Šta je novo?

Štampani mediji

GOJE

Expert
Učlanjen(a)
15.04.2008.
Poruke
7.266
Pohvaljen
25.003
Lokacija
Dort Yol
U svakom slucaju tekst je strasno neprofesionalan. Ima preko 10 sustinskih gresaka. Grozno kakve novinare imamo.
 
slazem se sa vama za novinare, ali ako se deonica do bubanj potoka ne zavrsi u sledece tri godine, onda cemo moci uzeti ovaj tekst i shvatiti kolikko smo glupo pisali... sto ne bih da se nadam, ali nekako mi voda vuce na to da ce biti tako...
 
Novinari su samo odraz sveukupnog stanja u društvu.

Kada putari i političari budu bolji od novinara, onda neka mediji trpe kritiku. Ovako je sve to jedan te isti začarani krug nekvaliteta :)
 
Homer Jay":2240ayp8 je napisao(la):
Novinari su samo odraz sveukupnog stanja u društvu.

Kada putari i političari budu bolji od novinara, onda neka mediji trpe kritiku. Ovako je sve to jedan te isti začarani krug nekvaliteta :)
Ne slažem se. To nije opravdanje. Ako je neko napisao loš tekst ( u najmanju ruku), onda je on odgovoran. Svako nosi svoj teret. To što je sve začarano vrzino kolo, ne može nikako da opravda nečiji javašluk. Uvek sam bio za individualizaciju odgovornosti.

U suprotnom niko ne mora da radi išta, jer ima opravdanje da su svi isti. E pa nisu!!!
 
Naravno da je individualna odgovornost prava stvar, ali...ako odredjeni novinar, ili jos gore novinari, konstantno plasiraju polutacne informacije i pri tome cesto i prave grube pravopisne greske, onda je urednik odgovoran za njegovu i svoju neprofesionalnost sto nije nasao za shodno da to ispravi... Kada je urednik takav, sta onda da se ocekuje od tog nekog dnevnog/mesecno/nedeljnog lista? A za takav los "imidz" doticne novine odgovorna je partija koja ih (nazalost) kontrolise (ili ima uticaja u njima) ili vladajuca garnitura (opet nazalost) ako je list u drzavnom vlasnistvu... Isto stvar je i sa putarima. I da - za amaterizam u javnom poslu nema mesta, tu se svakako slazemo.
Verujem da je Homer imao nesto slicno na umu... Ako nije - izvinjavam se na "upadu"... :)

Sve u svemu, ja tako nekako shvatam stanje u nasem drustvu...


... nadam se da nisam suvise odleteo od teme...
 
Hvala, mito.

Otprilike je tako. Znači Goje je napisao "grozno kakve novinare imamo". Ako je već u pitanju individualizacija odgovornosti, onda recimo da je Vladimir Dedić grozan novinar.

Bez namere da branim čoveka, ali nije novinarski 'lebac tako lagan. I ono što dobijamo kao krajnji produktt )tekstovi u novinama) je rezultat niza društveno-političkih faktora.

Previše je medija, samim tim su tiraži smešni, a uticaj još smešniji, naročito ako imamo u vidu da nema medija koji ne trpi pritisak, uticaj ili nije finansiran od strane određenih političkih/ekonomskih/kriminalnih grupacija. Umesto da mediji budu sredstvo civilnog društva za pritisak na vlast, u Srbiji su mediji oruđe vlasti i interensnih grupa za manipulisanje civilnim društvom. Imajući to u vidu na uredničkim mestima često sede nekvalifikovani ljudi koji su tu došli putem raznih političkih, rodbinskih, lizoguznih i sličnih linija. Materijalna sitacija u medijima je takođe očajna, novinari primaju smešne honorare (u dnevnim listovima prosek je od 15.000 do 30.000, naravno svi imaju par jače plaćenih vedeta). Svemu dodajmo i činjenicu da je obrazovanje novinara i dalje jako loše, oslonjeno mahom na teorijske bajke dok se zanat peče u redakciji. To dalje dovodi do toga da nadolazeća generacija novinara usvaja loše navike svojih pretpostavljenih, a kad se to sabere na gornje faktore, dobijamo konstantan pad standarda u novinarstvu.

