Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795497#p795497:mitx7587 je napisao(la):
Piccolo » 22 Nov 2020 01:26 am[/url]":mitx7587]Na 35:36 reportaža sa gradilišta pruge Bg-Ns, ima dobrih kadrova.

https://youtu.be/YfwrL20NO8Q
Оно кад нису више знали на којој позицији да нам исисају паре па су узели да крече у бело цели вијадукт у Чортановцима. :D
 
https://www.ekapija.com/news/3079029/mo ... kraja-2021

U ovom tekstu se pored informacija o TPS Zemun nalaze i informacije o tenderu za nabavku 18 EMV. Navodi se da se na tender javilo 5 proizvođača, a da se očekuje potpisivanje ugovora u drugoj polovini sledeće godine. Prva garnitura bi trebalo da stigne 24 meseca od potpisivanja ugovora (dakle II polovina 2023). Vmax ovih garnitura je 160km/h.
Da li će uzimati EMV za 200km/h i kada, živi bili pa videli.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795590#p795590:1xqtguiv je napisao(la):
Delija » 22 Nov 2020 02:14 pm[/url]":1xqtguiv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795497#p795497:1xqtguiv je napisao(la):
Piccolo » 22 Nov 2020 01:26 am[/url]":1xqtguiv]Na 35:36 reportaža sa gradilišta pruge Bg-Ns, ima dobrih kadrova.

https://youtu.be/YfwrL20NO8Q
Оно кад нису више знали на којој позицији да нам исисају паре па су узели да крече у бело цели вијадукт у Чортановцима. :D
Ne vidim problem što se vijadukt farba u belo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795593#p795593:2lh54jzy je napisao(la):
Boki123 » Ned Nov 22, 2020 3:19 pm[/url]":2lh54jzy]
Da li će uzimati EMV za 200km/h i kada, živi bili pa videli.

Zašto bi se uzimali? U ovom trenutku preskupa i neopravdana investicija. Do 160 km/h je dovoljno. 200 km/h, možda jednog dana, za 10, 20 godina, ako bude postojala potreba. Potrebno je kupiti nove lokomotive za 160/200 km/h, kako bi se mogao vršiti međunarodni saobraćaj ka Mađarskoj, jer EMV sigurno neće ići u Mađarsku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795593#p795593:ou0073v4 je napisao(la):
Boki123 » 22 Nov 2020 02:19 pm[/url]":ou0073v4]https://www.ekapija.com/news/3079029/moderno-cvoriste-za-odrzavanje-vozova-tps-zemun-bice-zavrseno-do-kraja-2021

U ovom tekstu se pored informacija o TPS Zemun nalaze i informacije o tenderu za nabavku 18 EMV. Navodi se da se na tender javilo 5 proizvođača, a da se očekuje potpisivanje ugovora u drugoj polovini sledeće godine. Prva garnitura bi trebalo da stigne 24 meseca od potpisivanja ugovora (dakle II polovina 2023). Vmax ovih garnitura je 160km/h.
Da li će uzimati EMV za 200km/h i kada, živi bili pa videli.

Vidi se da je tekst pisao neki laik koji se ne razume u železnicu čim spominje ranźirnu stanicu Karaburma koja odavno više nije u planu.
A sto se tiče nabavke vozova za 160 to nema logike kad imaš prugu za 200.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795598#p795598:2edj0fpm je napisao(la):
spatiotecte » Ned Nov 22, 2020 2:49 pm[/url]":2edj0fpm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795593#p795593:2edj0fpm je napisao(la):
Boki123 » 22 Nov 2020 02:19 pm[/url]":2edj0fpm]https://www.ekapija.com/news/3079029/moderno-cvoriste-za-odrzavanje-vozova-tps-zemun-bice-zavrseno-do-kraja-2021

U ovom tekstu se pored informacija o TPS Zemun nalaze i informacije o tenderu za nabavku 18 EMV. Navodi se da se na tender javilo 5 proizvođača, a da se očekuje potpisivanje ugovora u drugoj polovini sledeće godine. Prva garnitura bi trebalo da stigne 24 meseca od potpisivanja ugovora (dakle II polovina 2023). Vmax ovih garnitura je 160km/h.
Da li će uzimati EMV za 200km/h i kada, živi bili pa videli.

