Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Naravno to se podrazumeva. Svi ti konkursi se koriste u politicke svrhe posle.
 
Очекивао сам барем неку већу надстрешницу, ако не и да цела станица буде покривена и делимично затворена како путници не би били изложени ветрометини као сад. Видим да постоје неки паравани, али питање је колико је то од помоћи.

Али хајде, макар више неће личити на Чернобиљ.
 
Pa najbolje da posle ogromne cifre koja je potrebna da se zavrsi Prokop ,pocnu da prave nesto slicno (megalomanski),samo sa druge strane reke.
 
Prvi render je iz projekta autobuske stanice. A drugi iz projekta modernizacije pruge Beograd - St. Pazova. Kako je za železničku stanicu Novi Beograd nadležna IŽS, a ne BAS, biće ovaj drugi render.
 
Kao i sve što su najavili u startu, na kraju bude toliko osakaćeno i jadno. Malo je reći da je ovo za Novi Beograd sramota, ne znam gde u Evropi prave nove stanice i rekonstruišu stare sa par nadstrešnica.

Ono što je možda i najvažnije, što je direktor primetio, ne vide se nigde liftovi i eskalatori. Ako to ne urade onda ne treba da nas čudi što ovako jadne projekte izbacuju.
 
Problem je sto CIP ima lose projektante sto se arhitekture tice.
 
Naravno, megalomanija betonskog sarkofaga Prokopa je pojela sredstva za 3 pristojne stanice. Zato i dobijamo ovu konzervu u Zemunu i ovu bezvezariju na NBG..makar i to kada bi bar održavali..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496733#p496733:2e8meo25 je napisao(la):
Nikola NS » Tue Nov 28, 2017 10:00 pm[/url]":2e8meo25]Очекивао сам барем неку већу надстрешницу, ако не и да цела станица буде покривена и делимично затворена како путници не би били изложени ветрометини као сад. Видим да постоје неки паравани, али питање је колико је то од помоћи.

I ja sam ocekivao bar vecu nadstresnicu koja bi potpuno pokrila perone. Takva nadstresnica ne samo da bi pruzila veci komfor putnicima koji cekaju vozove na stanici bez stanicne zgrade, vec bi sluzila i da zastiti perone od uticaja kise sniijega i sunca. Peroni bi duze trajali a ovako njihov raspad ce poceti odmah nakon rekosntrukcije.

P.S. sadasnji peroni su izgradjeni 1970-te i moze svako ko koristi tu stanicu vdjeti kako izgleda beton nakon duzeg izlaganja vremenskim uticajima
 
Е, такав се објекат добије када архитектуру пројектује и осмишљава саобраћајни инжињер ...
 
Све је ово један велики блам, за било шта што хоће да се назове државом, или главним градом неке земље.

У читаву причу би, изван сваке сумње, морао да се укључи град, јер је реч о јавним градским објектима од највећег значаја, а не о приватном полигону једне распале пројектантске фирме и прћији бирократа из ИЖС.
 
Ја сам згрожен! Да ли су ово званични рендери, односно, ово ће се градити? Чему онда конкурс, ово не комуницира са оним што ће се градити као главна аутобуска, а део је јединственог комлекса у оквиру победничког решења за блок 42?

Јавни објекти су нам јединствена шанса да добијемо колико толико пристојну архитектуру и да се из прошлог убацимо у овај век. Погледајте шта раде Пољска, Чешка, Мађарска, колико су напредовале те државе када је архитектура у питању. ЦИП је са све директором остао у шездесетим годинама и то све треба расформирати укључујући и управу комплетне Железнице. Сада тамо имају 4 директора не зна се ко пије, ко плаћа. Срамота!
 
Kada cemo shvatiti da u drzavi glavni problem nisu pare vec kadrovi?
Meni da se ukaze prilika da projektujem zeleznicke stanice za brzu prugu ja bi prosto uzivao u tome i maksimalno se trudio da ispadnu lepe i originalne.
Ovaj sto je projektovao ove stanice je to radio preko one stvari...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497004#p497004:2rilddf5 je napisao(la):
spatiotecte » 29 Nov 2017 04:50 pm[/url]":2rilddf5]Kada cemo shvatiti da u drzavi glavni problem nisu pare vec kadrovi?
Meni da se ukaze prilika da projektujem zeleznicke stanice za brzu prugu ja bi prosto uzivao u tome i maksimalno se trudio da ispadnu lepe i originalne.
Ovaj sto je projektovao ove stanice je to radio preko one stvari...


