Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Јуче су нам у општини били суграђани из Лештана, засеок око Хајдучке чесме који се годинама жале на нередовност 306 која је уништена увођењем 311 када су из Секретаријата само узели возила са 306 за нову линију, тј. постојећу поцепали на две.

Како смо и они, а и ми свесни да од појачања 306 реално нема ништа, а и да на папиру буде, поласке ГСП неће остваривати, пронашли смо решење у томе да се 306 скрати, односно да више не иде на Устаничку него постане кружни локал који ће ићи од центра Кружним путем, па онда назад улицом Саве Ковачевића где ће самим тим појачати и 311. Тако ћемо са истим броје аутобуса, само на километражи добити повећање броја полазака за скоро 50%.
 
Interesantna ideja. Šta je onda sa 311? Jer, uprkos tome što se dosta polazaka preklapalo sa 306, bilo je i dosta polazaka gde je bio solidan razmak između te dve linija, posebno u poslednjim i prvim polascima. Da li bi 306 imala A i B smer i da li će se zadržati polasci do Bubanj potoka?

Sad razmišljam, iskreno mi se ne sviđa taj stav "znamo da nam neće dati". To se mora promeniti i konačno staviti do znanja da naša opština nije slepo crevo nego da i tu živi ogroman broj ljudi koji ima velike komunalne probleme koji se već dugo ne rešavaju.
 
Ne bih da zvučim kao neki kontraš ili bilo šta slično, ali meni ovo sa 306 deluje da će da se završi sa smanjenjem broja vozila, jer će se iz nekog razloga utvrditi da ne postoji potreba za tako nečim. Slično je bilo i sa linijom 38 koja je imala dva polaska neposredno pred jedne od izbora, kada je produžena do VML, da bi se nedugo po završetku izbora ustanovilo da ne postoji potreba za dva vozila.

Što se tiče Bubanj potoka, on je do sada uvek imao liniju do Ustaničke / Cvetkove pijace, a ovim bi ostao bez te veze. Treba se videti koliko je ta veza bitna, i kako taj gubitak nadomestiti, ako se utvrdi da je potrebno.
 
Уместо што пред сваке изборе уводе нове линије, и додатно ангажују возила, могли би некад и да појачају постојеће. Не знам за ГСП, али Ластине линије на територији општине Гроцке су последњи пут појачане у септембру 2020. тачније једна линија само 352, где су додата два нова поласка.
 
Pa tako bi na gomili linija mogli da stave jedan - dva polaska više i da kažu da su pojačali linije. Inače, nove linije znače i potencijalne glasove, tako rezonuju.
 
Ne bih da zvučim kao neki kontraš ili bilo šta slično, ali meni ovo sa 306 deluje da će da se završi sa smanjenjem broja vozila, jer će se iz nekog razloga utvrditi da ne postoji potreba za tako nečim. Slično je bilo i sa linijom 38 koja je imala dva polaska neposredno pred jedne od izbora, kada je produžena do VML, da bi se nedugo po završetku izbora ustanovilo da ne postoji potreba za dva vozila.

Što se tiče Bubanj potoka, on je do sada uvek imao liniju do Ustaničke / Cvetkove pijace, a ovim bi ostao bez te veze. Treba se videti koliko je ta veza bitna, i kako taj gubitak nadomestiti, ako se utvrdi da je potrebno.
Ja iskreno ne znam koliko je bitna ta veza da Bubanj potoka, odnosno bolje biti precizniji i reći do vojne kasarne. Tu okolo pa i nema kuća, osim ako bi se za te polaske ustanovila i stajališta duž Kružnog puta od semafora.
Što se tiče broja vozila, u ovom slučaju kružne linije realno nije potrebno više od dva vozila (ako ima smer A i B), jer je to relativno kratka trasa i može se obići za 15-20 minuta. U tom slučaju se može prebaciti vozilo sa 306 (čini mi se da ima 3) na 311.
 
Uvek podrzavam rasterecenje smederevskog puta, ali mi se ovo resenje uopste ne svidja.

Gde su te konekcije sa IKEOM, Miljakovcem, Kapitol Rakovicom?! Gde je izlaz na autoput, koji vise nece biti autoput?!