Vidi se da je tekst pisao neki laik koji se ne razume u železnicu čim spominje ranźirnu stanicu Karaburma koja odavno više nije u planu.
A sto se tiče nabavke vozova za 160 to nema logike kad imaš prugu za 200.

Ja smatram da je ova nabavka sasvim na mestu kako bi se povećala frekvencija na prugama. Što se mene tiče nek u narednom periodu ide 160km/h do Novog Sada, a tek posle kad se otvori ka Subotici i Budimpešti nek puste 200 km/h. Slažem se i da treba da se uzimaju nove lokomotive za 200 km/h koje bi išle ka Novom Sadu, Subotici i Budimpešti.
 
Ja nisam nasao nista o toj nabavci,a prelistao sam sve tendere Srbija voza u zadnjih nekoliko meseci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795603#p795603:11umeatu je napisao(la):
Dart » Ned Nov 22, 2020 3:05 pm[/url]":11umeatu]Ja nisam nasao nista o toj nabavci,a prelistao sam sve tendere Srbija voza u zadnjih nekoliko meseci.

Mislim da je tender od prošle godine i radi se pod kreditom EIB ako ne grešim

https://www.blic.rs/biznis/strategija/s ... ra/89qc4tp

Evo vest iz decembra prošle godine
 
Vezano za Barsku prugu i kakav strateski znacaj je ona mogla da ima danas. Rusi su sa Crnom gorom razgovarali o bazi za svoju mediteranske flotilu u Baru. Crna gora je odbila. Rusi su i ranije trazili resenje za svoju Mediteransku flotilu, prva se dogodila posle gubljena Aleksandrije (ranih 1970ih). Tito je tada odbio da im da bazu ali remont je dogovoren u Tivtu. Za remont se koristila Barska pruga. Odkad je CG ugurana u vojni savez, luke ne koriste za isti. Nisu ulagali u vojne kapacitete Crne gore. Kada sada pogledamo kako razvijaju Tartus, a njima nije bilo potrebno. https://www.fpri.org/wp-content/uploads ... -syria.pdf
 

Prilozi

  • Montenegro.JPG
    Montenegro.JPG
    118,8 KB · Pregleda: 1.848
@Boki123 Jedino zanimljivo sto sam nasao je nabavka dve manevarske lokomotive


Prelistao sam do septembra prošle godine bez rezultata za EMV, ali je mozda drzava negde objavila tender umesto Srbija voza.
 
Скоро су набављене маневарке за Инфру. Да нису услови за њих?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795638#p795638:2tndgv1z je napisao(la):
Дошљак » Ned Nov 22, 2020 5:25 pm[/url]":2tndgv1z]Скоро су набављене маневарке за Инфру. Да нису услови за њих?

Valjda bi onda infra raspisala tender ne SV. Možda će SV trebati manevarke u TPS Zemun
 
Требаће сигурно, пошто су поделили оно мало чешких 621 са Каргом, а старе 641 питање је како су подељене и колико их је уопште исправних.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795602#p795602:3jk2axek je napisao(la):
Boki123 » 22 Nov 2020 03:01 pm[/url]":3jk2axek]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795598#p795598:3jk2axek je napisao(la):
spatiotecte » Ned Nov 22, 2020 2:49 pm[/url]":3jk2axek]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795593#p795593:3jk2axek je napisao(la):
Boki123 » 22 Nov 2020 02:19 pm[/url]":3jk2axek]https://www.ekapija.com/news/3079029/moderno-cvoriste-za-odrzavanje-vozova-tps-zemun-bice-zavrseno-do-kraja-2021

U ovom tekstu se pored informacija o TPS Zemun nalaze i informacije o tenderu za nabavku 18 EMV. Navodi se da se na tender javilo 5 proizvođača, a da se očekuje potpisivanje ugovora u drugoj polovini sledeće godine. Prva garnitura bi trebalo da stigne 24 meseca od potpisivanja ugovora (dakle II polovina 2023). Vmax ovih garnitura je 160km/h.
Da li će uzimati EMV za 200km/h i kada, živi bili pa videli.

Vidi se da je tekst pisao neki laik koji se ne razume u železnicu čim spominje ranźirnu stanicu Karaburma koja odavno više nije u planu.
A sto se tiče nabavke vozova za 160 to nema logike kad imaš prugu za 200.

