Šta je novo?

Železnička stanica Zemun / Железничка станица Земун

IMG_20220601_135450.jpg
IMG_20220601_135504.jpg
IMG_20220601_135525.jpg
IMG_20220601_135605.jpg
IMG_20220601_135647.jpg
IMG_20220601_135727.jpg
IMG_20220601_135809.jpg
 
Verujem da može da se prođe pored ove trafike, ali tačno se vidi da su je naknadno ubacili umesto da su planirali mesto za takve sadržaje.
Jeste da nije bila planirana tu ali ne predstavlja problem uopšte. Šta više nekako je upotpunila taj deo. Neki moj doživljaj sa lica mesta.
Ranije je moralo da se ide skroz do stajališta 15-ce da bi našao trafiku.
 
E vidiš, to meni smeta. Ne mogu da predvide takvu stvar kao što je trafika na ovakvom mestu.

Trafika je neophodna na ovakvim mestima, a verovatno još neki sadržaji.

Ne vidim baš najbolje koliko će biti hlada kada drveće izraste, ali možda bolje da ne aktiviram ponovo priču o natkrivenoj celoj stanici.
 
Ja evo, baš ovako zamišljam stanicu u gradu. Ne na kraju grada, nego grad oko stanice, sa raznim sadržajem.

Pogledajte prilog 137821

Ovo je neka stanica u Berlinu.
Није нека, него железничка станица "Gesundbrunnen", и налази се у северном делу Берлина, а тај део Берлина је до 1989 био у Источној Немачкој. Кажем, није нека, из разлога кад се преведе име ове станице на српски, у неком слободнијем преводу, би био "Бунар здравља":).
Такође, она је једна од већих железничких станица у Берлину и ту се, колико знам, укрштају све "С-железнице и У-железнице".
 
Pa eto. I Zemun bi trebalo da bude 3 po važnosti stanica u Beogradu. A evo na šta liči okolina te stanice.
zsz.jpg


Mislim da sam negde već pisao da je veliki problem sa našim železničkim stanicama što su one na periferiji naših gradova / naselja. Obično je tu neka industrija ili pustara il neke favele.
 
Није постојао план урбаног развоја околина станица, ни у Земуну, ни у Прокопу, ни у Раковици, ни код Панчевца. Једино је НБГ имао мало среће са потпуном празнином, а Тошин бунар делимично, пошто има фавелу са северне стране насипа.
 
Oнда је као и увек проблем у спровођењу планова у дело. Овде у Земуну конкретно фале две јаче саобраћајнице паралелно са пругом спојене попречно са надвожњаком или подвожњаком, једна од КБЦ до старог аутопута, и друга паралелна која би са попречним саобраћајницама спајала Земун са станицом.
 
Biće da je problem u planovima koji ne mogu da se sprovedu.

A imaš tu svakake patrljke saobraćajnica, čak i jednu 'lansiranu' preko T6 - i zaustavljenu na poletanju...

Šampioni smo mi s tim patrljcima: razdelna ostrva, ivičnjaci, 10 metara asfalta i... poljana. Mada, i u Zagrebu sam video jedan, bulevarskog tipa.
 
Истина, пун град тих скретања у нигде са разделим острвима и булеварима који се надовезују на сокаке.
 
Biće da je problem u planovima koji ne mogu da se sprovedu.

A imaš tu svakake patrljke saobraćajnica, čak i jednu 'lansiranu' preko T6 - i zaustavljenu na poletanju...

Šampioni smo mi s tim patrljcima: razdelna ostrva, ivičnjaci, 10 metara asfalta i... poljana. Mada, i u Zagrebu sam video jedan, bulevarskog tipa.

Postoji li neka mapa sa tim planiranim saobraćajnicama tipa T4, T5, T6 itd?
 
Postoji li neka mapa sa tim planiranim saobraćajnicama tipa T4, T5, T6 itd?
To su regulacioni planovi iz sedamdesetih, gledao sam ih svojevremeno u onom časopisu 'Urbanizam Beograda' ili u sličnom izvoru, i sećam se npr. da sam se šokirao svim predviđenim petljama na 'Bulevaru Lenjina' (Novom novosadskom putu kod Nove Galenike).

A ugrubo je to ucrtano već u GUP iz '72.

Voleo bih da vidim te planove za Zemun, jer me je u međuvremenu fascinirala tada planirana regulacija npr. Ulice Radeta Končara, sa onom krivinčinom oko solitera kod Doma zdravlja u Šilerovoj. Radio je lenjir preko kuća samo tako, ne znam šta im je bilo u glavi.

Baš su široko planirali tada, očekivali su da dostignemo nivo razvijenosti Japana oko 2005, šta li.
 
Bas zanimljivo.
Ja sam oduvek hteo da vidim trasu svih tih saobracajnica jer ako postoji T6 za koju smo svi culi, onda postoje i T1 T2 T3 itd.
U svakom slucaju slazem se sa tvojom konstatacijom da je GUP 1972 bio poprilicno impresivan sto se tice saobracajnica.
Mislim da Beograd kakav danas poznajemo je u nekoj meri ostvarenje tog plana iz 72, ali eto trebalo je 50 godina da Beograd poprimi obrise neceg sto je trebalo da se uradi mnogo ranije. (UMP, SMT, Obilaznica koji se upravo pojavljuju u GUPu 72)
A tek mi je fascinantno to sto su planirali da se izjednacimo sa Japanom 2005te.
 
Hm, taj GUP ima čitav jedan kružni prsten - preko gornjeg špica Ade - paralelan sa T6 - koji smo kasnije izbrisali...

A te transverzale - T7 je ono kod Galenike što postoji odranije, paralelno sa novim putem što izlazi na most (samo nekompletno), T4 mu dođe veza Grčke/Norveške na B. kosi ispod autoputa sa Zemunom (to još ima, kako-tako, u planovima), T6 znamo, a šta mu je onda T5:)?

Ima u Urb. zavodu sve.
 
Можда ћу лупити али ми се чини да је Т1 Владимира Поповића-Јурија Гагрина, Т2 Тошин Бунар-Војвођанска, Т3 Партизанске авијације, а Т5 може бити једино нешто између окретнице код гробља па кроз круг Змаја до железничке станице Земун и Првомајске.
 
Ne bih rekao, mislim da se odnosi samo na Gornji Zemun. Inače se sve poprečne veze na NB vode kao transverzale, i bilo bi ih mnogo više.

Uostalom, evo ga GUP po kojem je sve to detaljnije planirano. Ako ima gde u boljoj rezoluciji, bilo bi dobro, ali po ovome se čini da je Partizanske avijacije sa produžetkom T1, i da se dalje ređaju. Vidi se i deo oko stanice Zemun. I Bulevar Avnoja (Z. Đinđića) izbija na stanicu Zemun! Daj Bože da sprovedemo Pariske komune do tamo, kao što se sad planira:
GUP_1972.jpg
 
Poslednja izmena:
Pantografe, vidim da si dosta upucen.
Da li bi mogao da oznacis koja je koja saobracajnica na planu, naravno ako imas vremena i ako te ne mrzi.
 
Vrh