Šta je novo?

Nedavni sadržaj od vrlenija

  1. V

    Rečni saobraćaj

    Samohodni tanker Ladjar Nada tip C (sa kotlom i grejačima) Dužina: 109,7 m Širina: 11,4 m Gaz max: 3,42 m Nosivost: 2.626,59 t Snaga motora: 1.235 kW Zastava pripadnosti: Srbija ENI broj: 04803910 MMSI broj: 279202706 Tip plovila: Tanker N (zatvoren) Motorni potiskivac "Ladjar Kupra" Tip...
  2. V

    Rečni saobraćaj

    Lađar Kupra, Beograd
  3. V

    Rečni saobraćaj

    Jedna od domaćih brodarskih firmi sa rečnim tankerima u floti. Sedište firme je u Beogradu. Deo brodova plovi pod zastavom Srbije, deo su registrovali u Slovačkoj i plovi pod njihovom zastavom. RUBIKON • Dužina: 108.5m • Širina: 11,4m • Max. nosivost: 3.249,46 t • Jačina motora: 1766 kw •...
  4. V

    NIS - Naftna industrija Srbije

    4.1.9. Нови правци снабдевања Догађаји у Украјини и санкције које је Европска Унија увела на трговину и транспорт руске нафте и деривата, наводе на размишљања о новим правцима снабдевања српског тржишта. Логика је једноставна и састоји се у чињеници да са бројем могућих праваца снабдевања...
  5. V

    NIS - Naftna industrija Srbije

    4.1.4. Потребе српског тржишта Према последњем извештају о маркирању горива од 29.03.2022. године у Србији је у марту конзумирано рекордних 288.426т белих деривата нафте (дизел, бензин и ТНГ) или просечно дневно 9.614т (слична бројка се добија када се саберу дневни извештаји о потрошњи које...
  6. V

    NIS - Naftna industrija Srbije

    Како на интернету има свега, кога не мрзи да чита. Сва питања и одговори у извештају - студији: ЛОГИСТИКА У НАЦИОНАЛНОЈ БЕЗБЕДНОСТИ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ (потребе, управљање, ресурси, могућа унапређења) https://newsimrdproject.fb.bg.ac.rs/rez/rez30.pdf 4. УЛАЗИ ЗА ИЗВЕШТАЈ О МОДЕЛОВАЊУ...
  7. V

    NIS - Naftna industrija Srbije

    Inače, projektovana cena za transport nafte JANAF-om Omišalj-Pančevo je oko 15 E/toni. Rečni prevoz Konstanca-Beograd oko 30 E/toni. Kada bi se celokupna nafta prevozila rečnim saobraćajem, cena na pumpi bi zbog skupljeg transporta bila nepuna 2 dinara viša po litru u odnosu na cenu goriva...
  8. V

    Rečni saobraćaj

    Evo da i ja potvrdim da se dovozi do Smedereva. Ali Smederevo je samo jedna od lokacija do koje se nafta, odnosno derivati dovoze. Veliki broj rečnih tankera je trenutno angažovan na donjem toku Dunava sa odredišnom destinacijom u Srbiji. Domaći brodari raspolažu rečnim tankerima kako pod...
  9. V

    NIS - Naftna industrija Srbije

    Javne objave su jedno. Rad na terenu je drugo. Spinovanje i oblikovanje javnog mnenja je treća stvar. Ako je suditi po broju tankera na donjem toku Dunava, kako sa našom, tako i tuđom zastavom koji plove između Konstance i Srpskih luka nije se baš čekao poslednji trenutak, mada možda jeste...
  10. V

    NIS - Naftna industrija Srbije

    Međunarodnim sporazumima je definisano pravo plovidbe i korišćenja međunarodnog plovnog puta Dunava. Tokom reke je definisana granična linija, rečno dno je vlasništvo države sa određena strane granične linije, državna tetitorija kao i kopno. Čak i da nije tako, cev bi bila plitka, izložena...
  11. V

    NIS - Naftna industrija Srbije

    Jedan od razloga zašto nema više rečnog transporta sirove nafte leži u činjenici da više nema velikog broja tanker barži potisnica koje je JRB posedovao. Barže tegljanice su već polako nestajale ili su bile uvrštene u potiskivane sastave, nisu bile u tegljenim sastavima. NIS nije imao interes...
  12. V

    NIS - Naftna industrija Srbije

    Da vidimo sledeću računicu na osnovu relativno poznatih činjenica: - Godišnje se preko JANAF-a uvozilo oko 3 do 4 miliona tona sirove nafte. - Za uslugu transporta i skladištenja je plaćano JANAFu godišnje oko 50 milona evra. Dakle, transport JANFOM je do sada ugrubo koštao oko 15 evra/tona...
  13. V

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Nije aktuelna namenska industrija, ali mislim da je zanimljivo. Stari film o FAP-u.
  14. V

    NIS - Naftna industrija Srbije

    Šta li je sad sulundar? Trebalo bi obnoviti terminologiju, zaboravilo se: čunak, žarač, pepeljara, mašice, štucna, šamotna opeka, potpećnjak,....
  15. V

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Vojne rezerve su upravo ono što im ime i kaže - VOJNE rezerve. Resurs za odbranu zemlje. Ako planiraju da ih koriste nenamenski, slobodno mogu da pošalju vojsku na prinudni godišnji odmor, dignu rampe na granicama, ... Trošenje značajnih količina goriva iz vojnih rezervi bi bilo ravno javnom...
Vrh