Ja smatram da je ova nabavka sasvim na mestu kako bi se povećala frekvencija na prugama. Što se mene tiče nek u narednom periodu ide 160km/h do Novog Sada, a tek posle kad se otvori ka Subotici i Budimpešti nek puste 200 km/h. Slažem se i da treba da se uzimaju nove lokomotive za 200 km/h koje bi išle ka Novom Sadu, Subotici i Budimpešti.

Sta će da vuku te lokomotive za 200? Opet mora nabavka vagona za koju godinu, dupli trošak.
Ovako odmah kupiš za 200 i mirna Bačka.
 
Klasa 622 ili Koronka. Retko ružna lokomotiva. Prosto ne verujem da u 2020. još neko pravi lokomotive tog dizajna. Znam da kod dizajna manevarki estetika nije bitna, ali ono je preružno. Još pogotovu u bojama naše zastave. Ne znam šta time hoće da postignu, grb, zastava....samo još fali raspeće i očenaš.

Ko hoće slike evo sa drugog foruma
http://www.sis-nis.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=1219
 
Imaju li dozvolu da stave državni grb na lokomotivu id*** jedni glupi...
Umjesto da se odredi sema bojanja kako za manevarke tako za lokomotive i vagone emv i dmv garniture ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795595#p795595:5nfjayub je napisao(la):
mvbg1 » 22 Nov 2020 02:23 pm[/url]":5nfjayub]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795590#p795590:5nfjayub je napisao(la):
Delija » 22 Nov 2020 02:14 pm[/url]":5nfjayub]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795497#p795497:5nfjayub je napisao(la):
Piccolo » 22 Nov 2020 01:26 am[/url]":5nfjayub]Na 35:36 reportaža sa gradilišta pruge Bg-Ns, ima dobrih kadrova.

https://youtu.be/YfwrL20NO8Q
Оно кад нису више знали на којој позицији да нам исисају паре па су узели да крече у бело цели вијадукт у Чортановцима. :D
Ne vidim problem što se vijadukt farba u belo.
Ја видим:

1. Потпуно беспотребно бацање пара. Бетону никакво кречење није потребно. Овде има барем 15000м2 који се крече.
2. Кад се на јавним радовима изводе сувишни радови то значи само једно - Надувавање цене пројекта
3. Естетика. Вијадукт је заправо леп, ови "А" стубови су монументални и свакако би изгледали и боље у текстури бетона. Да не причам о томе како ће конструкција изгледати ружно када се та бела неминовно испрља услед разних утицаја.
 
to je to za menevarku, se šteluje tender:

https://www.czloko.com/pool/czloko/upload/CZ_LOKO_Catalogue_of_locomotives_and_special_vehicles.pdf
(Koronka je strana 3)

meni deluje OK, samo je kolor šema bez veze, kao Lastin "Jugoslavija" autobus sedamdesetih.



...Ne mogu a da ne primetim da i ovde masa ljudi naseda na propagandu. Svakih nekoliko strana ljudi pišu da će pruga BG-NS biti za 200km/h.
E pa neće. Čak i da, po prvi put u Srbiji, Rusi naprave sve kao je projektovano samo je jedna kratka deonica zaista za 200km/h

SV treba da nabavi jedan jedini EMV za 200km/h, za testiranje i obuku, kao i da idemo za NS i da slikamo selfije.
Nabavka više ovakvih vozova nema smisao dok se ne izgradi čitava pruga do Subotice.

Inače praksa prelaska EMV preko granica je potpuno uobičajena. Pravno se rešava tako što jedan prevoznik se registruje u obe države. To može da bude neki već postojeći ili se pravi neki "džoint večr".

Naravno, liberalizacija putničkog železničkog saobraćaja je neminovna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795690#p795690:wz1y7jo6 je napisao(la):
direktor » Нед Нов 22, 2020 10:15 pm[/url]":wz1y7jo6]Imaju li dozvolu da stave državni grb na lokomotivu i***** jedni glupi...
Umjesto da se odredi sema bojanja kako za manevarke tako za lokomotive i vagone emv i dmv garniture ....

