Šta je novo?

Nedavni sadržaj od markomarko

  1. M

    Železnice - infrastruktura

    aha, znaci za veci precnik od toga nije potrebno nadvisenje? ima logike!
  2. M

    Železnice - infrastruktura

    hvala svima na odgovorima, i steta sto ste i za to morali da se pokacite oko ovoga. ocigledno je to pitanje i geometrije i signalizacije i kompozicija i rezima odrzavanja. ako moze jos jedno laicko pitanje: sto je propisan maksimalni radius? sta bi bio problem da se radi krivina sa radiusom...
  3. M

    Železnice - infrastruktura

    Jedno pitanje za vas ozbiljne zeleznicare - sto se kod nas projektuju i prave brze pruge za brzine od 200km/h a ne 300+ kao u Evropi i Kini? Koliko bi to bilo skuplje, ili samo nemamo pristup tehnologiji? Koje su tu neke sustinske razlike u gradnji, opremi, vozovima?
  4. M

    Metro

    Zdravo svima - nisam odavno nista crtao pa samo da se javim da sam ziv! Posto po svemu sudeci ce pre breg Muhamedu nego metro do Prokopa, mozda nije lose dati neke alternative. Konkretno, jedno tehnoloski relativno jednostavno i ekonomicno resenje bi bilo napraviti tramvajski tunel od Mosta...
  5. M

    Beogradski Sajam

    Ovo je bila najveca kupola na svetu u periodu 1957 – 1963. Ostaje i dalje najveci raspon za kupolu od prednapregnutog betona i jedna od najvecih kupola od betona. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_largest_domes
  6. M

    Beogradski Sajam

    Uzgred, citam i ovaj clanak na n1: https://n1info.rs/vesti/urbanisticki-projekat-beograd-na-vodi-sajam/ Tu pise da je osnovni kapital sajma umanjen za 1,125 milijardi dinara. Nisam racunovodja, ali da li to znaci da je 24 hektara placa sajma prodato za 9.5 miliona evra?
  7. M

    Beogradski Sajam

    Da, sjajna ideja da se ne odvoji graficka dokumentacija u poseban fajl... Moze da se pogleda uz dosta strpljenja. Ovo nije urbanisticki projekat celog sajma vec samo urbanisticki projekat kojim se odvaja parcela za halu 1 - koju verovatno planiraju da sacuvaju. Ostatak se, pretpostavljam...
  8. M

    Metro

  9. M

    Metro

    ukrah link iz jednog grupnog chata: https://www.ekapija.com/news/4172923/pravi-se-plan-za-razvoj-beogradskog-zeleznickog-cvora-povezivanje-beograda-sa-pancevom po meni jedna od najpametnijih ideja vezanih za javni prevoz u Bgd! milion godisnje preveznih putnika u milionskom gradu je zaista...
  10. M

    Metro

    Haha, kakav tim - saobracajni inzinjeri i jedan urbanista (?) Za metro su minimum potrebni: -saobracajni inzinjeri (da utvrde potrebne kapacitete i daju nekoliko predloga traasa, voznih sredstava, signalizacije itd) -gradjevinski inzinjeri niskogradnje (za zeleznice i tunele) -gradjevinski...
  11. M

    Metro

    Možda Vikipedija laže ali urban area je 1.36 miliona a 2.1 milion metropoliten area. Tako da bi trebalo da je vrlo uporedivo sa Beogradom.
  12. M

    Metro

    Dosta dobar video o gradskom prevozu u Kopenhagenu. Par primenjivih lekcija za Bgd: 1) Kopenhagen je slične veličine kao Bgd - 1.5M stanovnika. Naravno mnogo bogatiji 2) Odlicna povezanost metroa i železničkog sistema koji se međusobno dopunjuju. 3) Linije metroa se račvaju da bi se pokrila...
  13. M

    Metro

    Cela evropa ima gradsku zeleznicu, pa niko ne kuka o urbicidu! Da li je na stubovima ili po zemlji je mala razlika... I jedno i drugo je 10x jeftinije od podzemnog (u dubokom tunelu).
  14. M

    Metro

    pazi, ako imamo za moravski koridor/autoput, ili za autoput ka cg, onda po toj istoj cost-benefit formuli imamo bar za 6 linija metroa u bgd...
  15. M

    Metro

    Opet, ne znam da li si skoro vozio kroz grad... Uopste nije stvar prestiza nego preke potrebe! Ne znam zasto uopste o tome i dalje diskutujemo?
Vrh