелишеш и реконструишеш станице онда ни разлика у цени што се самог колосека тиче између 120/160/200 није велика и ту не може много да се уштеди.
Лично мислим да ту неће радити ништа у неко скорије време, можда за 10-15 година ако се договоримо са Хрватима и ако ЕУ покаже интересовање за тај пројекат и то озбиљно погура.
До тада ће пруга већ бити у таквом стању да ће колосек свакако морати да се ради од нуле, и доњи и горњи строј па и неће бити неке разлике у цени између 120/160/200.
 
Што се тиче пруге за Шид, боље да је среде за 120 на оба колосека, и оживе пругу за Бијељину за паре које би дали на пруге брзина 160 и 200. И нек денивелишу макар прелазе у местима и са асфалтним путевима од 30ак прелаза колико их има од Пазпве до Шида.
Mislim da je za Pazova-Šid razlika u ceni minimalna ako bi se radilio samo kapitalni remont i vraćanje brzine na 120 u odnosu na isto za 160km/h. Verobatno i da nema razlike .
 
Uuuu vau kasni voz 7 minuta, stvarno vredno dizanja twitter pobune i rasprave
Dakle, trolovanje obično i dizanje panike.

Ajde da ne izigravamo budale?
Прво напишеш да возови не касне. Након што ти се докаже да возови касне, спомињеш неких 7 минута, а можеш да видиш да су возови каснили и 13, 14 или 16 минута. Очигледно ја да си ти трол.
Наравно да је битно да ли касни ако тим возом идеш на посао. Људи ујтуру не иду у Београд да би се шврћкали по граду, испијали кафе, куповали по тржним центрима па да им је свеједно да ли касне 15 минута или не већ иду на посао или иду да обаве неки посао за који углавном имају заказан термин.
Ја сам у претходне две недеље двапут ишао возом на посао и оба пута сам закаснио због воза. Истим возом сам се возио бар једанпут недељно у претходних годину и по дана и никад није каснио више од 2 минута, сваки пут сам стизао на посао. Ако сад морам да кренем претходним возом (30 минута раније), очигледно је да се услуга погоршала.
Раније су на страници са информацијама најављивали свако кашњење због смањених брзина (углавном због крађа на прузи), а сад нема никаквих информација. Не видим разлог да било шта крију, неколико хиљада људи се вози свакодневно између Београда и Новог Сада, све се брзо сазна.
Ако оваква кашњења постану стална пракса и воз постане непоуздан као некада, има да возе само студентарију и пензионере.
 
Već sam objasnio ranije zbog čega vozovi kasne u jutarnjim terminima. I tako će biti dokle god je levi kolosek između Petrovaradina i Novog Sada zatvoren za saobraćaj. Mnogi su zaboravili da radovi na izgradnji kolosečnih kapaciteta u samoj stanici Novi Sad nisu završeni i da su poremećaji u saobraćanju vozova mogući i izvesni dokle god ne bude i zadnji segment završen i predat u eksploataciju.
Ovo dosadašnje stanje sa veoma velikim procentom saobraćanja vozova na vreme (preko 95% od kad je puštena pruga) je neverovatan uspeh i ne treba ga umanjivati zarad par dana ili nedelju dve kada pojedini polasci kasne po par minuta.
 
Прво напишеш да возови не касне. Након што ти се докаже да возови касне, спомињеш неких 7 минута, а можеш да видиш да су возови каснили и 13, 14 или 16 минута. Очигледно ја да си ти трол.
Наравно да је битно да ли касни ако тим возом идеш на посао. Људи ујтуру не иду у Београд да би се шврћкали по граду, испијали кафе, куповали по тржним центрима па да им је свеједно да ли касне 15 минута или не већ иду на посао или иду да обаве неки посао за који углавном имају заказан термин.
Ја сам у претходне две недеље двапут ишао возом на посао и оба пута сам закаснио због воза. Истим возом сам се возио бар једанпут недељно у претходних годину и по дана и никад није каснио више од 2 минута, сваки пут сам стизао на посао. Ако сад морам да кренем претходним возом (30 минута раније), очигледно је да се услуга погоршала.
Раније су на страници са информацијама најављивали свако кашњење због смањених брзина (углавном због крађа на прузи), а сад нема никаквих информација. Не видим разлог да било шта крију, неколико хиљада људи се вози свакодневно између Београда и Новог Сада, све се брзо сазна.
Ако оваква кашњења постану стална пракса и воз постане непоуздан као некада, има да возе само студентарију и пензионере.
Kome 13 minuta kašnjenja voza dva puta u dve nedelje pravi šikanu na poslu, imam jednu vest: vreme je da porazmisli o promeni poslodavca.

Da li iko zna kad je planiran dolazak autobusa i da li se kasni 7 minuta ili 14? Šta kažu tviteraši?

Klasično NS palamuđenje, do juče ste taljigali zapregom do Bg, niko nije glas pustio, sad je drama oko 10 minuta. Ni Nemačke železnice do 15 minuta ne računaju u kašnjenje.
 
Nije ni tolika poenta što vozovi kasne ako je zbog radova već nezainteresovanost da se obaveste putnici.
Šta ih košta da na sajtu drže obaveštenje tipa u narednih dve nedelje putnici mogu da uočekuju kašnjenja od nekoliko minuta zbog infrastrukturnih radova u stanici Novi Sad.
A ne da te informacije dobijamo na twitterima, forumima, grupama itd...
 
Nije ni tolika poenta što vozovi kasne ako je zbog radova već nezainteresovanost da se obaveste putnici.
Šta ih košta da na sajtu drže obaveštenje tipa u narednih dve nedelje putnici mogu da uočekuju kašnjenja od nekoliko minuta zbog infrastrukturnih radova u stanici Novi Sad.
A ne da te informacije dobijamo na twitterima, forumima, grupama itd...
Pa i bila je informacija na sajtu i tačno je dato do kad. Problem je što se sajt ne čita
 
Evo gledam od 17.11 do danas ništa nema, verovatno je bilo ranije, ali ako problem postoji i dalje trebalo bi da bude "pinovano" negde na sajtu.
Ljudi uopšteno slabo koriste sajt Srbija Voza, to stoji.
 
Nije ni tolika poenta što vozovi kasne ako je zbog radova već nezainteresovanost da se obaveste putnici.
Šta ih košta da na sajtu drže obaveštenje tipa u narednih dve nedelje putnici mogu da uočekuju kašnjenja od nekoliko minuta zbog infrastrukturnih radova u stanici Novi Sad.
A ne da te informacije dobijamo na twitterima, forumima, grupama itd...
Апсолутно се слажем!
Путници на релацији Нови Сад - Сомбор нису обавештени да возови саобраћају до/од Футога и да ће их из/до НС возити организован градски аутобус.
Јутрос је аутобус нормално кренуо са путничке, свратио и у ранжирну по путнике, да би путници из аутобуса кренули да излазе из аутобуса док им возач и нас неколико нисмо рекли да вози до Футога.
На сајту има обавештење за 25. и 26.11. али би сваки путник, уз купљену карту, требао да добије обавештење.
 
Sva zabuna može da se izbegne, kada bi RTS, RTV i neke radio stanice na svakih par sati prenosili voz za NS će kasniti toliko i toliko zbog radova, i ostale promene koje se tiču putničkog saobraćaja. Tako je u zemljama Evrope.
 
Vrh