Ali virnimo u blio koju drugu granu privrede, života... i videćemo da imamo gotovo isti obrazac. Pritom se individualni duh i ideje gase u korenu, jer kad si u osnovi piramide pritisak odozgo te guši - i to verovatno večina nas oseti na pozicijama na kojima trenutno radimo. Tako da verujem da inicijativa ili makar pozitivan signal mora doći odozgo.

Ali odoh u debeo off topic i izvinjavam se.

Sad možemo da nastavimo priču o obilaznici. Dobar ovaj asfalt, a? :kafa:
 
Homer Jay":1bvzpib9 je napisao(la):
Znači Goje je napisao "grozno kakve novinare imamo". Ako je već u pitanju individualizacija odgovornosti, onda recimo da je Vladimir Dedić grozan novinar.
Tako je, naravno da sam to napisao kao reakciju na njegov tekst, mada takvih tekstova ima ihahaj. I poenta je upravo u tome da se reaguje na svaki pojedinačni slučaj, zašto da ne. Inače, se slažem apsolutno sa svime što si naveo, ali ne možemo samo da tražimo izgovore i opravdanja, već i da ukazujemo na probleme i tražimo rešenje. Ne znam zašto dotični "novinar" nije mogao da se malo bolje informiše o situaciji, jer bi za 5-10 minuta izbegao bar 5 krupnih grešaka koje je napisao. Izvinjavam se i ja na off-u, ali pošto te smatram jednim od najkvalitetnijih forumaša, mislio sam da bi trebalo da se na kraju složimo.
 
Da prostite, al većina novinara koje ja znam su takooo glupi, da nemam reči..i sumnjam da bi im dan bio dovoljan. A većina (onih koje ja znam) ih misli da su tolko inetligentni i pametni da bi mogli sve teme da rade.
 
^^^ Jeste van ove teme, ali kada su u pitanju novinari moram reći da je juče bio prilog na TV Studio B u kojem je novinarka par puta istakla kako će Savska ulica biti proširena do kraja OVE godine. Hajde da je rekla do kraja godine, pa da se i pitamo do kraja koje godine, ali ona je nekoliko puta ponovila tu dezinformaciju.
 
Na zalost jako prisutna cinjenica. Ovde moze da se nastavi u posebnoj temi, a postovi su preneseni sa teme Obilaznica.
 
Ne odnosi se samo na obilaznicu ali neka ga ovde:

Путевима истекао рок
9945zc.jpg

Изградњом деонице од чвора „Добановци” до петље „Орловача” урађен је само део посла, а најава да ће други део, који је још значајнији, од Орловаче до Бубањ-потока бити завршен за четири године – нимало не охрабрује. Јер, четири године је веома дугачак рок за деоницу од само 12,8 километара. Без обзира на чињеницу да посао отежава конфигурација терена и неколико тунела, планирани темпо изградње ипак је недопустиво дуг. Само три километара годишње! А ова обилазница, у томе се слажу сви саобраћајни стручњаци, требало је да буде изграђена одмах по отварању аутопута кроз Београд. Огроман транзитни саобраћај са тешким камионима и шлеперима знатно је девастирао и мост „Газелу”, чија је реконструкција такође приоритетно питање за град Београд и Републику.

Довољно је једном проћи „Газелом” и видети велики број камиона, натоварених и претоварених шлепера..., који су главни кривци за брзо пропадање асфалтне површине. У Закону о безбедности саобраћаја на путевима јасно стоји које је највеће дозвољено осовинско оптерећење за поједине категорије возила. У свету на граничним прелазима постоје теретне ваге које мере осовинско оптерећење камиона и немогуће је да било ко уђе, на пример у Аустрију, ако је преоптерећен. Казне не постоје, јер напросто – нема уласка. Њихова полиција чува своје путеве од раубовања. Да ли сте видели негде код нас да је на било којем путу полиција мерила претоварен камион?

