Šta je novo?

Nedavni sadržaj od geovuk

  1. G

    Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

    Taj deo od Adrana do Ratine ima najviše posla. To je realno za 2026. ako budu tu nešto od radova ove godine. Od Adrana do Preljine je dosta toga urađeno. Trup je manje više gotov, kanalizacija takođe. Rizla i asfalt idu brzo. Petlja Preljina se ponovo projektuje tako da tu ima najviše posla kao...
  2. G

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    Ja nisam čuo da je neko u Evropi koristio TBM za kopanje tunela osim za kopanje metroa, probijanje Alpa ili ispod Lamanša. Pravi se baš dugo, dugo se i sklapa, a verovatno je i cena po km dosta visoka.
  3. G

    Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

    Da bi se ublažila krivina. Postojeći radijus nije dobar za brzinu od 80km/h.
  4. G

    Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

    Ne znam da li je neko već to komentarisao, ali kad je bilo otvaranje Prokopa čuo sam da je Vučić nešto pomenuo da su za metro liniju problem šipovi mostarske petlje. Moguće i da sam pogrešno razumeo, ali ostalo mi je to u sećanju.
  5. G

    Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

    U pitanju je mašina za ispitivanje šipova.
  6. G

    Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

    Država im daje 18000din(150e) po aru, a oni traže 136500 din (1150e) po aru. To su odredili veštaci, sud je prihvatio ali se koridori žale. Tako sam čuo u snimku.
  7. G

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    U Lazu je otpala primarna obloga sa torket betonom. To se dešava. Tu je bilo iznenađenje što je bilo solidne dužine. Posle su usvojili bolje rešenje sa raminatlama. Tako je barem rekao kineski inžinjer. U suštini primarna obloga nema ni približnu nosivost kao sekundarna. U Munji se baš zbog...
  8. G

    Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

    Problema sa eksproprijacijom će i ubuduće biti svuda dok se ne donese neko novo zakonsko rešenje ili lex specijalis. Ova rešenja rade lokalne poreske uprave na osnovu prometa poljoprivrednog zemljišta. Cenu koje vlasnici traže je približna cena za gradsko građevinsko zemljište. Nisam siguran da...
  9. G

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    Ne bih da se udaljimo van teme... Naručene su navodno krajem prošle godine. Dok stignu, pa dok se namontiraju, krenuće da buše tek početkom 2026. Moraju prvo iskopi za stanice da se urade da bi ih krtice povezale.
  10. G

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    Ovi tuneli i velika većina tunela u našoj zemlji pa i šire se rade po austrijskom modelu. Koristi se dinamit, bageri i slične mašine za kopanje. Ako si pod terminom krtica mislio na one velike automatizovane mašine koje kopaju i postavljaju betonske elemente onda to nije to. One se zovu TBM i...
  11. G

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    Na jednom snimku inžinjer je rekao da je ostalo oko 600m po cevi. Na kraju ovog fantastičnog snimka ima tabla sa svim datumima kako je tekla gradnja. Bušenje oba tunela je krenulo 2020. Otvori početkom 2020. Nešto od radova sredinom i u drugoj polovini 2020.
  12. G

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    Rekao je da rade polovinu deonice do Sušice.
  13. G

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    5 meseci je optimističan rok.
  14. G

    Autoput Miloš Veliki / A2: Beograd-Požega-Boljare (Koridor 11)

    Neće biti novog mosta na Moravici. Izmeštaju reku u ovom delu gde su već uradili stubove i postavili grede. Ma sve je ovo izvodljivo da se završi ove godine osim tunela Munjino brdo, ali bez njega nema puštanja saobraćaja. Tek na proleće, leto 2025. U suštini neće im biti problem da pomere rok...
  15. G

    Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

    Meni ovo miriše na rušenje zbog preprojektovanje cele petlje!!!
Vrh