Управо. Смем да се кладим да сада затражимо званично биографије свих у ЦИП -у и у Железницама, са акцентом на искуство ту не би било 20 посто оних који "вуку" напред и 80 посто оних који се шлепају, троше државне паре, имају купљене дипломе, незаинтересовани су за било шта. Другачије не умем да објасним ову бламажу.

Иначе, ево једног помало луцидног рада са конкурса за блок 42 који има мана, али замислите који је то раскорак између овога што ће се градити и овога како се размишља у свету, притом, мислим да је ово био предлог неког нашег младог архитекте. Замисли дођеш из света у Београд и прво што видиш буде ово, лудило :D
 
Slazemo se Posmatrac, oni jednostavno nisu zainteresovani za ono sto rade, tj nisu svesni koja je to lepa prilika da ti povere da radis tako interesantan projekat.

Sa druge strane ove slike sa konkursa sto si postavio su druga krajnost, ovo vec spada u neki koncept koji je veoma daleko od realnosti tj bilo bi jako tesko i skupo verodostojno sprovesti takav projekat u delo.
Misljenja sam da je photoshop alatka koja se u arhitekturi jako lose koristi jer kako vreme prolazi renderi su sve nerealniji.
Gubi se dodir sa stvarnim svetom, prave se samo lepe slike.
Kad neko uradi onda predmer za to i malo razmisli kako to da izgradi u stvarnom svetu onda bude hladan tus i budjenje iz slatkog sna.
 
U slučaju železničke stanice Novi Beograd postoje dve glavne nedoumice.

Prvo, kako je došlo do toga da projekat IŽS predviđa 5 koloseka kao i sad, a projekat BAS 10 koloseka? Kako je došlo do takve neusklađenosti između dva projekta? Ono što je činjenica je da sa železničke tačke gledišta više od 5 koloseka nije potrebno jer su susedne stanice Zemun - glavna severna stanica i Beograd Centar - glavna centralna stanica. Svi vozovi će samo stajati u stanici Novi Beograd, a nijedna pruga se neće odatle odvajati u Novom Beogradu, tako da realne potrebe za 10 koloseka nema.

Drugo, zašto se u projektu modernizacije pruge Beograd Centar - Stara Pazova ne radi stanična zgrada Novi Beograd? Da li će se to raditi u okviru gradnje autobuske stanice?
 
Da s tim sto je bilo logicnije da stanica NBG ima 10 koloseka jer se nalazi u mnogo guscem urbanom tkivu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497018#p497018:1x1x8v5r je napisao(la):
spatiotecte » Sre Nov 29, 2017 6:25 pm[/url]":1x1x8v5r]Da s tim sto je bilo logicnije da stanica NBG ima 10 koloseka jer se nalazi u mnogo guscem urbanom tkivu.

Zašto, da zvrje prazni?
 
Pa valjda zato sto imas vise ljudi tamo gde je stanica na Novom Beogradu nego tamo gde je Zemunska stanica.
 
Zar nisu predvidjeli dodavanje svega 2 kolosjeka na stanicu nbg plus dva kolosjeka otvorene pruge od stanice nbg do batajnice jednog lijepog dana
Koju ce mo papazjaniju dobiti ako ne usklade projekte i radove
 
U usvojenom PDR-u je navedeno:

перонски простор за 5 постојећих и 2 планирана колосе-ка. Позиција планираних колосека је обострано у односу на постојећу конструкцију железничке пруге.

Железничка пруга на конструкцији планира се за проширење за два нова колосека. Позиција планираних колосека је по један обострано у односу на постојећу конструкцију железничке пру-ге. Оријентациони габарит планиране пруге на конструкцији приказан је на графичком прилогу бр. 3 „Регулационо-нивела-циони план”.
 
To ce izgleda da saceka bolje dane. U ovih planiranih 350 miliona za prvu dionicu nema dodatnih kolosjeka. Jedva da ce malo urediti stanicu, pokupiti smece i okreciti.
 
Realno,kada ste na Novom Beogradu videli više od dva-tri voza istovremeno? Osim u nekim vanrednim situacijama,naravno.
Za taj tip stanice ovih pet koloseka će sasvim zadovoljavati sve potrebe,pogotovo kada se pruga ka Topčideru ukine i sav teretni saobraćaj prebaci na teretnu obilaznicu preko Surčina.
 
Vrh