Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Express

  1. Express

    Metro

    Nisam dugo pisao na ovoj temi, ali ako nekog zanima ovako bi izgledala osnovna mreža sačinjena od prve dve linije sa produženjima do stadiona, odnosno aerodroma, sa devijacijom prve linije preko Prokopa (sa stanicom na mestu današnjeg kompleksa ortopedskog zavoda u sklopu regeneracije lokacije...
  2. Express

    Autobusi

    Pre neki dan se vozio dva puta Otokarom, na 36 i 38L. Kako je Đole rekao stepeni prenosa kratki, ali moram priznati da odleće iz treće i pun na 38L (nije bilo 17). Solaris iz druge, a solo privatnici su užasni, pa ako se dobro ne uhvatiš padaš već pri kretanju iz mesta, pogotovo na uzbrdici kad...
  3. Express

    Autobusi

    Kao što to ovde često biva, izostale su pojedinosti tehničke kontrole uoči nabavke. Tradicija. Mogli su uvek delegaciju GSP da pošealju, sa ciljem da proizvođač dobije fidbek za nedostatke pod pretnjom da ukoliko isti ne budu bili otklonjeni u roku dovode do posledica odbijanja prijema vozila i...
  4. Express

    Autobusi

    Vozio se Otokarom na 26 i 36 pa sam bolje pogledao vrata. Spora su kao kod starog Konekta, imaju plastični poklopac lubrikovane osovine ručice na krilu vrata, i to sa teksturom kože. Oblepljena su turskim nalepnicama. Logo nije BODO (kao kod drugih Otokara, uključujući i električne) nego ovakav...
  5. Express

    Autobusi

    Otokar gasni na 38L. Deluje kao Conecto ali zveči nenormalno. Konstrukcija se trese manje nego kod Kineza, mada ima nova Bode vrata (nemačka slična starim M.A.N-ovim, ne turska Bodo), Kiel Sitze Ideo sedišta i klima radi. Smrdi na novo, doduše manje od Kineza. Druga vrata pomerena nazad...
  6. Express

    Autobusi

    Treba nama seča knezova, još pre. Lomača umesto protesta. Btw. upravo u Solarisu na 37. Danas nisam video solo (juče bilo krcatih ispred praznih Solarisa), ali je zato 58 bez zglobnih.
  7. Express

    Privatni prevoznici

    Strela stvarno nije normalna. Evo sad Citaro G napravio karambol u Požeškoj zbog vrata. Blokirao Divaga s prikolicom, BMC držao raskrsnicu pet minuta. Verovatno su zbog toga ovih dana uglavnom Conecti na 88. Pošto je ono što osta od garažnog pozadi, a Solaris na 37 stao ispred nasred ulice...
  8. Express

    Privatni prevoznici

    Ovo je trebalo blagovremeno za Expo da se realizuje, kao za 88 tako i za druge linije. A Mercedes rekao bih sudeći po iskustvu evropskih gradova već neko vreme vrši "quality throttling" (oslobodi ti dovoljno slotova po nižoj, prihvatljivoj ceni, ali skrati vreme montaže pa krče ko solo u Rimu...
  9. Express

    Autobusi

    Ako nije stradao blok može. To ga "ubije". Nerentabilan, beyond repair, od 1.9 svi na otpis i slične budalaštine. Novi preko SDT pretpostavljam samo u garantnom roku. Pravi repower (uključujući i "zeleni" kada se vrši zbog uvođenja alternativnog goriva bez planiranog zastarevanja inventara)...
  10. Express

    Autobusi

    Vala s obzirom na brojnost, posle ovoliko godina i havarija treba da obezbede magacinske rezervne motore za doniranje, ako već ne rade repower ili ljudski remont koji ga uključuje. U SAD se investicioni "repower" vrši posle 5-8 godina eksploatacije u njihovim uslovima po serijama. Ovde kod nas...
  11. Express

    Autobusi

    Totalno je neverovatno da je dan danas ceo taj čukariči potez strateški usmeren ka Novom BG i centru, dok je severoistočni pravac sa (prema predlogu Saobraćajnog) potencihalno pet glavnih čvorišta (Požeška, Sajam, Mostar, Autokomanda i Cvetko plus honorable metion V. Ilića). Mislim ovamo izuzev...
  12. Express

    Autobusi

    Preduhitrio si me. Upravo u 70523: Prethodni 70524: Konstrukcija odlična ali za razliku od solo plastika krči kao Iveco. Motor je tiši za dizel ali reži, čuje se hibridni pogon lepo ko trola. Pozadi veoma prostran, napred nudi više sedišta od Conecta, za ukupno 43. I da, zasad sva vozila...
  13. Express

    Autobusi

    Jedno je imati takva vozila, a sasvim drugo podrazumevati (samim tim garantovati) adekvatnu zamenu. Mislim da je taj regresivni diskontinuitet (korak napred, tri nazad), nedosledno planiranje i razvoj (iznenadne revizije bez ozbiljnih analiza), izostanak tradicije održanja ili unapređenja...
  14. Express

    Privatni prevoznici

    Juče ulazim u Conecto na 52, ne vidim broj vozila. Izlazim, opet ne vidim. Moraš da čekaš bukvalno pored ivičnjaka dok ne prođe zbog pozicije dole desno pozadi. Ovi brojevi su na takvom mestu isključivo zbog vozača u krugu pogona (u slučaju nezgode ima i tablice). Nikom više nisu od koristi...
  15. Express

    Tramvaji

    Bez brige, ipak je reč o nabavci "na neviđeno". Vrlo brzo će i oni na bok, iako još nisu ni došli. Ima samo dva scenarija s Turcima. Da se (bez obzira na stanje) prerano izrežu kao višak u slučaju da novi gradonačelnik donrse odluku da potpuno obnovi vozni park Siemensom, ili da se kao loši...
Vrh