Šta je novo?

Nedavni sadržaj od borris_

  1. B

    Metro

    Vozovi, da ali tu moze biti i signalizacija i ostali sistemi
  2. B

    Metro

    Malo je cudan ovaj presjek. Po ovome, voz kada je u brzini (plavi gabarit) udara u platformu za evakuaciju. Nesto je cudno (a mozda i ja grijesim). 3,5m izmedju sina je ista distanca kao na novoj liniji 15 u Parizu. E sada dosta toga fali u ovom presjeku. Nema kabla za mobilnu telefoniju (leaky...
  3. B

    Metro

    Precnik tunela za novu liniju 15 u Parizu je 8,2m (unutrasnji precnik precnik krtice je veci). 12m mi izgleda preglomazno. Ako je Egis radio projekat, to ce biti copy past L15 Pariz najvjerovatnije. I naravno sve zavizi od dimenzija kompozicije. Najvaznije je da se na pocetku dobro urade razni...
  4. B

    Metro

    Za dvije tri godine :ROFLMAO: hau jes no
  5. B

    Metro

    Nece i ne moze da bude tako. Desava se da se kablovi pokidaju, tacno ali svaki metro projekat pocinje sa radovima tek kada se podzemne instalacije pomjere (kablovi, kanalizacie itd). Ono sto vidim da moze biti problem, je potrebna struja. Za jednu metro liniju gdje ocekujes vozove na svake...
  6. B

    Metro

    Pozdrav. Da li su poceli radovi pomjeranja podzemnih kablova i instalacija?
  7. B

    Metro

    Brzih vozovi su skoro automotovizani, barem signalizacija (u kabini). Ovo o shinkansenu vjerovatno misle o sistemu ATO (automatic train operation). Polako se ide prema tome. Jedini problem kod vozova je sto pruga mora da bude zasticena. U metrou je tousse mnogo lakse uraditi.
  8. B

    Metro

    Automatski driverless metro vec postoji (CBTC GOA 4). Rafi se i na automatski vozovima (ima raznih projekata). Ja sam sasvim ubjedjen da automatizacija smanjuje rizik ali sam isto tako ubjedjen da javnosti ima nultu toleranciju za nesrece automatskih vozila. Vjerovatno ce se sve to u dalekoj...
  9. B

    Metro

    @Zuma, nije Maskov koncept. Hyperloop je, rekoa bih, jedan velika prevara. I sam Musk je rekao da je lansirao ideju da bi usporio rad na vraiment linijama u USA. E sad o cemu ti pricas, na papiru je ideja super ali u praksi sigurnosne norme je sprecavaju. Sudar jednig automatskog automobile...
  10. B

    Metro

    Rade métro i u Hanoï. Na njemu sam radio (telecom basic design) 2010., ove godine su ga pustili u rad ali samo nadzemni dio (8 stanica + 4 podzemne stanice). Gradnja metroa traje dugo. A jos traje duze je tousse tek prvi metro u zemlji.
  11. B

    Metro

    Virtual coupling, postoji koncept na kojem se radi. Ali to je za teretne vozove. Ovo sto si napisao nemam sanse da razvije za sada radi sigurnosnih normi.
  12. B

    Metro

    Zavisi od terena, nije moja struka pa ti ne bih mogao tacno odgovoriti. Na Skyscrapercity-u francuski podforum odlicno su pratili sve krtalice koje su kopale túnele za Grand Paris Express. Neke su isle brzo druge nisu. Kriticna stanica je ona od koje pocinjes da kopas túnel. Znaci ona treba da...
  13. B

    Metro

    Prvi radovi (Ako pocnu) ce biti sklanjanje postojecih podzemnih kablova (Telekom, struka itd) i cijevi. Ne mozes poceti kopati bez toga. Onda dolazi kopanje najkriticnijih stanica Ili servisnih izlaza (ne znam kako na se na srpskom kaze). Kriticne gradjevine su one od kojih pocinje rad krtice. U...
  14. B

    Metro

    Stanice ne moraju biti gotove prije nego sto krtica prodje. Bolje je da budu iskopane ali se desava da krtica prodje prije nego sto stanica bude iskopana i u tom slucaju treba lomiti betonski luk tunela.
  15. B

    Metro

    I ne bih vise o cijenama, ako imate tehnickih pitanja, rado cu odgovoriti.
Vrh