Колико су ФЛИРТ, ремонтоване 441 у шеми ФЛИРТа и Сименси пун погодак по питању шеме, толико су ремонтована Швеђанка и ове нове маневарке пун промашај, у пакету са возом Мише Вацића и Марка Ђурића. :violina: Целокупним визуелним идентитетом државних железничких предузећа (као и самог брендинга, тј. имена) је требао да се позабави неко стручан (као у случају Ер Србија), а не ови џибери.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795667#p795667:3aak10ye je napisao(la):
spatiotecte » Ned Nov 22, 2020 8:58 pm[/url]":3aak10ye]
Sta će da vuku te lokomotive za 200? Opet mora nabavka vagona za koju godinu, dupli trošak.
Ovako odmah kupiš za 200 i mirna Bačka.

Srbija Voz poseduje 23 vagona za 200 km/h, koji bi trebalo da prođu jedan kapitalni remont do duše. MAV ih ima mnogo više. Za međunarodni saobraćaj odlično. Ako treba još, novi vagoni za 200 km/h se mogu nabaviti za oko milion evra.

No, svakako neće još dugo voziti vozovi 200 km/h našim prugama. Hajde prvo da dostignemo nešto preko 120 km/h, pa da pričamo dalje.

Kao što su Poljaci napravili CMK (Centralna železnička magistrala) 1977. godine i koja je trebala biti prva železnica za velike brzine u Evropi (projektovana za 250 km/h), tek 2014. su samo određeni vozovi (Pendolino), na određenim deonicama, počeli da saobraćaju 200 km/h, a od 2023. se planira brzina od 230-250 km/h. Jednostavno, nije bilo isplativosti za veće brzine. Tek kad je Poljska počela da se razvija, veće brzine su postale opravdane, a na žalost, daleko smo mi od Poljske, što se standarda tiče...
 
Vec smo rekli.
Ne moraju nuzno da idu 200kmh vozovi 2021.od Beograda do NS. Smisao je trasirati i pripremiti prugu za budući saobraćaj za 200-250. Naravno da ce do NS dogodine krenuti postojeci Flirtovi. I to ce biti ogroman pomak. Na razdaljinama te dužine mnogo je bitnija frekvencija i moramo u startu imati bar 30 pari vozova (pre zatvora smo imali cca 22). Prvi uspeh bi bio da tražnja bude tolika da se uvedu Flirtovi u sinhronu, barem za određene polaske, to bi tek bio pomak.
Brzine preko 160 imaju smisla samo u ekspresnim linijama i bez zadržavanja na granicama, dakle kad/ako uđemo u Šengen.
 
Koliko ima FLIRTova slobodno kad se otvori pruga za Novi Sad?
I šta mislite, koliko će trebati Re vozu BG-NS? Ako je manje od sat vremena onda je dovoljo 2 garniture i da imamo takd od sat vremena
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=795758#p795758:2mhxkr63 je napisao(la):
spatiotecte » Pon Nov 23, 2020 12:10 pm[/url]":2mhxkr63]WLab, ti vagoni Z1 sto imamo su deklasirani na RIC 160.

Ti vagoni su konstruktivno RIC200. Za RIC200 su potrebna periodična testiranja na brzini 200 km/h +10%, što se radilo u inostranstvu (mislim da je bila Italija), pošto kod nas nije bilo pruge za te brzine. Pošto vagoni nigde nisu saobraćali brzinom od preko 160 km/h, odlučeno je da se spuste na RIC160, da bi se smanjili troškovi odžavanja, zbog potrebe da ti vagoni idu u inostranstvo na testiranje. Kada se ti vagoni budu mogli testirati kod nas, moći će i da se vrate u režim RIC200.
 
Boki123":2qp393wf je napisao(la):
Koliko ima FLIRTova slobodno kad se otvori pruga za Novi Sad?
I šta mislite, koliko će trebati Re vozu BG-NS? Ako je manje od sat vremena onda je dovoljo 2 garniture i da imamo takd od sat vremena

Samo je pitanje kada će vozovi sa elektro-vučom moći da idu od Stare Pazove do Novog Sada. Ugovor kojim je predviđen završetak radova u novembru 2021. na deonici Stara Pazova - Novi Sad obuhvata izgradnju samo donjeg i gornjeg stroja pruge, bez elektrifikacije i signalizacije. Izgradnja elektrifikacije i signalizacije je predviđena posebnim kreditom od prošle godine, sa čijom implementacijom nije baš jasno dokle se došlo, pošto je poslednja vest o tome još iz prošle godine. Po svemu sudeći, Beograd - Novi Sad će se ići prvo dizel motornim vozovima...
 
Vrh