Šta je novo?

Nedavni sadržaj od borris_

  1. B

    Metro

    Brzih vozovi su skoro automotovizani, barem signalizacija (u kabini). Ovo o shinkansenu vjerovatno misle o sistemu ATO (automatic train operation). Polako se ide prema tome. Jedini problem kod vozova je sto pruga mora da bude zasticena. U metrou je tousse mnogo lakse uraditi.
  2. B

    Metro

    Automatski driverless metro vec postoji (CBTC GOA 4). Rafi se i na automatski vozovima (ima raznih projekata). Ja sam sasvim ubjedjen da automatizacija smanjuje rizik ali sam isto tako ubjedjen da javnosti ima nultu toleranciju za nesrece automatskih vozila. Vjerovatno ce se sve to u dalekoj...
  3. B

    Metro

    @Zuma, nije Maskov koncept. Hyperloop je, rekoa bih, jedan velika prevara. I sam Musk je rekao da je lansirao ideju da bi usporio rad na vraiment linijama u USA. E sad o cemu ti pricas, na papiru je ideja super ali u praksi sigurnosne norme je sprecavaju. Sudar jednig automatskog automobile...
  4. B

    Metro

    Rade métro i u Hanoï. Na njemu sam radio (telecom basic design) 2010., ove godine su ga pustili u rad ali samo nadzemni dio (8 stanica + 4 podzemne stanice). Gradnja metroa traje dugo. A jos traje duze je tousse tek prvi metro u zemlji.
  5. B

    Metro

    Virtual coupling, postoji koncept na kojem se radi. Ali to je za teretne vozove. Ovo sto si napisao nemam sanse da razvije za sada radi sigurnosnih normi.
  6. B

    Metro

    Zavisi od terena, nije moja struka pa ti ne bih mogao tacno odgovoriti. Na Skyscrapercity-u francuski podforum odlicno su pratili sve krtalice koje su kopale túnele za Grand Paris Express. Neke su isle brzo druge nisu. Kriticna stanica je ona od koje pocinjes da kopas túnel. Znaci ona treba da...
  7. B

    Metro

    Prvi radovi (Ako pocnu) ce biti sklanjanje postojecih podzemnih kablova (Telekom, struka itd) i cijevi. Ne mozes poceti kopati bez toga. Onda dolazi kopanje najkriticnijih stanica Ili servisnih izlaza (ne znam kako na se na srpskom kaze). Kriticne gradjevine su one od kojih pocinje rad krtice. U...
  8. B

    Metro

    Stanice ne moraju biti gotove prije nego sto krtica prodje. Bolje je da budu iskopane ali se desava da krtica prodje prije nego sto stanica bude iskopana i u tom slucaju treba lomiti betonski luk tunela.
  9. B

    Metro

    I ne bih vise o cijenama, ako imate tehnickih pitanja, rado cu odgovoriti.
  10. B

    Metro

    Pa to je slicna cijena koju sam postavio za liniju 15EST1 (ako se doda vozni park + OCC + signalizacija i telekom). Rekao bih da je i jeftinija.
  11. B

    Metro

    Pa trenutno je u procesu tender za trecu liniju (ne znam tacno za sta je tender, ne radim na njemu, najvjerovatnije studije).
  12. B

    Metro

    Kao prvo finansije. Kao drugo dostupna radna snaga (ali i to zavisi od finansija naravno).
  13. B

    Metro

    Uf mislio sam o tehnickim pitanjima. Ima raznih faktora koji uticu na cijenu. Evo nekih cijena u vezi Grand Paris Express, koje su zvanicno izasle u javnost. Linija 15EST1 se gradi po principu "Design and Build". Ima 7 stanica, 14 sporednih izlazaka (obavezno ihe je imati svakih 800m), jedan...
  14. B

    Metro

    Cao drustvo, hajde sada malo opsirnije. Oni koji me se sjecaju, znaju (valjda) da radio za Systra, firma koja radi zajedno sa DBi na nadzoru projekta BG metroa (PMC) linija 1. Zena nije htjela da idemo u BG radi njenog posla (inace bi bili tamo). Nemam nikakvih info o tom projektu, a i kad bih...
  15. B

    Metro

    Evo makete jedne od "virsla" koje kopaju u okolini Pariza
Vrh