INace Save Kovacevica delom i cela Marsala Tita su ostavljene nakon silnih radova u KATASTROFALNOM stanju, prvo treba ta ulica da se uredi (dzabe renovirana skola kad je glavni put do nje onakav)
 
Katastrofa, daj još da smanje vozila na smederevcu pa da se još više trpaju ljudi u 307 i da ne možeš da sedneš nikad od ljudi iz Kaluđerice, njih ne zanima da li će sledeći bus za minut, uvek uleću u prvi koji naiđe, a jako često je prvi 307. Ja u životu nisam video pun 306 za Leštane i ljudi se žale za interval. Ovo je jednostavno sebično od stanovnika Leštana gde će oni da imaju na dve linije interval kao mi iz Vinče na jednoj i to će mnogi iz 306 da izlaze kod Mlina i tu da se guraju u 302 i 307.
 
Recimo da kažemo da dođe do te promene na 306, da li bi to zaista bilo najbolje rešenje? Uzimam primer da treba do Konjarnika da se dođe: idem na 306 do doma zdravlja, tu presedam na 30X liniju do Ustaničke, pa onda opet presedam na 50 i 308 ili ako me ne mrzi pešačim do okretnice na Konjarniku. U principu sam samo dobio jedno presedanje više, kao da ih već nema dovoljno.

Uvek podrzavam rasterecenje smederevskog puta, ali mi se ovo resenje uopste ne svidja.

Gde su te konekcije sa IKEOM, Miljakovcem, Kapitol Rakovicom?! Gde je izlaz na autoput, koji vise nece biti autoput?!

INace Save Kovacevica delom i cela Marsala Tita su ostavljene nakon silnih radova u KATASTROFALNOM stanju, prvo treba ta ulica da se uredi (dzabe renovirana skola kad je glavni put do nje onakav)
Nema konekcije i teško da će je ikada i biti. Ta linija na relaciji Rakovica - Ikea - Leštane je u rangu tramvaja do Kaluđerice. Već godinama se o njoj priča, a trebala je da bude uspostavljena još u proleće 2018. sa oznakom 300 na relaciji Miljakovac 2 - Leštane - Vinča. Prvi predlog koji je naišao na veliki broj odobravanja je bio da se 406 koji je saobraćao do sela Rakovica produži do Leštana. Taj predlog je naravno odbijen, a danas 406 svakako više ne saobraća kao tada.

Ustanovili smo da je za grad potez 300 poslednja rupa na svirali, tako da se ja lično ne nadam ničemu niti očekujem da će se nešto pretrgnuti da bilo kome poboljšaju prevoz. Još su im puna usta linija 309L i 313, a znamo i sami zašto su sporne. Da bi se nešto promenilo, najpre su potrebne mogućnosti kojih sada zaista i bez šale nema, a nakon toga stručan tim ljudi koji će detaljno analizirati potrebe i kretanja stanovnika poteza 300 i nakon analize ustanoviti šta je moguće, a onda napokon i realizovati predloge. Pod stručnom osobom se ne može smatrati neko ko ne uspostavi stanicu za 313 u ulici Nine Kirsanove, pa onaj ko živi kod Moravca opet mora pešaka do Mirijeva 4 dok mu minibus prolazi ispred nosa. Takve planove pravi verovatno ista ona osoba koja misli da je logično da ti 70 prolazi pored kuće, a da do prve stanice te linije moraš da ideš nekoliko kilometara. Mada, takve linije su slika i prilika javnog gradskog prevoza koji nikada nije bio u gorem stanju.
 
Уместо што пред сваке изборе уводе нове линије, и додатно ангажују возила, могли би некад и да појачају постојеће. Не знам за ГСП, али Ластине линије на територији општине Гроцке су последњи пут појачане у септембру 2020. тачније једна линија само 352, где су додата два нова поласка.
Из Ласте су нам рекли да за било каква даља појачања немају више возила и да им треба чврста гаранција од Секретаријата да ће се линије сигурно појачавати да би они кренули у процес набавке возила. Имајући то у виду, разматрамо да се пар полазака са 351 пребаци на 352.


Ja iskreno ne znam koliko je bitna ta veza da Bubanj potoka, odnosno bolje biti precizniji i reći do vojne kasarne. Tu okolo pa i nema kuća, osim ako bi se za te polaske ustanovila i stajališta duž Kružnog puta od semafora.
Što se tiče broja vozila, u ovom slučaju kružne linije realno nije potrebno više od dva vozila (ako ima smer A i B), jer je to relativno kratka trasa i može se obići za 15-20 minuta. U tom slučaju se može prebaciti vozilo sa 306 (čini mi se da ima 3) na 311.