Треба још истаћи и најаву да ће километар дуго очекиване и још незавршене обилазнице стајати више од осам милиона евра, што је, ако се знају европски стандарди градње кроз тежак терен, са тунелима и вијадуктима, нереално висока бројка... И још нешто – о чему ћете подробније читати у Теми недеље – завршни слој асфалта на нашим путевима у просеку је стар 30 година, иако његова најважнија компонентабитумен у најбољем случају пропада већ после две деценије.

Заиста је за чуђење да је морало да прође толико времена да би се овде схватио значај добрих саобраћајница, како за привреду, тако и за туризам, који је неоспорно развојна шанса Србије. Без добрих путева нема ни гостију, домаћих, или страних, свеједно. Узалуд градимо скијашке центре попут Старе планине ако до њих не воде добре саобраћајнице.

И нису само коридори важни. Много је регионалних праваца који су уска грла. Ибарску магистралу не треба ни помињати, то већ свако дете зна. Данас њоме дневно прође више возила него аутопутем Београд – Ниш. А већина прилазних праваца улива се под углом од 90 степени, па је свако искључивање и укључивање на „Ибарску” ризик.

Један од најоптерећенијих праваца је и правац према Шапцу и даље према Лозници и Републици Српској. Ова саобраћајница недавно је делимично реконструисана, поправљен је коловоз, али они који туда свакодневно пролазе вапију макар за полуаутопутем.

И сеоски туризам је развојна шанса која захтева добре локалне путеве, од којих је тренутно већина у врло јадном стању, иако је доста деоница поправљено у претходном периоду.

Такође, мора се водити рачуна и о неким другим правцима којима би се у међуградском саобраћају растерећивали они магистрални. Најважнији је стари пут према Новом Саду преко Банстола, који годинама није поправљан и чије бетонске плоче не дозвољавају ни брзину од 50, 60 километара на сат. Није добро градити један пут а запустити постојећи. Слично је и са правцем Младеновац – Топола – Крагујевац…

Не треба занемарити ни покушаје да се наша земља због лоших путева (и невероватно високе путарине, посебно за возила са страним регистарским таблицама) заобиђе коридором кроз Мађарску и Румунију, до Софије и даље до Турске. Због тога је важно брзо радити, јер ћемо, у противном, бити скрајнути од европских саобраћајних токова и самим тим остати без очекиваних финансијских ефеката које развијена путна привреда обезбеђује.

Нажалост, осам година је прошло од доласка нове власти, осам година за које, на овом плану, није урађено много. Драгоцено време изгубљено је у планирању, договарању, „тендерисању”, недоумицама да ли путеве треба да градимо сопственим средствима, кредитима, или посредством концесије. Разни министри запетљавали су и распетљавали ове проблеме, али до сада нисмо кренули много даље од почетка. Иако су сви истицали изузетну важност такозваног Коридора 10 и спајање са европском мрежом аутопутева, коридора од Хоргоша до Новог Сада, овај потез још није завршен, није изграђен ни аутопут од Лесковца до македонске границе, као ни од Ниша до границе са Бугарском. Све су то капитални правци на европској мапи путева. Овако, без њих, Србија је практично црна рупа у систему европских саобраћајница.

Владимир Дедић
[објављено: 16/11/2008]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.rs/rubrike/Tema-nedelje/Putevima-istekao-rok/Putevima-istekao-rok.sr.html
 
Ovakvi tekstovi nastaju kada novinari koji su ranije pisali o izlozbama meda, knjiga i cveca, odjednom postaju vizionari i saobracajni profesionalci. Lepo covek uzeo 12 km, podeljeno na 4 godine, pa to mu dodje 3 km po godini. Dobro nije dalje delio, pa bi verovatno dosao do podatka da bi za jedan km trebalo 120 dana, za 100m 12 dana, tako da bi se dnevno gradilo od prilke oko 10 metara obilaznice.
Da li je nase novinarstvo stvarno palo na te grane i da li je moguce da jedna Politika sebi tako nesto dozvoljava!?

