Šta je novo?

Nedavni sadržaj od milanche

  1. milanche

    Air Serbia

    TU204/2014 jeste zastareo dans 2022 godine. Ali razvoj SJ100 je poceo jos 2004. Tada je trebalo odmah uci u modernizaciju i razvoj familije na bazi postojeceg aviona, kojeg vec imaju razvijen, jer je mnogo jeftinije i brze, nego praviti sve od nule. Tako rade ozbiljne kompanije. Rusija je...
  2. milanche

    Air Serbia

    umesto da naprave familiju na bazi postojeceg TU204/214 i unaprede/modernizuju sam avion, Rusi sahranili biro Tupoljeva za civilno vazduhoplovstvo, krecu otpocetka sa Suhojem koji nikad nije pravio i razvjao civilne avione, sa 50-70 % krucijalnih uvoznih komponenti. Tuga sta su uradili, ali kako...
  3. milanche

    Železnička stanica Vukov Spomenik

    Ako im slobodan profil dozvoljava, mozda mogu da podignu prugu za tih 40cm, ako im je tako lakse i tehnicki moguce. Svakako mora se jednom resiti to pitanje
  4. milanche

    Železnička stanica Vukov Spomenik

    u okviru Bg cvora mislim da je su samo na ta dva stajalista ostali visoki peroni. Ostali problematicni su sredjeni kad su bile rekonstrukcije. To je sto se tice Beograda, za Srbiju generalno ne znam. S obzirom da najavljuju i sredjivanje Vukovog spomenika, nisam nasao vest da ce i to sanirati...
  5. milanche

    Modernizacija železnice

    Videcemo. Mislim da je cena koju su Kinezi dali preterana i napumpana visestruko. Ovde ce se svaki cent morati pravdati, jer neko daje 700mil e bespovratno. To je njihova procena kostanja, do duse od prosle godine. Moje misjenje je da je ovo jako dobro. Nije u opste u pitanju 10 ili 15min...
  6. milanche

    Modernizacija železnice

    Pa nije 200km/h uslov za to, naravno. Samo je rec o "brzoj bruzi". Pretpostavljam da su nasi razmisljali "ako su vec spremi da daju 700mil e, ajmo onda oni skuplju opciju, ko zna kad cemo imati ovakvu priliku sledeci put" Pretpostavljam da je 700mil 35% za veci deo trase od 200km/h, a da bi...
  7. milanche

    Modernizacija železnice

    Islo se na 200km/h jer se od EU dobija 35-50% cene - bespovratno. Kazu da ce Srbiju da kosta maksimalno 1,2 miliarde e. https://www.politika.rs/sr/clanak/477791/EU-i-Srbija-zajedno-grade-brzu-prugu-Beograd-Nis Uzimati plackaski primer (cena koji su Kinezi dali do Subotice) za reper je pogresno.
  8. milanche

    Modernizacija železnice

    nije stvar samo u geometriji pruge. Vise je stvar u opremi, tj za brzine preko 200km/h mora kabinska signalizacija, onda moraju svi pruzni prelazi biti denivelisani. Za brzine do 160km/h ne moraju biti denivelisani. Kada se popgleda karta, manje-vise postojeca pruga ostaje, jako mali procenat se...
  9. milanche

    Železnička stanica Vukov Spomenik

    Mislim da smo usvojili standard sada 550mm, kao u vecini zemalja u Evropi, a i nabavljali smo niskopodne EMV sa visinom ulaska u vozilo od 590/600mm. Dakle moraju se spustiti svi visoki peroni na standard 550mm. U okviru Bg cvora, to je Pancevacki most, Vukov spomenik i Karadjordjev park.
  10. milanche

    Železnička stanica Vukov Spomenik

    Nego jedno pitanje za one koji malo vise prate. najavljuju od septembra valja rekonstrukciju stanice tj zamenu onih dugackih eskalatora. Medjutim nigde se ne pominje spustanje perona. Zaista bi bilo imbecilno da zamene eskalatore i postave ponovo na istu postojecu kotu perona, umesto da spuste i...
  11. milanche

    Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

    Vaznost neke stanicne zgrade ne zavisi od stanja te zgrade. Bitan je koncept, kako je nesto koncipirano. Mozemo pricati o lokaciji Prokopa, ali koncetpt 4 prolazne podjedanako vazne stanice je jako dobar. Ceo taj koncept je pratila i veza sa metroom. A da li ce biti u to ulozeno ili ne zavisi...
  12. milanche

    Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

    Nema glavne stanice ima 4 stanice podjednako vazne u sistemu Bg cvora (Zemun / Nbg / Prkop / Rakovica) i takav sistem je odlican, a primer iz Berlina (ali i gomila drugih gradova) govori o tome da je takav sistem i smislen i potvrdjen u praksi. To sto ljudi ne kapiraju govori o njihovoj...
  13. milanche

    Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

    Uporedi velicinu bloka 42 i plocu na stanici, pa ces videti da nema mesta tu za glavnu autobusku stanicu sa peronima, i svim potrebnim elementima. Na prokpu moze da bude prolazna usputna autobuska stanica, glavna ne. Jedino da se skloni BIP, iseli celo malesko brdo pa da se pravi. Tako da bi...
  14. milanche

    Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

    To sto neko placa 300k za takav stan je njegov problem. Svako svoje pare trosi na sta hoce. Mene kao stanovnika grada zanima urbanizam i kakav ce uticaj i posledice novo naselje imati na sire podrucje, a ne bavim se disevnim nemirom koji ce neki "baka prase" i slicni da dozivi jer ce jeftini...
  15. milanche

    Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

    naravno da ce biti iz vise komada. Na drugom renderu imate naznaku horizontalnih linija. Renderi se rade na bazi idejnog resenja, kasnije u fazama razrade projekta se detalljno definisu detalji. Moze biti recimo "spider" fasada, kao na JDP, koji daje iluziju kontinuelne stakle povrsine i ako je...
Vrh