И мене занима која је поента тих пар полазака до касарне, будући да успут кроз насеље нема стајалишта. Од 41 поласка на 306, до касарне саобраћа 5 полазака. Док је било редовног служења војног рока па ок, али сад је бесмислено.
На 306 саобраћају два возила, оба би била ангажована на кружној, једно возило у А смеру, једно у Б смеру.
 
Imaš i rešenje da moliš vozača da te pusti unutra i bukvalno mu skočiš na haubu, a inače su minibus vozači jako korektni, pa te i puštaju da uđeš, ali sve to ide zbog toga što su iz nekog razloga ljudi znatno normalniji i kulturniji prema vozačima minibuseva
 
Из Ласте су нам рекли да за било каква даља појачања немају више возила и да им треба чврста гаранција од Секретаријата да ће се линије сигурно појачавати да би они кренули у процес набавке возила. Имајући то у виду, разматрамо да се пар полазака са 351 пребаци на 352.




И мене занима која је поента тих пар полазака до касарне, будући да успут кроз насеље нема стајалишта. Од 41 поласка на 306, до касарне саобраћа 5 полазака. Док је било редовног служења војног рока па ок, али сад је бесмислено.
На 306 саобраћају два возила, оба би била ангажована на кружној, једно возило у А смеру, једно у Б смеру.
Не свиђа ми се идеја пребацивања полазака са 351 на 352 из више разлога, а то је што се самим тим скраћује број полазака за Гроцку, Грочанима се ускраћује "комфорнији превоз" ластиним возилима. Као и то што не користе 351 само Дражњани и Умчарчани, већ и огроман број мештана на југу општине и ту би већ биле прве жалбе грађана. С, једне стране би имао задовољније Дражњане и Умчарчане који путују до града, док би с друге стране имали незадовољне оне који путују до Гроцке и од Гроцке.
 
Ако би се укинуо 306 до Устаничке ,опет би морао да се појача 311 са 2 до 3 возила, а исто толико возила би требало за ту кружну трасу 306-ице јер су се становници тог дела Лештана обратили општини са захтевом да се појача 306,не да се ретрасира, тако да се тај потез мора добро анализирати.
 
Uvek podrzavam rasterecenje smederevskog puta, ali mi se ovo resenje uopste ne svidja.
Od rasterecenja za sada nista, narocito na potezu Kaludjerica-MML, juce sam video da je iscrtano novo stajaliste na skretanju za naselje kod ''Zelene kuce'' ulica Maksima Trpkovica stajaliste naravno nije uvuceno tako da ionako usporenu voznju ovim delom SD puta ovo stajaliste ce dodatno usporiti, pretpostavljam da ce se ovde zaustavljati 309, 306, 307,311. Levo skretanje iz pravca grada ka Mirijevu isto nije ni u najavi kao ni uvlacenje stajalista Moravac iz pravca Ustanicke , 313 se ne zaustavlja nakon skretanja u Nine Kirsanove u smeru ka Mirijevu a to smo svi ocenili kao veliki minus . Eventualno se radi malo na bezbednosti na SD putu, od stajalista Petra Kocica ka Radmilovcu su izgleda odradili pripremu za postavljanje javne rasvete, tako da ce ta deonica verovatno ostati 1+1 sa saobracajnim trakama..

Ustanovili smo da je za grad potez 300 poslednja rupa na svirali, tako da se ja lično ne nadam ničemu niti očekujem da će se nešto pretrgnuti da bilo kome poboljšaju prevoz
To je bar jasno, bolje biti ne moze moze samo gore. Bilo je zaista mnogo predloga , najkonstruktivniji @solecar sa rokadom linija poteza 300 po okolnim terminusima Konjarnik, Sumice a podizanje 31/17 ka okretnici Ustanicka, ali nista od toga ostalo je da se pesaci od Ustanicke do okretnice 31/17 ili da se ceka 50/308 tako da se putovanje svodi ponekad i na 3 presedanja a da to stanovnici nekih drugih perifernih poteza ne moraju da rade...
Steta je svakako i sto je proslo 3-4 godine od obecanja za liniju 300 a ista nije uspostavljena...
 
Рокаде терминуса 300 и Коњарник биле би идеално решење за највећи број пробема на овом потезу али су технички неизводљиве, јер Устаничка не може да прими две јаке зглобне линије плус 19 и 50. Једноставно нема физички места за то, геометрија и површина окретнице на Устаничкој је неповољна. Поред тога, излаз из окретнице је потпуно сулуд и долазило би до озбиљних испадања из реда вожње на 17, 31 због чепа који се ствара на раскрсници са Булеваром па је улаз у укретницу из правца Коњарника готово онемогућен у већем делу дана. Често се дешава да возачи са линије 50 возе супротним смером, обилазећи колону возила и улећу у терминус под разним угловима. Такве акробације са соло бусом су још и могуће, али са зглобним аутобусима не.

