Šta je novo?

Nedavni sadržaj od Dart

  1. Dart

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Mi smo u Prvom svetskom ratu imali uglavnom francuske topove. Najčuveniji je brzometni poljski top Šnajder-Krezo m1907
  2. Dart

    Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

    Gore navedeni troškovi nikako ne mogu ići u korist tramvaja, jer zahteva znatno veca kapitalna ulaganja pogotovo ako se gleda vremenska vrednost novca. Zalivski rat je bio kasnije (90-ih i 2003) Naftne kriza koja se na nas najviše odrazila je zapravo vezana za Iransku revoluciju 1979 godine...
  3. Dart

    Forumski kviz

    Da jeste. Povod je bio formiranje velike Bugarske, ali vojska nije bila spremna za rat pa su posle početnih uspeha došli do toga da izgubimo Pirot.
  4. Dart

    Forumski kviz

    Koje godine je srpska vojska opsedala Vidin?
  5. Dart

    Forumski kviz

    Gde su te tvrđave u Pazovi i Višnjici 😀 ? Pošto naša tvrđava ima Vidin kapiju, pretpostavljam da i oni imaju Beogradsku kapiju , a grad je dobio ime po baba Vidi...
  6. Dart

    Metro

    https://www.reddit.com/r/europe/s/eQckyysRqL
  7. Dart

    Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

    Ok, koliko je u Evropi od 80-ih otvoreno novih tramvajskih linija, a koliko autobuskih? Sigurno je ogromna razlika u korist autobusa... Jedno i drugo su šinski sistemi i tu se negde sličnosti završavaju. Glavna odlika LRT je maksimalno izbegavanje ulica što smanjuje cenu izgradnje , a povećava...
  8. Dart

    Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

    Prevoz ne može biti efikasan ako pravi velike troškove, zar ne? U Evropi su nažalost slični trendovi kao kod nas. Od 50-ih godina udeo tramvaja je u konstantnom padu. Ono što Evropa radi (a trebalo i mi) je razvoj lake železnice i metroa.
  9. Dart

    Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

    Ulice koriste i druga vozila sem autobusa, sto nije slučaj sa tramvajskim šinama. Inače i sam trošak eklpatacije po km je znatno veći Na navedni iznose po km GSP dobija dodatan novac za tekuće održavanje tramvajske infrastrukture...
  10. Dart

    Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

    Širom sveta je daleko više autobusa, zar ne? Dizel autobusi koštaju od 150 do 500 hiljada evra, a tramvaji od 2 do 5 miliona evra. Pored toga kilometar pruge je oko 10 miliona evra, a i održavanje iste poprilično košta. Kapacitet najvećeg tramvaja u Beogradu je 240 mesta (kaf), a zglobni...
  11. Dart

    Rekonstrukcija Bulevara kralja Aleksandra

    Ako se gleda kroz novac, tramvaj sigurno nije isplativiji. Glavna prednost tramvaja je što je to ekološki čistiji prevoz i što mogu biti jako dugi sa velikim kapacitetom za putnike (što se kod nas slabo koristi), ali je to jedan od najskupljih vidova transporta.
  12. Dart

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Pa i nisu bili tj. poceli su da povlače sa formiranjem SRJ...
  13. Dart

    Vojska i Namenska industrija Srbije

    Zar uzicki korpus nije bio u Hercegovini ? Dubrovnik je opsedao podgorički korpus i mornarica + TO iz cele Crne gore. Svojevremeno su ga zvali Nikišić na moru, a sada su najbolji frendovi...
  14. Dart

    Bezbednost u javnom prevozu

    Upravo to, ali većina vozača uopšte vise ne izlazi iz kabine u okretnici, već samo drndaju telefone. Mom drugaru su na Karaburmi dali zglobni autobus bez točka na prikolici. On je srećom samo upalio bus i rešio da obiđe oko njega dok nabije pritisak. Da to nije uradio verovatno bi razbio i...
  15. Dart

    Generalštab

    Pa za taj raspad su direktno zaslužni ovi gadovi ispod. Da stvar bude gora tu su pobili i vatrogasce. Sta reci porodicama tih jadnih ljudi? Imaš li bar malo sramote?
Vrh