Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Dusan2110

  1. D

    Tramvaji

    Oni su ih verovatno pazili od početka, što GSP nije radio, i danas ih paze kao oči u glavi i plaćaju boga oca za održavanje i delove, što GSP ne radi. Amerikanci vole tu starinsku estetiku i plaćaju za to. Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
  2. D

    Tramvaji

    Hvala na odgovoru. Zašto onda onog solo na Dorćolu drže tako bez i malo brige? Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
  3. D

    Tramvaji

    Šta je sa tim svetlo žutim Šindlerom? Nisam video da ih uopšte voze godinama, mislim da je neko pisao da im se pregrevaju motori, mislio sam da su ih isekli Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
  4. D

    Tramvaji

    Kako su uspeli da se sudare? Zar na mostu nije ograničenje 20 km/h? Još njih niko ne tera brže nego što mora jer se baš ljuljaju preko njega Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
  5. D

    BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

    Zna li neko koji je bio razlog da to ne završe kad je pravljen ostatak BG čvora? Jel samo nedostatak novca ili je bilo drugih problema? Sent from my Pixel 7a using Tapatalk
  6. D

    Trolejbusi

    Monopol je monopol samo kad je privatni? Bilo je vremena pre privatnika, samo GSP, i mnogi nisu imali za auto i gorivo - ako ti se ne svidja GSP, uzmi bicikl. Al ajde bilo je davno, preko 30 godina. Do skoro je svaka linija do Batajnice bila GSP (ok BG voz nije GSP al je isti krajnji vlasnik) -...
  7. D

    Trolejbusi

    Nisam ni rekao da su kukali na te trole, samo da se nisu ugledali na to kako su održavane pre dolaska u BG. Privatni su bili gori oni koji su iz fabrike došli gori i to baš dosta gori, najpre MAZ/Bik i Liaz. Ali zato se Cobra držala bolje nego Ikarbus i Higer. Solaris je izgleda izuzetak u GSP...
  8. D

    Trolejbusi

    Hiljadu puta sam čuo da GSP ne bi uzeo nešto što im ne valja, ali izgleda ili njima valja štošta, ili se uopšte ne pitaju. I svakako to ne opravdava tragično održavanje u dorćolskom depou. BKM se vozi i u Minsku, pa im ne crkavaju kao kod nas. Znam da su Grafovi bili matori, ali su bili iskustvo...
  9. D

    Trolejbusi

    Da li ima neki argument za *naše* trole koji nije "Deo mreže je skoro obnovljen" (najlakše je da zapuste kao do sad) ili "Trole u Švajcarskoj su super"? To je švajcarska trola koju održava švajcarski majstor na švajcarski način. Razumem ja da trola može da bude pristojna, ali to se neće desiti...
  10. D

    Tramvaji

    2 stvari Prvo, tramvaj baš i nema karoseriju koja ide na rešetkasti ram, nije to autobus iz 30-ih, pa ni naš stari KT4. Neki rade facelift, ali to je samo malo limarije i fiberglasa/plastike. Negde su im umetali dodatni modul u sredini. To je opet dodavanje na postojeće vozilo, kod nas staro 40...
  11. D

    Tramvaji

    KT4 je poslednja evolucija čehoslovačke licencirane proizvodnje PCC tramvaja (da, američki tramvaj iz 30-ih). Bilo je tu izmena, pojednostavljenja, umetnut zglob i slično, ali teško da bi tu mogla da se nabavi licenca, i opet bi bilo vozilo bazirano na dizajnu od pre skoro 90 godina. I uz sve...
  12. D

    Tramvaji

    Padovi napona nisu nemoguća misija za proračun, niti modernizovati opremu u postojećim stanicama da se podigne maksimalna snaga, niti je nemoguće dodati stanice (recimo Gospodarska mehana, ako već nema, ili Topčider ili Knjaževac ako ikad završe - primera ima beskraj). Nije nemoguće podići napon...
  13. D

    Tramvaji

    Bukvalno prave trafo stanice za sve nove projekte. Investitori očigledno misle da Beograd na vodi treba da ima trafo stanice. Zašto GSP ne misli da tramvaji takodje trebaju trafo stanice? Mogućnosti su malene a eto neko gradi kule? Pa kako se njemu isplati sa nama tako siromašnima i bednima? Sad...
  14. D

    Tramvaji

    On je naveo maksimalne snage različitih modela, ne i koliko oni zapravo troše u stalnom radu. CAF ima jače motore, očekivano da posle 50 godina može jači motor u manje pakovanje, i to još asinhroni naspram jednosmernog. I na to ima invertorski pogon, a ne reostatski, pa tu dobija još na...
  15. D

    Metro

    Zasto se tacno ljudi danas gnusaju metroa u vazduhu, kad su pre 100+ godina pravili u Cikagu, Parizu, Berlinu... i evo ih i dalje stoje i rade? Valjda je jeftinije od kopanja tunela?
Vrh