Па зар заиста мислите да никоме из градских служби за све ове деценије није пало на памет једно тако једноставно решење које не изискује никакве трошкове и да га не би реализовали да је изводљиво?
 
Чињеница је да су сва три терминуса (Устаничка, Коњарник и Шумице) претрпана и неко додатно убацивање и премештање линија на њих би направило само већи хаос
 
Sve se to može rešiti, uvek ima rešenja, samo je pitanje koliko radikalno i koliko košta. Na primer ima prostora levo od Lidla kod Ustaničke, tu je sve zapušteno i malo ilegalno naselje. Onda ima prostora i iza okretnice na Konjarniku, samo se tu moraju rušiti te kuće i zgradice. Ima svuda prostora za pravljenje okretnice, samo treba da ima neko muda i da napravi plan za takvo nešto.
 
Sve se to može rešiti, uvek ima rešenja, samo je pitanje koliko radikalno i koliko košta.
Upravo tako, 17 ili 31, jedna linija svakako mora gore na vrh Ustaničke, ne samo zbog stanovnika sa poteza 300, nego i okoline Živka Davidovića/East Side-a... To što je terminus Ustanička istovremeno i zanatsko poslovni centar i što ima svakakvih prepreka zbog kojekakvih objekata (pekare, marketi na uglu, fast-fudovi i nepostojanje stubića koji bi onemogućili zaustavljanje ostalih vozila ) nije opravdanje što bar jedna linija ne ide do ove okretnice, može se izbalansirati da linije poteza 300 sa jačim taktom okreću na okretnici 31 i tako razguše okretnicu Ustanička za okretanje jedne od ove 2 linije...
 
Tu se slažem sa stf, da je trenutno nemoguće i besmisleno da se šalju 17/31 na Ustaničku jer je zaista katastrofa u saobraćaju u tom vrhu Ustaničke. Ali opet, radikalizacija promena, odnosno konačno proširenje BKA do Dudića (i do Cvetkove pijace) bi sve to rešilo, odnosno sigurno bi bilo manje gužve. Ja verujem da bi sada i dosta pomoglo da se uvuku i produže sva stajališta za potez 300, jer i njihovo stanje pravi velike gužve.

Mislim, na kraju krajeva sve ove gužve i nemogućnost promena u gradskom prevozu je posledica zanemarivanja i stavljanja na čekanje. Vrlo jasno se zna šta mora da se promeni, rekonstruiše, proširi, produži i stanje će biti sto puta bolje. Ali naravno, nema ko da to zahteva i da uradi konačno.
 
Можда би се могла проширити окретница на Коњарнику ка овом зеленилом, једина "сметња" су ови објекти између зеленила и окретнице Коњарник, али проширењем ове окретнице би се могле преусмерити и неке линије са Устаничке (306,307,311), и са Шумица (38,308,310) док би на Устаничкој остали 50,302,303,304 и 305. А на Шумицама 64,351,461 и остале ластине линије
Screenshot_20220821-223621_Maps.jpg
 
Mislim da je što se tiče atraktivnosti lokacije i perspekrive izgradnje metroa bolja opcija praviti presedački čvor kod Ustaničke. Pitanje je, naravno, koliko ima prostora i koliko je izvodljivo, al teoretski je verovatno bolja opcija.
 
Можда би се могла проширити окретница на Коњарнику ка овом зеленилом, једина "сметња" су ови објекти између зеленила и окретнице Коњарник, али проширењем ове окретнице би се могле преусмерити и неке линије са Устаничке (306,307,311), и са Шумица (38,308,310) док би на Устаничкој остали 50,302,303,304 и 305. А на Шумицама 64,351,461 и остале ластине линије
Pogledajte prilog 143408
I da se jedna linija (recimo 302.) prebaci kod Cvetka, kod 309.
Ima sasvim dovoljno mesta, a značilo bi da se 309 rastereti.
 
I jedna linija sa poteza 300 bi lagano mogla da ide kružnim putem, pa da izađe na autoput i ide do Šumica i još bi bilo odlično ako bi postajala i mogućnost da se poveže sa linijom 70 za Nbgd
 
Vrh