Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Крађа делова контактне мреже на прузи Београд – Нови Сад: Возови касне, угрожена безбедност

Најпре су у суботу, 8. октобра 2022. године украдене четири чврсте тачке на деоници брзе пруге између Земуна и Батајнице, по две на левом и десном колосеку. Због тога је на овом делу брзе пруге била уведена лагана вожња од 20 километара на сат

Међутим, током претходне ноћи украдене су чврсте тачке и на сва четири колосека деонице брзе пруге између Старе Пазове и Нове Пазове, због чега су поново морале да буду уведене лагане вожње.
 
ovde je očigledno po sredi unutrašnji sukob dve struje u SNS - radikalske koja drži policiju i pravosuđe te reakcionarne koja drži infrastrukturu, investicije i građevinu.
Policija ne samo da neće da hapsi ove već je uz njen blagoslov ovo i urađeno. Očekujmo još štete i krađa...
 
Nažalost, jasno je da će reakcija države izostati. Niko neće reagovati dok se, daleko bilo, ne desi neka tragedija, tako je uvek u Srbiji. A tada će biti kasno.
 
Može li neko da objasni šta je tačno ukradeno pošto iz vesti i nije baš najjasnije?
 
Nažalost, jasno je da će reakcija države izostati. Niko neće reagovati dok se, daleko bilo, ne desi neka tragedija, tako je uvek u Srbiji. A tada će biti kasno.
Тада ће бити касно, али ће и то да се заташка. Неће бити довољно да се демонтира ова новрадикласка машинерија. Блер је то правио...
 
Evo neko moje viđenje:
1) Pokradene su čvrste tačke, okej. Jel država kriva što su neki šabani pokrali čvrste tačke? Nije. Oće li rešti? Oće. I ne zato što je ministar rekao da će kazniti počinioce, već jer im je to u političkom interesu jer je buvalno to "njihova pruga" tj pruga u koju su slupali mnogo resursa politički i predstavili kao ogroman uspeh. Biće isto kao sa kamenovanjem, zapretiće, pohapsiće i gotovo. Da se ovako nešto desilo sada na barskoj, ne bi se dizala tolika frka i panika po medijima. I baš zato što je dignuta frka i panika u medijima mislim da će rešiti, isto je bilo za kamenovanje. Ne zaboravite ds su lagane vožnje sredili u roku od jedne večeri
2) 2 garniture KISS nisu u saobraćaju, opet kažem pa šta. Ko zna šta se desilo. Ono što je bitno jeste da od maja nijedan IC voz nije saobraćao vanredno kao FLIRT, ne možeš na sve mogućnosti da se spremiš. Bitno je da kad posmatraš krupnu sliku, broj zamenjenih garnitura na IC vozovima zanemarljiv
Zamenjena garnitura, stavljen FLIRT, produženo vreme putovanja 2 minuta, sutra će ponovo saobraćati KISS (vljd)
 
Evo neko moje viđenje:
1) Pokradene su čvrste tačke, okej. Jel država kriva što su neki šabani pokrali čvrste tačke? Nije. Oće li rešti? Oće. I ne zato što je ministar rekao da će kazniti počinioce, već jer im je to u političkom interesu jer je buvalno to "njihova pruga" tj pruga u koju su slupali mnogo resursa politički i predstavili kao ogroman uspeh. Biće isto kao sa kamenovanjem, zapretiće, pohapsiće i gotovo. Da se ovako nešto desilo sada na barskoj, ne bi se dizala tolika frka i panika po medijima. I baš zato što je dignuta frka i panika u medijima mislim da će rešiti, isto je bilo za kamenovanje. Ne zaboravite ds su lagane vožnje sredili u roku od jedne večeri
2) 2 garniture KISS nisu u saobraćaju, opet kažem pa šta. Ko zna šta se desilo. Ono što je bitno jeste da od maja nijedan IC voz nije saobraćao vanredno kao FLIRT, ne možeš na sve mogućnosti da se spremiš. Bitno je da kad posmatraš krupnu sliku, broj zamenjenih garnitura na IC vozovima zanemarljiv
Zamenjena garnitura, stavljen FLIRT, produženo vreme putovanja 2 minuta, sutra će ponovo saobraćati KISS (vljd)

1) Наравно да држава јесте крива, тј. државне службе које су надлежне да то спрече. Ти "шабани" краду чврсте тачке по целој Србији већ око годину дана. Кренули доле од Врања, па нишком пругом до Београда, затим мало на барској, и ето их сад и на новосадској прузи. И шта је учињено за тих годину дана да се то спречи? Ништа ефективно, с обзиром да се крађе настављају. Дакле, већ годину дана се није ништа решило, а ти кажеш да ће се решити.

2) Није па шта. То се превише често дешава. Очигледно Србија воз је и даље организационо недорасао. Две гарнитуре су довољне за обављање тренутног саобраћаја, дакле увек, ако се једна поквари, може се повући, а увести резервна 3. гарнитура. У овом случају видимо да су чак две од три гарнитуре неисправне за саобраћај. Због чега?
 
Rekao je ministar danas da će u roku nekoliko dana svi biti pohapšeni, i sigurno je da hoće zbog toga što je to brza pruga, a nove čvrste tačke će postaviti danas ili večeras i od sutra ujutro će sve biti vraćeno u normalu, osim ako u međuvremenu opet negdje ne pokradu. Mada mislim da će se teško usuditi više kao i kamenovanje. Kamo sreće da se isto postupi i za ostale pruge.
Meni se u jednom momentu čak ova krađa učinila korisnom, pošto pretpostavljam da bi ih ovo moglo trgnuti da oštrije kazne i zaprijete za te krađe, budući da sam pretpostavio da će ovo dobiti prostor u medijima plus krađa za krađom, tu država i vlast moraju pokazati da nema sa njima zafrkavanja inače ispada da država ne može da zaštiti neke od najvrednijih i najnovijih dijelova infrastrukture što je opet poniženje za vlast da neki klošari dvije noći za redom pokradu tako skup i važan objekat u jednoj državi.
 
Могао бих да сватим случајност да се тебтспке краду као лични трофеј. Међутим претпостављам да је у питању неки ланац, или се продаје на кило или се продаје преко границе пасе нама поново уваљује. У сваком случају такву крупну организацију могуће је пронаћи јер је много људи потребно.
 
Ovakvo ponašanje ugrožava živote ljudi i imovinu do nivoa da može slobodno da se tretira kao terorizam.
Jer, ne daj Bože, da je došlo do udesa, pri velikim brzinama, koliko bi putnika preteklo? Sigurno ne mnogo...
 
Ovakvo ponašanje ugrožava živote ljudi i imovinu do nivoa da može slobodno da se tretira kao terorizam.
Jer, ne daj Bože, da je došlo do udesa, pri velikim brzinama, koliko bi putnika preteklo? Sigurno ne mnogo...
Takozvane "čvrste tačke" su ništa drugo do obična bakarna sajla dužine cca100m. I zanimljive su kradljivcima upravo zbog bakra pod broj 1. i zbog toga što je moguće njihovo otuđenje čak i dok je kontaktna mreža pod naponom.
Kada se jednom iseče ne postoji način da se ponovo ugradi na KM,tako da je osnovni razlog njihove krađe prodaja u staro gvožđe.
PS. Hteo sam da odgovorim na post @Прле ali sam greškom quote @Perkan. Izvinite. 😳
 
@mvbg1 Hvala na ovom pojašnjenju! Da li možda znaš da li postoje i od drugih (lopovima neinteresantnih) materijala?
 
Vrh