Evo upravo sam malo pre prolazio jednom deonicom autputa u Nemackoj. Jedan most se gradi vec 5 godina. Zasto? Pa zasto sto je teren takav i zato sto je zahvat komplikovan. Nas novinar bi verovatno lepo podelio 2km mosta na 5 godina i dosao do skandaloznog zakljucka da su nemarnici i neradnici i naravno rasipnici gradili neverovatnih 400m mosta po godini. Sram ih bilo!
 
pa izložbe starih plišanih meda sa početka prošlog veka su itekako zanimljive, i na njima novinari mogu da se obrezuju bolje
 
shmeksi":2fp49h02 je napisao(la):
cuprija preko ade, to je ispalo kao da smo ti i ja uhvatili da napravimo drveni most koji ce da premosti lokalni potok sirine jednog metra, cim sam video to cuprija preko ade odmah sam znao koje su novine u pitanju da bih na kraju posta to i video...uostalom to i nije bila tema njegovog teksta vec neplatise (meni je to cuprija zasmetalo pa sam zato odreagovao), ali ocigledno da neke novine zele da opstaju u pljuvanju mosta preko ade.
Eto vidiš, a ja bih se kladio da su ''Novosti'' u pitanju. :):):) Mislio sam da samo oni neguju takvu vrstu arhaizama. Meni lično, ''Politika'' je sasvim solidan list,ne znam što imate toliko protiv nje, dosta su se promenili u odnosu na period devedesetih.
 
Politika je sjajan list - jesu konzervativni, ali su profesionalni, za razliku od svih ostalih osim Danasa koji pokriva liberalni deo spektra.
 
^^Na zalost, i POlitika se jako srozala poslednjih godina. Ponekada su toliko ocigledni u nekim svojim vizijama, ocigledni u smislu koga podrzavaju, a koga ne, pa su samim time postali i jako neprofesionalni. Inace, vec dosta puta im se omakla neka kardinalna greska u informacijama, a 90% tekstova o Beogradu i njegovom razvoju se svodi na kukanje i prodiku.

Ranije je sekcija Beograd bila stvarno dobra, a sada bukvalno moze i da se izbegne.
 
Nenad":30a2n711 je napisao(la):
^^Na zalost, i POlitika se jako srozala poslednjih godina. Ponekada su toliko ocigledni u nekim svojim vizijama, ocigledni u smislu koga podrzavaju, a koga ne, pa su samim time postali i jako neprofesionalni. Inace, vec dosta puta im se omakla neka kardinalna greska u informacijama, a 90% tekstova o Beogradu i njegovom razvoju se svodi na kukanje i prodiku.

Ranije je sekcija Beograd bila stvarno dobra, a sada bukvalno moze i da se izbegne.
Ali po tom pitanju, nema nijednog lista u zemlji koji se ne može okarakterisati kao sa ove ili one strane.
Npr. toliko je očigledno koga podržava npr. ''Blic'', ''Press'', ''Kurir'', ''Pravdu'' i da ne pominjem.
 
Nazalost, u Srbiji trenutno ne postoji nijedan medij koji nije naklonjen nekoj stranci. Meni je najzalije sto je Studio-B postao televizijska ispostava DS-a. Isto tako imamo Politiku koja je vise nego DSS-NS-SRS okrenuta i to se prosto vidi iz svih tekstova. Vrlo je tesko danas naci neku novinu/televiziju koja je objektivna u svojim clancima. Da ne spominjem sto prave analiticare u novinama i na televiziji gotovo i da nemamo.

Meni je bilo milina da gledam Tim Russert-a na NBC-u. Covek koji je vrlo jednostavno znao da objasni desavanja oko nas i koji je ulazio u samu srz problema. Kada bi postojala takva licnost kod nas bilo bi nam svima mnogo lakse. Odoh ja u zesci off, ali morao sam.
 
Vrh